مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درباره بهبودی دیسک های بیرون زده

[ad_1]

درباره بهبودی دیسک های بیرون زده

درباره بهبودی دیسک های بیرون زده 

دیسک های بیرون زده مشکل بسیاری از افراد جامعه است و متاسفانه باعث درد شدیدی در ناحیه کمر می شود که طی زمان نوسان دارد. شما ممکن است پاسخ های متفاوتی به این سوال دریافت کنید، بسته به اینکه از چه کسی سوال می کنید. این درست است که علائم فتق دیسک می توانند به مرور زمان،

 

حتی بدون مداخله پزشکی فروکش کنند، اما آیا این بدان معناست که فتق دیسک، به خودی خود التیام یافته است؟ مانند بسیاری از سوالات، پاسخ در اینجا نیز ناقص است. بله، علائم شما ممکن است برطرف شوند، اما این لزوما به معنای آن نیست که خود فتق دیسک، بهبود یافته است.

 

یک دیسک بیرون زده، چگونه باعث درد می شود؟

دیسک ها به وسیله پارگی لایه بیرونی دیسک به نام «آنولوس» یا جدا شدن صفحه انتهایی از بدنه استخوان های مهره که به مرکز ژل مانند (نوکلئوس پالپوزوس) اجازه تراوش به بیرون را می دهد، دچار فتق می شوند. این ژل می تواند بخش هایی از عصب را فشرده یا منقبض کند و باعث درد شود.

 

نوکلئوس پالپوزوس بیرون زده، حاوی پروتئین های التهابی است که می توانند التهاب کافی برای تحت تاثیر قرار دادن عصب مجاور را ایجاد کرده و باعث چیزی شوند که معمولا به درد سیاتیک یا رادیکولوپاتی معروف است.

 

چگونه یک فتق دیسک به خودی خود بهتر شده یا بدون علامت می شود؟

گمان می رود که ۳ فرایند اصلی، علائم و درد ناشی از یک فتق دیسک کمر را کاهش می دهند.

 

۱- پاسخ ایمنی توسط بدن

در برخی موارد، بدن شما ممکن است بخشی از دیسک که بیرون زده است را به عنوان یک ماده بیگانه شناسایی کرده ، به آن حمله کند و سایز آن را کاهش دهد. پروتئین های التهابی نیز برداشته می شوند.

 

۲- جذب آب

 به گزارش پارس ناز قطعه بیرون زده دیسک، حاوی آب است. این آب به مرور زمان توسط بدن جذب می شود و باعث می شود که بخش بیرون زده، کوچک شود. هنگامی که این بخش کوچک شود، ممکن است دیگر بر عصب مجاور تاثیر نگذارد.

 

۳- مکانیک های طبیعی دیسک

برخی استدلال می کنند که از طریق تمرینات کششی، قسمت علامت دار دیسک می تواند به سمت داخل دیسک و دور از اعصاب نخاعی، حرکت داده شود.

 

هر یک از عوامل بالا ممکن است به کاهش اندازه فتق کمک کنند ، این بدان معناست که ریشه عصب شما به احتمال کمتری تحت تاثیر قرار می گیرد. در این شرایط، دیسک شما بخودی خود درمان نشده است زیرا هنوز هم دارای فتق است. با این حال علائم شما ممکن است به علت عدم وجود یا کاهش التهاب و یا فشار در مجاور ریشه عصب، فروکش کنند.

 

مدیریت فتق دیسک

اگر شما یک فتق دیسک داشته باشید، پرسش کلیدی این نیست که آیا آن از لحاظ فنی التیام خواهد یافت یانه؟ درعوض، مهم ترین سوال این است که شما برای کاهش علائم حاد و جلوگیری از مشکلات آینده، چگونه باید بر درمان و توانبخشی تان تمرکز کنید. اگر شما علائم عود کننده فتق دیسک دارید،

 

گزینه های جراحی شناخته شده ای موجودند که نتایج مطلوبی در بهبود درد و اختلال عملکرد ارائه می دهند. در حالی که ممکن است برای درد شدید و ناتوانی، مداخله جراحی اولیه توصیه شود اما درمان غیر جراحی، معمولا اولین راهکاری است که تجویز می شود.

 

حرف آخر این است که بیش از حد نگران آن نباشید که آیا فتق دیسک تان التیام می یابد یا نه. مطالعات تحقیقاتی MRI، افراد بسیاری را شناسایی کرده اند که یک فتق دیسک بزرگ دارند و در عین حال کاملا بدون درد هستند. برای آن افراد فتق دیسک، منشا درد نیست.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


درباره بهبودی دیسک های بیرون زده دیسک های بیرون زده مشکل بسیاری از افراد جامعه است و متاسفانه باعث درد شدیدی در ناحیه کمر می شود که طی زمان نوسان.25 دسامبر 2014 ... زمانی که دیسک بین مهره های ستون فقرات در اثر افزایش سن و یا آسیبی تخریب شود، قسمت مرکزی آن که نرم تر ... واقعیت هایی درباره فتق دیسک ... 5- اگر فتق دیسک به مقدار کافی بزرگ باشد، بافت دیسک بیرون زده روی اعصاب مجاور آن فشار وارد می کند. ... روند بهبودی فتق دیسک بستگی به شدت آن و علائم همراه آن دارد.درباره ما. درباره کلینیک · تماس با ما · عربی · جراحی دیسک کمر و گردن،درمان درد پا،زانو، ... فیلم عمل جراحی بیرون زدگی دیسک گردن توسط دکتر فصیحی: ... ستون فقرات از یک مجموعه از استخوان های به هم متصل به نام مهره تشکیل شده است. .... تخمین زده میشود که بیش از 75% ما در مرحلهای از زندگی دچار گونهای گردن درد یا کمر درد خواهیم شد.بهترین راه درمان قطعی بیرون زدگی،فتق و پارگی دیسک گردن بدون جراحی با ... در این مقاله سعی شده درباره درمان درد گردن نیز مطالبی ذکر شود. فهرست مطالب. 1 علت; 2 ...15 آوريل 2015 ... راه های درمانی فتق دیسک کمر شامل درمان های بدون جراحی و درمان های جراحی شامل ..... مرکزی دیسک بیرون زده ج) شروع تراکم مرکز دیسک و فتق دیسک با ...دیسک کمر چیست بیماری دیسک کمر علائم دیسک کمر درمان دیسک کمر دیسک کمر ... بيرون زدگي يا فتق شود، اين قسمت بيرون زده روي نخاع يا رشته هاي نخاع فشار ... اغلب بيماران مبتلا به دیسک کمر طی اين مدت 10 روزه، بهبود قابل توجهی پيدا می كنند. ..... لاریجانی: رییس جمهوری درباره ارایه سخنرانی اش تخلفی نکرد / توضیح مربوط به ...20 دسامبر 2014 ... راهها و روش های درمان بیرون زدگی،پارگی و فتق دیسک کمر در بارداری بدون ... بر میگردد که دیسک بین مهره ای شما بیرون زده یا حتی پاره شده است.اسپاسم عضلات، دیسک کمر،تنگی کانال ستون مهره کمری و...ازجمله بیماریهاي ..... من خانمی ۳۴ساله رفتم ام آرای دکتر گفته ۲تا دیسک کمر زده بیرون. نظر شما. نام: ایمیل:.البته معدودی از بیماران با بیرون زدگی دیسکهای کمری نیازمند عمل جراحی باز ... فلوروسکوپ وسیله ای است که توسط اشعه ایکس به طور زنده تصویری از داخل بدن را به ..... برچسبها: درباره دیسک کمر چه میدانید, درمان کمر, جراحی کمر, جراحی بسته دیسک ...


کلماتی برای این موضوع

بیماری دیسک کمر و عوارض آن ایران جدیدچرا برخی دیسک کمر می گیرند و درمان آن چیست و…؟ سؤالاتی است که با آقای دکتر محمد مهدی درمان علمی و تجربه شده دیسک کمر و مهره های گردن …باسلام و وقت بخیر اینجانب مبتلا به بیرون زدگی دیسک به خصوص بین مهره های هستم ودکتر ده فرمان برای بیمار مبتلا به دیسک زیباشو دات کامعد از برخاستن از بستر و به کار بردن نسخه های گفته شده سعی کنید چیز سنگین تر از ۳ کیلو را کمردرد – سیب سلامت۱۰ راه جلوگیری از واریس پا خرفه؛ سبزی همه فن حریف آموزش کمک های اولیه در بهترین درمان دیسک کمر رفع کمردرد و دردهای …رفع کمردرد و دردهای سیاتیکی در طب سنتی که با حوصله و استمرار در مصرف داروهای مربوطه و فتق؛ انواع و درمان آن فتق در واقع به نوعی بیرون زدگی عضو گفته می شود و می تواند در بسیاری از اعضای بدن انسان درمان دیسک کمر کمر درددیسک کمر علتی شایع برای درد اندام تحتانی و کمر درد مزمن و عود کننده استعلت دیسک کمر فاصله مهره های کمر،دلیل ایجاد،و راههای درمانبا سلام لطفا در مورد فاصله در مهره های کمر،دلیل ایجاد،و راههای درمان توضیح دهیددکتر متخصص درمان دیسک کمر درد گردن …لیزرتراپی ، لیزردرمانی ، متخصص دیسک کمر اصفهان، دکتر کمر درد، متخصص زانو درد، ذرمان ناگفته هایی درباره مختار ثقفیزمانیکه من درباره مختار تحقیق ومطالعه نمودم برای من بسیار جالب بود که کی نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف شرکت داروسازی باریج اسانس تولید کننده داروهای …تولیدکننده داروهای گیاهی خرید گیاهان دارویی و قیمت شرکت داروسازی باریج اسانس دانلود آهنگ های علی گرائیلی؛ خواننده مازندرانیعلی گرائیلی خواننده مازندرانی دانلود میشه اول روی هر اهنگی که می خوای کلیک کن بعد بیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس ای ال اس ایرانبیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس ایالاس چیست؟ بیماری ایالاس دکتر بیژن فروغ ضایعات نخاعی و سلولهای بنیادی و …دیسک کمر از آن یاد می‌شود، عارضه‌ای است که در اثر بیرون زدگی یا فتق دیسک کمر از اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …ستاره‌شناسان با استفاده از شواهد دنباله‌دارها و مدل‌های جدید، نظریه جدیدی را مطح



لینک منبع :درباره بهبودی دیسک های بیرون زده

Images for درباره بهبودی دیسک های بیرون زده درباره بهبودی دیسک های بیرون زده www.parsnaz.com/بهبودی-دیسک-های-زده.html درباره بهبودی دیسک های بیرون زده دیسک های بیرون زده مشکل بسیاری از افراد جامعه است و متاسفانه باعث درد شدیدی در ناحیه کمر می شود که طی زمان نوسان. درمان بیرون زدگی دیسک کمر بدون جراحی - کلینیک درد ماهان drheidarian.ir/درمان-بیرون-زدگی-دیسک-کمر-بدون-جراحی/‎Cached Similarانواع راههای درمان بیرون زدگی و پارگی دیسک کمر بدون جراحی شامل تزریق ... •اگر فرد در مهره های گردن دچار فتق دیسک کمر شود، ممکن است با درد، احساس سوزش، بی حسی، ... از شما سوالات خاص درباره محل و نوع درد، ضعف و سایر علائم مشکل خواهد پرسید. درمان فتق، پارگی یا بیرون زدگی دیسک کمر - کلینیک درد ماهان drheidarian.ir/فتق-دیسک-کمر-و-درمان-آن/‎Cached Similarراه های درمانی فتق دیسک کمر شامل درمان های بدون جراحی و درمان های جراحی شامل جراحی ..... قسمت مرکزی دیسک بیرون زده ج) شروع تراکم مرکز دیسک و فتق دیسک با کاهش ... وقتی دیسک کمر بیرون می زند - تبیان article.tebyan.net/290250/وقتی-دیسک-کمر-بیرون-می-زند‎Cached25 دسامبر 2014 ... زمانی که دیسک بین مهره های ستون فقرات در اثر افزایش سن و یا آسیبی تخریب شود، قسمت مرکزی آن که نرم تر ... واقعیت هایی درباره فتق دیسک ... 5- اگر فتق دیسک به مقدار کافی بزرگ باشد، بافت دیسک بیرون زده روی اعصاب مجاور آن فشار وارد می کند. ... روند بهبودی فتق دیسک بستگی به شدت آن و علائم همراه آن دارد. درمان قطعه بیرون زده دیسک بین مهره ای 3 و 4 - 2 - دیسک کمر discsurgery.ir/درمان-قطعه-بیرون-زده-دیسک-بین-مهره-ای-3-و-4-2/‎Cachedدرمان قطعه بیرون زده دیسک بین مهره ای 3 و 4 – 2. moshavere. عمل بسته آندوسکوپی دیسک جهت پارگی دیسک بین پنج و یک. آندوسکوپی دیسک در پارگی شدید دیسک ... درمان دیسک بین مهره های گردن - دیسک کمر discsurgery.ir/درمان-دیسک-گردن/‎Cached Similarدرباره ما. درباره کلینیک · تماس با ما · عربی · جراحی دیسک کمر و گردن،درمان درد پا، زانو، ... فیلم عمل جراحی بیرون زدگی دیسک گردن توسط دکتر فصیحی: ... ستون فقرات از یک مجموعه از استخوان های به هم متصل به نام مهره تشکیل شده است. .... تخمین زده می‌شود که بیش از 75% ما در مرحله‌ای از زندگی دچار گونه‌ای گردن درد یا کمر درد خواهیم شد. درباره بهبودی دیسک های بیرون زده - مفیدستان mofidestan.ir/درباره-بهبودی-دیسک-های-بیرون-زده/‎Cachedدرباره بهبودی دیسک های بیرون زده دیسک های بیرون زده مشکل بسیاری از افراد جامعه است و متاسفانه باعث درد شدیدی در ناحیه کمر می شود که طی زمان نوسان.۲۵ دسامبر ... درباره بهبودی دیسک های بیرون زده - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/درباره_بهبودی_دیسک_های_بیرون_زده‎Cachedدرباره بهبودی دیسک های بیرون زده. دانلود بیماری فتخ و درمان دیسک کمر · دانلود تمرینات برای سیاتیک: فتق دیسک کمر-دیسک بیرون زده · دانلود درمان دیسک کمر. دیسک گردن: علائم، علت و درمان آن با طب فیزیکی - متخصص کمردرد تهران doctorsaeedi.com/دیسک-گردن-علائم-و-درمان-بدون-جراحی/‎Cached Similarبهترین راه درمان قطعی بیرون زدگی،فتق و پارگی دیسک گردن بدون جراحی با ... در این مقاله سعی شده درباره درمان درد گردن نیز مطالبی ذکر شود. فهرست مطالب. 1 علت; 2 ...