مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رایانش ابری چیست؟

[ad_1]

یک کارشناس گفت: واژه رایانش ابری که مدتی است بر سر زبان‌ها افتاده یکی از مسائل مهم و تمرکز چالش‌های امنیتی بر فناوری‌های نوین در دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، رضا اسلامی افزود: چالش‌های امنیتی در رایانش ابری و ارائه راهکاری جهت بهبود امنیت آن در راستای توسعه خدمات عمومی دولت الکترونیک از جمله مفاهیمی است که باید مورد توجه قرار داد.
 
وی در ارائه تعریفی برای رایانش ابری، افزود: رایانش ابری، مدلی است که به ارائه دسترسی آسان، توزیع شده و فراگیر به منابع محاسباتی تجمیعی و مشترک قابل پیکربندی، می‌پردازد و در رایانش ابری، قابلیت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات به‌عنوان خدماتی که بدون نیاز به دانش دقیق از فناوری‌های زیر ساختی و کمترین چالش مدیریتی در دسترس قرار می‌گیرد، ارائه می‌شود.
 
اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، یکی از مسائل مهم، تمرکز چالش‌های امنیتی بر فناوری‌های نوین است و باید تأکید کنیم، اگر چه رویکردهایی جهت بهبود امنیت سامانه‌های ابری وجود دارد، اما راهکاری جامع، متناسب با پیاده‌سازی رایانش ابری در دولت الکترونیک، وجود نداشته است.
 
این کارشناس اظهار کرد: این واژه از روزهای آغازین اینترنت اقتباس شده است که ما شبکه را به صورت ابر نشان می‌دادیم. ما دقت نمی‌کردیم که پیام کجا می‌رود. ابر آن را از ما مخفی می‌کرد اما در واقع رایانش ابری، مدلی است برای فراهم کردن دسترسی آسان براساس تقاضای کاربر از طریق شبکه به مجموعه‌های از منابع محاسباتی قابل تغییر و پیکربندی مانند شبکه‌ها، سرورها، منابع ذخیره‌سازی، برنامه‌های کاربردی و خدماتی که این دسترسی بتواند با کمترین نیاز به مدیریت منابع و یا نیاز به دخالت مستقیم ارائه دهنده خدمات به سرعت فراهم شده یا عرضه شود.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


رایانش ابری (به انگلیسی: Cloud Computing ) مدل رایانشی بر پایهٔ شبکههای رایانهای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی ...رایانش ابری یا Cloud Computing یعنی توسعه و به کار گیری فناوری ابر رایانش برای راه اندازی سرور های ابری، هاست ابری و میزبانی ابری می باشد.رایانش ابری یا "Cloud Computing"چیست؟ زمانی که شما تصاویر را به جای کامپیوتر شخصی خود،به صورت آنلاین ذخیره می نمایید یا از سرویس های ایمیل و یا سایت ...رايانش ابري چيست ؟ - سامانه فرم ساز تحت وب ، ساز و کاریست که طراحی و ساخت انواع فرم های تحت وب را براحتی و بدون نیاز به دانش و تکنیک برنامه نویسی برای ...مزایای رایانش ابری چیست؟ بر پایه ایده رایانش ابری، در زمانی که خدماتی مانند پست الکترونیک و یا سرویس وب میتوانند بواسطه شرکت ها و متخصصین آن ها ارائه و ...شاید شما هم تا کنون کلماتی مانند Cloud، Cloud Computing، حافظهی ابری و یا محاسبات ابری را زیاد شنیده بوده و معنای لغوی آنها را هم بدانید، ولی با مفهوم واقعی آنها آشنا ...سرویس محاسبات ابری یا Cloud Computing چیست؟ نویسنده: محمد جهانشاهی. ابر، تصویری است انتزاعی از شبکه ای عظیم و توده ای که حجم آن مشخص نیست، نمی دانیم از ...5 ژوئن 2013 ... مفاهیم: پردازش ابری چیست؟ ارتباطات > فضای سایبر - اسکندر جهانبانی: نگهداری، ذخیره و بازیابی اطلاعات در کامپیوترها و شبکههای کوچک و بزرگ، ...30 سپتامبر 2015 ... Cloud Computing یا رایانش ابری چیست؟ رایانش ابری یکی از موضوعاتی است که در برخی موارد ممکن است گیج کننده به نظر برسد . اما در واقع به هیچ ...28 آگوست 2014 ... کلود یا ابر عبارتی است که این روزها بسیار به گوش میرسد؛ تقریبا محال است که شما نیز چندین بار با عبا - زومیت. ... نگاهی ساده به مفاهیم پیچیده: ابر یا کلود چیست؟ مسعود آموزگار .... تگ ها Cloud Cloud Computing WikiZoom ...


کلماتی برای این موضوع

رایانش ابری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادرایانشابریرایانش ابری به انگلیسی مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند تعریفمقایسه با تاریخچهاقتصاد رایانش ابری چیست؟ برسام رایانشابریچیست؟رایانش ابری، پردازش ابری یا همان چیست؟ در این مقاله سعی میکنم به زبان ساده به رایانش ابری چیست رایانش ابری چیست ؟ ابر یعنی چه ؟ ابر ها کجا هستند ؟ آیا ما هم اکنون در ابر هستیم ؟ اینها رایانش ابری چیست میزبان پایتخترایانش ابری یا یعنی توسعه و به کار گیری فناوری ابر رایانش برای راه اندازی ‫رایانش ابری یا … رایانش ابری یا چیست؟ معرفی و فضای فایل رایانش ابری چیست؟ – بخش ۲آموزشدر سری اول از مقاله معرفی رایانش ابری، با برخی مفاهیم مرتبط با رایانش ابری یا همان رایانش ابری چیست؟ شاید شما هم تا کنون کلماتی مانند ، ، حافظه‌ی ابری و یا محاسبات ابری را زیاد مزیت های رایانش ابری رایانشابریرایانش ابری چه تفاوتی با روش قدیمی خرید هاست و نصب نرم افزار دارد ؟ معمولا برای طراحی رایانش ابری چیست شرکت هایی که در زمینه فن آوری اطلاعات مشغول به کار می باشند باید جوابگوی تقاضاهای روز رایانش ابری چیست؟ – بخش ۱آموزش یا همان ابر عبارتی است که امروزه بسیار شنیده می‌شود، تا حدی که در چند سال اخیر



لینک منبع :رایانش ابری چیست؟

رایانش ابری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رایانش_ابری‎Cached Similarرایانش ابری (به انگلیسی: Cloud Computing ) مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی ... ‎۲ مقایسه با مدل‌های دیگر رایانش - ‎۴ اقتصاد رایانش ابری - ‎۹ میان ابر - ‎۱۰ چالش‌هارایانش ابری یا "Cloud Computing"چیست؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../رایانش-ابری-یا-cloud-computingچیست‎Cached Similarرایانش ابری، محاسباتی است که توسط گروه بسیاری از سرورهای از راه دور (remote) که با یکدیگر شبکه هستند انجام می گیرد که منجر به ذخیره سازی متمرکز داده ها و ... رایانش ابری چیست | میزبان پایتخت https://www.ehost.ir/server/cloudcomputing‎Cachedرایانش ابری یا Cloud Computing یعنی توسعه و به کار گیری فناوری ابر رایانش برای راه اندازی سرور های ابری، هاست ابری و میزبانی ابری می باشد. رایانش ابری چیست | محاسبات ابری | پردازش ابری | حافظه ابری | Cloud ... www.mahampardaz.com/ArticleDetails/what-is-cloud-computing‎Cached SimilarCloud Computing فناوری جدیدی است برای دسترسی آسان به منابع به اشتراک گذاشته شده در اینترنت و کاربر از طریق اتصال به شبکه میتواند خدمات مورد نیاز خود را ... تعریف رایانش ابری - کسب و کار نرم افزار www.businessofsoftware.ir/257/cloud-computing-definition/‎Cached Similar2 آگوست 2009 ... درباره «رایانش ابری» یا آنچه گاهی ، به نادرست، «محاسبات ابری» نیز خوانده می‌شود، ... ن ۱: کسی می‌داند برگردان مناسب برای Utility Computing چیست؟ رایانش ابری (Cloud Computing) چیست؟ | شرکت همکاران سیستم https://www.systemgroup.net/knowledge-network/5878‎Cachedمقدمه در سال‌های اخیر رایانش ابری (Cloud Computing) در حال تبدیل شدن به یک فناوری مهم در حوزه‌ی فناوری اطلاعات است. متخصصان این حوزه بر این باورند که رایانش ... رایانش ابری یا cloud computing چیست؟ - دنیای علم و تکنولوژی scitech.blogsky.com/1391/12/02/post-406/‎Cached Similarمنظور از رایانش ابری استفاده از منابع محاسباتی (سخت افزار و نرم افزار) مجموعه ای از سرورها از طریق یک شبکه است. به عبارت دیگر در این روش، بجای اینکه کاربر نرم ... رایانش ابری (Cloud Computing) چیست ؟ - رایزن سامانه گستر rayzansamaneh.com/رایانش-ابری-cloud-computing-چیست-؟/‎Cached Similar Rating: 5 - 4 votes 6 ژانویه 2014 ... رایانش ابری گامی دیگر در تحول اینترنت است؛ تحولی که میتواند همه چیز -از قدرت پردازش گرفته تا زیر ساخت آن، برنامه ها، از فرآیندهای تجاری ... مقاله :: پردازش ابری یا Cloud Computing چیست ؟ https://virtualization.itpro.ir/.../پردازش-ابری-یا-cloud-computing-چیست-؟‎Cachedامروزه Cloud Computing یا پردازش ابری به یکی از مباحث مهم فناوری اطلاعات تبدیل شده است. cloud computing یا شبکه ابری شامل مجموعه ای از کامپیوتر ها، سرور. رایانش ابری چیست ؟ | علمی و پژوهشی - ایران پژوهان www.iranresearches.ir/دانلود...2/2339-رایانش-ابری-چیست-؟.html‎Cached Similarابر یعنی چه ؟ ابر ها کجا هستند ؟ آیا ما هم اکنون در ابر هستیم ؟ اینها سوالاتی هستند که شاید بارها و بارها به ذهن شما خطور کرده باشند رایانش ابری یا همان Cloud Computing ...