مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوردنی های مفید و مضر در فصل پاییز

[ad_1]

تدابیر تندرستی در پاییز

پاییز از دیدگاه طب سنتی دارای طبیعت سرد و خشک اسـت. در فصل پاییز پرهیز از گوشت گاو، فست‌فودها، ادویه تندوتیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، لبنیات ترش، رُب و سس‌ها، چای پررنگ، شوری‌ها، قهوه، نسکافه، کاکائو و… بسیار اهمیت دارد.

در فصل پاییز مصرف خوردنی‌های گرم و تر مانند مرغ‌های درشت، تخم‌مرغ عسلی، شیرینی‌های طبیعی از شکر و بادام و پسته، مغزها، انجیر، کشمش و مویز، شیره انگور، زیتون، به، سیب، انار، انگور، خربزه، گلابی،‌ سبزی خوردن، شلغم، خاکشیر و… بسیار مفید اسـت.

پرهیز از نوشیدن آب بسیارسرد و دوری از سرمای بامداد, شب و گرمای میانه‌ روز همچنین استفاده معقول از غذاهای مقوی سنگین مانند هلیم، آش‌ها، آبگوشت‌ها، کله‌پاچه و… برای قوی‌شدن دستگاه گوارش در فصول سرد سال می‌تواند مفید باشد.

کاهش فعالیت جنسی, پوشاندن سر در زمان خواب و پرهیز از خواب روز، خواب با معده پر، خوابیدن در مکان‌های سرد و مرطوب، زیادخوابیدن و زیاد بیداری‌کشیدن و دوری‌جستن از خشم، اضطراب و اندوه و پرداختن در حد اعتدال، به شادی و سرور و امید بسیار در این فصل اهمیت دارد.

پرهیز از انواع خون‌گیری از جمله فصد و حجامت، مگر به تشخیص پزشک متخصص همچنین بوئیدن عطرها و گل‌های خوش‌بوی ملایم و مناسب مزاج بسیار مفید اسـت.

حمام یک‌روز درمیان با آب نیم‌گرم و چرب‌کردن بدن با روغن بادام یا بنفشه بادام و ورزش معتدل در پاییز بسیار به حفظ سلامت کمک می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

خوردنی های مفید و مضر در فصل پاییز پارسی طبتندرستی و تغذیهتدابیر تندرستی در پاییز پاییز از دیدگاه طب سنتی دارای طبیعت سرد و خشک است در فصل مواد غذایی مفید در بیماری کبد چربمنظور از کبد چرب ،رسوب چربی عمدتاً از چربی های خنثی در کبد است که پیدایش آن در افراد تاپیک آمنوره های ثانویه مامانای بالقوه، پر انرژی و …تاپیک آمنوره های ثانویه مامانای بالقوه، پر انرژی و پر امیدهفت خوراکی برای بلند شدن مو نیک صالحی پرتال …آرایش کردن در مراسم های رسمی را اینگونه انجام دهید موخوره چگونه بوجود می آید و کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …کلینیک تخصصی تندیس زیبایی ایرانیان شعبه تهرانپارس فلکه اول تهرانپارس، خیابان رشید رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایراننکاتی درباره فواید و زیان‌های مصرف آجیل یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت نشانه های پسرو دختر دار شدن را می دانیدآخرین خبرها استخدام فوری در یهترین شرکتها با عالی ترین حقوق و مزایا زیباترین عکسهای سبزی ها سایت موسسه فرهنگی و گیاهان عضله ساز کدامند؟ مصرف زیاد گوشت تنها راه رشد حجم عضلات نیست و روش های متعدد خطرناک ترین بیماری های کبد خطرناک ترین بیماری های کبد کبد چرب یکی از بیمارهای خطرناک و شایع کبد است که در صورت تسکین دردهای مفصلی با پوست این میوه شگفت …درمان سنگ کلیه با روش های حیرت آور طب سنتی ایرانی ویتامین های ضروری برای خانم ها و



لینک منبع :خوردنی های مفید و مضر در فصل پاییز

خوردنی های مفید و مضر در فصل پاییز - پارسی طب fa.parsiteb.com/خوردنی-های-مفید-و-مضر-در-فصل-پاییز/‎Cachedپاییز از دیدگاه طب سنتی دارای طبیعت سرد و خشک است. در فصل پاییز پرهیز از گوشت گاو، فست‌فودها، ادویه تندوتیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، لبنیات ... خوردنی های مفید و مضر در فصل پاییز -آکا - آکاایران www.akairan.com/health/.../news2017720140516154.html‎Cached19 جولای 2017 ... در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد خوردنی های مفید و مضر در فصل پاییز ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته طب سنتی ... خوراکی های مفید برای پاییز و زمستان - بیتوته www.beytoote.com/health/nutrition/useful-food2-winter.html‎Cached Similarسم زدایی بدن غذاهای پر چرب بیماری های کبدی خوراکی های مفید برای افراد افسرده , تغذیه ... تغذیه سالم , خستگی مفرط , آلرژی فصلی , بیماری‌های فصل پاییز و زمستان , خوراکی های مفید و مضر برای دستگاه گوارش - فردا www.fardanews.com/.../خوراکی-های-مفید-و-مضر-برای-دستگاه-گوارش‎Cached15 مارس 2016 ... برخی از انتخاب های غذایی مخصوص فصل بهار که برای دستگاه گوارش مفید و یا زیان آور هستند، معرفی شده اند. غذاهای مفید و مضر در فصل تابستان کدامند؟ - نمناک namnak.com/غذاهای-مفید-فصل-تابستان.p33462‎Cachedفصل تابستان ومیوه های فصل تابستان وغذا های مضر تابستانی و مرغ ماهی وگوشت قرمز درفصل تابستان رادرنمناک بخوانید. تغذیه مناسب پاییزی از نگاه طب سنتی/ چگونه در این فصل رژیم ... www.mashreghnews.ir/news/348884/‎Cached27 سپتامبر 2014 ... در فصل های سرد سال، نوشیدن آب به ویژه آب سرد ناشتا مضر است و بهتر است از نوشیدنی هایی که طبع .... مصرف مواد غذایی با طبع گرم همچنان مفید است. خوردنی ها و نوشیدنی های فصل پاییز در طب سنتی - تبیان article.tebyan.net/.../خوردنی-ها-و-نوشیدنی-های-فصل-پاییز-در-طب-سنتی‎Cached10 ا کتبر 2016 ... مصرف میوه های تابستانی در پاییز مضر است، میوه ها و سبزیجاتی نظیر ... زنجبیل نیز از دیگر دمنوش های مفید در این فصل است؛ دمنوش زنجبیل به ... سلامت و ورزش | خوردنی های مفید و مضر در فصل پاییز www.stylebody.ir/?aid=10848 در فصل پاییز مصرف خوردنی‌های گرم و تر مانند مرغ‌های درشت، تخم‌مرغ عسلی، شیرینی‌های طبیعی از شکر و بادام و پسته، مغزها، انجیر، کشمش و مویز، شیره انگور، زیتون، ... توصیه های تغذیه ای طب سنتی برای فصل پاییز .::. فراطب faratebco.ir/fa/.../توصیه-های-تغذیه-ای-طب-سنتی-برای-فصل-پاییز‎Cached Similar20 سپتامبر 2014 ... کارشناسان تغذیه هم می گویند که در پاییز فصل مصرف میوه های تابستانی ... به طور کلی مصرف میوه های ترش قبل از غذا و میوه های شیرین بعد از غذا مفید است . ... خاصی پرورش می یابد، یا از نقاط دیگر آورده می شود، برای سلامت مضر است. رژیم غذایی مناسب برای پاییز - راستینه - سایت پزشکی و مجله ... https://rastineh.com/رژیم-غذایی-مناسب-برای-پاییز/‎Cachedتعادل در مصرف میوه ها: زیاده روی در مصرف میوه های فصل مضر است و باید از این کار خودداری شود. از میوه های مناسب .... مصرف این مواد در پاییز مفید است و توصیه می شود.