مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید

[ad_1]

همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید

به گزارش همشهری آنلاینبر اساس این آزمایش فرضی، گربه‌ای درون یک جعبه حاوی مواد منفجره یا به فرض خود شرودینگر، حاوی یک شیشه گاز سیانور، یک چکش، یک حسگر رادیو‌اکتیو و یک منبع رادیواکتیو (ابزاری که منجر به مرگ گربه شود) قرار داده می‌شود که احتمال انفجار یا منفجر نشدن، یا نشت گاز و عدم نشت گاز پس از بسته شدن در جعبه 50-50 اســت:

فرض کنید گربه‌ای در چنین جعبه‌ای محبوس اســت: در این جعبه یک شیشه گاز سیانور، یک چکش، یک حسگر رادیواکتیو و یک منبع رادیواکتیو نیز وجود دارد. ذرات رادیواکتیو بصورت نامنظم تابش می‌کنند یعنی احتمال فروپاشی ذرات و آزاد‌شدن انرژی از آنها 50 درصد درنظر گرفته می‌شود. از این رو اگر براساس احتمال 50 درصدی تابش رادیواکتیو، پس از یک ساعت فردی بخواهد در جعبه را باز کند، گربه 50 درصد مرده و 50 درصد زنده‌اســت، اما پس از باز کردن در جعبه گربه قطعا یا مرده‌اســت و یا زنده‌. یعنی در کمتر از یک لحظه احتمال مرده یا زنده بودن گربه به یقین تبدیل می‌شود.

آنچه این سناریوی گیج‌کننده فرضی را پیچیده‌تر می‌کند این اســت که تا زمانی که در این جعبه فرضی بسته باشد، از نظر فیزیک کوانتوم گربه در حالتی به نام برهم‌نهی قرار دارد، یعنی هم مرده‌اســت و هم زنده زیرا گربه باید در یکی از این دو حالت باشد و نمی‌تواند در هیچ‌یک از این دو حالت نباشد.

اگرچه شرودینگر این فرضیه را با هدف ژرف‌اندیشی درباره طبیعت حقیقت در جهان هستی و نمایش عجیب بودن مکانیک کوانتوم و همچنین تشریح نکته‌ای در مکانیک کوانتوم درباره طبیعت ذرات موجی مطرح کرده‌بود، فیزیکدانان در چند دهه بعد دریافتند که اتم‌ها می‌توانند نسخه واقعی گربه شرودینگر را به نمایش بگذارند.

شرودینگر آزمایش ذهنی خود را در قالب مقاله‌ای به نام EPR، (حروف اول نام اینشتین، پودولسکی و روزندر) در سال ۱۹۳۵ منتشر کرد. این مقاله بر طبیعت عجیب برهم‌نهی کوانتومی تاکید داشت، وضعیتی که در آن یک سیستم کوانتومی مانند یک اتم، یا فوتون می‌تواند در ترکیبی از حالت‌های چندگانه وجود داشته‌باشد که به نتایج احتمالی متفاوتی منجر می‌شود.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …کابل فیبر نوری با همه کابل‌هایی که تا به حال بررسی شد کاملا تفاوت دارد زیرا براساس حسن مرتضوی عرفان عملی وتصوفمباحث ومطالب پیرامون عرفان عملی وتصوف ساعت ٢۱٤ ‎بظ روز شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸٦



لینک منبع :همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید

همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/584113/science/fundamental-knowledge‎Cached28 سپتامبر 2016 ... گربه شرودینگر یک آزمایش فکری در فیزیک کوانتمی است که در سال ۱۹۳۵ توسط اروین شرودینگر، فیزکدان اتریشی، ابداع شد و گاه از آن به عنوان ... همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید - رویداد ۲۴ | دمادم https://damadam.ir/.../همه-چیزهایی-که-باید-درباره-آزمایش-گربه-شرودینگر-بدانید/3766249 گربه شرودینگر یک آزمایش فکری در فیزیک کوانتمی است که در سال ۱۹۳۵ توسط اروین شرودینگر، فیزکدان اتریشی، ابداع شد و گاه از آن به عنوان آزمایش پارادوکس ... همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید - قطره www.ghatreh.com/.../همه-چیزهایی-باید-درباره-آزمایش-گربه-شرودینگر-بدانید 27 سپتامبر 2016 ... گربه شرودینگر یک آزمایش فکری در فیزیک کوانتمی است که در سال 1935 توسط اروین شرودینگر، فیزکدان اتریشی، ابداع شد و. همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید www.titreno.com/.../همه-چیزهایی-که-باید-درباره-زمایش-گربه-شرودینگر-بدانید گربه شرودینگر یک آزمایش فکری در فیزیک کوانتمی است که در سال ۱۹۳۵ توسط اروین شرودینگر، فیزکدان اتریشی، ابداع شد و گاه از آن به عنوان آزمایش پارادوکس نام ... همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید - شبکه ... tnews.ir/news/271271292213.html 28 سپتامبر 2016 ... گربه شرودینگر یک آزمایش فکری در فیزیک کوانتمی است که در سال ۱۹۳۵ توسط اروین شرودینگر، فیزکدان اتریشی، ابداع شد و گاه از آن به عنوان ... اروین شرودینگر - تی نیوز tnews.ir/tags/اروین-شرودینگر همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید گربه شرودینگر یک آزمایش فکری در فیزیک ... همه چیزهایی که باید در رابطه با آزمایش گربه شرودینگر بدانید - سرزه www.serze.com/چیزهایی-باید-رابطه-آزمایش-گربه-1892757/‎Cached28 سپتامبر 2016 ... همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید دانش‌های بنیادی - گربه شرودینگر یک آزمایش ایده ای در فیزیک کوانتمی است که در سال ۱۹۳۵ ... آیا در مورد آزمایش گربه شرودینگر چیزی می دانید؟ - برترین ها | خبر ... khabarfarsi.com/u/25757558 27 سپتامبر 2016 ... همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید ... تا زمانی که در جعبه باز نشود کسی متوجه نمی شود که آیا انفجاری رخ داده و گربه کشته شده ... همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید - خبر آنلاین ... khabarfarsi.com/n/25783740 27 سپتامبر 2016 ... همه چیزهایی که باید درباره آزمایش گربه شرودینگر بدانید. گربه شرودینگر یک آزمایش فکری در فیزیک کوانتمی است که در سال 1935 توسط اروین ... آیا در مورد آزمایش گربه شرودینگر چیزی می دانید؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/.../آیا-در-مورد-آزمایش-گربه-شرودینگر-چیزی-می-دانید‎Cached27 سپتامبر 2016 ... یک گربه را داخل یک پناهگاه که داخل آن مقداری باروت ناپایدار که ۵۰٪ امکان دارد در دقیقه آینده منفجر شود و ... همه ی آن چه باید درباره ی کره ی زمین بدانید.