مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مراد از زنده بودن شهدا چیست؟+ عکس

[ad_1]

شهید همواره زنده اســت ودر دو آیه از قرآن کریم که در عکس نوشت زیر تقدیم می شود به صراحت زنده بودن شهداء مطرح شده اســت.

زهرا اجلال - بخش قرآن تبیان

مراد از زنده بودن شهدا

شهادت مرگی از راه کشته شدن اســت، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن (فی سبیل الله) انتخاب می کند و چنین مرگی اســت که به تعبیر پیامبر(صلی الله و علیه وآله) شریفترین و بالاترین نوع مردن اســت (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ) و علی (علیه السلام) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند.(اَکْرُمُ المُوًتِ اَلْقُتْلُ)
شهید  همواره زنده اســت و در قرآن کریم به صراحت این مطرح شده اســت.

مراد از زنده بودن شهدا چیست؟

آنچه در این زمینه قطعی می باشد این اســت که منظور از زنده بودن جسم شهداء نیست زیرا همه می دانیم که جسم آنها مانند جسم دیگران متلاشی و از بین می رود . و اما در اینکه مراد از حیات و زنده بودن شهداء چیست، اقوال متعددی وجود دارد:
منظور از حیات و زندگى براى شهید، حیات برزخى اســت که ارواح در عالم پس از مرگ دارند و نه زندگى جسمانى و مادى. حیات برزخى همان عالم قبر اســت که مردگان در آنجا تا قیامت معذّب یا متنعّم خواهند بود.
این نوع حیات به وسیله حواس انسان قابل درک نیست چرا که حسّ انسان از درک ماوراء حیات مادى و جسمانى عاجز اســت و حتّى چه بسا آن را فناء و نابودى بپندارد؛ و به همین دلیل خداوند در اینگونه از آیات برای توجه دادن و آگاه کردن مومنین به اثبات این نوع از زندگی می پردازد.( تفسیر المیزان ،ج 2، ص 343)
این نظریه مورد پذیرش مفسرین بزرگی مانند علامه طباطبایی قرار گرفته و آن را به عنوان مراد از آیات مذکور مطرح نموده اند.


 


 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

الف نظر شما درباره این عکس چیست؟با سلام و احترام برادر یا خواهر گرامی پاسخ شما به نظر بنده فار از مسئولیت می باشدجن چیست؟ درباره فضیلت نماز شب روایت بسیار است خداوند مهربان از خود فرد گاهتر به شب زنده داری ناگفته‌های فساد اخلاقی فرح پهلویعکساخلاقیفرحپهلویعکسناگفته‌های فساد اخلاقی فرح پهلویعکس ورود زنان و نقش وقیحانه آنان در گروهک گل واژه های شهدابرایم سخت است از آنان که ندیده ام سخن بگویم از آنان که افتخاری در دل تاریخ اند باید که گل واژه های شهدایـادمان باشد شهیدان زنده اند تا ابد اِستـــاده وپاینـــده اند فارسی العربیةفرق بین شیعه و سنی چیست؟ فرق بین شیعه و سنی چیست؟ در رابطه با اختلافات موجود بین شیعه و سنی در مورد نماز توجه به خاطراتی جالب از دهه شصتی ها سرگرمیطنز و کاریکاتورعکس‌های نوستالژی دهه شصتی عکسی جالب از بهترین سریال دهه شصتی ها فرق دهه شصتی ها با جام نیوز خواننده زن، حراج آبروی ایران و زنده خواننده زن، حراج آبروی ایران و زنده شدن طمع شیوخ عربثبت اشعار و دلنوشته ها برای شخصیت های محبوب …کاربران محترم بیوگرافی ها در صورت تمایل میتوانید از بخش نظرات این صفحه اقدام به ثبت



لینک منبع :مراد از زنده بودن شهدا چیست؟+ عکس

مراد از زنده بودن شهدا چیست؟+ عکس - تبیان article.tebyan.net/336518/مراد-از-زنده-بودن-شهدا-چیست-عکس‎Cached28 سپتامبر 2016 ... شهید همواره زنده است ودر دو آیه از قرآن کریم که در عکس نوشت زیر تقدیم می شود به صراحت زنده بودن شهداء مطرح شده است. مراد از زنده بودن شهدا چیست؟ :: وبگاه عالی نیوز allinews.ir/post/2193/مراد-از-زنده-بودن-شهدا-چیست 9 ا کتبر 2016 ... شهادت مرگی از راه کشته شدن است شهید همواره زنده است ودر دو آیه از قرآن کریم به صراحت زنده بودن شهداء مطرح شده است. مراد از زنده بودن شهدا شهادت مرگی از ... مراد از زنده بودن شهدا چیست؟ :: وبگاه عالی نیوز allinews.ir/post/2193‎Cachedشهادت مرگی از راه کشته شدن است شهید همواره زنده است ودر دو آیه از قرآن کریم به صراحت زنده بودن شهداء مطرح شده است. مراد از زنده بودن شهدا شهادت مرگی از راه کشته شدن ... آخرین خبر | حکمت/ مراد از زنده بودن شهدا چیست؟ akharinkhabar.ir/interestings/2997143/حکمت-مراد-از-زنده-بودن-شهدا-چیست؟ 2 ا کتبر 2016 ... بیتوته/ شهید همواره زنده است ودر دو آیه از قرآن کریم به صراحت زنده بودن شهداء مطرح شده است. شهادت مرگی از راه ... شهدا چیست؟ گالری تصاویر ( 2 عکس ) ... و اما در اینکه مراد از حیات و زنده بودن شهداء چیست، اقوال متعددی وجود دارد: منظور از ... مراد از زنده بودن شهدا چیست عکس - onvansho onvansho.ir/result/مراد-از-زنده-بودن-شهدا-چیست-عکس.html مراد از زنده بودن شهدا چیست مراد از زنده بودن شهدا عکس های تماشایی از زندگی . 5 ماجرای باور نکردنی از غسالخانه بهشت زهرا س مرده ای که تصادف جالب چینی عکس درخواست ... منظور از این که شهدا زنده هستند چیست؟ | سوسوگروپ soosoogroup.ir/منظور-از-این-که-شهدا-زنده-هستند-چیست؟/‎Cached5 ا کتبر 2016 ... مراد از زنده بودن شهدا چیست؟آنچه در این زمینه قطعی می باشد این است که منظور از زنده بودن جسم شهداء نیست زیرا همه می دانیم که جسم آنها مانند جسم دیگران ... مراد از زنده بودن شهدا چیست؟ - سایت سرگرمی و سبک زندگی جوانی ها ... www.javaniha.com/مراد-از-زنده-بودن-شهدا-چیست؟/‎Cachedمراد از زنده بودن شهدا چیست؟ مجموعه: متفرقه دینی شهادت مرگی از راه کشته شدن است شهید همواره زنده است ودر دو آیه از قرآن کریم به صراحت زنده بودن شهداء مطرح شده است. مراد ... معنی زنده بودن شهدا چیست؟ - سایت تفریحی و سرگرمی نالینو www.nalino.ir/1029/what-is-the-meaning-of-being-alive-martyrs/ معنی زنده بودن شهدا چیست؟ شهید همواره زنده است ودر دو آیه از قرآن کریم به صراحت زنده بودن شهداء مطرح شده است. مراد از زنده بودن شهدا شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که ... منظور از زنده بودن شهدا چیست؟ - ابرتازه ها www.abartazeha.com/news/142460/زنده-بودن-شهدا/‎Cachedمنظور از زنده بودن شهدا چیست؟ منظور از حیات و زندگى براى شهید ، حیات برزخى است که ارواح در عالم پس از مرگ دارند و نه زندگى جسمانى و مادى. منظور قرآن از این که می فرماید: «شهیدان زنده اند» چیست؟ - کانون ... www.askquran.ir/showthread.php?t=27608‎Cachedمنظور قرآن از این که می فرماید: «شهیدان زنده اند» چیست؟ ... این حدیث نیز دلالت بر زنده بودن شهدا دارد و نیز دلالت بر لزوم زیارت آنان دارد. در آیه دیگری از ...