مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،‌ اگر این بار در جلوی آینه متوجه ناهنجاری هایی در بدن خود شدید، شما هم به مشکل فراگیر چاقی موضعی مبتلا شده اید.

براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان دچار مشکل چاقی هستند و بر اثر آن از انواع بیماری های مزمن با سخت درمان رنج می برند.

کارشناسان براساس نوع مدل چاقی و محل آن در بدن افراد، علل مختلفی را در به وجود آمدن این توده های چربی به ظاهر بی آزار عنوان کرده اند.

اشکال مختلف چاقی عبارتند از چاقی ناحیه بالاتنه بدن، چاقی در ناحیه حفره شکمی، چاقی در ناحیه ران و پاها و چاقی در ناحیه پشت کمر که هرکدام به دلایلی خاص به وجود می آیند.

برخی از انواع گونه های چاقی در زنان و برخی در مردان متداول اسـت، که دلیل این امر تفاوت های بیولوژیک بین زنان و مردان، بارداری در خانم ها، محل متفاوت تجمع چربی در بدن، بروز افسردگی بیشتر در خانم ها و تفاوت در ساختار بدنی زنان و مردان اسـت.

کارشناسان معتقدند کم تحرکی در افراد، رژیم غذایی حاوی مواد چرب و شیرین، افسردگی و نشستن برای ساعات طولانی در ایجاد فرم چاقی در ناحیه شکم موثر اسـت، پس اگر دچار چاقی شکمی هستید هر روز به مدت نیم ساعت پیاده روی، شنا یا دوچرخه سواری انجام دهید تا علاوه بر بدست آوردن تناسب اندام، از ابتلا به بیماری در امان بمانید.

براساس تحقیقات چاقی در ناحیه بالا تنه می تواند نشانه ابتلای افراد به بیماری دیابت نوع دو، قطع تنفس در هنگام خواب، فشار خون بالا و رژیم غذایی فاقد مواد مغذی باشد که بر اعتماد به نفس آنها در جامعه تاثیر منفی می گذارد.

تجمع چربی در ناحیه تحتانی شکم می تواند نشان دهنده وجود استرس، افسردگی و اضطراب در افراد باشد که علاوه بر تحرک نیاز اسـت تا فرد نسبت به تثبیت وضعیت روانی خود و مراجعه به متخصص برای کنترل خلق و خو اقدام کند، این نوع چاقی معمولاً در افراد دچار ناراحتی و هراس مشاهده می شود.

چاقی در نیم تنه پایینی بدن اغلب در زنان باردار دیده می شود و به دنبال بی تحرکی، عدم رعایت رژیم غذایی و افزایش وزن پس از بارداری در آنها ماندگار می شود و معمولاً کم کردن وزن برای این شکل از چاقی سخت تر از سایر گونه های چاقی اسـت.

چاقی در ناحیه پشت کمر نیز اغلب در اثر بی تحرکی و رژیم غذایی سرشار از قند در افراد رخ می دهد و با انجام ورزش های هوازی و شنا می توان این فرم از چاقی را به سرعت از بین برد.

چاقی سبب ابتلای افراد به انواع بیماری ها می شود و فرد را به لحاظ اجتماعی با مشکلات متعددی از جمله افت کیفیت زندگی کاری و تحصیلی، تنهایی، مشکل در ازدواج،پیدا نکردن لباس مناسب و اختصاص بودجه بالا برای خرید مواد غذایی مازاد مواجه می کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

از کجا متوجه کبد چرب در خود شویم؟کسانی که مبتلا کبد چرب غیر الکلی هستند، سه برابر بیش از سایرین در معرض ابتلا به فشار مهمترین علت پیدایش بیماری های قلبی، قلب، …مهمترین علت پیدایش بیماری های قلبی نشانه‏های مهم بیماری قلبی درد قفسه سینه این سلامت و بهداشت بیماری زنان ،سلامت،بیماری مردان، بیماری کودکان استامینوفن چه تاثیری بر امراض دارد چه متخصصی چه بیماری ای را درمان می کند؟شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید از پزشکی وقت بگیرید اما مطمئن نباشید دکتری بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری درمان جوش صورتبیماری پوستیتکرر ادراربیماری زنان بیماری هادرمان بیماری هادرمان نقطه‌ای از بدن که به سختی لاغر می‌شودخیلی از کسانی که چاق هستند از چاقی‌های موضعی هم شکایت دارند که شاید بتوان گفت شایع رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار هر چیزی که تو لاغر شدن به دردمون میخوره اینجا هست روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …درمان گرفتگی رگ‌های قلب با عصاره سیر و لیمو ترش مصرف عصاره اگر دچار رسوب گرفتگی در افسردگی تشخیص و راه درمان آرشیو …افسردگی را چقدر می شناسید؟ اگر تصویر ذهنی ما از خود یک تصویر ناسالم و ضعیف باشد نگرشی



لینک منبع :بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید

بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../بیماری-خود-را-از-نوع-چاقی-بدنتان-بشناسید‎Cached27 سپتامبر 2016 ... چاقی تنها به معنی افزایش وزن نیست و بدن با تجمع چربی در هر قسمت از بدن به شما اطلاع می دهد که در آن قسمت از بدن مشکلی جدی وجود دارد. بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید | پردیس سلامت www.irangapco.com/بیماری-خود-را-از-نوع-چاقی-بدنتان-بشناسی/ 27 سپتامبر 2016 ... براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان دچار مشکل چاقی هستند و بر اثر آن از انواع بیماری های مزمن با سخت درمان رنج ... بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید - روز پلاس roozplus.com/fa/news/9695/بیماری-خود-را-از-نوع-چاقی-بدنتان-بشناسید 27 سپتامبر 2016 ... بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید. چاقی تنها به معنی افزایش وزن نیست و بدن با تجمع چربی در هر قسمت از بدن به شما اطلاع می دهد که در آن ... بیماری خود را از نوع چاقی بدن‌تان بشناسید | مجله هفت روز زندگی 7ruzezendegi.com/?p=1930‎Cachedاگر مقابل آینه ناهنجاری‌هایی را در بدن دیده‌اید، شما هم به مشکل فراگیر چاقی موضعی مبتلا شده‌اید. براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی، بیش از یک میلیارد... بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید sedayeqazvin.ir/Pages/OthersNews-1092888.aspx صفحه نخست وبلاگ ها جاذبه های گردشگری ارسال خبر وعده های مسئولین عکس فیلم صدا پیوندهای مهم ارتباط با ما ورود اعضا RSS. آخرین خبر در ساعت 9:32 PM. ۱۳۹۶ جمعه ... بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید آکا - دانلود کلیپ و فیلم www.oaudiovideo.com/.../بیماری_خود_را_از_نوع_چاقی_بدنتان_بشناسید_آکا بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید آکا ... دانلود با دیدن این ویدئو روح از بدنتان جدا می شود! ... اسلام را از اساس خود بشناسید نه مسلمان ، دکتر ذاکر نایک (فیلم ). بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید - انجمن تهران پاتوق forum.tehranpatogh2.ir/showthread.php?tid=260&pid=273‎Cached27 سپتامبر 2016 ... بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید چاقی تنها به معنی افزایش وزن نیست و بدن با تجمع چربی در هر قسمت از بدن به شما اطلاع می دهد که در آن ... بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید - هنگام نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25751220 27 سپتامبر 2016 ... بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید. چاقی تنها به معنی افزایش وزن نیست و بدن با تجمع چربی در هر قسمت از بدن به شما اطلاع می دهد که در آن ... بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید - باشگاه خبرنگاران - رز بلاگ yjc-ir.rozblog.com/post/5793 27 سپتامبر 2016 ... چاقی تنها به معنی افزایش وزن نیست و بدن با تجمع چربی در هر قسمت از بدن به شما اطلاع می دهد که در آن قسمت از بدن مشکلی جدی وجود دارد. لینک خبر ... بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید www.espeli.ir/item/yjc/.../بیماری+خود+را+از+نوع+چاقی+بدنتان+بشناسید 27 سپتامبر 2016 ... بیماری خود را از نوع چاقی بدنتان بشناسید. ... «اضافه وزن» زمینه ساز بروز بیماری‌های مختلف/روش‌های اندازه گیری چاقی · چاقی صورت با معجون شگفت ...