مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

امکانات خاص این کشورها برای جذب توریست

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا - فاطمه کریمخان: می‌گویند بین‌النحرین گهواره تمدن بشری است،‌ اولین امپراتوری جهان در ایران بنا شده،‌ چین سرزمین عجایب است و بناهای باستانی مصر آن‌قدر فوق‌العاده هستند که خیلی‌ها نمی‌توانند باور کنند که انسان‌ها به تنهایی آن‌ها را ساخته باشند.


اما وقتی حرف از گردشگری و گردشگرپذیری می‌شود،‌ داشتن تاریخی به قدمت آدم ابوالبشر و احساس مالکیت بر تمام دستاوردهای تمدنی دنیا نیست که به کمک اقتصاد کشورها می‌آید؛ آن چیزی که توریست‌ها را به خود جلب می‌کند تا در کشور دوم، پول خرج کنند و رونق اقتصادی بیاورند، شاخص‌های توسعه‌ای است که بیشتر کشورها با ادعای تمدن باستانی، از آن بی‌بهره هستند.

 

 بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟


در گزارش دو ساله مجمع جهانی اقتصاد از کشورهایی که بیشترین امکانات را برای جذب توریست دارند،‌ یک سری از این ملاک‌های اقتصادی در نظر گرفته شده است.

 

این گزارش که بر اساس مقایسه شاخص‌هایی مثل امنیت،‌ خدمات حوزه سلامت، ‌منابع انسانی، ‌امکانات تکنولوژیک، اولویت‌داشتن توریسم و سفر در اقتصاد، باز بودن نسبت به بازار جهانی، ‌قیمت‌های رقابتی، ‌پایداری محیط زیست،‌ صنعت حمل و نقل هوایی،‌ زیربنای ارائه خدمات به توریست‌ها، ‌زیربنای حمل و نقل،‌ منابع طبیعی و فضای فرهنگی و سفرهای تجاری نوشته شده است،‌ می‌گوید خلاف انتظار بیشتر مردم،‌ قدمت تاریخی و ادعای مالکیت بر عناصر تمدن، کمکی به جذب گردشگر بیشتر و ثروتمندترشدن کشورها نمی‌کند.

 

 بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟

اسپانیا آماده‌ترین اقتصاد دنیا برای پذیرش گردشگر را دارد


بر اساس این معیارها 10 کشور اول جهان که بیشترین آمادگی را برای جذب توریست دارند،‌ اسپانیا، ‌فرانسه، ‌آلمان، ‌ایالات متحده امریکا، بریتانیا، سوییس، ‌استرالیا، ایتالیا، ‌‍ژاپن و کانادا هستند.

بر اساس تقسیمات منطقه‌ای اما در هر قاره 10 کشور در فهرست بهترین اقتصادها برای گردشگرپذیری قرار دارند. در اروپا،‌ اسپانیا، ‌فرانسه، آلمان، ‌بریتانیا، ‌سوییس، ‌ایتالیا،‌ اتریش، هلند، ‌پرتقال و ایسلند در بالاترین رتبه‌ها قرار دارند.

در آسیا و اقیانویسه،‌ استرالیا، در جایگاه اول است، ‍ژاپن،‌ سنگاپور،‌ هنگ‌کنگ، نیوزلند، ‌چین، مالزی،‌ جمهوری کره، تایوان و تایلند رتبه‌های 2 تا 9 را به خود اختصاص داده‌اند.

در آمریکای مرکزی و جنوبی،‌ برزیل،‌ مکزیکو، ‌پاناما،‌ کاستاریکا، ‌باربادوس، ‌شیلی، ‌پورتوریکو، ‌آرژانیتن، پرو، و کلمبیا بهترین زمینه‌ها برای گردشگری را در اختیار دارند.

در میان کشورهای جنوب صحرای آفریقا، ‌آفریقای جنوبی، سیشل،‌ موریتانی، ‌نامیبیا، ‌کنیا، ‌جزیره کیپ ورد در ساحل غربی آفریقا در اقیانوس اطلس شمالی، بوتسوانا، ‌رواندا، ‌و زامیبا آینده روشنی در توسعه گردشگری دارند.

در خاورمیانه و شمال آفریقا،‌ امارات متحده عربی، قطر،‌ بحرین،‌ موراکو، عربستان سعودی،‌ عمان، ‌اسرائیل، ‌اردن، ‌تونس، و مصر که هنوز تبعات انقلاب در آن تمام نشده است، مقاصدی هستند که زمینه برای توسعه گردشگری را نسبت به دیگران بهتر فراهم کرده‌اند.

وقتی صحبت از گردشگری پیش می‌آید،‌ محافظه‌کاران و فعالان محیط زیست بیشتر از همه نگران این هستند که با هجوم خارجی‌ها به کشورشان، محیط زیست آسیب ببنید و هزینه‌های جبران‌ناپذیر به طبیعت کشور وارد شود، در میان 141 کشوری که از نظر حفاظت محیط زیست در برابر آسیب‌های گردشگری طبقه‌بندی شده‌اند، 10 کشور اول، ‌آلمان، ‌ایرلند، ‌فنلاند،‌ لوکزامبورگ، ‌نروژ،‌ جمهوری سیشل، جزیره‌ای در شمال ماداگاسکار در اقیانوس هند،‌ مجارستان،‌ آرژانتین، ‌سوئد و نیوزلند هستند.

 

 بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟

سیشل مجموعه جزایری در شمال ماداگاسکار در اقیانوس هند،‌ در شرق آفریقاست


این چشم‌انداز کشورهایی است که بهترین امکانات برای سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت گردشگری را فراهم کرده‌اند و آینده روشنی در زمینه کسب درآمد از این راه دارند.

اما اگر می‌خواهید بدانید با وجود تمام این رتبه‌بندی‌ها، کدام کشور ها بیشتر از همه توریست واقعی جذب می‌کنند،‌ این‌ها آمار  10 کشور با بیشترین توریست‌های خارجی در دنیاست:

در سال میلادی گذشته،‌ در مجموع یک میلیارد و 184 میلیون توریست در جهان مسافرت کرده‌اند که نسبت به سال میلادی قبل از آن، رشد 4.4 درصدی داشته است،‌ از این میان،  سهم فرانسه، اولین مقصد گردشگران خارجی در جهان، جذب 86.3 میلیون نفر گردشگر بوده است که نسبت به سال قبل از آن 3 درصد رشد داشته است.

 

 بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟



77.9 میلیون نفر به ایالات متحده سفر کرده‌اند که نسبت به سال قبل3.9 درصد رشد داشته است.

 

 بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟



اسپانیا با مناسب‌ترین فضا و زیربنای اقتصادی برای جذب گردشگر،‌ بیش از 68.1 میلیون نفر مسافر خارجی را در سال گذشته پذیرفته که نسبت به سال قبل از آن 4.8 درصد رشد داشته است.

 

 بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟



چین،‌ با جذب 56.9 میلیون نفر گردشگر خارجی در سال گذشته میلادی اولین کشور جذاب برای توریست‌ها در آسیا بوده که نسبت به سال قبل 4.6 درصد بیشتر توریست جذب کرده.

 

 بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟



ایتالیا،‌ با 50.8 میلیون نفر توریست رتبه پنجم در میان 10 کشور جذاب برای توریست‌های خارجی را داشته، ‌که 4.6 درصد بیش از سال قبل است.

 

 بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟



ترکیه، همسایه شمال غربی ما که هنوز عضو اتحادیه اروپا هم نشده،‌ با 39.3 میلیون نفر گردشگر خارجی در سال 2015 جذاب‌ترین کشور خاورمیانه برای گذراندن تعطیلات بوده که جمعیت گردشگرانش نسبت به سال 2014 میلادی کاهشی 0.9 درصدی داشته است.

 

 بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟



آلمان در سال 2015،‌ حدود 35 میلیون نفر گردشگر جذب کرده که نسبت به سال قبل از آن رشد بیش از 6 درصدی داشته است.

 

 بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟

 


 

بریتانیا توانسته به 33.9 میلیون نفر مهمان از کشورهای خارجی خوشامد بگوید که نسبت به سال قبل از آن 4 درصد بیشتر بوده است.

 

بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟

لندن پایتخت انگلستان



 

در میان تمام کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی، ‌تنها مکزیک با جذب 32.1 میلیون نفر گردشگر در فهرست 10 کشور جذاب جهان برای مسافران خارجی قرار دارد که نسبت به سال قبل از آن 9.6 درصد رشد داشته است.

 

بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟

مکزیکو سیتی،‌ پایتخت مکزیک



 

آخرین کشور در فهرست 10 کشور دوست‌داشتی توریست‌های جهان،‌ روسیه است که در سال 2015، 31.6 میلیون نفر گردشگر داشته است؛ آماری که نسبت به سال گذشته میلادی 6.2 درصد بیشتر شده است.

 

بهترین مقصدهای پول و مهمان در صنعت گردشگری کجا هستند؟

میدان سرخ مسکو،‌ پایتخت روسیه


ایران در فهرست رتبه‌بندی کشورها بر اساس فضای مناسب کسب و کار برای سرمایه‌گذاری در زمینه توریسم،‌ در جایگاه نود و هفتم از میان 141 کشور بررسی‌شده قرار دارد و سهمش از بازار بیش از یک میلیارد توریست در جهان‌،‌ در آخرین آمار ارائه‌شده تنها 4.9 میلیون نفر است.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

صفحه نخست اولدوز توریسمتمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشدبه این کشور، بدون ویزا سفر کنید لست سکندصحت و سقم اطلاعات فوق بر عهده وب سایت مرجع میباشد و این اطلاعات در طول زمان ممکن است پول نیوز شاید تا همین چند سال پیش، حتی فکر کردن به تکنولوژی های مدرنی که به طور روزمره در حال جغــرافـــیای استـــان قـممحسن یوسفیهمکار محترم منتظر نظرات سازنده شما هستیم شماره تلفن تماس الف چرا خوزستان پیشرفت نمی‌کند؟و تبریز که کل درامد نفت رو داره میخوره و من مطمئنم اگر خود این تبریزی ها تولید کننده درباره جزایر مالدیو مکان های تفریحیدین رسمی این کشور اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی امکان سنجی اجرای طرح های استراتژی توسعه شهری … طرح جامع طرح اجتماع محور طرح توسعه طرح راهیردیتور ارمنستانتورهای لحظه آخری ارمنستان پاییز …تور ارمنستان تور ارمنستان پاییز آذر تور ارمنستان هتل پاییز تور ارمنستان الف دکتر هاشمی عزیز شفافیت از فساد باز می داردمن سوالم از آقای هاشمی اینه که مگه شما چقدر سود در پروسه درمان از مردم میگیرید که جامعه شناسی به زبان ساده برای مطالعات شهری …متنی که ملاحظه می کنید بخشی از بحث های من در کلاس جامعه شناسی است که در ترم اول معرفی جاذبه های گردشگری ارمنستان ایروان لست …دلتون بایدم برای کشورتون بسوزه با این همه معادن و ذخایر هیچی نیست شما چی میدونی که دیدنی های تایلند دیدنیهایتایلنددیدنی های تایلند کشورتایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام دانلود رایگان پوسته پوسته به لایهٔ سخت بیرونی سیارات میگویند پوسته قسمتی از لیتوسفر است پوسته از بیماری واگیر پزشکان ایرانمعادل لاتین واژه وزوز گوش است این کلمه از فعل لاتین به معنای زنگ زدن گنجور حافظ غزلیات غزل شمارهٔ ۵با دو بار کلیک بر روی هر واژه می‌توانید معنای آن را در لغت‌نامهٔ دهخدا جستجو کنیدگرجستان اطلاعات عمومیمن در کشور گرجستان زندگی می کنم و بطور مرتب رویدادهای این منطقه را دنبال می کنمایده های پولساز من مجله کارآفرینی کارخانه تبدیل …به نظر من ایده های دوستان به درد پیره زنا میخوره تی شرت و شمع و اینا ایده نیست اینا هزینه زندگی هزینه تحصیل در ترکیه خرید در …سلام دوستان من سال دیگه می خوام بیام ترکیه برای تحصیل وکار این چیزایی که شما نوشتید اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی …در این گزارش دو مرد را با خاصیت مغناطیسی ببینید که دیگر نگران گم کردن هیچکدام از وسایل جستاری به فرهنگ آموزش در مدارس ژاپن مرکز مطالعات …تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۸۸ دکتر ابوالفضل بختیاری در این نوشتار که نویسنده طی چندین سال



لینک منبع :امکانات خاص این کشورها برای جذب توریست

امکانات خاص این کشورها برای جذب توریست - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../امکانات-خاص-این-کشورها-برای-جذب-توریست‎Cached29 سپتامبر 2016 ... امکانات خاص این کشورها برای جذب توریست. می‌گویند بین‌النحرین گهواره تمدن بشری است، اولین امپراتوری جهان در ایران بنا شده، چین سرزمین عجایب ... امکانات خاص این کشورها برای جذب توریست - کمونه kamooneh.com/fa/news/.../امکانات-خاص-این-کشورها-برای-جذب-توریست 29 سپتامبر 2016 ... در گزارش دو ساله مجمع جهانی اقتصاد از کشورهایی که بیشترین امکانات را برای جذب توریست دارند، یک سری از این ملاک‌های اقتصادی در نظر گرفته ... امکانات خاص این کشورها برای جذب توریست - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/.../امکانات_خاص_این_کشورها_برای_جذب_توریست‎Cachedامکانات خاص این کشورها برای جذب توریست. دانلود دور سوییس را با قطار، اتوبوس و کشتی بگردید · دانلود ویدیوگرام | خلاقانه ترین سورپرایز برای توریست ها (فیلم). هرلحظه، امکانات خاص این کشورها برای جذب توریست harlahze.com/اخبار.../امکانات-خاص-این-کشورها-برای-جذب-توریست‎Cachedهر لحظه! در جریان اخبار باشید... مهم ترین اخبار روز در ایمیل شما. ثبت. عجیب‌ترین گوشی جهان · ربات‌های انسان نما · هایلایت (442) · میوه‌ای اصلاح‌شده برای جلوگیری از مرگ ... امکانات خاص این کشورها برای جذب توریست - راه فردا www.rahefarda.com/tourism/228297 می‌گویند بین‌النحرین گهواره تمدن بشری است، اولین امپراتوری جهان در ایران بنا شده، چین سرزمین عجایب است و بناهای باستانی مصر آن‌قدر فوق‌العاده هستند که خیلی‌ها ... گردشگری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گردشگری‎Cached Similarگردشگری، سیاحت یا توریسم و نیز جهانگردی به طور کلی به عنوان مسافرت ... این کشورهای کم وسعت توانسته‌اند به حدی در صنعت گردشگری موفق شوند که رقم حضور ... امروزه، آثار باستانی و تاریخی جاذبه‌های فرهنگی از عوامل مهم در جذب گردشگری است. چراکه آثار باستانی و کهن هر جامعه‌ای معرف فرهنگ خاص همان کشور و دارای ویژگی‌ها و ... جذب بیشتر گردشگران خارجی | روحانی سنج https://rouhanimeter.com/promise/جذب-بیشتر-گردشگران-خارجی/‎Cachedچه تعداد توریست در این چهار سال به ایران آمده‌اند؟ ... برای پاسخ این سوال‌ها، باید اول ببینیم معیار سنجش «جذب بیشتر گردشگران ... از اشاره‌های انتخاباتی حسن روحانی به موضوع گردشگری و به طور خاص به موضوع رفت‌وآمد توریست‌های خارجی به ایران می‌توان به این نتیجه رسید .... این امکان پیشتر برای ۱۰ کشور با محدودیت ۱۴ روزه فراهم بود. استرالیا - Ausilink www.ausilink.com/fa/استرالیا‎Cached Similarامکان تجارت و اشتغال در این کشور ازجمله مهم‌ترین دلایل پایین بودن میزان تخلف در بین ... این شهر سالانه مقصد هزاران توریست داخلی و خارجی است و از محل درآمد حاصل از آن ، ... تا میزان جذب توریست‌ها را افزایش داده و از این طریق درآمد سرانه دولت را افزایش دهند . .... سیستم آموزشی استرالیا در عرصه جهانی از شهرت و اعتبار خاصی برخوردار بوده و ... موسسه بین المللی توسعه وتحقیق گردشگری با علایق ویژه - El ... siti1.ir/.../326-el-potencial-del-turismo-halal-en-asia-y-la-región.html‎Cachedیکی از مشکلات موجود برای مسلمانان در صنعت توریسم همواره این بوده است که به ... جذب گردشگران مسلمان، این بخش از صنعت گردشگری کشور خود یعنی گردشگری ... غذای حلال و ارائه امکانات اقامتی ویژه مسلمان به رستورانها و هتل های این کشور کرده است . سیتی سنتر فولادشهر www.westdiamondcenter.com/‎Cached... و جالب این پروژه بزرگ همین جاذبه های خاص و دیدنی آنست که درصد جذب توریسم و ... با این حجم جمعیت و موقعیت بسیار ایده آل مکانی پروژه و امکانات خاص ان جای تامل ...