مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کاش قصه‌ی این تابلو را می‌دانستم!

[ad_1]

هنرمندان همدانی در نگارخانه‌ی لاله

کاش قصه‌ی این تابلو را می‌دانستم!

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - فریبا خانی:
این تابلوها هر‌کدام قصه‌ای دارند. مثل این ‌یکی؛ تابلوی داستان‌های عامیانه‌ی اشکور... حتماً در دل این تابلوی زیبای قباد شیوا قصه‌ای پنهان اســت.

یادم می‌آید که چندی پیش این هنرمند، نمایشگاه افسانه‌های ایرانی را برپا کرده بود. تابلوهای آن نمایشگاه مربوط می‌شد به افسانه‌های دهستان اشکور، نوشته‌ی کاظم‌سادات اشکوری که سال‌ها در جمع‌آوری افسانه‌های آن منطقه کوشیده بود.

قباد شیوا برای برخی از این افسانه‌ها تصویرگری کرده بود. این تابلو هم که در این نمایشگاه می‌بینیم نامش داستان‌های عامیانه‌ی اشکوری اســت. کاش داستانش را می‌دانستم.

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

عکس: فریبا خانی

 

نمایشگاه گروهی از نقاشان معاصر همدان این‌روزها در گالری لاله برپاست و من هم امروز به دیدن این نمایشگاه آمدم. تابلوی زیبایی از احمد فتوت... خیلی دلم می‌خواهد هر‌روز این تابلو را ببینم.

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

اثر احمد فتوت

 

چند کار زیبا از عربعلی‌شروه، هنرمند و مترجم‌کتاب‌های هنری هم این‌جاست... عربعلی‌شروه علاوه بر هنر نقاشی و تدریس آن، در شناساندن هنر غرب با ترجمه‌ی کتاب‌های متعددش نقش مهمی ‌دارد. طاووس‌های ناصر پلنگی، تابلوی عشق شادی اســت، احمد آریامنش و...

محمد‌حسین سعلبی‌فرد، مدیر گالری لاله درباره‌ی این نمایشگاه به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «گالری لاله هرسال سعی می‌کند هنرمندانی را که اهل شهرهای مختلف کشور هستند کنار هم جمع کند و هر‌سال از هنرمندان یک شهر نمایشگاه داریم. مثل نمایشگاه هنرمندان زنجان، تبریز و...»

 

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

اثر ناصر پلنگی

 

 او می‌گوید: «این نمایشگاه ‌برای آشنا‌کردن هرچه بیش‌تر مردم با برخی از هنرمندان جوان‌تر اســت که احتمالاً کم‌تر کارهای‌شان دیده شده اســت. البته در هر یک از نمایشگاه‌ها، آثار هنرمندانی از نسل‌های گذشته هم دیده می‌شود که بسیار شناخته‌شده و تأثیر‌گذار هستند.

در نمایشگاه هنرمندان همدان، آثار‌ی از زنده‌یاد جواد حمیدی، محمد‌حسین حلیمی، قباد شیوا، ناصر پلنگی، زنده‌یاد عربعلی شروه و... را داریم که این هنرمندان شناخته‌شده هستند، اما در کنار کار این استادان، هنرمندان جوان‌تر هم حضور دارند.»

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

اثر قباد شیوا

 

او درباره‌ی ویژگی‌های جغرافیایی و تأثیرش در کار هنرمندان می‌گوید: «ویژگی‌های جغرافیایی مطمئناً بی‌تأثیر نیست و قابل مشاهده اســت. البته در کارهای مدرن این ویژگی‌ها دیگر کم‌تر دیده می‌شود.»

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

اثر شهرام عظیمی

 

در این نمایشگاه آثار نقاشی 28 نفر از هنرمندان نسل‌های مختلف همدان در معرض دید و بررسی علاقه‌مندان قرار گرفته اســت که برخی از آن‌ها مقیم تهران بوده و برخی دیگر نیز درشهر همدان سکونت داشته‌اند.

هنرمندان دیگری در این نمایشگاه حضور دارند؛ احمد آریامنش، احمد فتوت، علی بیگی‌پرست، سعید دولتی، علی اکبر احقری، تقی حجاریان، غلامرضا شاملو،صابر سلیمانی، بیژن غنچه‌پور،علی پیروز، سعید خضایی، وحید خضایی، لیلا سروندی، فرزانه سروندی، زهرا پنده، علی غیبی، مولود عظیم‌پور، فاطمه پلنگی، رضا شعبانی، یوسف رجبی و شهرام عظیمی اســت.

سعید دولتی نمایش‌گردان این نمایشگاه اســت. او درباره‌ی این نمایشگاه نوشته: «نام همدان با هنر قرین اســت و تاریخ گواه آن اســت. امروزیان نیز چونان پیشینیان خود به هنر آمیخته و با آن زیسته‌اند. نمایشگاه حاضر نمایشی اســت از هم‌زیستی پیشگامان نقاشی نوگرای ایران تا نسل‌های نوظهور‌...»

 

دوچرخه شماره ۸۴۷

اثر سعید دولتی

 

برای بازدید از این نمایشگاه تا دهم مهرماه 95 از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 به استثنای روزهای تعطیل، به نگارخانه‌ی لاله مراجعه کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

بافران بافرانبافران اِخ دهی است از بخش حومه ٔ شهرستان نائین که در هزارگزی جنوب خاور نایین متصل داستان زندگی امید موفقیتداستانزندگی امید موفقیت پدر و مادر ملا نصرالدین سبک تربیتی سهل گیرانه ای نسبت به او میلیونر زاغه نشینمروری بر فیلم میلیونر زاغه نشین آرزوها، سرنوشت، سینما خلاصه داستان جمال ملک کاردرمانی اوتیسممشکلات بازی دوستان و همراهان گرامی ، بالاخره فرصتی شد که این وبلاگ را از رکود و رخوت خواندنی هایی در مورد خوانندگان ایران آرشیو بتی پس از سال سکوت دوباره فعالیت های هنری را از سر می گیرد بتیبتی در شهریور ماه سال خلیج پارسمجبور بودیم برای این که پین های چتر توی چش و چالمون نره دو قدم از هم دورتر برویماندیشهباسلامشایداین مطلب تاحدودزیادی به عرفان مربوط باشداین مطلب را به یاد روزهای چهار ستاره مانده به صبحهزار کتاب؛ قبل‌تر شنیده بودم این ماجرای کافکا را کدام ماجرا؟ همین که می‌گویند اواخر



لینک منبع :کاش قصه‌ی این تابلو را می‌دانستم!

Images for کاش قصه‌ی این تابلو را می‌دانستم! کاش قصه‌ی این تابلو را می‌دانستم! - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/347083‎Cached29 سپتامبر 2016 ... فریبا خانی: این تابلوها هر‌کدام قصه‌ای دارند. مثل این ‌یکی؛ تابلوی داستان‌های عامیانه‌ی اشکور... حتماً در دل این تابلوی زیبای قباد شیوا قصه‌ای پنهان ... همشهری دوچرخه | کاش قصه‌ی این تابلو را می‌دانستم! 2charkheh.hamshahrilinks.org/.../کاش-قصه‌ی-این-تابلو-را-می‌دانستم!?...‎Cached22 سپتامبر 2016 ... این تابلوها هر‌کدام قصه‌ای دارند. مثل این ‌یکی؛ تابلوی داستان‌های عامیانه‌ی اشکور... حتماً در دل این تابلوی زیبای قباد شیوا قصه‌ای پنهان است. یادم می‌آید ... کاش قصه‌ی این تابلو را می‌دانستم! - بتانیوز betanews.ir/news/256105/کاش-قصه-ی-این-تابلو-را-می-دانستم‎Cached29 سپتامبر 2016 ... کودک و نوجوان فرهنگی اجتماعی فریبا خانی این تابلوها هر کدام قصه ای دارند مثل این یکی تابلوی داستان های عامیانه ی اشکور حتما در دل این... کاش قصه‌ی این تابلو را می‌دانستم! | همشهری | خبروان khabarone.ir/news/3966714/کاش-قصه‌ی-این-تابلو-را-می‌دانستم 29 سپتامبر 2016 ... فریبا خانی: این تابلوها هرکدام قصه‌ای دارند. مثل این یکی؛ تابلوی داستان‌های عامیانه‌ی اشکور … حتماً در دل این تابلوی زیبای قباد شیوا قصه‌ای پنهان ... هرلحظه، کاش قصه‌ی این تابلو را می‌دانستم! - اخبار ایران harlahze.com/اخبار-اجتماعی/کاش-قصه‌ی-این-تابلو-را-می‌دانستم‎Cached29 سپتامبر 2016 ... کاش قصه‌ی این تابلو را می‌دانستم! کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - فریبا خانی: این تابلوها هر‌کدام قصه‌ای دارند. مثل این ‌یکی؛ تابلوی داستان‌های ... 101 نکته که ای کاش قبل از ازدواج می‌دانستم - 101 things i wish i knew ... www.jeihoon.net/101-نکته-که-ای-کاش-قبل-از-ازدواج-می‌دانستم_25207‎Cachedدر این کتاب دانش و معرفت عمیقی نهفته‌است که همه زوج‌ها برای دستیابی به موفقیت، به راستی به آن نیاز دارند چارلی و لیندا بلوم در این کتاب به سوالات رایج مردم به. داستان های زیبا و خواندنی - داستان کوتاه shahredastanha.blogfa.com/tag/داستان-کوتاه‎Cached Similarپادشاه از این سخن وزیر برآشفت و از رفتار او در برابر این اتفاق آزرده خاطر شد و دستور زندانی کردن وزیر را داد… .... آیات قرآن کریم بود، آن‌هم به‌نحوی که می‌دانست هر آیه در کجای قرآن و در چه سوره‌ای قرار دارد و اگر .... ای کاش می توانستم چیزی بتو بدهم . .... او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه از مرد کور اجازه بگیرد تابلوی او را برداشت آن ... شعر و داستان عاشقانه - لائورا ( کارو)! karoooo.mihanblog.com/post/80‎Cached24 نوامبر 2013 ... مدتها به این تابلو نگاه کردم ، دلم می خواست می دانستم کار کیست ؟ ... ای کاش فریاد در گلویم ناله می شد و ناله به سینه ام بر می گشت و همان جا می مرد ! داستانهای کوتاه و جذاب که آدم را به خود فرو می برد [آرشیو] - سایت ... www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-22486.html? 21 آگوست 2007 ... به این ترتیب اگر زندگی قهوه باشد، شغل، پول، موقعیت اجتماعی و . ... او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه از مرد کور اجازه بگیرد تابلوی او را برداشت ..... سپیدار بارها و بارها قصه خدا و دانه کوچم را به باد گفته بود و میدانست که باد ...