مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

باید به تنگی نفس رسیدگی شود

[ad_1]

باید به تنگی نفس رسیدگی شود

باید به تنگی نفس رسیدگی شود 

برخی افراد تنگی نفس دارند و مدام در سینه خود احساس بدی می کنند اما حاضر نیستند به پزشک مراجعه نمایند. تنگی نفس از جمله اتفاقات معمول اسـت که هیچ کس واقعا توجهی به آن نمی‌کند. تنگی نفس به دنبال هرگونه فعالیت شدیدی که انجام می‌دهید یا هر وزنه‌ی سنگینی که بلند می‌کنید، اتفاق می‌افتد.

 

شما با سر و صدا نفس می‌کشید، نفس نفس می زنید و تقلا می‌کنید و برای فرو بردن اکسیژن مغذی، به سختی تنفس می‌کنید. بعد از مدتی هنگامیکه اعصاب‌تان آرام شد، تنفس‌تان به حالت عادی باز می‌گردد. این چیزی اسـت که تقریبا همه‌ی ما در زندگی روزمره‌مان تجربه می‌کنیم و برای چنین تنگی نفس موقتی، مطلقا نیازی به نگرانی نیست.

 

با این‌حال اگر متوجه شدید که گاهی اوقات مجبورید برای فرآیند ساده نفس کشیدن، به سختی تلاش کنید، شاید علتی برای نگرانی وجود داشته باشد. آیا بعد از صحبت کردن یا در حین آن احساس خفگی می‌کنید؟ آیا هنگامیکه از چند پله بالا می‌روید تا به منزل‌تان در طبقه اول برسید، احساس می‌کنید

 

که در یک ماراتن دویده‌اید؟ اگر اینطور اسـت پس به احتمال قوی شما از تنگی نفس رنج می‌برید و هرچه زودتر به دنبال کمک پزشکی بروید، برایتان بهتر اسـت به این خاطر که تنگس نفس به تنهایی مشکل مهمی نیست اما معمولا نشان دهنده‌ی یک مشکل سلامتی زمینه‌ای اسـت.

باید به تنگی نفس رسیدگی شود

شما باید بدانید مشکلات سلامتی متعددی وجود دارند که متداول‌ترین علائم آن‌ها با تنگی نفس آغاز می‌شود. این را به عنوان یک علامت هشدار در نظر بگیرید و برای تشخیص علت اصلی تنگی نفس‌تان فورا به یک مرکز پزشکی مراجعه کنید. همانطور که این ضرب المثل می‌گوید: “یک بخیه به موقع از نه بخیه دیگر جلوگیری می‌کند”.

 

بنابراین بعدها برای اینکه به دنبال کمک پزشکی رفتید، خدا را شکر خواهید کرد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد تنگی نفس، ادامه‌ی مطلب را بخوانید:

 

علل تنگی نفس

– اگر یک فرد مستعد ابتلا به آلرژی‌های خاص باشد، این احتمال وجود دارد که از تنگی نفس رنج ببرد.

 

– اختلالات تنفسی مانند آسم، یک علت بسیار شایع تنگی نفس هستند.

 

– پرخوری نیزمی‌تواند منجر به تنگی نفس شود. دلیلش این اسـت هنگامیکه شما پرخوری می‌کنید، معده باد کرده به دیافراگم فشار وارد می‌کند و باعث تنگی نفس می‌شود.

 

– اگر کسی از برونشیت رنج می‌برد، آن‌گاه ممکن اسـت به علت التهاب لوله‌های نایژه‌ای دچار تنگی نفس شود.

 

– اختلالات اضطرابی شدید درحال پیشرفت نیز می‌توانند باعث تنگی نفس شوند زیرا اضطراب می‌تواند منجر به سفتی قفسه سینه شود.

 

– افرادی که از اختلالات مختلف قلبی رنج می‌برند، ممکن اسـت تنگی نفس را تجربه کنند. در این مورد تنگی نفس می‌تواند نشانه‌ی یک حمله قلبی قریب الوقوع باشد.

 

– بیماری‌های ریه می‌توانند باعث زخم بافت ریه شوند. این امر منجر به تنگی نفس می‌شود.

 

– عدم تحرک و سایر فعالیت‌های بدنی می‌تواند باعث تنگی نفس در هنگام انجام فعالیت‌های عادی شود.

 

– افراد چاق به علت وزن بالایی که دارند، به احتمال بیشتری دچار تنگی نفس می‌شوند.

 

علائم تنگی نفس

– اشکال در تنفس

– تنفس بسیار سریع

– اشکال در صحبت کردن

– از عضلات گردن و قفسه سینه برای تنفس استفاده می‌شود.

باید به تنگی نفس رسیدگی شود

درمان تنگی نفس

– تمرینات تنفسی انجام دهید. نفس عمیق بکشید. هوا را به آرامی به داخل فرو ببرید، قفسه سینه‌تان را منبسط کنید و نفس‌تان را نگه دارید. سپس هوا را بیرون دهید. برای افزایش ظرفیت ریه، این پروسه را چندین بار تکرار کنید.

 

– با پیاده روی سریع روزانه، به استقامت و پایداری‌تان بیفزایید. این کار، تنگی نفس را کاهش می‌دهد. در هنگام پیاده روی، از طریق بینی نفس بکشید، دهان را بسته نگه دارید، در حالیکه در هنگام دم، عضلات شکم‌تان را به سمت داخل می‌کشید و در هنگام بازدم، آن‌ها را به بیرون فشار می‌دهید.

 

– اول دو فنجان چای درست کنید سپس نصف قاشق سوپ‌خوری فلفل سیاه اضافه کنید. آن را صاف کرده و حداقل ۳ تا ۵ بار در روز بنوشید. این چای لوله‌های نایژه‌ای را باز خواهد کرد.

 

– در یک لیوان آب لیمو، به مقدار مساوی زنجبیل، عسل و سیر اضافه کنید. این نوشیدنی را برای خلاص شدن از شر احتقان بنوشید. با این کار، تنفس‌تان ساده و راحت‌تر می‌شود.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


باید به تنگی نفس رسیدگی شود برخی افراد تنگی نفس دارند و مدام در سینه خود احساس بدی می کنند اما حاضر نیستند به پزشک مراجعه نمایند تنگی نفس از جمل.تنگی نفس ممکن است در اثر اختلالات قلبی یا ریوی و یا کم خونی ایجاد شود. ... اگر شما تنگی نفس شدید و یا درد قفسه سینه و تهوع دارید باید به نزدیکترین اورژانس ...بين 30 تا 75 % از مبتلايان به سرطان ها، نه فقط سرطانهاي ريه، دجار تنگي نفس مي .... ممكن است بيمار تنگي نفس كمي داشته باشند، به همين دليل بايد توصيه داده شود كه ...31 ا کتبر 2015 ... سیدشریف حسینی گفت:باید به مردم که دچار تنگی نفس شده اند به صورت رایگان رسیدگی شود خانواده هایی که دچار مشکل معیشتی هستند دچار این ...تنگی نفس سیستم ایمنی درد قفسه سینه اسهال خونی,اسهال شدید, کاهش وزن بدون دلیل ... مفصل ایجاد میشوند که باید خیلی زود رسیدگی شود و از انتقال باکتری به دیگر ...در خصوص علت این حادثه 10 فرضیه مطرح است، ولی هنوز علت دقیق مشخص نشده و تا زمان مشخص شدن علت، باید به بیماران رسیدگی شود و این افراد به صورت رایگان درمان ...مديريت آمار و فن آوري اطلاعات · روابط عمومي · اداره بازرسي و رسيدگي به شكايات .... آسم و بيماري هاي انسدادي ريوي از علل شايع تنگي نفس مي باشند. ... آريتمي هاي قلبي بصورت براديكاردي و يا تاكي كاردي هاي حمله اي نيز منجر به تنگي نفس مي شود. ... برايكنترل بيماريهاي قلبي عروقي ابتدا بايد عوامل خطر را شناخت و سپس مشخص كرد ...3 فوریه 2011 ... رسیدگی به دستگاه تنفسی باید شبانه روزی باشد و معمولا در خانه امکانش ... دوز آن طوری نوشته می شود که تنگی نفس را معالجه کند و بیمار حداقل کاهش ...24 نوامبر 2013 ... نماینده اهواز در مجلس با اشاره به تنگی نفس نزدیک به 20 هزار خوزستانی به دلیل ... باید به بیماران رسیدگی شود و این افراد به صورت رایگان درمان شوند.25 ا کتبر 2015 ... ... می شود.یشتر موارد تنگی نفس مربوط به وضعیت قلب یا ریه هستند. ... چه زمانی برای تنگی نفس باید به پزشک مراجعه شود؟ به دنبال مراقبت های ...


کلماتی برای این موضوع

کاهش اکسیژن خون، تنگی‌نفس می‌آوردهیپوکسمی به معنای کاهش اکسیژن خون به کمتر از حد طبیعی است در این حالت، اکسیژن تنفس مصنوعی درازمدت برای بیماران ایالاس ای ال …با سلام آیا در ایران یک نفر دچار ال ای اس باشد و اطرافیان آن شخص با توجه به رضایت خود دهان ودندانبوی بد دهان مشکلی است که در بسیاری از افراد دیده می‌شود، به طوری که در برخی، حتی پس از اولین وبلاگ مربیان بهداشتمراقبین سلامتحتما شما هم از اشخاصی هستید که به محض شنیدن نام عنبرنسارا در فکر خود گمان میکنید که یکهفته‌های آخر قبل از زایمان باید چکار کنید؟هفته‌های آخر قبل از زایمان باید چکار کنید؟ پایان بارداری، آن روزهای آخر، آن هفته فروش طوطی کاسکو خرید طوطی کاسکو قیمت طوطی …ایده های شما را به بالاترین قیمت خریداریم توضیحات دسته سایر مطالب طوطی سانان تاریخ جهان پزشکی پزشکان ایران وقتی برای خرید رُژ لبی تازه به فروشگاه می‌‌روید، شاید فقط به این فکر کنید که رنگ این تسهیلات مربوط به جانبازان زیر درصدکلیه‌ جانبازان‌ زیر درصد پس‌ از حضور در کمیسیون‌ پزشکی‌ و بررسیهای‌ انجام‌ شده رابطه جنسی و عشق پزشکان ایراندر برخی موارد به دلیل خطرات خاص، رابطه جنسی از سوی پزشک ممنوع می‌شود یکی از سوالاتی خون ریزی یا لکه بینی در دوران بارداری دانشنامه فرزندبارداریخون ریزی در سه ماهه اول بارداری در صورتی که در اوایل دوران بارداری، دچار خون ریزی یا



لینک منبع :باید به تنگی نفس رسیدگی شود

باید به تنگی نفس رسیدگی شود - پارس ناز www.parsnaz.com/تنگی-نفس-رسیدگی-شود.html باید به تنگی نفس رسیدگی شود برخی افراد تنگی نفس دارند و مدام در سینه خود احساس بدی می کنند اما حاضر نیستند به پزشک مراجعه نمایند تنگی نفس از جمل. همه دلایل تنگی نفس - ایسنا www.isna.ir/news/93102010723/همه-دلایل-تنگی-نفس‎Cached10 ژانویه 2015 ... یک فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه گاه تنگی نفس به دلیل بیماری‌هایی ... بنابراین، بیماران باید تنگی نفس خود را جدی بگیرند و هرچه سریع‌تر، قبل از ... نکته مهم آنکه تنگی نفس در کودکی می‌تواند مانع رشد شود و به علت کمبود اکسیژن و نرسیدن آن به بافت‌های .... پیگیری مرگ مشکوک یک دختر در رادیو نمایش. مشکلات تنفسی - دکتر طاهریان www.drtaherian.com/3243/مشکلات-تنفسی/‎Cached14 دسامبر 2016 ... اتفاق افتادن مکرر یا ناگهانی تنگی نفس و مشکلات تنفسی شدید .... که اسکلت بندی محکمی هم دارد، عملکرد تنفسی نیز باید به خوبی انجام شود . تنگی نفس را جدی بگیرید - دکتر محمد حسین نجفی https://drhsnajafi.com/672/تنگی-نفس-و-تپش-قلب.html‎Cached25 ا کتبر 2015 ... ... می شود.یشتر موارد تنگی نفس مربوط به وضعیت قلب یا ریه هستند. ... چه زمانی برای تنگی نفس باید به پزشک مراجعه شود؟ به دنبال مراقبت های ... بیماری مزمن انسدادی ریه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بیماری_مزمن_انسدادی_ریه‎Cached Similarبیماری مزمن انسدادی ریه (به انگلیسی: Chronic obstructive pulmonary disease یا ... اصلی‌ترین نشانه‌های این بیماری شامل مواردی همچون تنگی نفس، سرفه و ایجاد خلط سینه است. ..... معمولاً قبل از ترک همیشگی سیگار باید چند بار ترک ناموفق انجام شود. تنفس مصنوعی درازمدت برای بیماران ای.ال.اس - ای ال اس ایران www.alsiran.com/?p=17‎Cached Similar3 فوریه 2011 ... رسیدگی به دستگاه تنفسی باید شبانه روزی باشد و معمولا در خانه امکانش ... دوز آن طوری نوشته می شود که تنگی نفس را معالجه کند و بیمار حداقل کاهش ... 10 فرضیه در خصوص عامل تنگی نفس در اهواز - خوزنیوز www.khouznews.ir/fa/.../10-فرضیه-در-خصوص-عامل-تنگی-نفس-در-اهواز 24 نوامبر 2013 ... در خصوص علت این حادثه 10 فرضیه مطرح است، ولی هنوز علت دقیق مشخص نشده و تا زمان مشخص شدن علت، باید به بیماران رسیدگی شود و این افراد به ... 10 فرضیه درباره عوامل تنگی نفس در اهواز | پایگاه خبری تحلیلی ... www.soheilesonghor.ir/node/92386 24 نوامبر 2013 ... نماینده اهواز در مجلس با اشاره به تنگی نفس نزدیک به 20 هزار خوزستانی به ... باید به بیماران رسیدگی شود و این افراد به صورت رایگان درمان شوند. ده علامت مهم که باید به پزشک مراجعه کنید - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../signs-should1-doctor.html‎Cached Similarتنگی نفس سیستم ایمنی درد قفسه سینه اسهال خونی,اسهال شدید, کاهش وزن بدون دلیل ... مفصل ایجاد می‌شوند که باید خیلی زود رسیدگی شود و از انتقال باکتری به دیگر ... پرتال بیماران سارکوئیدوز - سارکوئیدوز چیست؟ fsa.sbmu.ac.ir/?siteid=422&pageid=21225‎Cached Similarریه: شایع ترین درگیری در ریه سرفه، تنگی نفس و درد قفسه سینه است. ... با تست های خون و ادرار) باید به عنوان بخشی از ارزیابی اولیه و پیگیری درازمدت انجام شود.