مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با خواص جالب هویج آشنا شوید!!

[ad_1]

هویج یکی از پرخاصیت ترین سبزیجات می باشد.جوانی و شادابی پوست با هویج ممکن اسـت. این ماده‌ی غذایی نه فقط برای عضو های داخلی بدن خاصیت بخش  اسـت بلکه برای بهتر شدن وضعیت پوستمان تاثیر گذار اسـت.تفاوتی ندارد که هویجتان خام یا پخته و یا رنده شده یا به صورت پوره ای باشد.

 

راه  های متفاوتی برای وارد کردن هویج به برنامه‌ی غذایی روزانه وجود دارد. این ماده‌ی غذایی نارنجی رنگ لبریز از خواص غیر باور کردنی اسـت که  کمک بزرگی به سلامتی جسم شما می‌کند چون می‌تواند مشکلات بینایی، کم‌خونی، اسهال و … را برطرف کند.دل درد، بیرون‌روی، حالت تهوع و غیره.

 

زمانی که روده‌ها توانایی ندارد که به درستی آب را جذب خود کند بیرون روی اتفاق می‌افتد (یکی از مشکلات خطر ساز روده). یکی از کارهای موثر برای برطرف شدن این مشکل استفاده از هویج اسـت. این ماده‌ی غذایی لبریز  از فیبر اسـت و فیبر پکتین موجود در آن آب را جذب می‌کند

 

با خواص جالب هویج آشنا شوید!!

 

و به این گونه از شدت اسهال کاسته می‌شود.استفاده از هویج به صورت پوره، آب هویج و یا هویج خردشده برای جلوگیری از بیرون روی موثر اسـت.کم شدن قدرت بینایی، ریزش اشک چشم‌ها، مشکلات دید و غیره. با گذر زمان چشم‌ها ضعیف‌تر شده و گاهی واگیر بیماری‌های داخلی می‌شوند.

 

می شود این را به راحتی گفت که هویج دوست سلامت چشم‌هاست. این سبزی نارنجی حاوی لوتئین همان آنتی‌اکسیدان بسیاری قوی می‌باشد که می تواند از شبکیه‌ی چشم‌ها مراقبت کرده و از مشکل دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری پیشگیری می‌کند.

 

برای برطرف کردن دوربینی و آب مروارید در مردان موثر استهویج پر خاصیت ترین ماده‌ی غذایی برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی اسـت. اشعه‌های ماورای بنفش خورشید به «اپیدرم» آسیب‌ زده و گاهی التهاب ایجاد می‌کند که معروف ترین این التهاب ها  آفتاب سوختگی اسـت.

 

با خواص جالب هویج آشنا شوید!!

 

بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌شود. در واقع این آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش محافظت می‌کند. مصرف آب هویج باعث آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌شود.

 

گرگرفتگی، چاقی، پوکی استخوان و … در دوره‌ی یائسگی این قبیل مشکلات یکی پس از دیگری خود را نمایان می کند. اما با مصرف هویج می‌توان این علائم را به تاخیر انداخت. به خاطر اینکه هویج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی اسـت که به بدن کمک می‌کنند تا با اکسایش سلول‌ها و پیری بدن مقابله کنند.

 

هویج غنی از عناصر قلیایی بوده و برای پاک کردن بدن و احیای خون و ایجاد تعادل بین محیط اسیدی و قلیایی موثر اسـت.هویج باعث کشتن میکروب های مضر دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می شود. به گفته متخصصان مصرف هویج، بیماری لثه را درمان می کند و مانع از بوی بد دهان می شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

با جاذبه های گردشگری بلغارستان آشنا شویدبلغارستان یکی از کشورهای بالکان است که کوه های بی نظیری دارد و در گذشته بخشی از با جاذبه های گردشگری کرمانشاه آشنا شویددور دنیا با یک کلیک گوردخمه‌های سه گانه اسحاق‌وند یکی از اسرارآمیزترین آثار تاریخی با بهترین و گرانترین عطرهای دنیا آشنا شوید …قیمت هر بطری از این عطر برابر با هزار دلار است این عطر از رایحه ای خاص و بی همتا جدیدترین مرسدس بنز با طرح باور نکردنیمرسدس بنز قصد داشته با طراحی این خودرو پنجره‌ای تازه‌ای را به سمت صنعت خودروسازی خواص و مضرات کنجد خواص ، مضرات کنجدخواص و مضرات کنجد کنجد گیاه بومی هندوستان است و از آنجا به نقاط خواص گل ختمی ختمیعکس خواص گل ختمی درمان سرماخوردگی با مصرف گل ختمی ابتلا به سرطان مصرف گل ختمی کاهش کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …درمان گرفتگی رگ‌های قلب با عصاره سیر و لیمو ترش مصرف عصاره اگر دچار رسوب گرفتگی در خواص عرق کاسنیعرق کاسنی؛ شستشودهنده کبد و …سلامت تغذیه و رژیم غذائی خواص مواد و خوراکیها خواص عرق کاسنیعرق کاسنی؛ شستشودهنده خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص …درمان عفونت های سینوسی با گریپ فروت میوه پاییزی با خواص شگفت انگیز راه های خطرناک خواص پونه ،خواص ترخون ، خواص ریحان، خواص ریحون، …خواص سبزیجاتجنبه دارویی گیاهان بر وجه خوراکی و غذایخواص سبزیجات خواص دارویی



لینک منبع :با خواص جالب هویج آشنا شوید!!

با خواص جالب هویج آشنا شوید!! - ایران ناز www.irannaz.com/با-خواص-جالب-هویج-آشنا-شوید.html‎Cachedهویج یکی از پرخاصیت ترین سبزیجات می باشدجوانی و شادابی پوست با هویج ممکن است این ماده‌ی غذایی نه فقط برای عضو های داخلی بدن خاصیت بخش است بلکه. Images for با خواص جالب هویج آشنا شوید!! با خواص جالب هویج آشنا شوید!! -آکا - آکاایران www.akairan.com/health/...health/news201762216463299937.html‎Cached22 ژوئن 2017 ... هویج یکی از پرخاصیت ترین سبزیجات می باشدجوانی و شادابی پوست با هویج ممکن است این ماده ی غذایی نه فقط برای عضو های داخلی بدن خاصیت ... با خواص هویج آشنا شوید news0.ir/news/با%20خواص%20هویج%20آشنا%20شوید%20.html‎CachedCtrl + Shift + F. خانه ارتباط با ما درباره ما تبلیغات · ورود · با خواص هویج آشنا شوید | بهداشت نیوز. با خواص جالب هویج آشنا شوید!! با خواص معجزه بخش هویج آشنا شوید - آلامتو www.alamto.com/benefits-of-carrot.html‎Cached Similar23 جولای 2012 ... با خواص معجزه بخش هویج آشنا شوید:هویج یک سبزی ریشه دار است که معمولا به رنگهای سفید و نارنجی گاهاً سیاه و زرد دیده میشود. این میوه را میتوان هم به ... با خواص شگفت انگیز هویج آشنا شوید - پرشین وی persianv.com/khorak/با-خواص-شگفت-انگیز-هویج-آشنا-شوید.html با خواص شگفت انگیز هویج آشنا شوید. خواص هویج هویج خاصیت های زیادی برای سلامتی مان دارد باعث تقویت بینایی می شود و در بهبود سلامتی افراد مصرف کننده نقش ... با خواص درمانی شگفت انگیز هویج آشنا شوید! - پرشین وی persianv.com/.../با-خواص-درمانی-شگفت-انگیز-هویج-آشنا-شوی.html‎Cached13 دسامبر 2014 ... چرا هویج در سراسر جهان به عنوان یک جزء اصلی آشپزخانه استهویج می تواند به رشد شما کمک […] با خواص درمانی شگفت انگیز هویج آشنا شوید! هویج خام ... با خواص جالب هویج آشنا شوید!! - روزنه rozane.avablog.ir/post/.../با+خواص+جالب+هویج+آشنا+شوید%21%21‎Cached11 دسامبر 2016 ... با خواص جالب هویج آشنا شوید!! [ad_1]. هویج یکی از پرخاصیت ترین سبزیجات می باشد.جوانی و شادابی پوست با هویج ممکن اسـت. این ماده‌ی غذایی نه ... با خواص آب هویج آشنا شوید | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/fa/news-details/.../با-خواص-آب-هویج-آشنا-شوید/‎Cached22 مه 2017 ... آب هویج منبعی سرشار از بتاکاروتن است بتاکاروتن ماده پیش ساز ویتامین A است و بدن برای تولید ویتامین A به آن نیاز دارد. همچنین میزان ویتامین ... با خواص ناشناخته هویج آشنا شوید | امروز آنلاین www.emruzonline.com/.../با-خواص-ناشناخته-هویج-آشنا-شوید/‎Cached30 نوامبر 2015 ... سبک زندگی » بهداشت و سلامت » با خواص ناشناخته هویج آشنا شوید ... نکته ی جالب توجه این است که ترکیب آب هویج، پرتقال و آب جعفری به کاهش ...