مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد

[ad_1]
ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد

خبرگزاری آریا-"تور لالایی مادرانه نوای صلح "با همکاری موزه ملی ایران ،کاخ موزه نیاوران و 13منطقه تاریخی در سراسر ایران از تاریخ 6مهرماه 1395مصادف با روز جهانی گردشگری آغاز می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا،سیف الله شکری دبیر دبیرخانه نوای صلح ایکوم ایران در تشریح راهبرد مفهومی این تور گفت: دبیرخانه قصد دارد هر یک از بناهای تاریخی ایران زمین را به سمفونی کهنی که برساخته از فکر و هنر دست نیاکانمان اســت تشبیه کرده و بازنمودی از این قرابت معنایی را در اماکن باستانی مورداشاره به اجرا در آورد.
 وی با تاکید براین نکته که هارمونی و نظم به عنوان شالوده هنر وجوه مشترکی دارند که ماهیت هنرهای گوناگون را به یکدیگر پیوند زده و درک آنها تعامل با یکدیگر را میسر می سازند،افزود: از این منظر، هر یک از فرمهای هندسی بناهای تاریخی را می توان به منزله قطعه یا نوایی موسیقایی برشمرد و از این همپوشانی ماهوی برای خلق مفاهیم جدید بهره برد،قرابت صدا و معماری در هنر به حدی محسوس اســت که معماری را موسیقی جامد می خوانند.
 وی با اشاره به رویکرد بنیادی این دبیرخانه مبنی بر دعوت به صلح جهانی با توسل به هویت مهر مادر و تجلی آن در لالایی مادرانه به مثابه صلح آمیزترین نوایی که بشر تاکنون ساخته اســت، افزود: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، کمیته ملی موزه های ایران و دبیرخانه نوای صلح ایکوم بر این باورند که رشته های گوناگون هنری می توانند پیوندی ناگسستنی میان میراث ملموس و ناملموس بشر و نسل هوشیار امروز ایجاد کنند.
شکری افزود:بر این اساس، «تور لالایی مادرانه نوای صلح» با همکاری موزه ملی ایران، کاخ موزه نیاوران و 13 منطقه تاریخی در سراسر ایران از تاریخ 6 مهر ماه 1395 مصادف با روز جهانی گردشگری آغاز و تا روز 28 اردیبهشت ماه 1396 مصادف با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی ادامه خواهد داشت.
به گفته وی دو برنامه نخست این کاروان صلح به شرح ذیل اجرا خواهند شد:
 • 6 مهر 1395 | محل اجرا: موزه ملی ایران | مصادف با روز خانواده، تکریم بازنشستگان و روز جهانی گردشگری
 • 7 مهر 1395 | محل اجرا: کاخ موزه نیاوران | مصادف با روز بزرگداشت شمس تبریزی
 شکری در پایان گفت:«تور لالایی مادرانه نوای صلح» با پشتیبانی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کار خود را شروع کرده و اطلاعات مربوط به ادامه مسیر حرکتی این کاروان صلح از طریق سایت دبیرخانه نوای صلح ایکوم (melodyofpeace.com) و خبرگزاریها در اختیار علاقمندان فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت.
 بلیط کلیه اجراهای این برنامه بصورت «افتخاری و رایگان» از تاریخ 1/7/95 در تارنمای shemmeh.com در دسترس علاقمندان خواهد بود.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد



لینک منبع :ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد

Images for ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد - ایسنا www.isna.ir/news/95070401645/ساز-آواها-و-بناهای-تاریخی-کوک-شد‎Cached25 سپتامبر 2016 ... «تور لالایی مادرانه نوای صلح»با همکاری موزه ملی ایران ،کاخ موزه نیاوران و ۱۳ منطقه تاریخی در سراسر ایران از ششم مهر و همزمان با روز جهانی گردشگری ... ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد (اجرای موزه ملی | روز جهانی گردشگری ... melodyofpeace.com/fa/اجرای-موزه-ملی/‎Cached25 سپتامبر 2016 ... «تور لالایی مادرانه نوای صلح» با همکاری موزه ملی ایران، کاخ موزه نیاوران و ۱۳ منطقه تاریخی در سراسر ایران از تاریخ ۶ مهر ماه ۱۳۹۵ مصادف با روز جهانی ... ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد - آریا | دمادم https://damadam.ir/news/ساز-آواها-و-بناهای-تاریخی-کوک-شد/3731939 ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد. ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد. خبرگزاری آریا-" تور لالایی مادرانه نوای صلح "با همکاری موزه ملی ایران ،کاخ موزه نیاوران و 13منطقه ... ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد - تاپ توریسم www.toptourism.ir/ساز-آواها-و-بناهای-تاریخی-کوک-شد/‎Cachedساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد. توسط Tasnim / یکشنبه, ۰۴ مهر ۱۳۹۵ / منتشر شده در گروه2 ... فضا برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در پارسه و پاسارگاد فراهم شد ... ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد - مفیدستان mofidestan.ir/ساز-آواها-و-بناهای-تاریخی-کوک-شد/ 27 سپتامبر 2016 ... ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد. خبرگزاری آریا-“تور لالایی مادرانه نوای صلح “با همکاری موزه ملی ایران ،کاخ موزه نیاوران و ۱۳منطقه تاریخی در سراسر ... ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد | تور لالایی مادرانه نوای - قطره www.ghatreh.com/news/nn33824876/ساز-آواها-بناهای-تاریخی-کوک 25 سپتامبر 2016 ... تور لالایی مادرانه نوای صلح با همکاری موزه ملی ایران ،کاخ موزه نیاوران و 13منطقه تاریخی در سراسر ایران از تاریخ. ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد | «تور لالایی مادرانه نوای - قطره www.ghatreh.com/news/nn33826583/ساز-آواها-بناهای-تاریخی-کوک 25 سپتامبر 2016 ... «تور لالایی مادرانه نوای صلح»با همکاری موزه ملی ایران ،کاخ موزه نیاوران و 13 منطقه تاریخی در سراسر ایران از ششم. ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/ساز_آواها_و_بناهای_تاریخی_کوک_شد‎Cachedدانلود منصورزیرک:میراث فرهنگی و روز جهانی بناهای تاریخی · دانلود سنگینی بار موتور رو دوش بناهای تاریخی-مسجد آقابزرگ کاشا. ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد. آخرین اخبار تور لالایی مادرانه نوای صلح - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/تور-لالایی-مادرانه-نوای-صلح ساز آواها و بناهای تاریخی کوک شد · موسیقی ایرانیان ۱۵۱ روز پیش ۰. «تور لالایی مادرانه نوای صلح»با همکاری موزه ملی ایران ،کاخ موزه نیاوران و ۱۳ منطقه تاریخی در سراسر ...