مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از خواص جالب سیر چه می دانید؟

[ad_1]

سیر از جمله مواد غذایی است که بسیار پرخاصیت می باشد.سیر اغلب غذاها را خوشمزه و خوش طعم می کند. و بسیاری از مردم از غذاهای سیر دار لذت می برند.سیر را به عنوان یک گیاه بهداشتی مهم دارای خواص ضد عفونی شدید و کشنده انواع میکروبها می شناسند. چنین تصور می کنند که در برابر هرگونه عفونتی مقاومت می کند بدین سان در زمان گذشته همگام با شیوع طاعون آن را زیاد مصرف می کردند. در جنگ جهانی 1914-1918 سیر را به عنوان ضدعفونی کننده استفاده کردند

 

و نیز برای درمان جذام آن را به کار می برند (استعمال خارجی) سیر به هضم غذا کمک می کند و معتقدند فشار خون را پایین می آورد حرارت را در تب کم می کند و بعلاوه خلط آور و محرک است. سیر را برای رفع سرماخوردگی مصرف نموده و به بهبود آسم و تنگی نفس، برونشیت، سرفه و سایر اختلالات مجاری تنفس کمک موثر می کند.

 

از خواص جالب سیر چه می دانید؟

 

در گذشته سیر را نه فقط در موارد بهداشتی و پزشکی، بلکه در مراسم رسمی و مذهبی نیز از آن استفاده می کردند. در یونان قدیم سیر را در چها راه ها بر روی توده ای از سنگ برای الهه افسونگری و جادوگری می گذاشتند.طرز استعمال و استفاده موارد استفاده و استعمال سیر را به اندازه ای زیاد است که شرح و تفصیل تمامی آنها را در این کتب امکانپذیر نیست.

 

سیر را می توان تقریباً در اغلب غذاها به کار برد. معمولاً پوست سیر را می گیرند و به صورت کامل و یا خرد شده یا رنده کرده (بر حسب نوع غذای مورد مصرف) استعمال می کنند. سیر را مانند پیاز می توان در روغن سرخ نمود و به اصطلاح سیر داغ تهیه نمود. سیر داغ را در آش رشته، آش جو، کشک و بادمجان، مصرف می کنند.

 

از خواص جالب سیر چه می دانید؟

 

یا آنکه سیر را خرد یا رنده کرده در ماست می ریزند و به صورت سیر ماست، چاشنی بعضی از غذاها قرار می دهند. همچنین سیر را در سرکه ریخته و سیر ترشی درست می کنند. در بعضی از خانواده ها ترشیهای سیر چند ساله وجود دارد که طعم و مزه خاصی پیدا کرده و حتی رنگ آن تغییر کرده به خرمائی سیر یا سیاه تبدیل گردیده است.

 

امروزه در پزشکی سیر را به عنوان محافظ عروق خونی و پایین آورنده فشار خون تجویز می کنند و حتی داروهایی از عصارۀ سیر توسط کارخانجات دارویی تهیه می شود و به صورت قرص در دسترس بیماران و متقاضیان قرار می گیرد. اهالی گیلان خوراکهای مخصوصی می پزند که یکی از مواد اصلی و اولیه آنها را سیر تشکیل می دهد. 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


سیر از جمله مواد غذایی است که بسیار پرخاصیت می باشدسیر اغلب غذاها را خوشمزه و خوش طعم می کند و بسیاری از مردم از غذاهای سیر دار لذت می برندسیر.28 مه 2016 ... آکاایران: از خواص جالب تخم بلدرچین چه میدانید؟! آکاایران: تخم بلدرچین از جمله تخم پرندگانی می باشد که بسیار پرخاصیت می باشد.هشت خاصیت تخم ...سیر از جمله مواد غذایی است که بسیار پرخاصیت می باشد.سیر اغلب غذاها را خوشمزه و خوش طعم ...19 سپتامبر 2016 ... از خواص جالب موسیر چه می دانید؟ - که موسیر یکی از پرخاصیت ترین ها می باشد.خواص شگفت انگیز موسیرموسیر گیاهی است شبیه سیر که ریشه اش ...6 سپتامبر 2016 ... موسیر یکی از پرخاصیت ترین ها می باشد.خواص شگفت انگیز موسیرموسیر گیاهی است شبیه سیر که ریشه اش فقط یک پیاز درشت می باشد.19 سپتامبر 2016 ... آکاایران: موسیر یکی از پرخاصیت ترین ها می باشد.خواص شگفت انگیز موسیرموسیر گیاهی است شبیه سیر که ریشه اش فقط یک پیاز درشت می ...است و با استفاده از آن می از خواص و عوارض سیر چه می دانید مصری های باستان و چینی ها از سیر سیر و انسولین می ... از خواص سیاهدانه چه می گياه آلوئه ورا و عسل مخلوط کنيد و هر صبح يک سیر خداحافظی 1 قسمت را با عسل .... از خواص جالب یونجه چه می دانید؟5 روز پیش ... سیر از جمله مواد غذایی است که بسیار پرخاصیت می باشد.سیر اغلب غذاها را خوشمزه و خوش طعم ...4 – برای جلوگیری از خون دماغ می توانید چند قطره سرکه را روی پیاز رنده شده بریزید و آب آن را ... 16 – پیاز،تقریبا تمام خواص سیر را در معالجه ی فشارخون، مرض قند، درمان بیماری ... یک راه جالب برای ثروتمند شدن/حتما ببینید .... از خواص ماهی چه می دانید؟5 سپتامبر 2016 ... موسیر یکی از پرخاصیت ترین ها می باشد.خواص شگفت انگیز موسیرموسیر گیاهی است شبیه سیر که ریشه اش فقط یک پیاز درشت می باشد.


کلماتی برای این موضوع

اطلاعات عمومی ،آیا میدانیدتلویزیونتلویزیون تلویزیون تمساحرزومه کاری دانستنی های جالبآیا میدانید علمی خواص انجیر مضرات انجیر و هر چه می خواهید از انجیر …چگونه از خواص سیر بیشترین بهره را ببریم؟ خوردن این سبزیجات چهره را جذاب‌ترمی‌کنددر مورد خاصیت هسته زردآلو چیزی می دانیدخواص زرد آلو ، خواص هسته زرد آلو ، پیشگیری از سرطان با مصرف هسته زرد آلو ، جلوگیری از مطالب جالب و خواندنی طب سنتی خواص خرفهمطالب جالب و خواندنی طب سنتی خواص خرفه طب سنتی مطالب جالب و خواندنی طب سنتیسریع ترین راه برای خلاص شدن از بوی سیربوی سیر دانشمندان از دانشگاه اوهایو گفته اند آن ها یک راه حل دارند طبق یک مطالعه ی اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید اطلاعات عمومیدانستنیهاآیا می دانید دانستنیهای طبیعتمقالات اطلاعات عمومی معلومات نکاتی برای استفاده‌ بهتر از سیراستفاده‌ بهتر از سیر نکته های استفاده‌ بهتر از سیر نحوه استفاده‌ از سیر نحوه از میگنا خواص درمانی سیر و خواندنی هایی درباره آنسیر از مدت‌ها پیش، برای کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار گرفته استآیا می دانید دیالیز چیست؟ کلیه ها مسئول فیلتر کردن و در واقع تصفیه کردم مواد زائد از خون هستند دیالیز عملیاتی طنز جالب و خواندنی از دنیای زن و شوهر ها ایران ناز۱ به نظر شما ، چرا ۹۹در صد آقایان از همسرشان می ترسند الف چون خانوم ها ناخن بلند دارند موسیقی ایرانی آرشیو و خبرهای موسیقیسبک …آرشیو موسیقی ایرانی و خبرهای موسیقی ایران و موسیقی جهاناخبار پزشکی و سلامتبخشهای کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران کامل ترین تحلیل پزشکی در مورد خرما و خواص خرما در …مواد غذایی و تغذیهبعضی از انواع نخل‌ها میوه‌شان وقتی رطب هستند چیده و استفاده می‌شود؛ مثل رطب مضافتی



لینک منبع :از خواص جالب سیر چه می دانید؟

از خواص جالب سیر چه می دانید؟ - ایران ناز www.irannaz.com/خواص-جالب-سیر-چه-می-دانید؟.html‎Cachedسیر از جمله مواد غذایی است که بسیار پرخاصیت می باشدسیر اغلب غذاها را خوشمزه و خوش طعم می کند و بسیاری از مردم از غذاهای سیر دار لذت می برندسیر. ۳۱ خواص سیر که تا به حال نمی‌دانستید - ایرانیان انگلستان iranianuk.com/.../۳۱-خواص-سیر-که-تا-به-حال-نمی-دانستید‎Cached25 نوامبر 2016 ... اما در این نوشتار با برخی دیگر از خواص عجیب و جالب سیر‌ آشنا می‌شوید که حتما تا ... خوردن سیر مصونیت بدن را در مقابل بیماریها افزایش می دهد . ۳. آشنایی با خواص سیر - بیتوته www.beytoote.com/.../understanding1-properties-garlic1.html‎Cachedخواص سیر خاصیت سیر آشنایی با خاصیت های سیر,آشنایی با خواص سیر,درمان بیماری با سیر,خاصیت های ... سیر توانایی‌های جالبی در تامین سلامتی ما دارد. ... همان طور که می‌دانید این پلاک‌ها با تنگ گردن و سفت کردن دیواره عروق باعث کاهش جریان خون به ... استفاده جالب از سیر و پیاز برای دندان و گوش - نمناک namnak.com/خواص-سیر-و-پیاز.p54293‎Cached4 ساعت قبل ... یک پژوهشگر طب سنتی خواص سیر و پیاز اظهار کرد:پیاز باعث تقویت قوای جنسی و افزایش مایعات جنسی می شود, افراد دارای مزاج سرد که در این زمینه ... خواص و مضرات سیر - نمناک namnak.com/خواص-سیر.p10977‎Cachedخواص و فواید سیر و مضرات سیر و درمان بیماریها با سیر و درمان انواع بیماری های عفونی و داخلی را در نمناک ... روزانه مصرف نصف یا یک حبه سیر خام توصیه می شود. از خواص جالب موسیر چه می دانید :: دریا darya95.blog.ir/post/از-خواص-جالب-موسیر-چه-می-دانید‎Cached6 سپتامبر 2016 ... موسیر یکی از پرخاصیت ترین ها می باشد.خواص شگفت انگیز موسیرموسیر گیاهی است شبیه سیر که ریشه اش فقط یک پیاز درشت می باشد. خواص دارویی و درمانی عرق سیر - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/health/.../156738-خاصیت-معجزه-آسا-عرق-سیر‎Cached24 ژوئن 2017 ... خواص بی نظیر عرق سیر/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید عالی عرق سیر آشنا شوید. ... برخی از خواص عرق سیر به شرح زیر می باشد :. چرا برای سیر خواص درمان کنندگی زیادی قایلند؟ - خواص پزشکی مواد ... 020.ir/خواص.../چرا-برای-سیر-خواص-درمان-کنندگی-زیادی-قایلند؟‎Cachedاز معایب مصرف سیر، بوی بد آن است که برای رفع این بو می توان نیم ساعت پس از ... جما بروکوفسکی 13 ساله با استعداد جالب اش در ایجاد تغییر در ظاهرش همه را به ... آیا می دانید که ترسی به نام ترس رفتن به رختخواب وجود دارد و واژه آن clinophobia است. فواید سیر خام چیست - ایرناب www.irnab.ir/5696/what-are-the-benefits-of-raw-garlic/‎Cachedاز فواید سیر چقدر می دانید. 49 bisms.ir ... + عکس های جالب و تفکربرانگیز ... رکورد گینس جالب و شگفت انگیز بلندترین زبان دنیا در کتاب گینس تا سال ۲۰۱۷. آیا خواص بسیار مفید پیاز را می دانید؟ - مطالب جالب و خواندنی bishtav.ir/آیا-خواص-بسیار-مفید-پیاز-را-می-دانید؟/‎Cachedمطالب مفید سلامت : آشنایی با خواص مفید و دارویی پیاز. ... به گفته دکتر نمازی با توجه به خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی سیر و پیاز، مصرف این دو سبزی ...