مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت بزرگ‎‌ترین رادیو تلسکوپ جهان در چین +عکس

[ad_1]
 به گزارش مشرق، بر اساس اعلام دانشمندان این کشور ساخت این رادیو تلسکوپ با نصب چهار هزار و 450 پنل در مرکز یک بشقاب بزرگ شبیه بشقاب های ماهواره ای تکمیل شده است.

انتظار می رود که بهره برداری از این رادیو تلسکوپ که یکی از پنل های سه ضلعی آن معادل 30 زمین است و ارتعاشات از طریق آن انجام می شود در شهریور ماه انجام شود.

ساخت بزرگ‎‌ترین رادیو تلسکوپ جهان در چین

این تجهیزات بزرگ از دیروز یکشنبه در حضور کارشناسان، خبرنگاران، ‌دانشمندان و شماری از مسئولان در بخش «پینگ تانگ» استان «گویی جو» در جنوب غرب چین رونمایی شد.

تلویزیون مرکزی چین در گزارشی آورده است که ساخت این تلسکوپ بزرگ برای اکتشافات سیاره زمین و آگاهی از تمدن های قدیمی اهمیت فراوانی دارد.

ساخت بزرگ‎‌ترین رادیو تلسکوپ جهان در چین

در این گزارش آمده است که کارشناسان با استفاده از این تجهیزات می توانند تحقیقات جانبی فراوانی در باره منشا زمین انجام داده، راه های زیست بهتر انسان را شناسایی کرده و به اکتشافات شگفت آوری مبادرت ورزند.

به گفته دانشمندان این پروژه، از این رادیو تلسکوپ همچنین می‌توان برای جستجوی نشانه‌های حیات فرازمینی استفاده کرد.

چین اعلام کرده است که به احتمال زیاد تا دو دهه دیگر این رادیو تلسکوپ بهترین تجهیزات در نوع خود در جهان و بی رقیب خواهد بود.

بنابر گزارش های موجود در دو یا سه سال اول دانشمندان چینی از این تجهیزات استفاده خواهند کرد و پس از آن دانشمندان جهان می توانند با این رادیو تلسکوپ کار کنند.

دانشمندان چینی می گویند که حتی قادرند در فواصل بسیار دور و 2 هزار کیلومتر دورتر از محل استقرار این تلسکوپ نظارت هایی را انجام داده و اکتشافاتی داشته باشند.

تلسکوپ چینی قطری در حدود 300 متر دارد و 10 برابر از تلسکوپ دارای 100 متر قطر که در بن آلمان مستقر شده، حساس تر است.

کار ساخت رادیو تلسکوپ که از سال 2011 میلادی آغاز و برای آن 180 میلیون دلار هزینه شده، دارای هفت دریافت کننده قوی است که پنج دریافت کننده را چین ساخته و بقیه با همکاری استرالیا و ‌آمریکا ساخته شده است.

رادیو تلسکوپ ها اصولا برای استفاده های علمی بخصوص در بخش نجوم و ستاره شناسی و اکتشافات زمینی کاربرد دارد.

پیشبرد برنامه فضایی چین یکی از مسائلی است که در اولویت دستور کاری پکن قرار دارد تا جایی که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری این کشور بر ضرورت تبدیل این کشور به یک قدرت فضایی تاکید داشته است.

چین اعلام کرده کار بر روی برنامه های بلندپروازنه این کشور شامل اعزام فضانورد به کره ماه تا سال 2036 و احداث یک ایستگاه فضایی از هم اکنون آغاز شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


4 جولای 2016 ... چین اعلام کرد که ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان را در این کشور به پایان رسانده و مراحل بهره برداری از آن را بزودی آغاز میکند.به گزارش مشرق، مقامات چین عملیات ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان را از ژوئن 2011 (خرداد 1390) آغاز کردند و این پروژه حالا به مرحله پایانی رسیده است. این رادیو ...این تلسکوپ در پینگانگ واقع در استان گویژوی چین قرار دارد و اگر بخواهید آن را دور ... خبرآنلاین - با ورود به مرحله نهایی ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین، ...25 سپتامبر 2016 ... چین اعلام کرد که ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ دنیا را در این کشور به پایان رسانده و ... تا دو دهه دیگر این رادیو تلسکوپ بهترین تجهیزات در نوع خود در جهان و بی رقیب خواهد بود. ... رفتار خشن با یک داعشی در کرکوک عراق ( عکس).25 سپتامبر 2016 ... مقامهای چینی از اتمام ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در این کشور خبر دادند.25 سپتامبر 2016 ... دانش > نجوم - بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان مشهور به FAST فعالیت خود را در چین به صورت رسمی شروع کرد. یکی از اهداف ساخت این تلسکوپ عظیم، ...26 سپتامبر 2016 ... بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان مشهور به FAST فعالیت خود را در چین به صورت رسمی شروع کرد. ... ساخت این تلسکوپ که فضایی به مساحت ۳۰ زمین فوتبال را اشغال کرده پنج سال زمان برد. ... لباسی که از آشغال ساخته شده است عکس.3 جولای 2016 ... به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداو سیما، کار نصب آخرین قطعه از بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان را که قرار است از آن در اکتشاف فضا و ...به گزارش بلاغ، مقامات چین عملیات ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان را از ژوئن 2011 (خرداد 1390) آغاز کردند و این پروژه حالا به مرحله پایانی رسیده است. این رادیو ...


کلماتی برای این موضوع

عصر ایران موزه ی مو مکانی عجیب در ترکیه عکس جاذبه های زیبا و دیدنی که کمتر کسی از آنها خبر دارد موبایلدانستنیهای موبایل و تلفن همراهراهنمای …ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین با چهار هزار و پنل تصویر خارق العاده ناسا از دانشنامه ستاره شناسی علم ستاره شناسیعلم نجوم چین این فکر که آسمانها همه تحت تاثیر رفتار انسان یا بلکه رفتار فرمانروایان و عکس نی نی های گوگولی جدید ترین این بخش تصاویر رحلت امام خمینی ره خلاقیت های هنرمندانه با وسایل ساده عکس اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …باستان شناسان هنگام حفاری در توسکانی ایتالیا یک دست دندان مصنوعی قدیمی کشف…فیزیک و کاربردهای فیزیک فیزیک چیست کاربردهای فیزیک چیست فیزیک فیزیک در قرآن علم فیزیک چیست علم فیزیک در ایرانسوالات و کلید آزمون نظام مهندسی برق هم بصورت …در لینک زیر که مربوط به وزارت مسکن و شهرسازی است می توانید پاسخ سوالات برق را ببینیدبرق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …صفحات جانبی اولین مزرعه انرژی کشندی و برق رسانی به هزار خانه ساخت اولین نشکن در مقاله در مورد و موارد استفاده آنتاریخ انتشار مقاله در مورد و موارد استفاده آن امروزه دنیای فناوری یا تکنولوژی به زبان و ادبیات فارسی دگرگونی‌های تاریخی در زبان …شماره ی نوشته ۲ ۲ احسان طبری برخی مسایل مربوط به تکامل ادب فارسی در دوران پس از اسلام



لینک منبع :ساخت بزرگ‎‌ترین رادیو تلسکوپ جهان در چین +عکس

Images for ساخت بزرگ‎‌ترین رادیو تلسکوپ جهان در چین +عکس ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../ساخت-بزرگترین-رادیو-تلسکوپ-جهان-در-چین‎Cached25 سپتامبر 2016 ... چین اعلام کرد که ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ دنیا را در این کشور به ... کرد و پس از آن دانشمندان جهان می توانند با این رادیو تلسکوپ کار کنند. بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان (+عکس) - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../بزرگترین-رادیو-تلسکوپ-جهان-عکس‎Cachedاین تلسکوپ در پین‌گانگ واقع در استان گویژوی چین قرار دارد و اگر بخواهید آن را دور ... خبرآنلاین - با ورود به مرحله نهایی ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین، ... ایرنا - بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین به بهره برداری رسید www.irna.ir/fa/News/82242147/‎Cached25 سپتامبر 2016 ... پکن - ایرنا - چین اعلام کرد که ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ دنیا را در این کشور به پایان رسانده و بهره برداری از آن آغاز شده است. بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین + عکس - خبرگزاری تسنیم ... https://www.tasnimnews.com/.../بزرگترین-رادیو-تلسکوپ-جهان-در-چین-عکس‎Cached25 سپتامبر 2016 ... مقام‌های چینی از اتمام ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در این کشور خبر دادند. ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین - فردا www.fardanews.com/.../ساخت-بزرگترین-رادیو-تلسکوپ-جهان-در-چین‎Cached6 جولای 2016 ... چین اعلام کرد که ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان را در این کشور به پایان رسانده و مراحل بهره برداری از آن را بزودی آغاز می‌کند. بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان +عکس - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../بزرگترین-رادیو-تلسکوپ-جهان-عکس‎Cached28 نوامبر 2015 ... وبسایت خبرآنلاین: با ورود به مرحله نهایی ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین، مقام‌های این کشور از اغاز آزمایش این تلسکوپ خبر داده‌اند. بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان در چین ساخته می‌شود+ تصاویر www.yjc.ir/.../بزرگترین-رادیو-تلسکوپ-جهان-در-چین-ساخته-می‌شود-تصاویر‎Cached Similar26 جولای 2015 ... به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ مقامات چین عملیات ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان را از ژوئن 2011 ... بزرگ‌ترین رادیو تلسکوپ جهان در چین متولد شد | گجت نیوز gadgetnews.ir/111424/بزرگ‌ترین-رادیو-تلسکوپ-جهان-در-چین-مت/‎Cached11 جولای 2016 ... حدودا یک‌ سال قبل بود که خبر ساخت بزرگ‌ترین رادیو تلسکوپ جهان در چین منتشر شد و اکنون بزرگترین تلسکوپ تک دیافراگم جهان متولد شده است. در جستجوی حیات فرازمینی؛ بزرگ ترین رادیو تلسکوپ جهان در چین ... digiato.com/.../09/.../رادیوتلسکوپ-fast-در-چین-آغاز-به-کار-کرد/‎Cached26 سپتامبر 2016 ... چندی پیش خواندید که چین روند ساخت بزرگ ترین رادیوتلسکوپ دنیا را به پایان رساند. حال استفاده از این مرکز به منظور پیمایش آسمان ها و گوش ...