مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راه‌اندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری

[ad_1]

مدیر پروژه ترابردپذیری اپراتور اول برای نخستین بار جزئیات کامل برنامه‌ راهبردی این اپراتور در طرح تغییر اپراتور با حفظ شماره (ترابردپذیری) را اعلام کرد. تکلیف ودایع، تغییر هزینه مکالمات، شارژ سیم‌کارت پس از انتقال و فروش خط نیز مشخص شده است.

 به گزارش مشرق، اخبار غیررسمی از آغاز اجرای ترابردپذیری از این هفته حکایت دارد. هفته‌ها است که از 27 اردیبهشت ماه یعنی موعد اجرای این طرح گذشته اما به دلایل متعدد تاکنون عملی نشده است.
 
این طرح به مشترکان اجازه می‌دهد با حفظ شماره سیم‌کارت به اپراتور دیگری مهاجرت کنند. در شرایطی که امروز تهیه سیم کارت و گوشی دو سیم کارت آسان است برخی معتقدند اکنون این طرح شانس زیادی نخواهد داشت. برخی نیز معتقدند اگرچه دیرهنگام اما به سود مشترکان خواهد بود.
 
این طرح که نیاز به هماهنگی سه اپراتور از یک سو و سازمان رگولاتوری از سوی دیگر داشته، از همان ابتدای کار خود به مشکلات فنی برخورد کرد که باعث شد اجرای آن به تعویق بیافتد. مشکلاتی که اجرای بدون مشکل طرح را با ابهام روبه رو کرده است.
 
با نزدیک شدن به اجرای ترابردپذیری، جزئیات برنامه‌های راهبردی همراه اول برای ترابردپذیری را از محسن بهداری مدیر پروژه ترابردپذیری این اپراتور جویا شده ایم.
 
چالش تغییر اپراتور با وجود خرید آسان سیم‌کارت و گوشی‌های دو سیم‌کارت
 
طرح ترابرد پذیری چه ضرورتی دارد؟
 
بهداری گفت: ترابردپذیری این امکان را به مشترکین تلفن همراه می دهد که بتوانند با همان شماره، سیم کارت خود را به اپراتور دیگری انتقال دهند؛ چون ممکن است مثلا یک اپراتور پوشش ضعیف‌تری داشته باشد و در شهر و محله یک  مشترک آنتن‌دهی خوب نباشد.
 
وی ادامه داد: پس مشترک می‌تواند شماره خود را حفظ کرده اما از اپراتور با پوشش بهتر بهره‌مند شود. این کار از سال ها قبل در بسیاری از کشورهای انجام شده و در ایران هم با تاخیر انجام می‌شود.
 
با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از گوشی های هوشمند دو سیم کارته هستند آیا از این طرح استقبال خواهد شد؟
 
بهداری گفت: طرح ترابردپذیری کمی دیر در کشور ما اجرا می‌شود و بسیاری از  مشترکین برای رفع نیازهای خود و استفاده از خدمات اپراتورهای دیگر از گوشی های 2 سیمکارته استفاده می کنند که برای این دسته از مشترکین ترابردپذیری جذاب نخواهد بود.
 
راه اندازی ترابردپذیری به صورت آزمایشی و با تعداد مشترکین محدود
 
علیرغم اعلام آغاز ترابردپذیری در 27 اردیبهشت ماه اجرای این طرح تاکنون به تاخیر افتاده است، مشکل از کجا است؟
 
بهداری گفت: علی‌رغم اعلام آمادگی اپراتورها، در انجام تست ها مشکلاتی پیش آمد که راه‌اندازی سرویس ترابردپذیری را با تاخیر مواجه کرد. استاندارد نبودن پیاده سازی این سرویس در ایران به دلیل وجود المان های مختلف در شبکه، حضور بازیگران متعدد و  فرایند ترابردپذیری را پیچیده کرده است.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم بر این گرفته شده که راه اندازی این سرویس به صورت آزمایشی و با تعداد مشترکین محدود آغاز شود تا در صورت بروز مشکلاتی مانند قطع شدن سیم‌کارت قبلی و وصل نشدن سیم‌کارت جدید، اثرات نامطلوب این سرویس دامن گیر افراد کمتری باشد.
 
راهبرد همراه اول برای جذب مشترکان دیگر اپراتورها و حفظ مشترکان فعلی
 
در ترابرد اپراتورها تلاش می کند مشترکان اپراتورهای دیگر را به سمت خود جلب کنند، همراه اول چه راهبردی برای جذب مشترکان دیگر اپراتورها یا حفظ مشترکان فعلی خود دارد؟
 
بهداری گفت: ارزش‌های شبکه همراه اول تنها به شماره آن محدود نمی‌شود؛ در حال حاضر سه برنامه را برای وسعت دادن و جذاب‌تر کردن خدمات همراه اول برای مشترکانش در دست اجرا داریم که هر چند از قبل آن را آماده کرده بودیم حالا  با اجرای ترابردپذیری همزمان شده است.
 
مدیر پروژه ترابردپذیری همراه اول توضیح داد: گوشی قسطی برای مشترکین دائمی، جایزه بزرگ و طرح اعتبار دهی ویژه مشترکین دائمی از جمله این برنامه ها است.
 
شارژ سیم کارت قبل از ترابرد صفر می‌شود
 
در این باره هنوز ابهامات زیادی وجود دارد و بسیاری از مشترکان هنوز از جزییات این طرح آگاه نیستند. برای مثال گفته می شود شارژ قبل از ترابرد صفر می‌شود.
 
مدیر پروژه ترابردپذیری همراه اول گفت: با شما موافقم در مورد این طرح اطلاع رسانی دقیق و کاملی به مشترکان ارایه نشده و شاید ابهامات کاربران، علاوه بر پیچیدگی ذاتی فرایند ترابردپذیری ناشی از نبود اطلاع رسانی در این زمینه باشد. در مورد از بین رفتن شارژ پس از ترابرد نیز شنیده‌های شما درست است.
 
ودیعه سیم کارت به اپراتور جدید منتقل نمی شود
 
پس از ترابرد ودیعه خطوط چه خواهد شد؟
 
بهداری تصریح کرد: ودیعه مشترکان دائمی همراه اول به سایر اپراتورها انتقال نمی‌یابد، در نتیجه مشترکین دایمی همراه اول در صورت ترابرد به دیگر اپراتورها احتمالاً زودتر قطع میاندوره خواهند شد و این بر ارزش خط هم تاثیر خواهد داشت. از طرف دیگر مشترکین دایمی سایر اپراتور ها در صورت پیوستن به همراه اول از مزایای طرح اعتباردهی بهره مند خواهند شد و این هم می‌تواند باعث افزایش ارزش خط آنها شود.
 
افزایش هزینه تماس برای ترابرد شده‌ها
 
هزینه تماس مشترکانی که از همراه اول به اپراتورهای دیگر ترابرد کنند چه تغییری خواهد کرد؟
 
بهداری گفت: بله. در حال حاضر ارزانترین نرخ تماس در این اپراتور بین خانواده 94 میلیونی مشترکین همراه اولی و تلفن ثابت وجود دارد. در صورت ترابرد مشترکین از همراه اول، نرخ تماس ایشان با مشترکین همراه اول و تلفن ثابت افزایش خواهد یافت. همچنین هزینه مشترکین تماس گیرنده با این مشترکین ترابرد شده نیز افزایش خواهد یافت.
 
تفاوت هزینه های داخل و خارج شبکه و نحوه تشخیص در تماس با مشترک ترابرد شده
 
پس از ترابردپذیری با توجه به تفاوت هزینه‌های تماس داخل و خارج شبکه، مشترک مبدا چگونه متوجه می شوند که مشترک مقصد در اپراتور اصلی است یا به اپراتور دیگری منتقل شده است؟
 
بهداری توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات مصوبه ای در این زمینه دارد و ما در همراه اول پیام ضبط شده‌ای را به اطلاع مشترک می‌رسانیم که در آن به تماس گیرنده هشدار داده می‌شود شماره‌ای که با آن تماس گرفته، ترابرد شده است که نادانسته هزینه‌ای به مشترکان تحمیل نشود.
 
فروش سیم کارت ترابرد شده ممکن نیست
 
آیا خریداری سیم‌کارت از یک اپراتور و ترابرد به اپراتوردیگر و سپس فروش آن مجاز است؟
 
بهداری گفت: بر اساس قوانین سازمان تنظیم مقررات شماره تلفن همراه جزو اشتراک مشترک و متعلق به اپراتور پایه است و تمامی مشترکین در صورت ترابرد به سایر اپراتورها و در صورت نیاز به فروش خط باید به اپراتور اولی شان بازگردند که این خود شامل اجرای مراحل ترابرد به همراه اول خواهد بود.
 
مدیر پروژه ترابردپذیری همراه اول خاطر نشان کرد: این طرح هم مثل بسیاری از طرح‌های دیگر است و از طرح‌هایی که ارتقای کیفیت سرویس‌ها و  نفع مشترکان در آن دیده باشد استقبال می کنیم. در زمینه ترابرد هم همواره آمادگی خودمان را برای اجرای آن اعلام کرده‌ایم. همانند هر طرح دیگری ترابرد هم می‌تواند در ابتدای کار اشکالات خود را داشته باشد که به مرور مرتفع خواهد شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


9 جولای 2016 ... راهاندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری. مدیر پروژه ترابردپذیری اپراتور اول برای نخستین بار جزئیات کامل برنامه راهبردی این اپراتور در طرح ...مدیر پروژه ترابردپذیری اپراتور اول برای نخستین بار جزئیات کامل برنامه راهبردی این اپراتور در طرح تغییر اپراتور با حفظ شماره (ترابردپذیری) را اعلام کرد.10 جولای 2016 ... خبرگزاری فارس: مدیر پروژه ترابردپذیری اپراتور اول برای نخستین بار جزئیات کامل برنامه راهبردی این اپراتور در طرح تغییر اپراتور با حفظ ...9 جولای 2016 ... از بیست و هفتم اردیبهشت ماه که موعد عملیاتی شدن طرح ملی ترابردپذیری سیم کارت های تلفن همراه بود هفته ها می گذرد. وعده های وزیر ارتباطات و ...10 جولای 2016 ... جابجایی شماره بین اپراتورها به صورت آزمایشی راه اندازی شد: فعلا روزی ۵۰۰ شماره ... در مرحله اجرای آزمایشی طرح MNP به منظور ارزیابی دقیق شرایط و پارامترهای مورد ... طرح ملی ترابردپذیری شمارههای تلفن همراه که اجازه اثاث کشی بین ...9 جولای 2016 ... بعد از ظهر شنبه نوزدهم تیر ماه 1395 خبر راهاندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری.ظاهراً طرح ملی ترابردپذیری شماره های تلفن همراه بالاخره بعد از تأخیر های فراوان قرار است به صورت آزمایشی اجرا شود. در طرح ترابردپذیری، دارندگان سیم کارت تلفن.طرح جابه جایی اپراتورهای تلفن همراه ؛ "ترابردپذیری " ؛ یا" Mobile Number Portability"از جمله طرح هایی است که اجرای آن آرزوی دیرینه تمامی مشترکان تلفن همراه است .10 جولای 2016 ... راهاندازی آزمایشی تغییر اپراتور با حفظ شماره با مشترکان محدود/ تعیین تکلیف ودایع و هزینه ... راهاندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری ... طرح ترابردپذیری کمی دیر در کشور ما اجرا می شود و بسیاری از مشترکان برای رفع نیازهای خود ...5 ا کتبر 2016 ... نزدیک به ۱٫۵ ماه از اجرای نهایی و حدودا سه ماه از راهاندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری شمارههای تلفن همراه میگذرد که اخیرا منجر به جنجال این دو اپراتور ...


کلماتی برای این موضوع

تیم شطرنج زیر ۱۴ سال ایران، موفق به دریافت عنوان قهرمانی آسیا شد به گزارش اداره کل نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنارییس موسسه پژوهشی مپفن از اجرایی شدن طرح‌های دانشجویی به منظور توسعه پایدار کشور و فاوا نیوز پایگاه خبری و اطلاع رسانی فناوری اطلاعات …حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون گوشی هوشمند بدون گارانتی در دست خریداران تلفن همراه است و تعمیر



لینک منبع :راه‌اندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری

راه‌اندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../راه-اندازی-آزمایشی-طرح-ملی-ترابردپذیری‎Cached9 جولای 2016 ... مدیر پروژه ترابردپذیری اپراتور اول برای نخستین بار جزئیات کامل برنامه‌ راهبردی این اپراتور در طرح تغییر اپراتور با حفظ شماره (ترابردپذیری) ... راه اندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری - onvansho onvansho.ir/result/راه-اندازی-آزمایشی-طرح-ملی-ترابردپذیری.html طرح ملی ترابردپذیری هفته اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری تا راه اندازی صفحه . ایرانسل بازنده اجرای طرح ترابردپذیری است سیتنا با اجرای طرح ترابردپذیری زمینه ... طرح ترابردپذیری آغاز شد ، فعلا آزمایشی - ترابردپذیری https://www.tarabord.org/طرح-ترابرد-پذیری-آغاز-شد-،-فعلا-آزمایشی/‎Cached11 جولای 2016 ... طرح ترابردپذیری سرانجام از روز گذشته به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و ... طرح پیش آمد و منجر به تاخیر در راه اندازی آن شد این طرح کمی با احتیاط ... ترابردپذیری راهنمای ترابرد پذیری https://www.tarabord.org/ترابردپذیری/‎Cached7 جولای 2017 ... از آغاز آزمایشی طرح ترابردپذیری تاکنون که حدود ده ماه از راه‌اندازی این طرح ... برنامه‌ریزی و مراحل اجرایی این طرح ملی نیز با همفکری و توافق هر سه ... ایرنا - اجرای آزمایشی طرح تغییر اپراتورها www.irna.ir/fa/News/82143486/‎Cached10 جولای 2016 ... راه اندازی طرح ملی ترابردپذیری شماره های همراه براساس تفاهم وزارت ارتباطات با پیمانکار این پروژه از اواخر نیمه اول سال گذشته، در دستور کار بخش ... طرح ملی ترابردپذیری هفته آینده از مرحله آزمایشی خارج می شود - دیجیاتو digiato.com/article/.../طرح-ملی-ترابردپذیری-هفته-آینده-از-مرحل/‎Cached17 آگوست 2016 ... طرح ترابردپذیری تلفن همراه مدتی است به صورت آزمایشی و با محدودیت تعداد در حال اجراست. بر اساس این طرح مشترکان هر یک از اپراتور های ارتباطی ... اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری سیم کارت تلفن همراه و نحوه ترابرد ... digiato.com/article/.../اجرای-آزمایشی-طرح-ترابردپذیری-سیم-کار/‎Cached11 جولای 2016 ... اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری سیم کارت تلفن همراه و نحوه ترابرد سیم کارت ... ورودی اپراتور ها برداشته شده و پس از آن، راه‌ اندازی تجاری آغاز می شود». ... آشنایی با پروژه هایی که ایرانسل در رابطه با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات رونمایی ... راهکارهای همراه کارینا » جابجایی شماره بین اپراتورها به صورت آزمایشی ... karinaco.com/جابجایی-شماره-بین-اپراتورها-به-صورت-آز/‎Cached10 جولای 2016 ... جابجایی شماره بین اپراتورها به صورت آزمایشی راه اندازی شد: فعلا روزی ۵۰۰ شماره ... از آغاز اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) از امروز خبر داد. ... طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه که اجازه اثاث کشی بین ... راه اندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/راه_اندازی_آزمایشی_طرح_ملی_ترابردپذیری‎Cachedراه اندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری. دانلود ترابردپذیری · دانلود ترابردپذیری تلفن همراه 31 مردادماه همزمان با هفته دولت · دانلود ترابردپذیری همراه ... طرح ترابردپذیری از هفته آینده بصورت آزمایشی راه اندازی می شود - روژان roojan.ir/10528/طرح-ترابردپذیری-هفته-آینده-بصورت-آز‎Cached9 جولای 2016 ... از بیست و هفتم اردیبهشت ماه که موعد عملیاتی شدن طرح ملی ترابردپذیری سیم کارت های تلفن همراه بود هفته ها می گذرد. وعده های وزیر ارتباطات و ...