مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پرتاب ماهواره نقشه بردار چین به فضا

[ad_1]

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، ماهواره 2.7 تنی Ziyuan III 02 بر روی یک موشک لانگ مارچ 4B به هوا ارسال شد. این دویست و بیست و هشتمین ماموریت پروازی موشک حامل لانگ مارچ بوده اسـت. همچنین بر روی این موشک دو ماهواره کشور اوروگوئه نیز به فضا ارسال شد. به گفته مقامات چینی، هر سه ماهواره با موفقیت به مدارهای تعیین شده خود وارد شدند.

 

ماهواره Ziyuan III 02 در مطالعات منابع زمینی، جلوگیری از بلایای طبیعی، توسعه کشاوری، مدیریت منابع آب، برنامه‌ریزی شهری و سایر موارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این دومین ماهواره سیستم نقشه برداری سنجش از راه دوری اسـت که چین برنامه‌ریزی کرده تا سال 2030 می‌سازد.

 

این ماهواره به Ziyuan III 01 خواهد پیوست که در ژانویه 2012 به فضا پرتاب شده بود. این دو ماهواره، شبکه‌ای را برای ثبت تصاویر سه‌بعدی وضوح بالا و داده‌های چند طیفی تشکیل خواهند داد. ماهواره Ziyuan III 02 می‌تواند تصاویر سه‌بعدی از اجسام 2.5 متری و بزرگتر را ثبت کرده و با استفاده از یک مسافت‌یاب لیزری آنبرد، انحراف موقعیت عمودی را به یک متر کاهش دهد.

 

ماهواره قبلی تنها می‌توانست تا چهار متر را بصورت سه‌بعدی تصویربرداری کرده و سنجش‌های عمودی را تا پنج متر انجام دهد. این دو ماهواره با یکدیگر زمان سپری شده بین رصدهای انجام شده از یک منطقه در زمین را تا سه روز ارتقا خواهند داد. این زمان پیش از این بین پنج تا شش روز بود.

 

2023


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

ماهواره ها چگونه کار می کنند؟ ماهواره تکنولوژی ارتباطی پیشرفته ناسا در سال ۱۹۹۳ به فضا پرتاب شد، این ماهواره عصر ایران بعید نیست ترامپ به دنبال افزایش تحریم ها علیه ایران به دلایل غیرهسته ای با هدف ارتباطات و رسانه ها مقالات مفیدارتباطاتارتباطات سیارارتباطات زیرساختارتباطات فن آواارتباطات سازمانیارتباطات بدو علم علوم فضایی و هوانوردینیروی هوایی کویت یا القوات الجویة الکویتیة از سال شروع به فعالیت کرده برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …ب ارتفاع سنج یک جی پی اس می تواند ارتفاع نسبت به سطح دریا را با دقت معقولی به شما نشان مرکزدانلود رایگان تخصصی عمران و معماری ریاضی اعداد مختلط ، حیر خطی ،‌معادلات خط و صفحه در فضا حد و پیوستگی ، مشتق و اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی ویکی‌پدیا، …اتحادجماهیرشعار Пролетарии всех стран соединяйтесь به لاتین فارسی برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …اصول اتصال سری بلندگوها همانطور که در مدار بالا مشاهده می شود و به صورت سری به افشاگری و صحبت های صریح بازیگر تازه بازگشته …هرمز سیرتی به بیان جزئیات و شرایط همکاری با شبکه جم پرداخت و صحبت های صریحی را مطرح کردخبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریهشدار حداد عادل به اصولگرایان روایت سی ان اس نیوز از انتصاب ضد ایرانی ترامپ روابط



لینک منبع :پرتاب ماهواره نقشه بردار چین به فضا

Cadastre - چین ماهواره ی نقشه برداری Ziyuan III 02 را به فضا پرتاب کرد cadastre.ssaa.ir/چین-ماهواره-ی-نقشه-برداری-ziyuan-iii-02-را-به-فضا-پرتاب-کرد.aspx‎Cached8 ژوئن 2016 ... به نقل مجله Geospatial World – 31 می 2016. چین ماهواره ی نقشه برداری Ziyuan III 02 را به فضا پرتاب کرد. ماهواره Ziyuan III 02 از مرکز پرتاب ماهواره ... چین ماهواره نقشه برداری به فضا پرتاب کرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران ... www.mehrnews.com/.../چین-ماهواره-نقشه-برداری-به-فضا-پرتاب-کرد‎Cached1 ژوئن 2016 ... به گزارش خبرگزاری مهر، چین ماهواره غیر نظامی نقشه برداری با وضوح بالا را از سکوی پرتاب ماهواره Taiyuan در استان «شانک سی» به فضا پرتاب کرد. چین ماهواره نقشه برداری به فضا پرتاب کرد - تبیان article.tebyan.net/.../چین-ماهواره-نقشه-برداری-به-فضا-پرتاب-کرد‎Cached1 ژوئن 2016 ... به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، چین ماهواره غیر نظامی نقشه برداری با وضوح بالا را از سکوی پرتاب ماهواره Taiyuan در استان «شانک سی» به ... چین ماهواره نقشه برداری به فضا پرتاب کرد - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../چین-ماهواره-نقشه-برداری-به-فضا-پرتاب-کرد 1 ژوئن 2016 ... به گزارش مشرق، چین ماهواره غیر نظامی نقشه برداری با وضوح بالا را از سکوی پرتاب ماهواره Taiyuan در استان «شانک سی» به فضا پرتاب کرد. چین ماهواره نقشه برداری به فضا پرتاب کرد - سایت خبری شرکت توانیر news.tavanir.org.ir/news/news_detail.php?id=79702 4 ژوئن 2016 ... چین ماهواره غیر نظامی را به فضا پرتاب کرده که قادر به گرفتن تصاویر سه بعدی از اجسام با وضوح بالا است. به گزارش خبرگزاری مهر، چین ماهواره غیر ... پرتاب ماهواره های چین و اروگوئه - espash.ir www.espash.ir/news/3063/پرتاب-ماهواره-های-چین-و-اروگوه‎Cachedراکت Long March 4B ماهواره جدید نقشه برداری با وضوح تصویر بالا موسوم به " Ziyuan III 02" و دوماهواره NewSat از اروگوئه را از پایگاه پرتاب ماهواره Taiyuan به فضا ... ماهواره نقشه‌بردار وضوح بالای چین به فضا پرتاب شد - ایسنا www.isna.ir/news/.../ماهواره-نقشه-بردار-وضوح-بالای-چین-به-فضا-پرتاب-شد 1 ژوئن 2016 ... چین یک ماهواره غیرنظامی جدید با قابلیت نقشه‌برداری وضوح بالا را از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانک‌سی به فضا پرتاب کرد. به گزارش ... چین ماهواره ی نقشه برداری Ziyuan III 02 را به فضا پرتاب کرد | JNP.co ... https://www.linkedin.com/.../چین-ماهواره-ی-نقشه-برداری-ziyuan-iii-02-را-به-فضا-پرتاب-jnp-co-ce‎Cached11 ژوئن 2016 ... چین یک ماهواره ی نقشه برداری با رزولوشن بالا را روز دوشنبه 30 می 2016 (برابر با 10 خرداد 1395) از مرکز پرتاب ماهواره شهر تایوان در شمال استان ... چین ماهواره نقشه برداری به فضا پرتاب کرد - سلام خبر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/19504683 1 ژوئن 2016 ... در هفته ای که گذشت چین ماهواره غیر نظامی نقشه برداری با وضوح بالا را از سکوی پرتاب ماهواره Taiyuan در استان شانک سی به فضا پرتاب کرد. پرتاب ماهواره نقشه بردار چین به فضا - جام نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/1464784260894484‎Cached1 ژوئن 2016 ... چین یک ماهواره غیرنظامی جدید با قابلیت نقشه‌برداری وضوح بالا را از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانک‌سی به فضا پرتاب کرد. - جام نیوز.