مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چه کسانی هنگام مرگ فرشته را می بینند؟

[ad_1]

پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) رابطه بین عالم برزخ و دنیا را به رابطه دنیا و رحم مادر تشبیه کرد . مؤمن در حالت احتضار و ابتدای قبض روح فرشتگان الهی را می بیند. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیتش جایگاهش را در بهشت به او نشان می دهند.

بازآوری: دکتر جعفری- بخش اعتقادات شیعه تبیان

فرشته، مرگ

از زمانی که قرار اســت مؤمن از دنیا برود در حالت احتضار و ابتدای قبض روح فرشتگان الهی بر او نازل می شوند و با سلام و صلوات او را وارد عالم برزخ می کنند بهشت را به او نشان می دهند و با یک احترام خاصی مومن را از این عالم به آن عالم وارد می کنند برخلاف کافر که که با اهانت و ضرب وشتم و سرزنش وارد آن عالم می کنند. 
آیه ای از قرآن دلالت بر عزّت و احترام و خوشی مؤمن هنگام مرگ دارد :
 " ألا إنّ اولیاءالله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون الذین امنوا و کانوا یتقون لهم البشری فی الحیاة الدنیا و فی الاخرة ، آگاه باشید که اولیاء خدا نه ترسی دارند و نه غصّه و حزنی بعد می فرماید اولیاء خدا کسانی هستند که ایمان آوردند و در زندگیشان با تقوا بودند " ، " کانوا یتّقون " تقوا جزء برنامه دائم زندگیشان بوده. اینها را هنگام مرگ مژده می دهند ، " لهم البشری فی الحیاة الدنیا " .

قبل از اینکه انسان از دنیا برود جایگاهش را در بهشت به او نشان می دهند و در آخرت هم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیتش آنجا را مژده می دهند که ما شفیع تو هستیم و جایگاهش را برایش معرفی می کنند

از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که " أن یبشِره بالجنة " مژده ای که در حیات دنیا به آنها می دهند آن مژده ای اســت که به او می گویند تو بهشت 246006رفتی،  این بهشتی اســت که بناست بروید. 
قبل از اینکه انسان از دنیا برود جایگاهش را در بهشت به او نشان می دهند و در آخرت هم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیتش آنجا را مژده می دهند که ما شفیع تو هستیم و جایگاهش را برایش معرفی می کنند.
 از این آیه بر می آید که هنگام قبض روح و هنگام مرگ از طرف فرشتگان الهی به مؤمن مژده داده می شود آن چنان مژده ی که کاملاً مسرور می شود و اگر به او بگویند حالا دوست داری برگردی دیگر حاضر نیست برگردد .یعنی مژده طوریست که مؤمن آن سرا و رفتن به آنجا را بر هر چیزی ترجیح می دهد. 
آیات دیگری هم داریم که می فرماید این مژده در هنگام مرگ برای مؤمن اســت.
 آیه دیگری که باز دلالت بر رفع خوف و حزن مؤمن دارد :
 " إنّ الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الاّ تخافوا و لا تحزنوا و أبشروا بالجنة التی کنتم توعدون " کسانی که ایمان دارند و می گویند پروردگار ما الله اســت و این ایمان را هم ثابت نگه می دارند ومنحرف نمی شوند هنگام مرگ فرشتگان الهی 216586 نها نازل می شوند و مژده می دهند که دیگر نترسید و غصه نداشته باشید و مژده باد بر شما آن بهشتی که پیامبران به شما وعده داده بودند. 
باز مژده بهشت را فرشتگان در هنگام مرگ به مؤمن می دهند. 

مؤمن در حالت احتضار و ابتدای قبض روح فرشتگان الهی را می بیند. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیتش جایگاهش را در بهشت به او نشان می دهند.

نکته ای که باید توجه کرد این اســت که به او می گویند غصه نخور و نترس. از آینده نترس ، آینده تو درست اســت و آینده ات اینجاست. غصه نخور برگذشته چون گذشته تو بخشیده شده. 
هم حزن داریم ، هم عدم حزن و هم عدم خوف. عدم خوف نسبت به آینده و عدم حزن نسبت به گذشته. این آیات یکی از نمونه های قرآن اســت که حاصلش این شد که مؤمن در هنگام مرگ فرشتگان الهی بر او نازل شده و به او مژده می دهند. 
نکته دیگر در این آیه این اســت که هنگام احتضار همه انسان ها فرشتگان الهی را می بینند. هم فرشتگان دنیا را می بینند و هم فرشتگان برزخ را. کسانی که به او مژده می دهند فرشتگان برزخ هستند که جایگاه برزخی او را نشان می دهند. 
از این آیات حیات برزخی هم ثابت می شود چون این مژده دادن ها در قیامت نیست بلکه هنگام مرگ و بلافاصله بعد از مرگ اســت. از این مژده ها و این آیات استفاده می کنیم که حیات برزخی یا همان حیات بعد از مرگ که بین مرگ و قیامت می باشد حق اســت.
پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمود: همان گونه که بچه از ناراحتی ، غم و ظلمت رحم مادر خارج می شود و به دنیا می آید  دنیای وسیع، دنیای خیالی با صفاتر از رحم مادراست.
 مؤمن هم که از دنیا می رود از این عالم تنگ و تاریک و غمناک و غم آلود خارج می شود و وارد عالم روح  وریحان و با صفا و وسیع و بسیار با معناتر می شود. 
نکته ی این حدیث رابطه بین عالم بعد از مرگ ، عالم برزخ و عالم دنیاست. یعنی عظمت، بزرگی، معناداری، لذت ها، آلام و آنچه که در عالم برزخ هست در مقایسه با عالم دنیا همانند عالم دنیا با رحم مادرست . 
همان گونه که رحم مادر کوچک و تنگ و تاریک اســت ، ظلمتکده دنیا هم نسبت به برزخ تنگ و تاریک و ظلمتکده اســت. همون گونه که در عالم رحم غذای بچه خون آلوده و کثیف اســت ، غذای دنیا هم نسبت به عالم برزخ  آلوده و کثیف و تهوع آور اســت. 


منبع: پاسخ به سوالات اعتقادی استاد محمدی موجود در سایت رادیو معارف

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


11 آگوست 2016 ... مؤمن در حالت احتضار و ابتدای قبض روح فرشتگان الهی را می بیند. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیتش جایگاهش را در بهشت به او نشان می ...26 جولای 2016 ... پنج چیزی که محتضر هنگام مرگ می بیند ... اوضاع و احوال كسي كه فرشته مرگ را ديده و به جهان غيب راه يافته است، از بعضي جهات شبيه انساني است كه ...پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) رابطه بین عالم برزخ و دنیا را به رابطه دنیا و رحم مادر تشبیه کرد . مؤمن در حالت احتضار و ابتدای قبض.14 آگوست 2016 ... چه کسانی هنگام مرگ، فرشته را میبینند؟ پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) رابطه بین عالم برزخ و دنیا را به رابطه دنیا و رحم مادر تشبیه کرد .ایرنا - 1 هفته پیش; چه کسانی هنگام مرگ، فرشته را میبینند؟ پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) رابطه بین عالم برزخ و دنیا را به رابطه دنیا و رحم مادر تشبیه کرد .از این فقره خطبه ثابت می شود که فرشتگان ابدا خواب و سستی و سهو و نسیان ندارند؛زیرا ... این که فرق است بین ایشان و خداوند - عزو جل - زیرا آن کسی که هرگز او را هم خواب .... آن کس که در هنگام مرگ است چیزهایی را می بیند که حاضران در مجلس نمی بینند، و ...ملاقات با فرشته مرگ (عزرائیل)، پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و دیگر معصومان و ... این بلا برای حاکمان ظالم یا کسانی که مال یتیمی را خورده باشند یا شهادت دروغ داده باشند، حتی ... هنگام مرگ، هم کافر و هم مؤمن پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) را میبینند.آدمی می بیند با اعمالش تنها خواهد ماند ، اعمالی که بدان توجه کاملی نداشته و چه بسا گناهان ... نموده ، و تبعات و مسؤليت گردآورى آن را بر دوش می كشد ، در حالى كه هنگام جدائى و فراق از ... [۵] بگو: فرشته مرگ كه بر شما مأمور شده، (روح) شما را می گيرد؛ سپس شما را .... سپس ملک الموت می گوید چرا با کسی که ثوابش چنین است با مدارا رفتار نکنم ؟چون در زمان مرگ، فرشتگان مرگ حاضر می شوند. ... محتضر در لحظه مرگ چه می بیند؟ ... و غمی بر غم های او افزوده می شود که من چه کسانی را که اینجا همه کاره هستند از دست داده ام. ... خود نشسته اید که او خواب است و در هنگام خواب وحشتناک ترین کابوس را می بیند.مرگ مهم ترين دغدغه انساني است؛ زيرا با هر زندگي مرگي زاده مي شود و هر چيزي كه نام ... به آن بسيار سخت و دشوار است؛ زيرا كسي كه با مرگ دست و پنجه انداخته و مرگ بر او ... مرگ و حالات انسان در هنگام مرگ و احتضار، آن چه را كه انسان با آن روبه رو مي شود از ... بر اين اساس جز خداوند آفريدگار مرگ و زندگي، همه آفريده ها حتي فرشته ها در هر مقام و ...


کلماتی برای این موضوع

مردگان ما را می بینند و از رفتار و کردار ما آگاهند؟ایا مردگان صدای ما را می شنوند مردگان توان شنیدن و فهمیدن را دارند، گرچه گوش و مغز مادی لحظه مرگ آدمی چگونه می گذرد؟ نیک صالحی پرتال …پربیننده ترین خبرها هیلاری کلینتون نامزد مغلوب حزب دموکرات آمریکا این روزها چه می کند؟تعبیر خواب از راه آیات و روایات معراج سماموسیکی از راه های تعبیر خواب، مراجعه به آیات قرانی و روایات به ویژه روایات معراجی پیامبر جملات زیبا،عارفانه رسول طالبیتا زمانی که مرگ و تولد دوباره را ندانی در این جهان تاریک، رهگذری اندوهگین بیش نیستیبولور فیلم امیر پسری که دختر شد و اسمش را …تراجنسی، افرادی هستند که هویت جنسیتی خود را متفاوت از هویت جنسی خویش می‌بینندجن چیست؟خواب جنیانتولید مثل جنیانمکان جنیانمرگ …جن یک واقعیت است یا افسانه در میان انسانها بر سر خلقت نظام عالم دو دیدگاه کلی وجود چه معایبی مانع از صحت قربانی شدن حیوان میشودصحت قربانی عید قربان شرایط قربانی کردن حیوان قربانی چه معایبی مانع از صحت قربانی فارسی العربیةالف مرگ وجدان آقای دکتر امامی رضوی اینجور که شما موضع گرفته اید و در واقع این ناهنجاری ها را بکل رد حامد زمانی دانلود شکوفه سیبشعر بهارم و شکوفه سیب می گن شاعر ما خوب می فهمه که مامان بودن یعنی چی جگر گوشه رو از



لینک منبع :چه کسانی هنگام مرگ فرشته را می بینند؟

چه کسانی هنگام مرگ فرشته را می بینند؟ - تبیان article.tebyan.net/330789/چه-کسانی-هنگام-مرگ-فرشته-را-می-بینند-‎Cached11 آگوست 2016 ... پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) رابطه بین عالم برزخ و دنیا را به رابطه دنیا و رحم مادر تشبیه کرد . مؤمن در حالت احتضار و ابتدای قبض روح ... - پنج چیزی که محتضر هنگام مرگ می بیند - خبرگزاری حوزه hawzahnews.com/TextVersionDetail/388807‎Cached24 جولای 2016 ... سیّد جواد موسوی در مقاله ای به اموری که محتضر هنگام مرگ مشاهده می کند در ... اوضاع و احوال کسی که فرشته مرگ را دیده و به جهان غیب راه یافته است، از ... انسان مومن در لحظه مرگ چه کسانی را می‌بیند؟ - شفقنا افغانستان afghanistan.shafaqna.com/.../28766-انسان-مومن-در-لحظه-مرگ-چه-کسانی-را-می‌بیند؟.html‎Cached Similarانسان مومن در لحظه مرگ چه کسانی را می‌بیند؟ ... بود؛ هم‌چنین بیان شده در هنگام جداشدن روح شیعیان حقیقی، پنچ‌تن آل عبا(علیهم‌السلام) بر ... آیا نمی‌بینید که بعضى از کافران و فاجران چه شدائدى را در سکرات مرگ می‌بینند؛ آن عذاب‌هایى که فرشتگان مرگ به آن‌ها ... هنگام مرگ جز کدام گروه هستیم www.hawzah.net/fa/Article/View/.../هنگام-مرگ-جز-کدام-گروه-هستیم‎Cached Similarچون در زمان مرگ، فرشتگان مرگ حاضر می شوند. ... محتضر در لحظه مرگ چه می بیند؟ ... مومن نگاه می کند، در همین زمان خطاب می رسد: ای کسی که باور کردی و به اهل بیت اطمینان ... خود نشسته اید که او خواب است و در هنگام خواب وحشتناک ترین کابوس را می بیند. چه کسانی هنگام مرگ فرشته را می بینند؟ - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/چه-کسانی-هنگام-مرگ-فرشته-را-می-بینند؟/‎Cachedرفع مسئولیت · تبلیغات · مجله خبر روز |خبر آنلاین پایگاه خبر روز , فرهنگی, سیایی،ورزشی،حوادث، هنری , پزشکی , زیبایی و… خانه · سیاسی · ورزشی · اقتصادی ... آیا فرشتگان را می توان دید؟ - فرشتگان و تحقیقی قرآنی، روایی و عقلی www.ghadeer.org/Book/1369/215923‎Cached... که در هنگام مرگ است چیزهایی را می بیند که حاضران در مجلس نمی بینند، و آنان را به ... کسی که دیدن فرشتگان را انکار می کند باید اولین روز (روز مرگ) که ملائکه را می ... چه کسانی هنگام مرگ، فرشته را می‌بینند؟ iran20.com/friend/.../چه-کسانی-هنگام-مرگ،-فرشته-را-می‌بینند؟‎Cached15 آگوست 2016 ... سالهاست خدا را به خاطر یک مسئله خواندم.. الان آنقدر برای من مهم است که بدانم اصلا صدای من به عرش بالا می رسد یا نه برایم مهم نیست که حاجت روا شوم. سازمان بهشت زهرا (س) > مقالات > اسرار مرگ beheshtezahra.tehran.ir/Default.aspx?tabid=99‎Cached Similarچه اتفاقی در هنگام مرگ برای فرد می افتد ؟ ... انسان کامل کسی است که از سطح کالبد نسیانی هم عبور کند و به مروارید آبی ... می شنود و نه تصویری می بیند و در این حالت روح اصطلاحا" از دنیای مادی خارج شده و .... آنرا بصورت یک فرشته توصیف می کند و این یعنی که توصیف موجود نورانی به زمینه مذهبی و عقیده فرد بستگی داشته است. حضرت عزرائیل چگونه می‌میرد؟/ انسان‌هایی که لیاقت دیدار فرشته مرگ را ... www.yjc.ir/.../حضرت-عزرائیل-چگونه-می‌میرد-انسان‌هایی-که-لیاقت-دیدار-فرشته-مرگ-را-ندارند‎Cached4 مارس 2016 ... وی افزود: حضرت عزرائیل در هنگام قبض روح پیامبر اکرم(ص)، حضرت ..... اگر اسرافیل خودش میمیرد پس چه کسی در صور می دمد تا مردم دوباره برای ... حالات مؤمن و کافر در هنگام مرگ، چگونه است؟ - گنجینه پاسخ‌ها - اسلام ... www.islamquest.net/fa/archive/question/fa27962‎Cached Similarملاقات با فرشته مرگ (عزرائیل)، پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و دیگر معصومان و ... این بلا برای حاکمان ظالم یا کسانی که مال یتیمی را خورده باشند یا شهادت دروغ داده باشند، حتی ... هنگام مرگ، هم کافر و هم مؤمن پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) را می‌بینند.