مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تقویت چشم با هویج واقعیت دارد؟

[ad_1]

 

تقویت چشم با هویج واقعیت دارد؟

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۶

Share/Save/Bookmark

 

« هویج بخور تا چشمات خوب ببینه». جمله ای آشنا برای ما که اغلب افراد از کودکی بارها و بارها آن را شنیده اند؛ اما این جمله حقیقت دارد یا تنها یک داستان خیالی اسـت؟ واقعاً هویج می تواند ضامن سلامت و قدرت چشم شود؟

به گزارش بلاغ، « هویج بخور تا چشمات خوب ببینه». جمله ای آشنا برای ما که اغلب افراد از کودکی بارها و بارها آن را شنیده اند؛ اما این جمله حقیقت دارد یا تنها یک داستان خیالی اسـت؟ 

واقعیت ماجرا این اسـت که چنین باوری یک افسانه بیش نیست، افسانه ای که ریشه در جنگ میان آلمان و انگلستان باز می گردد. در حقیقت، تأثیر هویج بر روی دید حقه ای از جانب انگلیس ها بوده اسـت تا آلمان ها گمان کنند خلبان های آنها چشمان فوق العاده و دید بی نظیری در شب دارند. اگرچه هویج به دلیل وجود بتاکاروتن که پس از جذب توسط بدن به ویتامین A بدل می شود، ویتامینی که مزایای شگفت انگیزی برای سیستم ایمنی، پوست و صد البته چشم دارد؛ اما صحبت از تأثیر هویج بر دید با اغراق زیادی همراه اسـت.

به گفته چشم پزشکان، هویج علاوه بر پیشگیری از ابتلا به آب مروارید به دید بهتر در اتاق تاریک کمک می کند؛ ولی صحبت از اینکه هویج به دلیل وجود نوعی آنتی اکسیدان ویژه درون خود موجب دید بهتر در شب و تمامی فضاهای تاریک می شود افسانه ای بیش نیست. با این حال، مصرف مکمل های مختلف در افرادی که ازکمبود ویتامین A رنج می برند در بهتر شدن دید آنها نقش مؤثری ایفا می کند.

بنابراین، آنچه موجب تقویت چشم ما می شود ویتامین A اسـت؛ ماده ای که در دیگر انواع سبزیجات از جمله: اسفناج، سیب زمینی شیرین و کدو یافت می شود. در واقع، مصرف اندازه انواع سبزیجات و نه تنها هویج می تواند سلامت چشم را تا حدی تضمین کند، امری که نشأت گرفته از وجود ویتامین A در این محصولات اسـت. پس افسانه هویج و چشم تیزبین را کنار بگذارید و تلاش کنید گونه های مختلفی از سبزیجات در سبد غذایی خود جای دهید.

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

مواد غذایی مفید برای تقویت چشم و بینایی آیا خوردن هویج واقعاً برای بینایی مفید است یا والدین فقط برای اینکه فرزندانشان را تغذیه مناسب برای تقویت حافظهتغذیه مناسب برای تقویت حافظه تقویت حافظهغذاهای مفید برای افزایش حافظه خوراکی های ماده غذایی مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدنمواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدنپوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن داروکده بانک تخصصی محصولات داروخانهبه گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ؛ پاییز با همه‌ زیبایی زیبایی طبیعی و درمان پوست با ماده جادویی ماسک …بیش از نوع خاصیت زیبایی در این میوه یافت شده و واقعیت نیز دارد به گزارش پرشین وی مرکز خرید عسل طبیعی کوهستان خرید عسل طبیعی خرید عسل خرید عسل اویشن خرید عسل کوهستان خرید عسل اصل خرید عسل مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانروغن نارگیل باعث تقویت آبرسانی و تزریق آنتی اکسیدان های مغذی به پوست می شود و به همین روش و نکته مفید برای افزایش قد بصورت طبیعی … وزن ایدآل باتوجه به قد چه میزان باید باشد؟ با حساب تخمینی وزن ایدآل مردها به طریق



لینک منبع :تقویت چشم با هویج واقعیت دارد؟

تقویت چشم با هویج واقعیت دارد؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5798436/تقویت-چشم-با-هویج-واقعیت-دارد‎Cached28 سپتامبر 2016 ... واقعاً هویج می تواند ضامن سلامت و قدرت چشم شود؟ تقویت چشم با هویج واقعیت دارد؟ گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان - « هویج بخور تا چشمات خوب ... تقویت چشم با هویج واقعیت دارد؟ - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/fa/.../تقویت-چشم-با-هویج-واقعیت-دارد‎Cached28 سپتامبر 2016 ... « هویج بخور تا چشمات خوب ببینه». جمله ای آشنا برای ما که اغلب افراد از کودکی بارها و بارها آن را شنیده اند؛ اما این جمله حقیقت دارد یا تنها یک داستان ... آیا هویج واقعا باعث تقویت بینایی می شود و تا چه اندازه برای سو چشم ... https://javabyab.com/.../آیا-هویج-واقعا-باعث-تقویت-بینایی-شود-اندازه-برای-چشم-مفید-است؟‎Cachedاینکه می گویند هویج سو چشم را زیاد می کند واقعیت دارد؟ و اگر درست است تا چه حد ... آشنایی با حراج میان‌فصل بهترین برندهای لباس تا 70% · خرید مستقیم ایرانی ها از ... دولت بهار: تقویت چشم با هویج واقعیت دارد؟ www.dolatebahar.com/telex-315238.html‎Cachedتلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: تقویت چشم با هویج واقعیت دارد؟ پنجشنبه، 8 مهر 1395 - 01:38 کد خبر: 315238 ... تقویت چشم با هویج واقعیت دارد؟ - دولت بهار | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25834854 29 سپتامبر 2016 ... تقویت چشم با هویج واقعیت دارد؟ دولت بهار: هویج بخور تا چشمات خوب ببینه . جمله ای آشنا برای ما که اغلب افراد از کودکی بارها و بارها آن را شنیده اند؛ ... آیا آب هویج چشم را قوی می‌کند؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../آیا-آب-هویج-چشم-را-قوی-می‌کند؟‎Cached20 ا کتبر 2016 ... اگر چه ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست و همچنین عملکرد ... به یاد داشته باشیم، اگر با خوردن آب هویج می‌شد بینایی را اصلاح کرد و عینک نزد، بسیاری از ... تصویر تغییر رنگ چشم با رژیم غذایی واقعیت دارد؟ رابطه آب هویج با تقویت چشم ! واقعیت یا توهم https://ashpazbashy.com/رابطه-آب-هویج-با-تقویت-چشم-واقعیت-یا-تو/‎Cached22 ا کتبر 2016 ... تصورات ما درباره خاصیت برخی مواد غذایی ریشه در تجربه و شنیده ها دارد اما ... در مطلب پیش رو یکی از این دست موارد یعنی خاصیت آب هویج برای چشم را ... غذا هایی که خوردنشان چشم شما را تقویت می کند - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/21019_غذا-هایی-که-خوردنشان-چشم-شما-را-تقویت-می.html/‎Cached Similarشما با افزودن این ۴ رنگ به سفره خود می توانید چشم ها و دید بهترتان را بیمه کنید. ... باید به مقدار زیادی هویج را در رژیم غذایی خود قرار می داد اما آیا این رابطه واقعیت دارد؟ بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور-آیا هویج جای عینک ... www.noorvision.com/.../بیمارستان-و-مراکز-فوق-تخصصی-چشم-پزشکی-نور-آیا-هویج-جای-عینک-را-می-گیرد؟‎Cachedاز بچگی توی گوش خیلی از ما خوانده‌اند که با نوشیدن آب هویج، از شر عینک در امان می ... ولی می گویند هویج ویتامین «آ» دارد و این ویتانین روی سلامت بینایی مؤثر است. تقویت بینایی به کمک خوراکی ها حقیقت دارد؟ | سلامت دات لایف https://salamat.life/...چشم/تقویت-بینایی-کمک-خوراکی-ها-حقیقت-دار‎Cachedشاید تاکنون نیز شنیده باشید که با خوردن هویج بینایی تان تقویت می شود. ویتامین A ویتامینی است که در واکنش های رخ دهنده در چشم شرکت دارد. ماده ای که در هویج موجب ...