مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه

[ad_1]

turkish-kebabs

اگر مایل به تهیه کباب خوشمزه در خانه هستید در این مقاله با ما همراه شوید.

به گزارش آلامتو و به نقل از روزیاتو؛ دونر کباب یا کباب ترکی همان طور که از نامش پیداست یکی از غذاهای سنتی کشور ترکیه محسوب می گردد که در ایران نیز محبوبیت بسیاری دارد. این غذا عموما در نان ساندویچی مخصوص خودش و به همراه مخلوطی از پیاز و جعفری سرو می گردد.

همچنین بخوانید: طرز تهیه غذاهای ترکی خوشمزه

اگر دوست دارید یک روش جدید و البته تا حدی مکزیکی با عطر و طعم فلفل چیلی از این کباب را تست کنید، توصیه می کنیم طبق دستور زیر آن را تهیه نمایید.

مواد لازم (۱۰ تا ۱۲ نفر)

  • ۲٫۵ کیلوگرم گوشت سردست گوسفند (بدون استخوان)
  • ۳ قاشق غذاخوری ادویه مخلوط (رنگ غذا، اورگانو، زیره، سیر، دارچین، فلفل سیاه و نمک)
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر چیلی
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر سیر
  • ۱ قاشق غذاخوری اورگانو
  • ۱ قاشق غذاخوری زیره سبز
  • ۱ قاشق غذاخوری نمک
  • ۱ قاشق غذاخوری فلفل سیاه
  • سه چهارم پیمانه سرکه سفید
  • ۱ پیمانه آب آناناس
  • ۱ عدد آناناس خرد شده (حلقه ای)
  • یک عدد سیخ چوبی بزرگ
  • ۱۰ تا ۱۲ عدد نان تورتیلا
  • ۱ عدد پیاز سفید خرد شده
  • ۱ پیمانه گشنیز خرد شده
  • ۱ پیمانه سس سالسا

طرز تهیه

  1. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.
  2. گوشت سردست را به تکه های باریک و کوچک برش دهید و سپس درون یک کاسه بزرگ بریزید.
  3. در یک کاسه، همه ادویه ها، آب آناناس و سرکه را با هم مخلوط کنید و تا زمانی هم بزنید که هیچ حبابی روی آن ایجاد نشود.
  4. سس به دست آمده را روی گوشت ها بریزید و هم بزنید و به مدت دست کم ۲ ساعت درون یخچال بگذارید تا همه مواد به خُرد گوشت ها بروند. گوشت را در این حالت می توانید ۳ تا ۵ روز در یخچال نگه دارید.
  5. درون سینی مخصوص فر یک لایه فویل بگذارید، سپس آناناس را در وسط آن قرار دهید. سیخ چوبی را درون آناناس بگذارید.
  6. درون سیخ چوبی، دو تکه آناناس گذاشته و سپس تکه های گوشت را به ترتیب روی آن بگذارید تا تمام شوند. در انتها نیز دوباره دو اسلایس آناناس بگذارید.
  7. سینی حاوی مواد را درون فر گذاشته و به مدت ۱٫۵ تا ۲ ساعت بپزید تا گوشت به طور کامل پخته شده و سطح آن طلایی شود.
  8. گوشت را از فر بیرون آورده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه خنک شود و سپس همانند دونر کباب آن را برش بزنید.
  9. آناناس های پخته شده را نیز ببرید و کنار بگذارید.
  10. در آخر، مقداری گوشت کبابی روی نان تورتیلا بگذارید، روی آن آناناس قرار دهید و در آخر پیاز، گشنیز و یک قاشق پر سس سالسا بریزید.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

طرز تهیه اسکندر کباب با گوشت چرخ کرده ترکیطرز تهیه رولت مرغ چرخ کردهبسیار خوشمزه و بدون فرکباب ، غذاهای گوشتی ،انواع کباب ایرانی آموزش …طرز تهیه استیک با سس فلفل کباب چنجه خانگی کباب تابه ای این بار با جگر کباب کره ای جوجه کباب، طرز تهیه جوجه کباب آشپزی آکاطرز تهیه جوجه کبابطرز تهیه جوجه کباب ترشطرز تهیه جوجه کباب لاریطرز تهیه جوجه کباب آموزش کامل طرز تهیه کوکوی مرغ چرخ کرده مجلسی و خوشمزهآشپزیآموزش کامل طرز تهیه کوکوی مرغ چرخ کرده مجلسی و خوشمزه در این مطلب آموزش آشپزی و تهیه طرز تهیه ماست خانگی طرز تهیه ابتدا شیر را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیایدسپس حرارت را ملایم کنید و انواع غذاهای خارجیانواع غذاهای سریعغذاهای تازهفست …طرز تهیه انواع غذاهای خارجیانواع فست فودهاغذاهای ملیتهای مختلفانواع پیتزاها و غذاهای ملل دیگر آشنایی با روش تهیه‌ی مرغ ترکی این غذا از نمونه غذاهای ترکی می‌باشد که در شرق آن



لینک منبع :طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه

آموزش طرز تهیه کباب ترکی خانگی خوشمزه با مرغ و گوشت چرخ کرده mepatogh.ir/5087/turkish-kebab/‎Cached17 جولای 2017 ... آموزش طرز تهیه کباب ترکی خانگی با مرغ و گوشت چرخ کرده دستور آشپزی و طرز پخت کباب ترکی خوشمزه در منزل مواد لازم برای کباب ترکی خانگی ... Images for طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه آموزش کامل طرز تهیه کباب ترکی خانگی خوشمزه - بانوی شهر https://banooyeshahr.com/کباب-ترکی-خانگی/‎Cached Rating: 5 - 1 vote 21 ژانویه 2017 ... کباب ترکی خانگی یک ساندویج معروف و بسیار خوشمزه برای کشور ترکیه میباشد که در این مقاله ما شیوه پخت این غذای خوشمزه را به شما آموزش میدهیم. طرز تهیه کباب ترکی خانگی - نمناک namnak.com/کباب-ترکی-خانگی.p23435‎Cachedکباب ترکی یا دنر کباب، نوعی کباب است که با بریدن گوشتی که در دور آتش به حالت عمودی در حال گشتن است به دست می آید. «دنر به ترکی یعنی چرخنده و چرخان». طرز تهیه کباب ترکی با سس مخصوص - تاپ ناز www.topnaz.com/طرز-تهیه-کباب-ترکی-با-سس-مخصوص/‎Cached Similarطرز تهیه کباب ترکی, کباب ترکی با سس مخصوص, طرز پخت کباب, آماده کردن کباب ترکی, آموزش آشپزی, آموزش تهیه کباب, کباب ترکی, کباب دنده. طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه - تاپ ناز www.topnaz.com/طرز-تهیه-کباب-ترکی-خوشمزه/‎Cachedطرز تهیه کباب ترکی خوشمزه و لذیذ را در این مطلب آشپزی تاپ ناز به شما آموزش می دهیم. طرز تهیه کباب ترکی دونر کباب یا کباب ترکی همان طور که از نامش پیداست ... طرز تهیه کباب ترکی بسیار خوشمزه خانگی - مجله اینترنتی دیدگامجله ... didga.ir/2802/طرز-تهیه-کباب-ترکی-بسیار-خوشمزه-خانگی‎Cached29 ا کتبر 2016 ... دیدگا: دونر کباب یا کباب ترکی همان طور که از نامش پیداست یکی از غذاهای سنتی کشور ترکیه محسوب می گردد که در ایران نیز محبوبیت بسیاری ... طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه و مخصوص nazshow.ir/طرز-تهیه-کباب-ترکی-خوشمزه-و-مخصوص/‎Cached7 جولای 2017 ... در این مطلب از سایت نازشو برای شما دوستان گرامی تصمیم گرفتیم که آموزش طرز تهیه کباب ترکی خوشمزه و مخصوص را قرار دهیم. اگر یک بار هم ... طرز تهیه کباب ترکی در خانه - پارس ناز www.parsnaz.com/directions-turkish-kebab-house.html‎Cachedیکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکی که امروزه در ایران باب شده است کباب ترکی است طرز تهیه کباب ترکی خانگی را به شما آموزش می دهیم مواد لازم ب. طرز تهیه یک نوع کباب ترکی - آکا - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/chiken1/13943.html‎Cached Similarشما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله طرز تهیه یک نوع کباب ترکی شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید.