مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طراحی ابزار ویرایش ژن

[ad_1]

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، فناوری ویرایش ژنی کریسپر اکنون به دلیل پتانسیل بالای آن در بررسی بیماری‌های ژنتیکی انسان،‌ موضوع بسیاری از محققان در سراسر جهان اسـت. اگرچه دانشمندان بیشتر بخاطر کمکی که این روش به درمان بیماری‌های پیچیده و ناتوان‌کننده‌ای مانند جنون و سرطان کرده، آن را مورد توجه قرار داده‌اند.

 

با انجام تنظیمات دقیق‌تر در کاربرد روش کریسپر، بیماری‌های بیشتری را می‌توان بطور موثر درمان کرد. روش کریسپر-Cas9 برای جایگرینی یا تغییر ژنها به شکل دقیق استفاده می‌شود اما بیشتر در جنین‌های اولیه بکار می‌رود و باید دقت و سهولت استفاده از آن را افزایش داد.

 

از این رو محققان روش جدیدی موسوم به "کریسپر-EZ" (کریسپر-الکتروپوراسیون جفت‌گیری/تخم) را طراحی کرده‌اند که کار ویرایش ژن را ساده‌تر می‌کند. امروزه تحقیقات ویرایش ژنی از لقاح مصنوعی برای تولید موش‌های تراریخته استفاده می‌کند. هورمون‌ها به موش ماده تزریق می‌شود تا وی را برای جفت‌گیری آماده کنند. سپس مولکول‌های آر.ان‌.ای به تخمک‌های بارور شده تزریق می شود تا آر.ان‌.ای راهنما و پروتئین Cas9 را پیش از تکثیر آن کدگذاری کنند. جنین‌های بدست آمده سپس درون بدن موش کاشته می‌شوند.

 

این روش بسیار پرهزینه و زمانبر بوده و از نرخ موفقیت پایینی برخوردار اسـت. به گفته محققان، درصد تولدهای موفق از این موشها تنها 10 تا 15 درصد اسـت که به جمع‌آوری بیش از 100 جنین برای تولید موش قابل استفاده در ویرایش ژنی نیاز دارد.

 

محققان برای آزمایش ابزار خود از کریسپر-EZ در یک تجربه استفاده کردند. شیوه الکتروپوراسیون به ایجاد حفره‌های جنینی از طریق شوک برق پرداخت که به عنوان نقطه ورود مولکول‌های ویرایش‌کننده ژن عمل خواهند کرد. محققان با این روش توانستند با موفقیت ژن هدف را با دقت 88 درصد اصلاح کرده و حدود 30 تا 50 درصد تخمک‌های بارور را به تولد موفق تبدیل کنند.

این ابزار به دلیل نرخ موفقیت بالای آن می‌تواند به عنوان معیاری برای تعیین مرغوبیت آر.ان‌.ای راهنما استفاده شود.

 

2023


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

هاست و سرور مجازی به همراه فضای آپلود فایل …پرشین گیگ، ارائه دهنده انواع خدمات هاستینگ و میزبانی فایل و خرید سرور مجازی برای دانلود نرم افزار طراحی و تجزیه و تحلیل …نرم افزار را می توان به عنوان یک ابزار ضروری و لازم برای طراحی و تجزیه و تحلیل مهندسی ژنتیک ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمهندسیژنتیکجستارهای وابسته ترانس ژن بیوتکنولوژی رائلیان منابع فهرست رشته‌های دانشگاهی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…رشته‌های دانشگاهی شاخه‌هایی از دانش هستند که در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزش عالی تنظیمات و ویرایش قالب سایت…قالب شماره و و سایت بلاگ اسکین با موضوع تجاری ،تفریحی ،دانلود در سه رنگ طراحی شدهدانلود نرم افزار دانلود بازیدانلود بازی و نرم افزار لذت دانلود آسان با یک کلیک فروشگاه ایرانیان دانلود دانلود بازی لاک پشت های نینجا برای کامپیوتر یاس …دانلودبازیلاکپشتهایدانلود بازی برای کامپیوتر دانلود بازی لاکپشت های نینجا دانلود نرم افزار – …دانلود نرم افزار با لینک سالم نرم افزاری رایگان برای مدیریت گوشی آندروید در پایگاه دانلود رایگان کتاب دانلود کتاب جذابیت از طریق زیبایی انگار بعضی از انسان ها از بدو تولد ژن محبوبیت دارند ژنتیک و اصلاح نژاد دامژنتیک و اصلاح نژاد دام علمی و پژوهشی هفته پیش روز جمعه سمیناری در دانشگاه



لینک منبع :طراحی ابزار ویرایش ژن

درمان بیماریهای پیچیده با روش جدید ویرایش ژن - ایسنا www.isna.ir/news/.../درمان-بیماریهای-پیچیده-با-روش-جدید-ویرایش-ژن‎Cached1 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی یک ابزار ویرایش ژنی جدید طراحی کرده‌اند که کاربردی‌تر و استفاده از آن راحت تر است. به گزارش سرویس علمی ... Images for طراحی ابزار ویرایش ژن درمان بیماریهای پیچیده با روش جدید ویرایش ژن tehrancancer.com/.../1509-درمان-بیماریهای-پیچیده-با-روش-جدید-ویرایش-ژن 1 ژوئن 2016 ... کلینیک امید تهران: محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی یک ابزار ویرایش ژنی جدید طراحی کرده‌اند که کاربردی‌تر و استفاده از آن راحت تر است. [PDF] کریسپر؛ روشی برای ویرایش محتوای ژنوم www.iranbmemag.com/Images/Articles/pdf/Aavani_Crispr191.pdf‎Cachedو سپس بخش از پیش طراحی شده ی آن سبب. فراخوانی ... بریدن و جداکردن ژن معیوب از ترکیب ژنتیکی سلول است. ... دقیق تر از شیوه های رایج فعلی در ویرایش ژن است. ... استفاده از ابزار ویرایش ژنوم CRISPR، توانستند به موفقیت جدیدی دست یابند و از. سوییچ خاموش ابزار ویرایش ژن کریسپر - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/10/16/silent-switch-is-a-tool-for-editing-crisper-gen/‎Cachedابزار قدرتمندی که می تواند سریعا به ویرایش ژن ها بپردازد و به سادگی ژن های .... این اسمارت فون بوده است تا بتواند زبان طراحی خود را برای نسل بعدی پرچمداران سری اس ... طراحی ابزار ویرایش ژن | محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی - قطره www.ghatreh.com/news/nn32012451/طراحی-ابزار-ویرایش 1 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی یک ابزار ویرایش ژنی جدید طراحی کرده اند که کاربردی تر و استفاده از آن راحت تØ. Jennifer Kahn: اکنون ویرایش ژن می‌تواند یک گونه را کاملاً تغییر دهد ... ► 12:25https://www.ted.com/talks/jennifer_kahn_gene_editing_can_now_change_an_entire_species_forever/transcript?language=fa May 9, 2016 - 12 min اولین اتفاقی که افتاد ورود یه ابزار ویرایش ژن به اسم CRISPR در سال .... اما این میتونه یه فاجعه باشه اگه محرک طوری طراحی شده باشه که یه گونه رو به ... استراتژی CRISPR-Cas9 جدید، برای ویرایش ژن ها به دو شیوه - کوی دانش kooy.ir/News4253.html‎Cached Similarاما اخیرا دانشمندان از تنوع های CRISPR-Cas9 به عنوان ابزار تنظیم ژنی بهره گرفته ... پیچیدگی عملکرهای ویرایش ژنی را افزایش داده و کنترل ایشان بر ژنها به صورت ... را تشکیل می دهند یا مثلا می توان اقدام به طراحی مدارهای ژنی ترکیبی پیشرفته نمود. نرم افزارهای بیوانفورماتیک و ژنتیک bio-informatic.blogfa.com/‎Cached Similarویژگی مهم این پلتفرم، آنالیز توالی ها بصورت اتوماتیک با بهترین ابزارهای این کار ... SeqBuilder : کلونینگ، طراحی پرایمر PCR، ویرایش و تفسیر (annotation) ... درمان بیماریهای پیچیده با روش جدید ویرایش ژن - عصر خبر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1464733440898919 1 ژوئن 2016 ... ... جفت‌گیری/تخم) را طراحی کرده‌اند که کار ویرایش ژن را ساده‌تر می‌کند. ... عصرخبر: محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی یک ابزار ویرایش ژنی جدید ...