مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین

[ad_1]

کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین

دانش > نجوم - به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر زمین اسـت.

این محققان با آزمایش حباب های هوای به دام افتاده در یخ های گرینلند و قطب جنوب متوجه شدند میزان اکسیژن زمین در طول 800 هزار سال گذشته در حدود 0.7 درصد کاهش یافته اسـت؛ اما هنوز علت این امر مشخص نیست.
اکسیژن زمین به طور مستمر توسط انسان ها، جانوران، گیاهان و حتی سنگ های سیلیکات مصرف و جایگزین می شود و به همین علت یافتن دلیل واقعی کاهش میزان اکسیژن زمین کار دشواری اسـت.
یکی از فرضیاتی که در این رابطه مطرح شده فرسایش زمین اسـت. بر اساس این فرضیه در فرآیند فرسایش، عناصر مختلفی با اکسیژن ترکیب شده و در نتیجه میزان اکسیژن موجود در اتمسفر را کاهش می دهند.
تغییرات دراز مدت آب و هوایی نیز فرضیه دیگری اسـت که در این رابطه بیان شده اسـت. بر اساس این فرضیه با وجود افزایش دمای زمین در طول نیم قرن گذشته، در مجموع دمای زمین نسبت به چند میلیون سال قبل به میزان اندکی کاهش یافته اسـت. با کاهش دمای اقیانوس ها، زنجیره ای از واکنش های طبیعی رخ داده که در اثر آن مقادیر زیادتری از اکسیژن موجود در اتمسفر، درون اقیانوس ها به مصرف رسیده اسـت.
در حال حاضر اکسیژن، 21 درصد از حجم هوای زمین را تشکیل می دهد. با وجود این که تاثیر اکسیژن بر اتمسفر به شدت دی اکسید کربن نیست، غلظت آن در هوا بر میزان نور خورشید که به سطح زمین می رسد موثر اسـت و مستنداتی وجود دارد که نشان می دهد در گذشته تغییر میزان اکسیژن در اتمسفر، موجب تغییر آب و هوای زمین شده اسـت.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science منتشر شده اسـت.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 سپتامبر 2016 ... کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین. دانش > نجوم - به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر ...24 سپتامبر 2016 ... دانش > نجوم - به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر زمین است. این محققان با آزمایش حباب ...خبرگزاری آریا - اخبار داغ و پربیننده سایت ها، رسانه ها و روزنامه های فارسی و انگلیسی.25 سپتامبر 2016 ... دانش > نجوم - به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر زمین است. این محققان با آزمایش حباب ...2 ا کتبر 2016 ... کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین. دانش > نجوم - به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر ...این محققان با آزمایش حباب های هوای به دام افتاده در یخ های گرینلند و قطب جنوب متوجه شدند میزان اکسیژن زمین در طول 800 هزار سال گذشته در حدود 0.7 درصد کاهش یافته ...24 سپتامبر 2016 ... کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین گاز نزنم - به گفته ایرنا، دانشمندان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر ...24 سپتامبر 2016 ... کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین. دانش > نجوم - به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر ...به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر زمین است.به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر زمین است.


کلماتی برای این موضوع

عوامل موثر بر آب و هوا عواملموثرآشنایی اتمسفر قشری از گازهای مختلف است که خارجیترین بخش کره زمین را تشکیل می‌دهد و به منظومه شمسیمقاله مقدمه مریخ ، سیاره سرخ فام منظومه شمسی ، نصف زمین قطر دارد و مساحت سطح آن برابر با مباحث تخصصی زمین شناسی زمین شناسی نفت …زمین شناسی نفت منابع زمین شناسی نفت محمد رضا رضایی انتشارات علوی زمین زمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادزمینزمین سومین سیارهٔ سامانهٔ خورشیدی است که در فاصلهٔ ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستارهٔ لایه ازون ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادلایهازونکلروفلوئوروکربن‌ها سی‌اف‌سی‌ها باعث کاهش مولکول‌های ازون در استراتوسفر زمین ماهی چگونه در آب نفس می کشد؟ماهی چگونه در آب نفس می کشد؟ اگر ماهی را از آب بگیرید خیلی زود به علت کمبود اکسیژن می وبلاگ زمین شناسى فرهاد بابایى پاسخ سوالات متن کتاب زمین پاسخ سوال هاى متن کتاب زمین شناسی سال سوم متوسطهاطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید اطلاعات عمومیدانستنیهاآیا می دانید دانستنیهای طبیعتمقالات اطلاعات عمومی معلومات محیط های قابل زندگی کره زمین هوا خشکی محیط های آبی علوم آزمایشگاهیریکتیساها این گروه شامل ریکتسیا و کلامیدیا می‌باشند این دسته از باکتریها ، انگلهای



لینک منبع :کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین

کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/582831/science/astronomy‎Cached24 سپتامبر 2016 ... به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر زمین است. کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1105233 کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین. سایت خوان روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ خبر: 1395/07/03 ساعت انتشار:20:40:05 بازدید:510بار کد خبر: DEN-1105233 ... جو زمین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جو_زمین‎Cached Similarبا فعالیت باکتری‌ها و انجام فرایند فتوسنتز و عوامل دیگر، اکسیژن در جو آزاد شد و موجب ... هرچه از سطح زمین به ارتفاعات می‌رویم، فشار هوا و چگالی کاهش می‌یابد. جو (هواشناسی) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جو_(هواشناسی)‎Cached Similarاگرچه سیاره‌های دیگر منظومهٔ شمسی نیز هواکره دارند، اما جو زمین تنها جوی است که از ادامهٔ ... افزایش تدریجی دما از ویژگی آن است، یکی دیگر از ویژگی‌های استراتوسفر میزان ... و در این لایه درجه حرارت به سرعت کاهش می‌یابد به حالتی که در ارتفاع ۸۰ کیلومتری میزان ... در اینجا اتم‌های اکسیژن (O۲) و هلیوم (He) اتمسفر رقیقی را تشکیل می‌دهند. نشت تدریجی و سؤال برانگیز اکسیژن از اتمسفر - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../نشت-تدریجی-و-سؤال-برانگیز-اکسیژن-از-اتمسفر 26 سپتامبر 2016 ... به عقیده دانشمندان همین میزان اندک کاهش سطح اکسیژن در زمین سرنخ های زیادی درباره رازهای قابل سکنی شدن این سیاره در اختیار ما قرار می دهد. همچنین می ... مقدار اکسیژن اتمسفر زمین نسبت به گذشته کاهش یافته است - زومیت www.zoomit.ir/2016/.../earths-atmosphere-is-slowly-leaking-oxygen/‎Cached27 سپتامبر 2016 ... تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میزان اکسیژن جو زمین در حال کاهش است و ... بسیار آرامی در حال خنک‌تر شدن بودند و این کاهش تدریجی دما می‌تواند باعث آغاز ... کاهش داده شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین - سرزه www.serze.com/کاهش-داده-تدریجی-اکسیژن-اتمسفر-زمین-1871933/‎Cached24 سپتامبر 2016 ... کم شدن تدریجی اکسیژن اتمسفر زمین گاز نزنم - به گفته ایرنا، دانشمندان دانشگاه پرینستون دریافتند که اکسیژن به آرامی در حال خروج از اتمسفر ... مقدار اکسیژن اتمسفر زمین نسبت به گذشته کاهش یافته است hendevaneh.com/مقدار-اکسیژن-اتمسفر-زمین-نسبت-به-گذشته/ Home اخبار مقدار اکسیژن اتمسفر زمین نسبت به گذشته کاهش یافته است ... با روند بسیار آرامی در حال خنک‌تر شدن بودند و این کاهش تدریجی دما می‌تواند باعث آغاز یک ... اکسیژن جو زمین در حال کاهش است؛ محققین هنوز دلیل این وضعیت را نمی ... digiato.com/article/2016/.../اکسیژن-جو-زمین-در-حال-کاهش-است/‎Cached25 سپتامبر 2016 ... خونسردی تان را حفظ کنید، ولی زمین در حال از دست دادن اکسیژن است. سطح این گاز در اتمسفر طی 800 هزار سال گذشته در حدود 0.7 درصد کاهش یافته، و ... مقدار اکسیژن اتمسفر زمین نسبت به گذشته کاهش یافته است - تکنومون technomon.com/.../مقدار-اکسیژن-اتمسفر-زمین-نسبت-به-گذشته-کاهش-یافته-است‎Cached28 سپتامبر 2016 ... تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میزان اکسیژن جو زمین در حال کاهش است و ... حال خنک تر شدن بودند و این کاهش تدریجی دما می تواند باعث آغاز یک زنجیره ی ...