مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اولین علت مرگ ایرانیان چیست؟

[ad_1]

معاون درمان وزیر بهداشت اولین علت مرگ و میر ایرانیان را سکته‌های قلبی عنوان کرد و هدفگذاری‌های آتی و اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، معاون درمان وزیر بهداشت اولین علت مرگ و میر ایرانیان را سکته‌های قلبی عنوان کرد و هدفگذاری‌های آتی و اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کرد.

دکتر محمد آقاجانی در همایش بین المللی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر گفت: بیش از سه چهارم مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در کشورهای با درآمد پایین یا متوسط رخ می‌دهد. بر این اساس ۵۴ درصد از مرگ و میرهای منطقه مدیترانه شرقی به بیماری‌های غیر واگیر مربوط است.
 
وی افزود: در کشور ما نیز سکته قلبی با میزان ۱۳.۷ درصد اولین علت مرگ و میر ایرانیان را به خود اختصاص می‌دهد. در عین حال علت دومین و سومین علت مرگ و میر ایرانیان به ترتیب بیماری‌های مغزی با ۹.۳۳ درصد و حوادث ترافیکی با ۷.۳۷ درصد است.
 
وی با بیان اینکه در ۱۳ سال منتهی به سال ۲۰۱۳ شاهد تفاوت عمده‌ای از وضعیت مرگ و میرها در کشور بوده‌ایم، گفت: مرگ و میرها در ایران از ۴۰ سال اول زندگی به ۴۰ سال دوم منتقل شده است و این یعنی توانسته‌ایم که از مرگ‌های زودرس پیشگیری کنیم.
 
آقاجانی هدف اصلی در حوزه بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش ۲۵ درصدی مرگ‌های مرتبط با عروق کرنر تا سال ۲۰۲۵ عنوان کرد و گفت: در عین حال ارائه دارو و مشاوره‌های پزشکی به حداقل ۷۰ درصد افراد واجد شرایط، دسترسی ۸۰ درصدی به داروها و تکنولوژی‌های مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی، توانمندسازی مردم و جامعه در زمینه این بیماری‌ها و بهبود پوشش خدمات پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی از دیگر اهداف ما در این حوزه است.
 
معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه برخی اقدامات انجام شده در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی برشمرد و گفت: بر این اساس اقداماتی مانند تدوین شناسنامه خدمات مدیریت سکته حاد قلبی، توسعه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی با حضور ۲۰۰۰ آمبولانس زمینی، تعیین ۳۱ بیمارستان برای انجام بهترین درمان در سکته‌های حاد قلبی به صورت ۲۴ در هفت، دسترسی به داروهای نوترکیب سکته قلبی و پوشش بیمه‌ای آنها، ایجاد سامانه ثبت سکته‌های قلبی و تعیین میزان ریسک مردم در سکته‌های قلبی در قالب شبکه بهداشت از جمله اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه بوده است.
 
آقاجانی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۲۰ متخصص قلب در کشور و حتی در مناطق محروم حضور دارند که سالانه ۱۵۰ نفر به این مجموعه اضافه می‌شود. همچنین ۲۱۶ بخش آنژیوگرافی در کشور با ۲۳۳ دستگاه داریم و در عین حال بیش از ۵۰۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه قلبی در کشور وجود دارد که بیش از ۳۰۰۰ تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی قرار دارند. در عین حال از دیگر اقدامات وزارت بهداشت بحث محافظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که به حدود پنج درصد از کل هزینه برای بیماران تقلیل یافته است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


10 جولای 2016 ... به گزارش مشرق، معاون درمان وزیر بهداشت اولین علت مرگ و میر ایرانیان را سکتههای قلبی عنوان کرد و هدفگذاریهای آتی و اقدامات انجام شده در این زمینه را ...11 جولای 2016 ... اولین علت مرگ و میر ایرانیان چیست؟ ساعت24- وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، محمد آقاجانی افزود: طی سال های 2000 تا 2013 وضعیت مرگ و میرها ...10 جولای 2016 ... معاون درمان وزیر بهداشت اولین علت مرگ و میر ایرانیان را سکته های قلبی عنوان کرد و هدفگذاری های آتی و اقدامات ان.10 جولای 2016 ... معاون درمان وزیر بهداشت اولین علت مرگ و میر ایرانیان را سکته های قلبی عنوان کرد و هدفگذاری های آتی و اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کرد.10 جولای 2016 ... آفتاب نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت اولین علت مرگ و میر ایرانیان را سکته های قلبی عنوان کرد و هدفگذاری های آتی و اقدامات انجام شده در این زمینه را ...آگهی استخدام شرکت شیرین پارت ايرانيان ضمن آرزوی موفقیت برای یکایک شما کارجویان گرامی، سایت ایران استخدام در نظر دارد تمامی آگهی های استخدامی شرکت ...24 ا کتبر 2015 ... دکتر مطهره علامه در گفتوگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که بیماریهای قلبی و عروقی اولین علت مرگ ...اولین علت مرگ ایرانیان چیست. گوشي موبايل وزير اقتصاد چيست؟ (عكس). در مراسم معارفه مدیرعامل جدید بانك ملی ایران، عكاسان خبری از گوشی موبایل وزیر اقتصاد ...12 آگوست 2015 ... وی افزود: در بین آقایان هم سرطان معده خیلی شایع است و اولین علت مرگ و میر در ... الحاق ایران به .... بیشترین علت مرگ و میر در ایران چیست - چت اورداپ.اولین علت مرگ ایرانیان چیست. سرمربی تیم ملی فوتسال خواستار دیدار با ازبکستان و تایلند شد. به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ...


کلماتی برای این موضوع

الف علت مرگ مهرداد اولادی مشخص شداعلام علت واقعی مرگ اولادی کار درستی بوده که درراستای روشنگری واحترام به ا فکار عمومی آیا میدانید علت اصلی بروز زلزله چیست؟برای شناخت هر پدیده ای درجهان واقع لازم است ابتدا ازآن تعریف مناسب ونسبتاً جامعی چرا جنین سقط می شود؟سقط جنین چیست؟پرشین …نقش گوش در ایجاد سرگیجه چیست؟ تغذیه ی مناسب برای دانش آموز دختر و پسر چرا خواب هایی هارپ چیست؟ شیعه نیوز اصولا امواج آنتن ها پس از اصابت به آیونوسفیر و بازگشت به زمین قادر اند نه تنها به عمق مقالات بودا کیست وعقایدش چیست و بودیسم …بودا کیست وعقایدش چیست؟ بنابر داستان‌های بودایی سیدارتا در نپال کنونی بدنیا آمدهپوست و مو پزشکان ایران از زمانی که اولین تولیدکننده صنعتی شامپو در دهه ۱۹۳۰، این فرآورده را در مقیاس کوچک عصر ایران موزه ی مو مکانی عجیب در ترکیه عکس جاذبه های زیبا و دیدنی که کمتر کسی از آنها خبر دارد تعمید چیست؟ کالیب فیشر بنده سال گذشته در استامبول بودم و در کلیسای ایرانیانِ آن شهر خدمت می‌کردمپاسخ رهبر انقلاب به ۱۱ پرسش درباره مسئله هسته‌ایبه مناسبت بیانات مهم رهبر انقلاب درباره مسئله هسته‌ای در روز ولادت حضرت زهرا سلام



لینک منبع :اولین علت مرگ ایرانیان چیست؟

اولین علت مرگ ایرانیان چیست؟ - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ... www.tabnak.ir/fa/news/604737/اولین-علت-مرگ-ایرانیان-چیست‎Cached10 جولای 2016 ... معاون درمان وزیر بهداشت اولین علت مرگ و میر ایرانیان را سکته‌های قلبی عنوان کرد و هدفگذاری‌های آتی و اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کرد. اولین علت مرگ ایرانیان چیست؟ www.fardanews.com/fa/news/541399/اولین-علت-مرگ-ایرانیان-چیست 10 جولای 2016 ... معاون درمان وزیر بهداشت اولین علت مرگ و میر ایرانیان را سکته‌های قلبی عنوان کرد و هدفگذاری‌های آتی و اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کرد. اولین علت مرگ و میر ایرانیان چیست؟ - پایگاه خبری گیل نگاه | رسانه ... gilnegah.ir/56444/اولین-علت-مرگ-میر-ایرانیان-چیست؟/‎Cached11 جولای 2016 ... گیل نگاه:معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: سکته قلبی با میزان ۱۳٫۷ درصد اولین علت مرگ و میر در ایران و بیماری‌های مغزی با ۹٫۳۳ ... اولین علت مرگ و میر ایرانیان چیست؟ - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/news/.../اولین-علت-مرگ-و-میر-ایرانیان-چیست‎Cached11 جولای 2016 ... شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: سکته قلبی با میزان 13.7 درصد اولین علت مرگ و میر در ایران و بیماری های ... علت‌های مرگ در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/علت‌های_مرگ_در_ایران‎Cached Similarﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﻨﺪ که ﻣﺮگ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی دﺳﺘﮕﺎه ﮔﺮدش ﺧﻮن و ﺳﻮاﻧﺢ و ﺣﻮادث در ﺗﻤﺎم ﺳﺎﻟﻬﺎی ۱۳۵۸ ﺗﺎ ۱۳۸۰ در اﯾﺮان ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺐ در رﺗﺒﻪﻫﺎی اول و دوم ﻗﺮار داﺷﺘﻪ اﺳﺖ. ﻋﻠﻞ ﻓﻮق و ﺳﺮﻃﺎﻧﻬﺎ، ﺑﯿﻤﺎرﯾﻬﺎی دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻨﻔﺲ، ... علت اول مرگ و میر در ایران چیست؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../علت-اول-مرگ-و-میر-در-ایران-چیست‎Cached13 جولای 2016 ... معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که در کشور سکته قلبی با میزان ۱۳.۷ درصد اولین علت مرگ و میر است، افزود: بیماری‌های مغزی با ۹.۳۳ درصد و ... اولین و اصلی ترین علت مرگ ایرانیان چیست؟ - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/150168132025942‎Cachedاولین همایش تقدیر از بیمارستان های برتر در اجرای برنامه مدیریت درمان سکته های قلبی و مغزی صبح امروز در سالن همایش های بیماوستان شهید رجایی تهران برگزار شد. اولین و اصلی ترین علت مرگ ایرانیان چیست؟ - خبر مهم khabarmohem.com/.../اولین-و-اصلی-ترین-علت-مرگ-ایرانیان-چیست-1607107.html‎Cached5 روز پیش ... مشاور معاونت درمان در امور بیماری های وزارت بهداشت در این همایش در خصوص برنامه ۲۴۷ و ۷۴۴ گفت: علت اول و اصلی مرگ ایرانیان سکته قلبی و مغزی است ... اصلی ترین علت مرگ ایرانیان چیست؟ - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../643439-اصلی-ترین-علت-مرگ-ایرانیان-چیست‎Cached5 روز پیش ... مشاور معاونت درمان در امور بیماری های وزارت بهداشت در این همایش در خصوص برنامه ۲۴۷ و ۷۴۴ گفت: علت اول و اصلی مرگ ایرانیان سکته قلبی و مغزی است ... جهان نیوز - اولین عامل مرگ و میر در ایران jahannews.com/analysis/280197/اولین-عامل-مرگ-میر-ایران‎Cachedفشارخون بالا، اولین عامل مرگ و میر ایرانیهاست. ... و بحرانی، می گوید: پرفشاری خون در ایران و جهان علت اصلی بروز بیماریهای قلب و عروق است که هم اکنون نخستین علت ...