مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

صادرات داروی ایرانی به اروپا

[ad_1]

وزیر بهداشت با تشریح جدیدترین امتیاز تولید داروی ایرانی برای صادرات، از صادرات داروی ایران به اروپا در سال آینده خبر داد و گفت: هیچ صنفی مانند پزشکی حاضر نبود با مطالبات عقب‌مانده یکساله به خدمت خود ادامه دهد.

به گزارش مشرق، سیدحسن هاشمی در مراسم معرفی 4 داروی بیوتکنولوژی تولید داخل اظهار داشت: از صمیم قلب برای حضور در این مراسم خوشحال هستم زیرا زمانی که همسن شما بودیم در آرزوی تحول بودیم که منجر به انقلاب شد و همه آرمان ما همین چیزهایی است که شما انجام می‌دهید یعنی تولید ثروت، فناوری، کارآفرینی، کمک به استقلال کشور و تولید دانش زیرا امروز قدرت در مغزها و دانش بشر است.
 
وی ادامه داد: کسی که دانش داشته باشد امروز تعیین تکلیف می‌کند کسی هم که نداشته باشد منفعل است و این کلام مولا علی (ع) است. ما نیز اگر می‌خواهیم در دنیا اثری ایفا کنیم همین کار را باید انجام دهیم تا ایران، ایرانی و انقلاب را به دنیا معرفی کنیم.
 
هاشمی ادامه داد: خوشحالم در حوزه صادرات دارو قدم‌های خوبی برداشته شده است و شرکت سیناژن که دربرگیرنده چندین شرکت دارویی است یکی از بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به حساب می‌آید و همگی جوان، علاقه‌مند و عاشق خدمت هستند که قابل افتخار است.
 
وزیر بهداشت با گریزی به صحبت‌های مجری برنامه که خود از داروسازان جوان کشور است، گفت: مهاجرت به خارج از کشور سرابی بیش نیست زیرا در طول 30 سال معلمی شاگردان بسیاری را تربیت کردیم که وقتی آن طرف مرزها رفتند دیدند که آنجا سرابی بیش نیست.
 
وی با اشاره به تولیدات دارویی شرکت سیناژن که غالب آن برای بیماران صعب‌العلاج به کار می‌رود افزود: این شرکت موفق‌ترین شرکت در حوزه صادرات دارو در کشور به حساب می‌آید که مهم‌ترین داروها، داروهای بیوتکنولوژی را تولید می‌کنند و امیدواریم بتوانند به صادرات میلیون دلاری دست پیدا کند.
 
هاشمی با اشاره به عنوان این شرکت که برگرفته از ابوعلی‌سینا است گفت: سیناژن به جای شعار، جهادی کار کرد یعنی دقیقا همان چیزی که در اقتصاد مقاومتی مطرح است و با حداقل سرمایه و بدون رانت توانسته است چنین تولیداتی را داشته باشد و ای کاش تعداد چنین مجموعه‌هایی در کشور افزایش یابد.  
 
وزیر بهداشت در ادامه با تشریح وضعیت دارویی کشور در 3 سال اخیر افزود: در این مدت واردات دارو کاهش یافت یعنی از واردات 1.3 میلیارد دلار به رقم 900 میلیون دلار رسیدیم کما اینکه حوزه دارو همیشه حاشیه داشته است ولی خوشبختانه دکتر دیناروند و همکاران وی فقط کار کرده‌اند و درگیر این حاشیه‌ها نشدند.
 
وی تصریح کرد: در این مدت 11 میلیون نفر را بیمه کردیم و با شروع طرح تحول سلامت دسترسی به دارو را افزایش دادیم ولی از آن طرف واردات را نیز کم کردیم و به نوعی ارزش دارویی از 62 درصد را به 70 درصد  رساندیم.
 
هاشمی با بیان اینکه رسانه‌ها غالبا می‌دانند که 96 درصد داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود بنابراین توانستیم ارزش تولید ریالی دارو را بالا ببریم.
 
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به کاهش هزینه‌های دارویی از 40 درصد بازار دارو به 30 درصد گفت: همچنین واردات داروهای مشابه نیز از 700 میلیون به 200 میلیون دلار کاهش یافت.
 
وی تصریح کرد: ما هم سعی کردیم تولید داخل داشته باشیم و هم واردات دارو صورت پذیرد زیرا به دلیل تقاضاهای مردمی به خاطر کیفیت مجبور هستیم برخی موارد دارو و تجهیزات پزشکی را وارد کنیم زیرا به هیچ عنوان صحیح نیست ما از بهترین MRI استفاده کنیم ولی مردم عادی از تجهیزات نامناسب استفاده کنند زیرا مهمترین سرمایه انسان‌ها جان آنها است ولی مردم و علی‌الخصوص جامعه پزشکی باید متقاعد شود که کیفیت داروهای ایرانی اگر نگوییم بالاتر از خارجی است ولی همتراز تولید خارجی است.
 
هاشمی با اشاره به تولید 100 قلم داروی جدید که ده‌ها میلیون ارزآوری برای کشور داشته است، عنوان کرد: شرکت سیناژن نیز توانسته است به گفته خودشان 950 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته باشند.
 
وزیر بهداشت با تاکید مجدد بر کاهش قیمت دارو در طول 3 سال گذشته نسبت به اعتمادسازی مردم و جامعه پزشکی در زمینه داروهای ایرانی تاکید کرد و افزود: مهمترین سرمایه بخش‌های خصوصی اعتماد مردم است.
 
وی همچنین به موضوع توجه به صادرات نیز گریزی زد و گفت: بنده در شورای فناوری سلامت نیز عنوان کردم هرچه می‌خواهید امتیاز بدهید؛ به شرکت‌هایی امتیاز داده شود که پایشان را از مرزها بیرون بگذارند و حتی بنده پیگیری می‌کنم تا داروهایی که حتی در فهرست دارویی کشور نیستند برای صادرات تولید شود.
 
هاشمی با ابراز امیدواری برای صادرات داروهای شرکت سیناژن به اروپا در سال آینده افزود: بنده 7 الی 8 روز پیش با رهبر معظم انقلاب دیداری داشتم و به ایشان درباره برخی مشکلات دارویی مطالبی عرض کردم و گفتم که مشکل عمده تولید دارو دولتی بودن آن است البته منظور هیئت دولت‌ نیست بلکه شرکت‌های تأمین اجتماعی و برخی بانک‌ها است که در حوزه دارویی فعالیت می‌کنند و باید سر آنان از صنعت ما حذف شود.
 
وی در ادامه عنوان کرد: در 2 سال گذشته بسیار در حوزه دارو بسترسازی کردیم تا صادرات بهتر شود ولی توانمندی شرکت‌های دارویی مانند شرکت سیناژن نیست زیرا همه چیز آنها اداری شده است، در حالی که صنعت دارو فوق‌العاده پیچیده، حساس و بازاریابی آن از سخت‌ترین کارها در دنیا به حساب می‌آید که این کارها نیز فقط از جوان‌ها برمی‌آید.
 
وزیر بهداشت با گریزی به مشکلات بدهی‌ها و مطالبات حوزه سلامت از بیمه‌ها گفت: متاسفانه طلب ما را ندادند و ما شدیم بدهکار به مجموعه‌های خودمان و من باید تشکر کنم از جامعه پزشکی و کسانی که در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند که بسیار مظلوم واقع شدند زیرا اگر صنف دیگری 2 تا 4 ماه حقوق نمی‌گرفت و یا پول اجناس فروخته شده خود را دریافت نمی‌کرد، قطع خدمت می‌کردند ولی پزشکی اینگونه نیست زیرا یک سال است حقوق‌ها را ندادند و پول‌هایی که باید برای خریدها می‌پرداختند پرداخت نشد ولی همچنان خدمت جامعه پزشکی ادامه دارد.
 
هاشمی با اشاره به برخی صحبت‌ها و اظهارنظرها گفت: برخی شرکای ما صحبت‌هایی از تقاضای القایی می‌کنند ولی این حرف‌ها کلی‌گویی است چرا آمار سنجیده ارائه نمی‌دهند. به هرحال با شروع طرح تحول سلامت 8 درصد آمار مراجعه به بیمارستان‌ها افزایش یافت زیرا 11 میلیون نفر بیمه شدند و از آن طرف هزینه القایی صورت نپذیرفت و برای اولین بار بیمارستان‌های کشور که همیشه ورشکسته بودند تراز آنان منفی نشد.
 
وی در خاتمه با گلایه دوباره از پرداختن نشدن مطالبات حوزه سلامت توسط بیمه‌ها خاطرنشان کرد: بسیار از سازمان غذا و دارو تشکر می‌کنم که توانست در این 3 سال تورم دارو را با رضایتمندی تولیدکنندگان دارو در کشور کنترل کنند.
 
وزیر بهداشت در پایان مراسم معرفی 4 داروی بیوتکنولوژی تولید داخل به مدیران شرکت سیناژن به عنوان موفق‌ترین شرکت دانش‌بنیان دارویی ایران جهت بیشترین صادرات دارویی به کشورهای دیگر جهان لوح سپاس و تندیسی اهدا کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

پارسی نیوزمشرق نیوز در واکنش به توهین روزنامه سعودی الشرق الاوسط به زائران اربعین، امام اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گلستان گرگانطلاق وصف کیفری عدن تطبیق امضاء یا قلم خوردگی در متن چک و صدور چک از حساب های مسدود به سؤالاتی در مورد زندگی در انگلستان من و همسرم در اروپاخوب اینا کل اطلاعاتی بود که من با زندگی در این کشور به دست آوردم و بیشتر از این چیزی اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …ترافیک نیمه سنگین در جاده سوادکوه تنها سناتوری که به تمدید تحریم های ایران رای نداد به مرکز رزرواسیون گروه هتلهای هما در شهرهای تهران …رزرو اینترنتی هتل در سراسر جهان، رزرو هتلها بصورت آنلاین به همراه پرداخت اینترنتی خبرگزاری فارس صفحه اصلی چنان با مردم مصاحبت داشته باش که خود دوست دارى به همان گونه با تو مصاحبت کنندمقالات و پایان نامه ها شبکه خبری آموزشی گیاهان …یک چهارم گونه های گیاهی اروپا در دامنه های کهگیلویه وبویراحمدخبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریهشدار حداد عادل به اصولگرایان روایت سی ان اس نیوز از انتصاب ضد ایرانی ترامپ روابط مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …چرا طلاق برای مردان سخت تر است؟ تا به حال کسی به قضیه جدایی از این حیث فکر کرده است؟مهمترین اخبار ایران و جهان واکنش ایران به تصویب تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا سازمان ملل در سودان جنوبی جدیدترین اخبار روز ایران و دنیادیدن کارهای این پسر جوان سرتان را به درد می‌آورددعوای جالب دو زن بر سر جای پارک مهرطب آیا زالوی پزشکی می تواند عامل یافت نیز بیان داشت در بزاق زالو ماده ای به نام را کشف نمودند که مستقیما به ویروس خاطرات و اخبار مهاجرت و پناهندگی کانادا، آمریکا، اروپاتجربه مهاجرت غیرقانونی به آمریکا از زبان یک ایرانی گوی آهنین در این تصویر مرز میان الف آخرین خبرها از درگیری های خان طومان شهادت …از صبح امروز شنبه اخبار ضد و نقیض از تعداد شهدای ایرانی مدافع حرم در نبرد خان طومان الف اقتصادیپایگاه خبری الف در روزهای گذشته نرخ دلار آزاد به صورت بی وقفه رشد داشته استپیام وام جدید مسکن به بازاردنیای اقتصاد تصویب دو نوع تسهیلات جدید خرید مسکن برای بازار ملک سال ، یک پیام روشن و کژدملذا مهم نیست که شما در دنیای رؤیاهایتان رژیم کثیف انگلهای صفوی را به رسمیت بشناسید و با این خوراکی‌ها کبدتان را مثل دسته گل کنیدبه نقل از افکارنیوز، کبد چرب اختلال مزمن و بدون علامت کبدی است که علت آن تجمع چربی و سلام بر تو ای رازی مطلب به روز و اصلاح شد موسسه رازی دارای دهها واحد سازمانی است که سالهاست میزبان بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو …با تکمیل این فرم آخر اخبار و اطلاعیه های مهم صنعت خودرو برای شما به صورت رایگان و



لینک منبع :صادرات داروی ایرانی به اروپا

صادرات داروی ایرانی به اروپا - آسمونی www.asemooni.com/news/medicine/iranian-exports-to-europe‎Cachedصادرات دارو به اروپا,صادرات داروی ایرانی به اروپا,وزیر بهداشت,سید حسن هاشمی, صادرات به اروپا. زمینه صادرات داروهای گیاهی ایرانی به اروپا و آسیا فراهم شد | شبکه ملی ... https://www.mpnet.ir/3807/زمینه-صادرات-داروهای-گیاهی-ایرانی-به-ا‎Cachedمعاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:داروهای گیاهی ایرانی در صورت اخذ مجوز از سازمان غذا وداروی کره جنوبی به ۲۲ کشوری که با کره تعامل دارند صادر. صادرات دارو از ایران به کشورهای اروپایی انجام می‌شود - خبرگزاری میزان www.mizanonline.ir/.../صادرات-دارو-از-ایران-به-کشورهای-اروپایی-انجام-می‌شود‎Cached25 آگوست 2016 ... معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه داروهای بیوتکنولوژی بخش عمده‌ای از تولیدات ما را به خود اختصاص داده است، گفت: در یکی دو سال اخیر صادرات ... آموزش صادرات گیاهان دارویی و عرقیات 0ta100.net/product/herbal-medicine‎Cachedمهمترین گیاهان دارویی صادراتی ایران در سال های اخیر زیره سبز، آویشن، ... ,در این بسته 100 تاجر گیاهان دارویی در کشورهای اروپایی آسیایی و آفریقایی و آمریکا به شما ... پاد: مهمترین اقلام صادراتی گیاهان دارویی ایران pad.um.ac.ir/discussion/view/9072517‎Cached Similarکشور ایران با داشتن شرایط اقلیمی و تنوع گیاهی به مراتب بهتر از اروپا، هم اکنون تنها ٦٠ تا ٩٠ میلیون دلاراز تجارت جهانی گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است که ... ایران در آستانه صادرات داروهای شرکت های دانش بنیان به اروپا www.yjc.ir/.../ایران-در-آستانه-صادرات-داروهای-شرکت-های-دانش-بنیان-به-اروپا‎Cached25 آگوست 2016 ... معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در آینده نزدیک داروی بیوتکنولو‍ژی ساخت داخل به کشورهای اروپایی صادر می‌شود. صادرات داروی ایرانی ام اس به آسیا و اروپا - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/1459_صادرات-داروی-ایرانی-ام-اس-به-آسیا-و-اروپ.html/‎Cachedصادرات داروی ایرانی "آوانکس" برای بیماران مبتلا به ام اس به یکی دو کشور همسایه آغاز شده و مقدمات صادرات آن به چند کشور اروپایی و آسیایی نیز در حال انجام است. صادرات داروهای گیاهی ایران به قلب اروپا|شبکه خبری آموزشی گیاهان ... medplant.ir/23390/صادرات-داروهای-گیاهی-ایران-به-قلب-اروپ‎Cached Similar26 سپتامبر 2015 ... دبیر اتحادیه تولیدکنندگان داروهای گیاهی ایران از صادرات داروهای گیاهی ایران به قلب اروپا تا جنوب شرق آسیا خبر داد. به گزارش شبکه خبری آموزشی ... صادرات گیاهان دارویی ایران به اروپا | اتاق خبر 24 otaghkhabar24.ir/news/21295‎Cached Similar27 ا کتبر 2015 ... یک متخصص داروسازی گفت: ایران 11 نوع اقلیم گیاهی از 13 نوع اقلیم موجود در دنیا را دارا است و در حال حاضر گیاهان دارویی را به صورت خام به اروپا و ... صادرات داروی ایرانی ام اس به آسیا و اروپا - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/news/.../صادرات-داروی-ایرانی-ام-اس-به-آسیا-و-اروپا 31 دسامبر 2007 ... صادرات داروی ایرانی "آوانکس" برای بیماران مبتلا به ام اس به یکی دو کشور همسایه آغاز شده و مقدمات صادرات آن به چند کشور اروپایی و آسیایی نیز در ...