مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نوزادانی که با مرگ به دنیا می‌آیند

[ad_1]
به گزارش مشرق، مینو محرز، در رابطه با نوزادان مبتلا به ایدز که در بدو تولد در بیمارستان رها می‌شوند، گفت: مادرانی که معتاد تزریقی هستند یا مبتلا به بیماری ایدز شده‌اند اگر قبل از بارداری بیماری‌شان تشخیص داده نشود این بیماری را به نوزادان خود منتقل می‌کنند این درحالی است که متأسفانه ایدز با شیر دادن شدت پیدا می‌کند.
 
وی ادامه داد: یکی از راه‌های انتقال ایدز، مادر به نوزاد است اگر فرد بیمار بیماری‌اش تشخیص داده شود نوزاد گرفتار نمی‌شود اما متأسفانه چون این مادران آزمایشی نمی‌دهند ایدز را به کودکانشان منتقل می‌کنند و دیگر نمی‌توان برایشان کاری کرد و این نوزادان با ایدز به دنیا می‌آیند.
 
وی در پاسخ به اینکه در گزارشات جدید خود موارد تولد نوزاد مبتلا به ایدز بیشتر شده یا خیر، گفت: ما برای بیماری ایدز مراکز درمانی در سراسر کشور داریم و رایگان افراد را تحت درمان قرار می‌دهیم اما مهم این است که مادر بیمار خودش مراجعه کند تا بیماری‌اش تشخیص داده شود.
 
رها کردن نوزاد بیمار در خیابان و بیمارستان
 
محرز افزود: متأسفانه این مادران به دلیل رفتارهای پرخطر جنسی و اعتیاد به ایدز مبتلا می‌شوند و به همین دلیل به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و پس از زایمان مجبور می‌شوند نوزاد بیمار خود را در خیابان‌ها و بیمارستان‌ها رها کنند.
 
رئیس مرکز ملی پیشگیری از ایدز در ایران گفت: انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ایدز به صورت فعال وجود ندارد اما اخیراً خبرهایی مبنی بر تشکیل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به ایدز شنیده‌ام که می‌تواند در حمایت از این کودکان نقش‌آفرینی کند.
 
کنترل انتقال ایدز از مادر به نوزاد؛ یک برنامه کشوری
 
محرز گفت: کنترل انتقال ایدز از مادر به نوزاد یک برنامه کشوری در وزارت بهداشت است اما تا زمانی که فرد بیمار مراجعه نکند نمی‌توانیم بیماری‌اش را تشخیص دهیم بسیاری از بیماران اکنون نوزاد بیمار به دنیا می‌آورند اما چون قبلاً بیماری‌شان تشخیص داده شده تحت درمان قرار گرفته‌اند و نوزادانشان سالم هستند.
 
وی تأکید کرد: اگر مادری بیمار شده باشد و بدون اینکه بیماری‌اش تشخیص داده شود کودکش به دنیا بیاید مبتلا به ایدز است و دیگر نمی‌توان برای آن کاری کرد و در بدو تولد راهی برای کنترل ایدز وجود ندارد.
 
توقف تولید داروی آیمود
 
رئیس مرکز ملی پیشگیری از ایدز در ایران در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با وضعیت مصرف داروی آیمود گفت: فعلاً تولید این دارو متوقف شده چون بودجه کافی را ندارند این دارو تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن بوده و در زمان مصرف بیمار راضی بوده و اثربخشی خوبی داشته است.
 
محرز ادامه داد: اکنون این دارو تولید نمی‌شود و باید بودجه برایش تعیین گردد. هنوز آیمود مصوب وزارت بهداشت نشده اما از سالها پیش بودجه تولید آن توسط دفتر فناوری ریاست جمهوری پرداخت و حمایت می‌شد اما حدود 2 تا 3 سال است که تولید این دارو متوقف شده است.
 
براساس آمار جمع‌آوری شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، 29 هزار و 414 نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS در کشور شناسایی شده‌اند که 88 درصد آنان را مردان و 12 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
 
تاکنون 6990 نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده و 6202 نفر از افراد مبتلا به اچ آی وی فوت کرده‌اند . 45.6 درصد از مبتلایان به HIV که سن زمان شناسایی آنان مشخص بوده در گروه سنی 34 – 25 سال قرار داشته‌اند که بالاترین نسبت در بین گروه‌های سنی را به خود اختصاص می‌دهند.
 
علل ابتلا به HIV در بین کل مواردی که از سال 1365 تاکنون در کشور به ثبت رسیده‌اند به ترتیب، تزریق با وسایل مشترک در مصرف‌کنندگان مواد (66.6 درصد)، رابطه جنسی (14.5 درصد) و انتقال از مادر به کودک (1.4 درصد) بوده است و راه انتقال در 16.7 درصد از این گروه نامشخص مانده است.
 
وی تاکید کرد: راه انتقال 0.8 درصد از این موارد مربوط به خون و فرآورده‌های خونی در سال‌های پیش از اجرای سیاست پالایش صد درصدی خون سالم توسط سازمان انتقال خون است.
 
در مقایسه این آمار با مواردی که ابتلا آنان در سال 1393 گزارش شده است، اعتیاد تزریقی 43.7 درصد، برقراری روابط جنسی 37.3 درصد و انتقال از مادر مبتلا به کودک 4 درصد را تشکیل داده است.
 
در 15 درصد از موارد شناسایی شده در این سال راه انتقال نامشخص بوده و هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده‌های خونی گزارش نشده است همچنین 72.6 درصد موارد شناسایی شده در این سال را مردان و 27.4 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 جولای 2016 ... رئیس مرکز ملی پیشگیری از ایدز در ایران گفت: مادران مبتلا به ایدز، زنان خیابانی و معتادان تزریقی، نوزادان مبتلا به ایدز به دنیا میآورند و چون ...24 جولای 2016 ... بخش اجتماعی تبیان مینو محرز، در رابطه با نوزادان مبتلا به ایدز که در بدو تولد در بیمارستان ره.نوزادانی که با مرگ به دنیا میآیند! رئیس مرکز ملی پیشگیری از ایدز در ایران گفت: مادران مبتلا به ایدز، زنان خیابانی و معتادان تزریقی، نوزادان مبتلا به ایدز به دنیا ...24 جولای 2016 ... بخش اجتماعی تبیان مینو محرز، در رابطه با نوزادان مبتلا به ایدز که در بدو تولد در بیمارستان ره.نوزادانی که با مرگ به دنیا میآیند/ رها کردن نوزادان مبتلا به ایدز در خیابان و بیمارستان.البته انجام عمل سزارین، مزایا و معایبی دارد که لازم است با دقت به آن توجه کرد. .... بیشتر باشد احتمال به دنیا آمدن نوزاد نارس، مرگ نوزاد پس از تولد، مرگ مادر براثر عفونت، .... علاوه بر این نوزادانی که با زایمان طبیعی به دنیا میآیند نسبت به سزارینیها در ...24 جولای 2016 ... نوزاداني که با مرگ به دنيا ميآيند! فارس/ رئيس مرکز ملي پيشگيري از ايدز در ايران گفت: مادران مبتلا به ايدز، زنان خياباني و معتادان تزريقي، ...نوزادانی که با مرگ به دنیا میآیند! - پایتخت | خبرپو.وی در پاسخ به این سوال که آیا نوزادان نارس نیز در آینده میتوانند مانند نوزادانی که ... بارداری به دنیا میآیند، ممکن است در دوران نوزادی با مشکلاتی خاص و عوارضی جدی روبرو ... با وجود اینکه تمامی متخصصین نوزادان، تولد نوزادان نارس را بهتر از سقط یا مرگ ...


کلماتی برای این موضوع

تغذیه و افزایش وزن نوزادان نارسنوزادانی که قبل از هفتگی به دنیا می‌آیند نیازهای تغذیه ای متفاوتی از نوزادان کامل چه چیزهایی هدف شرکت محسوب نمی‌شوند؟این ایده که هدف معنادار به سازمان‌ها کمک می‌کند دوام بیاورند، ارتباط برقرار کنند و کتاب کودک، دبستان و پیش دبستانلینک های اصلی سایت تماس با ما سفارش خرید لیست قیمت محصولات صفحه اصلی کتاب های خطراتی که در هفته بارداری برای سزارین وجود داردنوزاد معمولا بین هفته های تا بارداری به دنیا می آید در اکثر موارد، زایمان در هفته توصیه‌های لازم برای کاهش بیماری‌های مادرزادی قلب …سلام اقای دکتر من در ۳ ماه پیش فرزندی به دنیا اوردم که دچار مشکل قلبی بود یکی از رگهای دسـتورات دارویـی آبله‌ مرغان‌ ضایعات آبله مرغان می تواند خارش دار باشد که گاه این خارش بسیارآزاردهنده است مدت دکتر علی آهنی متخصص ژنتیک پزشکیآزمایش و نقش آن در شناسایی و کنترل سرطان مثانه آزمایش روشی است که به تایید علت رنگ، بو و غلظت مدفوع نوزادبوی مدفوع واکنشی به این مسئله است که چقدر مدفوع در روده مانده است مدفوع هر چه بیشتر در سوالات رایج و مهم در مورد هپاتیتچگونه در زندگی زناشویی خوشبخت شویم عواملی که باعث تقویت رابطه زناشوئی میشود ده رویش اولین دندانهای شیریدرد و گریه کودک و راه حل ها …سلامت سلامت خانواده سلامت کودکان و نوزادان رویش اولین دندانهای شیریدرد و گریه



لینک منبع :نوزادانی که با مرگ به دنیا می‌آیند

Images for نوزادانی که با مرگ به دنیا می‌آیند نوزادانی که با مرگ به دنیا می‌آیند/ رها کردن نوزادان ... - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950502000747‎Cached24 جولای 2016 ... رئیس مرکز ملی پیشگیری از ایدز در ایران گفت: مادران مبتلا به ایدز، زنان خیابانی و معتادان تزریقی، نوزادان مبتلا به ایدز به دنیا می‌آورند و چون ... نوزادانی که با مرگ به دنیا می‌آیند – دکتر لیست doctorlist.ir/17-9/ 8 آگوست 2016 ... رئیس مرکز ملی پیشگیری از ایدز در ایران گفت: مادران مبتلا به ایدز، زنان خیابانی و معتادان تزریقی، نوزادان مبتلا به ایدز به دنیا می‌آورند و چون ... تأثیر شفابخش ″روش کانگورویی″ بر نوزادان نارس | دانش و فناوری ... www.dw.com/fa-ir/تأثیر-شفابخش-روش...بر.../a-36741838‎Cached12 دسامبر 2016 ... نوزادان نارس برای رشد مناسب نیاز بسیار بیشتری به تماس تنگاتنگ جسمی و آغوش مهربان دارند. ... و گروهی دیگر نوزادانی که با "روش کانگورویی" نگهداری می‌شده‌اند. ... میزان مرگ و میر نوزادان پرورش‌یافته با "روش کانگورویی" پایین‌تر از نوزادان ... تولدی زودرس دارند؛ یعنی پیش از ۳۸مین هفته‌ی حاملگی مادر به دنیا می‌آیند. ترجمان - نویسندگان بزرگ چطور با مرگ زندگی کردند؟ tarjomaan.com/vdce.e8vbjh8np9bij.html‎Cached20 ژوئن 2017 ... گویا خواندن دربارۀ مرگ دیگران باعث می‌شد تا وحشتش از مرگ تسلی بیابد. ... حتماً دربارۀ سربازانی که با بازگشت به زندگی شخصی مشکل دارند، چیزهایی خوانده‌اید. ... چوبیِ چهارستونی به رنگ قهوه‌ای سوخته، نوزادی که در ملحفه پیچیده شده و به انتهای راهرو برده می‌شود، کودکی که در .... نوزاد یک ماه زودتر از موعد به دنیا می‌آید. آنانسفالی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آنانسفالی‎Cached Similarکودکان با این اختلال فاقد بخش جلوی مغز و نیمکره‌های مغزی بوده و دچار سطح ... بیشتر نوزادانی که با این اختلال زاده می‌شوند، مرده به دنیا می‌آیند؛ گرچه استثنا نیز وجود دارد. ... درمان استانداردی برای این بیماری وجود ندارد و پیش آگهی این بیماری مرگ است. هر 19 دقیقه یک نوزاد معتاد به مواد مخدر در آمریکا به دنیا می‌آید + تصاویر www.yjc.ir/.../هر-19-دقیقه-یک-نوزاد-معتاد-به-مواد-مخدر-در-آمریکا-به-دنیا-می‌آید-تصاویر‎Cachedنوزادانی که وابسته به مواد مخدر به دنیا می‌آیند طی سندرم ترک[9]، در اغلب موارد دچار .... تنها تماسی که با مقامات خدمات مراقبت از کودکان گرفته شد، 80 روز بعد از مرگ ... یک درصد نوزادانی که به دنیا می‌آیند در بیمارستان بستری می‌شوند/ ارائه ... snn.ir/detail/News/552449/9009‎Cached20 ا کتبر 2016 ... یک درصد نوزادانی که به دنیا می‌آیند در بیمارستان بستری می‌شوند/ ارائه ... با عنوان این مطلب که نسبت به ۳۷ سال قبل که ۲۵۰ هزار مرگ کودکان زیر ... [PPT] گواهی فوت cme.kums.ac.ir/kums_content/media/image/.../82589_orig.pptx‎Cachedاین گواهی باید با خودکار و با خط خوانا بصورتی نوشته شود که روی هر سه نسخه قابل ... مشخصات نوزاد: زمان تولد و فوت: برای نوزادانی که زنده به دنیا می آیند ( بند 1) باید ... جنین های خُمار/مسئولیت کودکانی که معتاد به دنیا می‌آیند با کیست ... www.salamatnews.com/.../جنین-های-خُمار-مسئولیت-کودکانی-که-معتاد-به-دنیا-می‌آیند-با-کیست-‎Cached9 آوریل 2017 ... این گوشه‌ای از سرگذشت نوزادانی است که از مادران معتاد متولد می‌شوند. مادران معتادی ... اما مسئولیت این کودکان که ناخواسته معتاد به دنیا می‌آیند با کیست؟