مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

انسان‌ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه‌ها

[ad_1]

انسان‌ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه‌ها

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
دانشمندان معتقدند که ساخت و سازها در سواحل، آلودگی و فعالیت‌های گردشگری دریایی همچون غواصی تا حدودی با افزایش بی‌سابقه حملات کوسه‌ها به انسان‌ها ارتباط دارد، هر چند تغییر وضعیت اقلیم و گرمای جهانی نیز عاملی مهم در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه "باند" در کویینزلند در استرالیا متوجه شدند که مداخله انسان در زیستگاه کوسه‌ها و گرم شدن آب و هوای جهان موجب افزایش شدید و چشمگیر حملات کوسه‌ها در سال‌های اخیر است.

سال گذشته، 98 مورد گاز گرفتگی کوسه گزارش شد که 11 درصد نسبت به رکورد قبلی 88 مورد در سال 2000 بیش‌تر است و 69 درصد نسبت به یک دهه گذشته افزایش دارد.

حدود 84 درصد از گاز گرفتگی‌های کوسه تنها در آمریکا، آفریقای جنوبی، استرالیا، برزیل، باهاما و منطقه ریونیون صورت گرفته است. بیش از نیمی از این گاز گرفتگی‌ها در آب‌های آمریکا و به طور خاص فلوریدا بوده است.

تصور می‌شود که تغییر آب و هوا بیش‌ترین تاثیر را در افزایش حملات در قیاس با سایر عوامل داشته باشد زیرا جمعیت کوسه‌ها در آب‌های گرم به سرعت افزایش می‌یابد.

با این حال، محققان می‌گویند که توسعه و زیرساخت‌های ساحلی نیز می‌توانند پیامدهای محیط زیستی عمده‌ای بر جمعیت کوسه‌ها داشته باشد و افزایش بی‌دلیل گاز گرفتگی کوسه‌ها را توضیح دهد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

انسان‌ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه‌ها



لینک منبع :انسان‌ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه‌ها

ایرنا - انسان ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه ها www.irna.ir/fa/News/82280504/‎Cached25 ا کتبر 2016 ... تهران-ایرنا- دانشمندان معتقدند که ساخت و سازها در سواحل، آلودگی و فعالیت های گردشگری دریایی همچون غواصی تا حدودی با افزایش بی سابقه حملات ... انسان‌ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه‌ها - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/350678/Science/globalenvironment‎Cached26 ا کتبر 2016 ... دانشمندان معتقدند که ساخت و سازها در سواحل، آلودگی و فعالیت‌های گردشگری دریایی همچون غواصی تا حدودی با افزایش بی‌سابقه حملات کوسه‌ها به انسان‌ها ... انسان ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه ها - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/10/25/1531396 25 ا کتبر 2016 ... تهران-ایرنا- دانشمندان معتقدند که ساخت و سازها در سواحل، آلودگی و فعالیت های گردشگری دریایی همچون غواصی تا حدودی با افزایش بی سابقه حملات ... انسان ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه ها | دانشمندان www.ghatreh.com/news/.../انسان-گرم-شدن-هوای-زمین-عامل-افزایش-حملات-کوسه 26 ا کتبر 2016 ... دانشمندان معتقدند که ساخت و سازها در سواحل، آلودگی و فعالیت های گردشگری دریایی همچون غواصی تا حدودی با افزایش. انسان‌ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه‌ها - kodoom.com ... news.kodoom.com/.../انسان-ها-و-گرم-شدن-هوای-زمین-عامل/.../6035148/‎Cached26 ا کتبر 2016 ... متوجه شدند که مداخله انسان در زیستگاه کوسه ها و گرم شدن آب و هوای جهان موجب افزایش شدید و چشمگیر حملات کوسه ها در سال های اخیر است. سال گذشته، ۹۸ ... انسان ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه ها Agri Foods ... agrifoods.ir/انسان-ها-و-گرم-شدن-هوای-زمین-عامل-افزایش/ 25 ا کتبر 2016 ... به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، دانشگاه 'باند' در کویینزلند در استرالیا متوجه شدند که مداخله انسان در زیستگاه کوسه ها ... انسان ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه ها www.vavo.ir/.../انسان_ها_و_گرم_شدن_هوای_زمین_عامل_افزایش_حملات_کوسه_ها انسان ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه ها. دانلود حملات مرگبار کوسه به انسان +18 · دانلود برای نجات دیگران خود را جلوی دهان کوسه انداخت - صفاسا. آدمیزاد ها و حرارت داده شدن هوای زمین عامل ازدیاد حملات کوسه ها - سرزه www.serze.com/آدمیزاد-حرارت-داده-هوای-زمین-عامل-2104663/‎Cached25 ا کتبر 2016 ... انسان ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه ها محققان معتقدند که ساخت و سازها در سواحل، ناپاکی و فعالیت های جهانگردی دریایی همچون غواصی ... انسان ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه ها - رهتا www.rahta.com/.../انسان_ها_و_گرم_شدن_هوای_زمین_عامل_افزایش_حملات_کوسه_ها‎Cachedبه گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، دانشگاه 'باند' در کویینزلند در استرالیا متوجه شدند که مداخله انسان در زیستگاه کوسه ها و گرم شدن آب و ... ایرنا - علمی www7.irna.com/fa/newspage.aspx?area=0&pageno=28&kind=180 انسان ها و گرم شدن هوای زمین عامل افزایش حملات کوسه ها ... تهران- ایرنا- تاثیر منفی آلودگی های صوتی بر سلامت انسان ها از مدت ها قبل مشخص شده است، اما محققان انگلیسی ...