مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کار با موبایل در رختخواب به نابینایی موقت می‌انجامد

[ad_1]
 به گزارش مشرق، بر اساس انتشار گزارشی از سوی مجله پزشکی «نیو اینگلند»، محققین بر این باور هستند که استفاده بیش از حد موبایل و تبلت می تواند منجر به نابینایی موقت در کاربران شود.

به گفته محققین استفاده از این وسایل پیشرفته ارتباطی به هنگام دراز کشیدن در رختخواب می تواند به از بین رفتن دید به صورت موقتی و تاثیر سوء بر روی خواب افراد منجر  شود. در واقع استفاده از تلفن همراه در رختخواب و آن هم در شب باعث اختلال الگوی خواب افراد می شود.  

ضمن اینکه نگاه کردن به صفحه نمایشگر گوشی در زمان دراز کشیدن می تواند منجر به کم سو شدن دید یکی از چشم ها شود.

در این گزارش آمده، بعداز استفاده تلفن همراه به صورت خوابیده، چند دقیقه ای زمان می برد تا دید دو چشم به حالت طبیعی خود باز گردد و این روند در بلند مدت می تواند منجر به پدیده ای تحت عنوان  «نابینایی موقت» شود.

به گفته محققین راه حل ارائه شده برای رهایی از این عارضه این است که بعد از هر ۲۰ دقیقه استفاده از گوشی همراه، کاربر به چشمان خود استراحت دهد یا به جای استفاده از تلفن هوشمند در رختخواب مشغول به خواندن کتاب شود.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا از گوشی های هوشمند استفاده می کنند که میانگین زمان استفاده از آنها ۴ تا ۵ ساعت در روز است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

کاردرمانی اوتیسمسلام و صد سلام به خوانندگان عزیز و همیشه همراه وبلاگ کاردرمانی نوروز نود و سه تان



لینک منبع :کار با موبایل در رختخواب به نابینایی موقت می‌انجامد

Images for کار با موبایل در رختخواب به نابینایی موقت می‌انجامد کار با موبایل در رختخواب به نابینایی موقت می‌انجامد - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../کار-با-موبایل-در-رختخواب-به-نابینایی-موقت-می-انجامد‎Cached5 جولای 2016 ... استفاده از گوشی به هنگام خواب می تواند منجر به نابینایی موقت در کاربران شود. کار با موبایل در رختخواب به نابینایی موقت می‌انجامد - خبرگزاری میزان www.shahrekhabar.com/science/146773374086885 5 جولای 2016 ... استفاده از گوشی به هنگام خواب می تواند منجر به نابینایی موقت در کاربران شود. - خبرگزاری میزان. کار با موبایل در رختخواب به نابینایی موقت می‌انجامد - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../کار-با-موبایل-در-رختخواب-به-نابینایی-موقت-می-انجامد‎Cached5 جولای 2016 ... استفاده از گوشی به هنگام خواب می تواند منجر به نابینایی موقت در کاربران شود. دو زن هنگام استفاده از موبایل در رختخواب کور شدند - سلامت آنلاین www.salamatonline.ir/news/7039/‎Cached24 ژوئن 2016 ... اما سهل‌انگاری در این هشدار، دو زن را به طور موقت نابینا کرد. ... از آن است که این دو زن هنگام استفاده از گوشی هوشمند خود در تاریکی، با یک چشم به گوشی ... نگاه کردن به گوشی در تاریکی باعث نابینایی موقت می‌شود | ITIRAN itiran.com/کوری-موقت-نگاه-کردن-به-کوشی-سندروم-موبایل‎Cached24 ژوئن 2016 ... نگاه کردن به گوشی در تاریکی می‌تواند باعث ایجاد سندرم کوری موقت شود این ... مداوم به موبایل های خود در تاریکی دچار سندرم "نابینایی موقت گوشی هوشمند" شدند. ... چه کار می کردید و دو بیمار توضیح دادند که زمانیکه هنگام خواب به گوشی ... عکس/ عذرخواهی دوباره رضاییان از پرسپولیسی ها - پایگاه اطلاع رسانی ... tnews.ir/news/fd9e66050020.html 5 جولای 2016 ... به گزارش بلاغ ، رامین رضاییان که به دلیل نحوه جدایی اش همچنان مورد اعتراض هواداران ... کار با موبایل در رختخواب به نابینایی موقت می‌انجامد · کمک مالی ... ایرنا - جستجو گر هوشمند اخبار در سایتهای خبری,اخبار سیاسی,اخبار ... www.parstelex.ir/site/news/tag/نابینا/1 کار با موبایل در رختخواب به نابینایی موقت می‌انجامد. استفاده از گوشی به هنگام خواب می تواند منجر به نابینایی موقت در کاربران شود. کد خبر : 1826194 تاریخ خبر ... هنگام خواب چه اتفاقاتی در بدن ما میافتد | شب روشن shaberoshan.ir/19069‎Cachedتا زمانی که جسمم به خواب برود تصمیم میگیرم کاری رو انجام دهم مثلاً فلان مطلب رو به یکی از ... این نوع دندان به هم کشیدن موقتی و در مواقع خاص (هنگام ... شود ناگهان از رختخواب بیرون بپرید و ببنید منبع این صدا کجا بوده و چه .... میتوانید از دو راه ایمیل و تلفن همراه با من در ارتباط باشید البته من نیز مانند اکثر دوستان نابینا تلفن گویا ... نبی زاده، دکتر محمدرضا - پزشک : جراح و متخصص ارتوپدی - ویستا vista.ir/.../پزشکان-پزشک-:-جراح-و-متخصص-ارتوپدی-نبی-زاده،-دکتر-محمدرضا قائم مقام فراهانی - نرسیده به خیابان شهیدبهشتی - بیمارستان تهران کلینیک ..... 20: 20 -کار با موبایل در رختخواب به نابینایی موقت می‌انجامد / خبرگزاری میزان · 20:19 ...