مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۱۴ نشانه که شما آب کافی نمی نوشید

[ad_1]

در اینجا به ۱۴ نشانه که شما آب کافی نمی‌نوشید، اشاره شده اســت.
۱. دهان‌تان خشک اســت

این مورد خیلی واضح به‌نظر می‌آید، اما طبعات آن شاید آن‌قدرها واضح نباشد. صدالبته هر بار آن حس نامطبوع و بغرنج در دهان به‌شما دست‌می‌دهد باید کمی مایعات مصرف‌کنید، اما نوشیدنی‌های حاوی قند تنها راه‌حلی کوتاه‌مدت برای مشکل شما هستند. نوشیدن آب‌، غشاء مخاطی دهان و گلوی شما را روان‌می‌کند و در نتیجه دهان شما تا مدت زیادی پس از نوشیدن نخستین جرعه بزاق دهان‌تان مرطوب باقی‌خواهدماند.

۲. پوست‌تان خشک اســت

پوست شما بزرگ‌ترین عضو بدن‌تان اســت و صدالبته باید مرطوب باقی بماند. در حقیقت خشکی پوست یکی از نخستین نشانه‌های کمبود آب‌ در بدن اســت و می‌تواند مشکلات بسیار بزرگ‌تری به‌همراه‌داشته‌باشد. کمبود آب‌، کاهش تعریق را در پی خواهدداشت و در نتیجه بدن نخواهد توانست از شر سموم و روغن اضافی جمع‌شده در طول روز خلاص‌شود. اگر می‌خواهید مواد مضر را از بدن‌تان دفع‌کنید، نوشیدن آبِ بیشتر باید نخستین کاری باشد که به سراغش می‌روید.
۳. بسیار تشنه هستید

پیش‌تر ما در مورد خشکی دهان بحث‌کردیم، اما تشنگی می‌تواند از سطح زبان هم فراتر برود. زمانی که آب‌ بدن‌تان به‌شدت کاهش‌یافته‌اســت، دوست‌دارید لیوان پشت لیوان آب‌ بنوشید، و تا زمانی‌که سطح مایعات بدن‌تان به حد مطلوب برسد به نوشیدن آب‌ ادامه‌خواهیدداد. به صدای بدن‌تان گوش‌کنید؛ می‌داند چه دارد به شما می‌گوید.

۴. چشم‌هایتان خشک هستند

تا الان باید برای شما روشن شده‌باشد که نوشیدن آب‌ تنها بر روی دهان و گلوی شما تاثیر نمی‌گذارد. کمبود آب‌ بدن، خشک‌شدن و ورم‌کردن چشم‌ها را در پی خواهدداشت. نبود آب‌ در بدن به خشک‌شدن مجاری اشک شما منتهی خواهند شد. اگر پیش خودتان می‌گویید “خب چه می‌شود اگر گریه‌نکنم؟”، بهتر اســت توجه‌داشته‌باشید این کار صدمات بسیار بیشتری به چشم‌های شما خواهند زد؛ به‌ویژه اگر عینک به چشم می‌زنید.
۵. درد مفصل دارید

حدود ۸۰ درصد غضروف‌ها و دیسک کمر ما از آب‌ تشکیل شده‌اســت. جلوگیری از ساییده‌شدن استخوان‌هایمان در هر بار قدم‌گذاشتن کانلا ضروری اســت. با مصرف آب‌ به مقدار کافی، می‌توانید اطمینان داشته‌باشید استخوان‌هایتان در هنگام مواجه‌شدن با شوک‌های ناگهانی نظیر دویدن، ‌پریدن یا به زمین افتادن، به‌یکدیگر ساییده‌نمی‌شوند.
۶. حجم عضله‌هایتان کاهش‌یافته‌اســت

عضله‌های شما نیز تا حد زیادی از آب‌ تشکیل‌شده‌اند. مشخص اســت کمبود آب‌ در بدن یعنی کمبود عضله. نوشیدن آب‌ قبل و بعد از ورزش و همچنین در میان آن نه‌تنها میزان آب‌ بدن شما را بالا و مناسب نگه‌می‌دارد، بلکه آب را به‌جای درست در بدن‌تان می‌رساند و احتمال جراحت و ورم‌کردگی ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد.
۷. دوره‌ی مریضی‌تان طولانی‌تر اســت

با نوشیدن آب بدن‌تان قادر خواهد بود به‌دفعات سموم را دفع‌کند. اعضای بدن شما مانند یک ماشین برخی مواد زاید را جدا می‌کنند، اما اگر شما به این ماشین سوخت نرسانید، نمی‌تواند به‌درستی کار کند. اعضای بدن در مواجهه با کمبود آب در وهله‌ی اول سعی‌کنند از سایر بخش‌های بدن نظیر خون، ‌آب دریافت‌کنند، که خود این امر مشکلات تازه‌ای را به‌دنبال خود می‌آورد.
۸. خسته و بی‌حال هستید

همان‌طور که قبلا گفتیم، زمانی که بدن کمبود آب دارد از خون شما آب قرض‌می‌گیرد. کمبود آب در بدن، کمبود اکسیژنی که به بدن عرضه‌می‌شود را در پی خواهدداشت. صدالبته کمبود اکسیژن به خستگی و بی‌حالی منجر خواهد شد. کمبود بنیه یعنی خستگی کاری ساعت ۲ بعدازظهر را زودتر و زودتر تجربه‌خواهیدکرد (و به‌یاد داشته‌باشید، قهوه در درازمدت کمکی به شما نخواهدکرد).

۹. احساس گرسنگی می‌کنید

وقتی بدن‌تان کمبود آب دارد، ممکن اســت احساس گرسنگی به شما دست‌بدهد. این مورد هم می‌تواند در طول روز اتفاق‌بیفتد و هم در شب‌هنگام که شما در پی خوراکی به سمت یخچال روانه می‌شوید. با این حال، خوردن خوراکی کار بیشتری برای بدن شما فراهم‌می‌کند، ‌در حالی که نوشیدن آب به اعضای بدن‌تان جانی تازه می‌بخشد و سوخت لازم را برای فرآیندهای دیگری که بدن تجربه می‌کند فراهم‌می‌کند.
۱۰. مشکلات گوارشی دارید

پیش‌تر درباره‌ی مخاط دهان و گلو صحبت‌کردیم و گفتیم مرطوب‌نگه‌داشتن آنها به بهبود عملکرد بزاق دهان منجر خواهد شد. این مهم به بهبود عملکرد کل سیستم گوارش را نیز منجر می‌شود. بدون دریافت آب کافی، قدرت و میزان مخاط معده کاهش خواهد یافت و در آن صورت ممکن اســت اسید معده برای شما مشکل ایجاد کند. پدیده‌هایی نظیر سوءهاضمه و زخم معده نیز به‌دلیل همین موضوع ایجاد می‌شوند.
۱۱. یبوست دارید

همان‌طور که گفتیم، مناسب‌نگه‌داشتن سطح آب بدن به روان‌شدن سیستم گوارش کمک‌می‌کند. با نبود آب کافی در بدن، روده‌ی بزرگ از آبی استفاده‌می‌کند که قرار بوده‌اســت توسط غده‌ها در مرحله‌ی بعدی فرآیند گوارش استفاده‌شود. نمی‌خواهم به جزییات موضوع بپردازم، اما بد نیست فکر کنید روان‌نبودن سیستم گوارش به‌دلیل کمبود آب در غده‌ها نهایتا به شرایطی منتهی خواهدشد.
۱۲. به‌قدر کافی ادرار ندارید

باورتان بشود یا نه، اگر در طول روز ۴ تا ۷ بار ادرار نداشته‌باشید، معنی‌اش این اســت که احتمالا به‌قدر کافی آب ننوشیده‌اید. ادرار شما باید زرد روشن یا تقریبا بی‌رنگ باشد. اگر رنگ ادرار شما زرد پررنگ اســت، در حقیقت بدن‌تان دارد کمبود آب را به اطلاع‌تان می‌رساند. اگر کمبود آب بدن جدی‌تر از این سطح باشد، می‌تواند به عفونت‌های ادراری منجر شود؛ در چنین شرایطی باید با پزشک مشورت‌کنید.

۱۳. کهنسالی زودهنگام را تجربه‌می‌کنید

با افزایش سن، میزان آبی که بدن می‌تواند نگه‌دارد کاهش می‌یابد. روشن اســت با افزایش سن‌مان باید آگاهانه میزان آبی را که می‌نوشیم افزایش‌دهیم. گرچه کهنسالی زودرس بیشتر در سطح خارجی بدن مشاهده‌می‌شود، اما صدمات درونی آن نیز با گذر زمان حس خواهند شد. نوشیدن آب به‌دفعات در طول مدت حیات‌تان برای کاهش احتمال این امر اهمیت ویژه‌ای دارد.
۱۴. این مطلب را تا اینجا خوانده‌اید

من همیشه آب می‌نوشم. تقریبا همیشه و همه‌جا یک لیوان یا بطری آب کنار خودم دارم؛ چه در حال کار باشم، ‌چه بیرون از خانه و چه زمانی‌که جلوی تلویزیون لم‌داده‌ام. اگر این مقاله را خوانده‌اید، احتمال دارد به خودتان بگویید “همممم، در طول روز آب کافی نمی‌خورم”. اگر همین‌طور فکر می‌کنید همین حالا برای خودتان یک لیوان آب بریزید! البته نباید زیاده‌روی کنید، اما اگر بهمیزان توصیه‌شده در طول روز آب نمی‌نوشید (که مقدارش بیشتر از حد تصور شما اســت)، نوشیدن آب بیشتر ضرری ندراد. حالا اگر اجازه‌دهید مرخص‌شوم؛ این همه تایپ‌کردن بدجوری تشنه‌ام کرده‌اســت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

۱۵ عادت خطرناک که به کلیه شما آسیب می‌زند سلامت …زندگی سالمسلامتمطالب مرتبط عاداتی که به کلیه‌ها آسیب می زنند فروش کلیه، داد خارجی ها را هم درآورده معرفی نشانه های بارداریعکسمعرفینشانههایبارداریعکسآریا تاکهیچ چیز مثل این موضوع قلب زنی را که برای بارداری تلاش می کند، به تپش نمی اندازددکتر مرضیه مختاری پور اثرات معجزه آسای وضو و نماز …مقدمه تمامی توصیه های اسلام، برآمده از وحی و متکی بر حکمت حضرت حق هستند به این معنا که پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمدصادق کوشکی زندگی …جناب دکتر مشکل امثال شما این است که با چیزی به نام اندیشه بیگانه ایدفکر کردن را تعطیل رژیم غذایی برای بهبود تخمک گذاری و باروریپرشین …برای بسیاری از زوج هایی که با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند، اغلب بیشترین امید وقتی رژیم لاغری و کاهش وزن رژیم لاغری و کاهش وزن فقط با یک بار خواندن وبلاگ من حداقل کیلو وزن کم می کنید چون شما مطالب مفید برای مامانای اسفند و فروزدین و … روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را تعبیر خواب از راه آیات و روایات معراج سماموسیکی از راه های تعبیر خواب، مراجعه به آیات قرانی و روایات به ویژه روایات معراجی پیامبر اشعار عارفانه سحرگاهانیار مردان خدا باش که در کشتی نوح هست خاکی که ببادی شمرد طوفان را حافظ از دست مده صحبت شرکت پگاهان سپهر تصفیه اب تصفیه هوا …تصفیه آب، تصفیه هوا، بیده، ابمیوه گیری، لوازم خانگی، توات فرنگی، دستگاه تصفیه آب



لینک منبع :۱۴ نشانه که شما آب کافی نمی نوشید

۱۴ نشانه که شما آب کافی نمی نوشید - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/۱۴-نشانه-که-شما-به‌قدر-کافی-آب-نمی‌نوش/‎Cached۱۴ نشانه که شما آب کافی نمی نوشید. در این نوشتار به نشانه های ننوشیدن آب کافی پرداخته می شود. هیچ‌چیز در این دنیا بیشتر از یک لیوان بزرگ آب یخ جان آدم را تازه ... 14 نشانه که شما آب کافی نمی نوشید - صدرا نیوز www.sadranews.ir/.../55924-14-نشانه-که-شما-آب-کافی-نمی-نوشید.html 3 ا کتبر 2016 ... در این نوشتار به نشانه های ننوشیدن آب کافی پرداخته می شود. به گزارش خبرگزاری آریا،هیچ‌چیز در این دنیا بیشتر از یک لیوان بزرگ آب یخ جان آدم را ... خبرگزاری آریا - 14 نشانه که شما آب کافی نمی نوشید www.aryanews.com/News/.../14-نشانه-که-شما-آب-کافی-نمی-نوشید‎Cached2 ا کتبر 2016 ... 14 نشانه که شما آب کافی نمی نوشید. خبرگزاری آریا- در این نوشتار به نشانه های ننوشیدن آب کافی پرداخته می شود. به گزارش خبرگزاری آریا،هیچ‌چیز ... ۱۴ نشانه که شما آب کافی نمی نوشید - سلامت نیوز - تی نیوز tnews.ir/سلامت-نیوز/b5d271335969.html 28 سپتامبر 2016 ... سلامت نیوز : در این نوشتار به نشانه های ننوشیدن آب کافی پرداخته می شود. هیچ چیز در این دنیا بیشتر از یک لیوان بزرگ آب یخ جان آدم را تازه نمی کند ... 14 نشانه که شما آب کافی نمی نوشید | در این نوشتار به نشانه - قطره www.ghatreh.com/news/nn33950968/نشانه-شما-کافی-نمی-نوشید 2 ا کتبر 2016 ... در این نوشتار به نشانه های ننوشیدن آب کافی پرداخته می شود. - به گزارش خبرگزاری آریا،هیچ چیز در این دنیا بیشتر از. 14 اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن انسان - ایران فان - آبتین بلاگ iranfun.abtinblog.com/tag/14+اثر+شگفت+انگیز+آب+بر+روی+بدن+انسان ۵ علامت کمبود ویتامین B12 و عوارض آن که نمی دانید! : ویتامین B2 حذف نمک, خطری جدی برای بدن ۱۴ نشانه که شما آب کافی نمی نوشید خطرات دهیدراته شدن بدن در تابستان ... علائمی که نشان می‌دهند به اندازه کافی آب نمی‌نوشید - بلاگ اُردمی https://ordme.com/blog/article/drinking-enough-water/‎Cached28 مه 2017 ... در این‌جا علائمی را ذکر می‌کنیم که نشان می‌دهد آب کافی نمی‌نوشید: ... به همین ترتیب، تشنگی زیاد نیز نشانه‌ کم آبی بدن است. در هر دو مورد نوشیدن یک ... 14 اثر شگفت‌انگیز آب برای بدن! ardabil-sci.com/extrapage/page51‎Cachedمیزان انرژی در کسانی که روزانه به مقدار کافی آب می نوشند نسبت به افرادی که ... و ساز بدن را کاهش دهددرد قسمت پایینی کمر و آرتریت ستون فقرات نشانه ی کمبود آب در ... اگر بدن شما به اندازه کافی پر آب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون ... ۱۴ نشانه که شما آب کافی نمی نوشید - مجله خبری نیوز newzz.ir/search/?q=۱۴+نشانه+که+شما+آب+کافی+نمی+نوشید‎Cachedبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این گزارش شما را با نشانه های اعتیاد به چای آشنا خواهد کرد. ۱. وقتی که فکر می کنید امروزتان را قرار است بدون نوشیدن ... 14 اثر شگفت‌انگیز آب برای بدن! – منشور www.manshur.com/14-اثر-شگفت‌انگیز-آب-برای-بدن/‎Cached7 ژوئن 2017 ... میزان انرژی در کسانی که روزانه به مقدار کافی آب می نوشند نسبت به افرادی که ... کمر و آرتریت ستون فقرات نشانه ی کمبود آب در ستون مهره ها و دیسک ها است. ... همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید بدن شما بایستی این آب را گرم ...