مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خیاطی به سبک ربات‌ها

[ad_1]

در طرحی ابتکاری، یک شرکت نوپای فناوری در ایالات متحده با ترکیب یک بازوی رباتیک، یک چرخ خیاطی خودکار و استفاده از دوربینی برای پردازش تصویر توانسته با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش تصاویر کاری کند که بازوی رباتیک مانند دستی ماهر تکه‌های مختلف پارچه را کنار هم قرار داده، با دقت به زیر چرخ خیاطی ببرد و به همدیگر بدوزد و الگوهای جالبی را مطابق درخواست تولیدکننده لباس آماده کند. سرعت بالا، دقت، عدم خستگی و کار سه شیفت از قابلیت‌های این ربات اســت. این کمپانی که در آغاز راه خود قرار دارد، در حال ارائه این فناوری به شرکت‌های بزرگ تولید لباس اســت.

البته این تنها کار ربات نیست بلکه سیستم طراحی شده، روشی نوین در استفاده عمومی از بازوهای رباتیک در کارهای روزمره اســت و می‌تواند الگوهایی با طرح‌ها و جنس‌های مختلف حتی از جنس فلز یا چوب را با دقت بالا به زیر وسایل و ابزارهای مختلفی که مانند این چرخ خیاطی با سیستم رایانه مرکزی آن در ارتباط باشند، برده و طرح‌های جالبی تولید کند. این بازوی رباتیک می‌تواند دارای سرها یا همان عملگرهای مختلفی باشد که به آن قابلیت بلند کردن و جابه‌جایی قطعات با جنس‌های متفاوت را می‌دهد. در تست‌های آخر، این سیستم رباتیک اقدام به دوخت کامل یک تی‌شرت کرده و حتی آن را بعد از قرار دادن در ظرف آب داغ، مورد تست و بررسی کامل قرار داده اســت و به این ترتیب، تبدیل به اولین رباتی شده که توانسته لباس بدوزد.

بازوهای رباتیک از دیرباز در کارخانه‌های خودروسازی به عنوان دست‌های ماهر مورد استفاده بوده و امروزه هر ایرانی به طور غیرمستقیم از محصولاتی مانند خودروها که با دقت عملکرد آنها ساخته می‌شود، استفاده می‌کند. کمپانی‌های مختلفی در سال‌های اخیر به دنبال ساخت بازوهایی کوچک و با عملکردی مناسب هستند تا از آنها در منازل و امور روزانه استفاده کنند. در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود‌ محصولاتی از این نوع به آشپزخانه‌های منازل راه پیدا کرده و برای شست‌و‌شو و جابه‌جایی ظرف‌ها استفاده می‌شوند. نکته جالب این که این کمپانی، سازنده بازوی رباتیک نیست؛ بلکه از بازوی رباتیکی که کمپانی دیگری ساخته استفاده می‌کند و با ارتباط وسایل دیگر با این بازو و آماده کردن بسته‌ای نرم‌افزاری برای پردازش تصویر و دادن دستورهای مورد نظر تولید کنندگان لباس به بازو کسب درآمد می‌کند. در سیستم این شرکت، مجموعه‌ای از سیستم‌های مکاترونیکی که افراد و کمپانی‌های دیگر قبلا ساخته‌اند در کنار هم ترکیب و روش حل مساله جدیدی ارائه و به عنوان یک محصول خلاق به بازار عرضه می‌شود.

آریا صبوری

پژوهشگر آزمایشگاه تعامل انسان و ربات دانشگاه تهران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

مجموعه کتاب‌های مهندسی رباتیک و مکاترونیکتمامی کتاب‌های موجود در این بسته جامع به زبان اصلی می‌باشند و اغلب در فرمت بوده و ژوئن اولین نبرد ربات های غول پیکر جهان آکاژوئن اولین نبرد ربات های غول پیکر جهان ربات های غول پیکرجنگ ربات هامعرفی دانشگاه ها دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ با هدف تأمین و تربیت بخشی از بازی های تیراندازی بازی تیراندازی بازی ،بازی آنلاین سایت بازی ، بازی ،بازی آنلاین، بازی دخترانه آکاایران کپی‌رایت بازنشر مطالب تکنیک ساده برای بالا بردن اعتماد به نفسوقت مقابله به مثل با آمریکاست اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانیشعر زیبای گیلکی رعنا ترجمهوقت مقابله به مثل با آمریکاست اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانیآشنایی با انواع مشاغل خانگیآشنایی با قوانین نیوتن قانون اول نیوتن هر جسمی در هر حالتی که باشد تمایل دارد به همان شرکت خدماتی و نظافتی پارسا اصفهان گوناگونمقدمه امروزه با توجه به حجم وسیع اطلاعات، استفاده از در برنامه ها به جزء لاینفک دانلود بازی زامبی و پلنت گیاهان برای کامپیوتردانلودبازیزامبیوپلنتگیاهاندانلود بازی زامبی و پلنت گیاهان ۲ برای کامپیوتر جدید ۲۰۱۵ دانلود بازی برای



لینک منبع :خیاطی به سبک ربات‌ها

خیاطی به سبک ربات‌ها - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/click/.../خیاطی-به-سبک-ربات‌ها‎Cached27 سپتامبر 2016 ... تصویر خیاطی به سبک ربات‌ها. در طرحی ابتکاری، یک شرکت نوپای فناوری در ایالات متحده با ترکیب یک بازوی رباتیک، یک چرخ خیاطی خودکار و ... Images for خیاطی به سبک ربات‌ها خیاطی به سبک ربات ها - جام جم | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25728626 27 سپتامبر 2016 ... خیاطی به سبک ربات ها. کارگاه های خیاطی و صدای چرخ کردن الگوهای مختلف از قدیم تا امروز، بخشی جدانشدنی از دوخت لباس بوده است. با وجود پیشرفت ... اولین لباس با یک بازوی رباتیک دوخته شد خیاطی به سبک ربات ها ... tnews.ir/news/953271234024.html 27 سپتامبر 2016 ... با وجود پیشرفت بالای فناوری، هنوز باید بخش‌هایی از الگوهای خیاطی با هنر دست انسان یا به کمک چرخ خیاطی دوخته شود. دوختن تکه‌های مختلف به ... خیاطی به سبک ربات‌ها - مجله گلبرگ ها www.golbargha.com/20164‎Cached27 سپتامبر 2016 ... خیاطی به سبک ربات‌ها - کارگاه‌های خیاطی و صدای چرخ کردن الگوهای مختلف از-خیاطی- ربات. روزنامه جام جم95/7/6: خیاطی به سبک ربات ها - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3437961 27 سپتامبر 2016 ... خیاطی به سبک ربات ها اولین لباس با یک بازوی رباتیک دوخته شد نویسنده: آریا صبوری* کارگاه های خیاطی و صدای چرخ کردن الگوهای مختلف از قدیم تا ... نخستین لباس با یک بازوی رباتیک دوخته شد خیاطی به روش ربات ها ... www.serze.com/نخستین-لباس-بازوی-رباتیک-دوخته-1891845/‎Cached27 سپتامبر 2016 ... اولین لباس با یک بازوی رباتیک دوخته شد خیاطی به سبک ربات ها کارگاه‌های خیاطی و صدای چرخ کردن الگوهای گوناگون از گذشته تا امروز، بخشی ... ربات انیشتین هم ساخته شد - onvansho onvansho.ir/result/ربات-انیشتین-هم-ساخته-شد.html این ربات علاوه بر شباهت به انیشتین قرار است پس از عرضه به بازار به عنوان یک همراه . .... اولین لباس با یک بازوی رباتیک دوخته شد خیاطی به سبک ربات هم قرار داده ... ربات - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ربات‎Cached Similarاین ماشین‌های مکانیکی برای بهتر به انجام رساندن کارهایی چون احساس کردن، دریافت ... کلمه روبات گرفته شده از واژه Robota در زبان چک و به معنی برده و کارگر است. ساخت چرخ خیاطی - آپارات ► 0:17www.aparat.com/v/w0PhY/ساخت_چرخ_خیاطی Mar 16, 2017 - 17 sec کانون رباتیک کرمان ساخت چرخ خیاطی توسط دانش پژوه آرش طهماسبی_ کانون رباتیک کرمان_ برای مشاهده آموزش های بیشتر به سایت کانون رباتیک ...