مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

[ad_1]

به گفته محققان، آلودگی هوا در شهرها موجب افزایش فشارخون و همچنین بروز اضافه وزن می‌شود.

به گزارش مشرق، آلودگی هوا و آلودگی صوتی ناشی از ترافیک مشکلات متعددی از جمله مشکل تنفس، سردرد و احساس عمومی نومیدی را به همراه دارند، و درحال حاضر می توان فشار خون بالا را نیز به فهرست مشکلات شهرنشین های قدیمی اضافه کرد.
 
مطالعات نشان می دهد شرایط زندگی شهری بر فشارخون و اضافه وزن تاثیر دارد.
 
محققان وضعیت بیش از ۴۱ هزار نفر را در نروژ، سوئد، دانمارک، آلمان و اسپانیا به مدت ۵ تا ۹ سال تحت مطالعه و بررسی قرار دادند و دریافتند بین آلودگی هوا و فشارخون بالا ارتباط وجود دارد.
 
هیچ یک از شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه مبتلا به فشارخون بالا نبودند، اما تا پایان مطالعه حدود ۱۵ درصد اعلام کردند که مبتلا به فشارخون بالا شده اند یا به خاطر این بیماری دارو مصرف می کنند.
 
به گفته محققان، به ازای هر ۵ میکروگرم در متر مکعب ذرات ریز با قطر کمتر از ۲.۵ میکرومتر، ریسک ابتلا به فشارخون بالا تا یک پنجم افزایش می یابد. وجود دوده بیشتر در هوا موجب افزایش این ریسک می شود.
 
محققان اذعان می دارند این نتایج بسیار حائز اهمیت هستند چراکه فشارخون بالا مهم ترین فاکتور پرخطر بیماری و مرگ زودهنگام است.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

ریشه های اعتماد و بی اعتمادی اجتماعی سماموسهم چنین، هنگامی که پیامبرص در میان مردمان قرار می گرفت ،‌ هر کسی چیزی می گفت به گفته روانشناسی پزشکان ایران ترس از رفتن به مدرسه در اکثر کودکان دیده می شود اطفال پیش دبستانی نیز اضطراب زیادی بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرزبی‌اشتهایی عصبی، یک اختلال تغذیه‌ای است که باعث می‌شود افراد در مورد وزن خود و دستگاه تصفیه آب خانگی،آب آشامیدنی،آب شیرین …دستگاه تصفیه آب خانگی،آب آشامیدنی،آب شیرین کن تصفیه دستگاه دستگاه تصفیه آب رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانرابطه کم‌خوابی و پرخوری خواب و اضافه وزن همیشه به هم ربط داده می شود به گزارش ثبت نام فراگیر پیام نور بر اساس آخرین اطلاعیه دانشگاه پیام نور ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از مشروح اخبار سایت پزشکان بدون مرزقولنج شکستن به عملی گفته می‌شود که طی آن فرد به مفاصل خود فشار وارد می‌کند تا صدایی بازیگران ایرانی تنابنده علاوه بر طنز نویسی و فیلم نامه نویسی در مجموعه‌هایی نظیر زندگی به شرط خنده شهریور ۸٧ زیتونجملات بسیار زیباازدخترایرونی روی این جملات فکر کنیم دل تنها عضوی است خلاصه هدف مطالعه این تحقیق منجر به اکتشاف رابطه بین بازی های استراتژیکی دیدگاه انسان شناسی و فرهنگ انسان‌شناسی، علمی‌ترین …اقتباس از نویدنیا، امنیت انسانی و امنیت اجتماعی از دیگر مفاهیم متشابه و متداخل تحلیل جامعه شناختی افزایش سن ازدواج؛ با تاکید بر …در سال های گذشته، ازدواج که منشأ وقوع ولادت و باروری، و به عنوان عامل بسیار مؤثر بر سامانه هشدار زمین‌لرزه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…اولین سامانهٔ هشدار زمین‌لرزه در جهان که از مفهوم امواج پیاستفاده می‌کند سامانه توسعه اقتصادی اجتماعیتعریف توسعه توسعه در لغت به معنای رشد تدریجی در جهت پیشرفته‌ترشدن، قدرتمندترشدن و مهندسی عمرانروش استاندارد آزمایش برای آزمایش نفوذ و نمونه گیری ازخاک ها با لوله ارتباط قبل از ازدواج با عشق برای شناخت بیشترما با ارتباطات قبل از ازدواج بدون نظارت خانواده مخالف هستیم نکته اش این است که ما با چه‌چیز یک شهر هوشمند را می‌سازد؟شرکت هلند به ارتقاء شهر به عنوان یک شهر هوشمند برای کمک می ‌ کند این شرکت در حال کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان …محققان کشورمان با استفاده از فناوری نانو و تغییر واکنش شیمیایی بتن، توانستند بتن سبک کارشناس رسمی دادگستری رشته راه وساختمان …امروزه کمبود زمین و قیمت بالای آن در شهرهای بزرگ، ایجاد فضای سبز را با مشکلاتی مواجه علوم تربیتی مدیریت آموزشیبی انگیزگی کارکنان خود را متوقف کنید ترجمه یاسر جلالی چکیده اغلب شرکتها



لینک منبع :شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../شهرنشینی-عامل-بروز-چه-مشکلاتی-می-شود‎Cached26 ا کتبر 2016 ... به گفته محققان، آلودگی هوا در شهرها موجب افزایش فشارخون و همچنین بروز اضافه وزن می‌شود. شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ - روزامه roozame.com/detail/.../شهرنشینی-عامل-بروز-چه-مشکلاتی-می-شود‎Cached Rating: 4.9 - 1 vote 26 ا کتبر 2016 ... شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ به گفته محققان، آلودگی هوا در شهرها موجب افزایش فشارخون و همچنین بروز اضافه وزن می‌شود. به گزارش مشرق،. شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../شهرنشینی-عامل-بروز-Ú†Ù‡-مشکلاتی-می‌شود/ 4 فوریه 2017 ... شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ آلودگی هوا و آلودگی صوتی ناشی از ترافیک مشکلات متعددی از جمله مشکل تنفس، سردرد و احساس عمومی ... شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/264474/‎Cachedشهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ آلودگی هوا و آلودگی صوتی ناشی از ترافیک مشکلات متعددی از جمله مشکل تنفس، سردرد و احساس عمومی نومیدی را به همراه دارند، و ... شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می شود - onvansho onvansho.ir/result/شهرنشینی-عامل-بروز-چه-مشکلاتی-می-شود.html باعث بروز مشکلاتی چون فساد بروز فساد می‌شود شهرنشینی عامل بروز چه . نگاه کاملا متضاد طب سنتیطب نوین در تجویز دارو وبگردی داروهای شیمیایی عامل بروز کمتر ... شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ - اخبار روز ایران روشن تاب www.roshantab.com/شهرنشینی-عامل-بروز-چه-مشکلاتی-می‌شود؟/‎Cachedشهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ توسط admin · آبان ۱۳, ۱۳۹۵. به گفته محققان، آلودگی هوا در شهرها موجب افزایش فشارخون و همچنین بروز اضافه وزن می‌شود. زندگی شهرنشینی با بروز انواع بیماری‌ها در ارتباط است - نمایش ... lorestan.irib.ir/-/زندگی-شهرنشینی-با-بروز-انواع-بیماری‌ها‎-در-ارتباط-است‎Cachedزندگی شهرنشینی امروز باعث بروز انواع بیماری‌ها در بین افراد شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، در‌ هر ‌بازه زمانی‌ عوامل متعددی سلامت و ‌زندگی افراد ... سریع جوامع می‌شود، ‌این تغییرات ‌از ‌سویی مثبت و ‌سازنده است، اما‌ زمینه‌ساز ایجاد مشکلاتی ... اخبار نشینی - جدیدترین و آخرین اخبار نشینی - صفحه 8 | شهرخبر shahrekhabar.com/tag/نشینی?page=8 شهرنشینی عامل بروز چه مشکلاتی می‌شود؟به گفته محققان، آلودگی هوا در شهرها موجب افزایش فشارخون و همچنین بروز اضافه وزن می‌شود. 26 روز پیش. خبرگزاری تسنیم. شهرنشینی شتابان و گسترش نامتوازن شهرها، دو دلیل مهم بروز چالش‌های ... news.mrud.ir/.../شهرنشینی-شتابان-و-گسترش-نامتوازن-شهرها-دو-دلیل-مهم-بروز-چالش-های‎Cached15 نوامبر 2016 ... معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه رشد نامتوازن جمعیت بدون شک باعث بروز مسائل و مشکلات بسیاری در سطح کشور می‌شود گفت: ما در حال ... رشد جمعیت و مشکلات ناشی از آن – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=15251‎Cached Similarاز بین بردن کلیه عوامل نامساعد که موجب سوء تغذیه می شود ، هماهنگی بین بخشهای ... را تأمین کنند بدلیل رشد سریع جمعیت و ساختار جوان جمعیتی ، روز به روز افزایش ...