مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

داستان گوشی ۴ دلاری جذاب‌تر شد +عکس

[ad_1]

اگر شک داشتید که گوشی Freedom 251 که به گوشی ۴ دلاری معروف شده تنها یک شیرین‌کاری تبلیغاتی ضعیف بوده، اتفاقات این روزها می‌تواند شک شما را به یقین تبدیل کند.

 به گزارش مشرق، حدود ۵ ماه پیش یعنی در ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۶ کمپانی «رینگینگ بلز» (Ringing Bells) که ادعای تولید کردن ارزان‌ترین گوشی هوشمند جهان را داشت قول داد که تا آخر ماه گذشته یعنی ژوئن ۲٫۵ میلیون دستگاه از گوشی Freedom 251 را عرضه خواهد کرد.

 

پس‌ازآن این تعداد تا ۲۰۰ هزار دستگاه آب رفت و زمان عرضه نیز به ترتیب از ۲۸ ژوئن به ۳۰ ژوئن، ۶ جولای و در نهایت ۸ جولای موکول شد. البته این تنها زمان عرضه نیست که مدام در حال تغییر است. «موهیت گل» (Mohit Goel) مدیرعامل مرموز کمپانی رینگینگ بلز در عرض چند روز تعداد عرضه را نیز به ترتیب از ۲۰۰ هزار، به ۱۰ هزار و سپس ۵ هزار کاهش داده است.
 

 داستان گوشی ۴ دلاری جذاب‌تر شد


برای این‌که درک بهتری از شرایط داشته باشیم توجه کنید که کمپانی رینگینگ بلز اعلام کرده که حدود ۷۰ میلیون نفر برای دریافت این گوشی ثبت‌نام کرده‌اند و تخمین زده می‌شود حدود ۳۰ هزار نفر از آن‌ها پول را هم پرداخت کرده باشند.

 

لابد کمپانی رینگینگ بلز برای آغاز حرکت به زمان نیاز دارد. ولی این‌طور نیست. این کمپانی حتی از قول خود برای عرضه‌ی ماهانه ۲۰۰ هزار دستگاه ه عقب‌نشینی کرد و با این حساب احتمالا شاید هیچ دستگاهی عرضه نکند.
 
«اگر به ما کمک شود شاید تعداد بیشتری گوشی عرضه کنیم و شاید هم در چند ماه آینده هیچ دستگاهی عرضه نکنیم. در حال حاضر تمرکز ما صرفا روی بیرون دادن گجت است.» سخن‌گوی رینگینگ بلز


کمکی که رینگینگ بلز از آن صحبت می‌کند چیست؟ موهیت گل نامه‌ای سرگشاده به نخست‌وزیر هند فرستاده و از او برای قرار دادن گوشی Freedom 251 در دستان ۷۵۰ میلیون شهروند هندی درخواست حمایت مالی کرده. گزیده‌ای از نامه به این قرار است:
 
ما گوشی Freedom 251 را به ارمغان آورده‌ایم که قرار است به شیوه‌ی پرداخت نقد هنگام تحویل عرضه شود. ولی ما با شکافی بین هزینه‌ی مواد اولیه (BOM) و قیمت فروش مواجه هستیم. بنابراین خاضعانه از دولت تقاضای حمایت می‌کنیم تا بتوانیم هدف خود را محقق کرده و دسترسی و استفاده از گوشی‌های هوشمند را تا دورترین نقاط مملکت بزرگ خود گسترش دهیم.


قطعا این ایده‌ای زیباست ولی یک مشکل بزرگ وجود دارد: رینگینگ بلز می‌گوید برای اجرا کردن آن به ۵۰۰ میلیارد روپیه نیاز دارد. این رقم تقریبا معادل ۷٫۴ میلیارد دلار است. خب پس تا رینگینگ بلز این کمک کوچک را دریافت نکرده احتمالا خبری از گوشی نخواهد بود.
 
زمانی که رینگینگ بلز از سوی رسانه‌های هند در مورد نحوه‌ی تامین هزینه‌ها تحت‌فشار قرار گرفت، سخن‌گوی این شرکت اظهاراتی مبهم را در مورد مزیت مقیاس، درآمدهای حاصل از تبلیغات و البته سرویسی به نام WhiteCloud بیان کرد. سرویس ابری WhiteCloud پلتفرمی فرضی است که قرار است کاربران گوشی Freedom 251 بتوانند صدها اپلیکیشن را با قیمت‌هایی بین ۱ تا ۳ روپیه از آن دانلود کنند.
 
می‌توان حدس زد که برنامه تجاری واقعی در اصل جمع‌آوری میلیون‌ها آدرس ایمیل، ایجاد سروصدای زیاد در مورد یک گوشی بینهایت ارزان و استفاده از تبلغیات برای آغاز فروش سایر گجت‌ها بوده است. در واقع کمپانی رینگینگ بلز همین امروز یک تلویزیون HD، مجموعه‌ای از پاوربانک‌ها، گوشی‌های ساده و دو گوشی هوشمند جدید به نام‌های Elegance و Elegant معرفی کرده است.

 

البته دیگر نباید همانند گوشی Freedom 251 انتظار قیمت‌هایی ارزان را داشته باشید. گوشی Elegant قیمتی برابر با ۳۹۹۹ روپیه (۵۹ دلار) و گوشی Elegance قیمتی برابر با ۴۴۹۹ روپیه (۶۶ دلار) دارد.
 

 داستان گوشی ۴ دلاری جذاب‌تر شد


فقط برای این‌که درک کنید در اینجا به چه پدیده‌ای روبه‌رو هستیم کافی است توجه کنید که رینگینگ بلز طراحی لاک‌اسکرین LG G5 را به‌راحتی دزدیده و آن را روی تصاویر تبلیغاتی دو گوشی Elegance و Elegant قرار داده است. البته انجام چنین کاری از سوی شرکتی که برای مخفی کردن نام واقعی نمونه‌ی اولیه‌ی فرضی گوشی خود از لاک غلط‌گیر استفاده می‌کند اصلا تعجب‌آور نیست.

 

منبع: مجله دیجی‌کالا

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

پارسینهپارسینه سایت خبری پارسینه برخورد قانونی و سریع با مقصرین حادثه اینجا داستان من و خواهر زنم نرگس آبادهداستانهای سک سی داستان کردن مادر خواهر کردن زن عمو کردن خاله داستان کردن ضربدری عکس ماشین،گالری عکس ماشین، تصاویر ماشین، …عکس ماشین،عکس ماشین های جدید،عکس ماشین بوگاتی،عکس ماشین پورشه،عکس ماشین لامبورگینی بدو علمتفنگ موسین ناگانت این طور که به نظر می رسد بر گزیده دراگونوف شد در پایان دهه و شروع خواندنی هایی در مورد خوانندگان ایران آرشیو سوسن توسط جمیله به کافه های مجلل تر پایش باز شد زنده یاد سوسن زنی با شخصیت بود و هیچ اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی چرا دانلود از اپ استور برای کاربران ایرانی امکان پذیر …چرادانلودازاپاستوربرایچرا دانلود از اپ استور برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست؟ و راه حل های اررور ۱۰۰۹ اپ کهنه سربازایرانی آموزش نظامی اطلاعاتیجنگ اطلاعاتی اهداف و ابزارها گردآورندهحمیدرضااهریان تاریخچه اصطلاح جنگ اطلاعاتی



لینک منبع :داستان گوشی ۴ دلاری جذاب‌تر شد +عکس

داستان گوشی 4 دلاری باز هم جذاب‌تر می‌شود - دیجی کالا https://www.digikala.com/.../داستان-گوشی-4-دلاری-جذاب‌تر-می‌شود/‎Cached8 جولای 2016 ... اگر شک داشتید که گوشی Freedom 251 که به گوشی ۴ دلاری معروف شده تنها یک شیرین‌کاری تبلیغاتی ضعیف بوده، اتفاقات این روزها می‌تواند شک ... Images for داستان گوشی ۴ دلاری جذاب‌تر شد +عکس داستان گوشی 4 دلاری جذاب تر می شود - هوش نیوز - تی نیوز tnews.ir/news/00e666264664.html 10 جولای 2016 ... اگر شک داشتید که گوشی Freedom 251 که به گوشی ۴ دلاری معروف شده تنها یک شیرین کاری تبلیغاتی ضعیف بوده، اتفاقات این روزها می تواند ... گوشی هوشمند Freedom 251 هندی فقط ۴ دلار ! | میهن پست mihanpost.com/گوشی-هوشمند-freedom-251-هندی-فقط-4-دلار/‎Cached29 ژوئن 2016 ... گوشی هوشمند Freedom 251 هندی فقط 4 دلار قیمت دارد و انگار می خواهد برای ... هوشمند جهان تراشه چهار هسته‌ای با توان ۱٫۳ گیگاهرتز در نظر گرفته شده ... Freedom 251، ارزان ترین گوشی جهان که فقط 4 دلار قیمت دارد!! - بیتوته www.beytoote.com/computer/.../cheapest3-phone2-world.html‎CachedFreedom 251؛ گوشی ۴ دلاری هندوستان یک گوشی هوشمند در هند ساخته شده که تنها چهار دلار قیمت دارد. گوشی هوشمند Freedom 251 پردازنده‌ی چهار هسته‌ای دارد و مجهز به ... سازنده گوشی ۴ دلاری هندی بازداشت شد - زومیت www.zoomit.ir/2017/2/25/152909/indian4-dollar-phone/‎Cached25 فوریه 2017 ... طبق گزارش‌های رسیده، ماهیت گول، سازنده گوشی هوشمند ۴ دلاری Freedom 251 به جرم کلاه‌برداری بازداشت شده است. ... ماهیت گول، مؤسس کمپانی هندی Ringing Bells که گوشی هوشمند ۴ دلاری Freedom .... داستان برند: گوگل، بهترین موتور جستجوی جهان ... عکس‌های خیره کننده‌‌ای که معتبرترین جوایز عکاسی 2014 را درو کردند ... دانستنی های رایانه وموبایلخبرخوان |بروز باشید c2rr.alopayamak.ir/ داستان گوشی ۴ دلاری جذاب‌تر می‌شود. اگر شک داشتید که گوشی Freedom 251 که به گوشی ۴ دلاری معروف شده تنها یک شیرین‌کاری ... آینده در اختیار عکس ۳۶۰ درجه است که اجازه می‌دهد از یک محل ثابت به اطراف نگاه کرده و به هر جهتی که می‌خواهید بچرخید. کارت گرافیکی GTX TITAN X Pascal رسما معرفی شد c2rr.rozblog.com/120 23 جولای 2016 ... کارت گرافیکی GTX TITAN X Pascal با قیمت ۱۱۹۹ دلار از تاریخ ۱۲ مرداد ... داستان گوشی ۴ دلاری جذاب‌تر می‌شود · چگونه با دوربین موبایل عکس ۳۶۰ ... گوشی آمازون به ۴ دلیل شکست خواهد خورد! - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../گوشی-آمازون-به-۴-دلیل-شکست-خواهد-خورد‎CachedMark Zuckerberg نیز درگذشته چنین اشتباهی را مرتکب شد. ... عصرایران دو » داستان کوتاه ... این گوشی در اولین نگاه قابلیت‌های جذابی برای کاربران به ارمغان می‌آورد ولی ... Google Nexus ۵ بااینکه مشخصاتی مشابه همین گوشی دارد، ولی تنها ۳۹۹ دلار است. ... اگر واقعاً بخواهید کالایی که می‌بینید خریداری کنید، احتیاجی به عکس گرفتن ... گوشی 4 دلاری هندی در راه بازار - جی اس ام www.gsm.ir/news/show/32165/گوشی-4-دلاری-هندی-در-راه-بازار/‎Cached28 ژوئن 2016 ... اوایل سال بود که هندی‌ها اعلام کردند در حال تولید گوشی ارزان‌قیمت 4 دلاری هستند. حالا به نظر می‌رسد این گوشی آماده فروش شده است. مدیرعامل شرکت ...