مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رونمایی از دوربینی به‌ اندازه یک دانه‌ نمک +عکس

[ad_1]

مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و می‌تواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند.

 به گزارش مشرق، محققان دانشگاه اشتوتگارت با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ساخت یک دوربین شدند که سه لنز دارد و آن را بر روی انتهای یک فیبر نوری که عرض آن به اندازه دو تار مو است قرار دادند.

به گفته محققان این پژوهش، از این فناوری می‌توان در دستگاه‌های آندوسکوپی برای کاوش در درون بدن انسان همچنین در دستگاههای نظارت امنیتی تقریبا نامرئی و یا مینی ربات‌هایی که دارای دید خودکار هستند استفاده کرد.

رونمایی از دوربینی که به‌اندازه یک دانه نمک است+عکس

با توجه به محدودیت‌های تولید، در حال حاضر نمی توان لنزها را به اندازه کافی کوچک تولید کرد تا در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار گیرند بنابراین محققان این پژوهش برای ساخت این دوربین کوچک از فناوری چاپ سه بعدی کمک گرفته اند.

به گفته محققان این پژوهش، طراحی، ساخت و آزمایش این دوربین کوچک که کارآیی و کیفیت فوق العاده‌ای دارد، تنها چند ساعت زمان می‌برد.

این لنز ترکیبی تنها ۱۰۰ میکرومتر (۰.۱ میلی متر یا ۰.۰۰۴ اینچ) عرض داشته که با احتساب پوشش آن این میزان به ۱۲۰ میکرومتر می‌رسد.

"این سیستم تصویربرداری” به راحتی در داخل یک سوزن سرنگ استاندارد جای گرفته و می‌تواند در اندامهای انسان حتی مغز تزریق شود.

محققان بر این باورند که برنامه های کاربردی تشخیصی به ما امکان آزمایش اجسام کوچک را به صورت غیر تهاجمی و غیر مخرب در پزشکی و همچنین بخش صنعت می‌دهد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


29 ژوئن 2016 ... مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و میتواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند.30 ژوئن 2016 ... مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و می تواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند.29 ژوئن 2016 ... مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و میتواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند.29 ژوئن 2016 ... مهندسان آلمانی موفق بِه طراحی یِک دوربین شدند کِه بزرگتر اَز یِک دانه نمک بوده وَ می تواند دَر آینده تصویربرداری وَ نظارت بَر سلامت تغییر ایجاد کند.29 ژوئن 2016 ... رونمایی از دوربینی که بهاندازه یک دانه نمک است عکس با توجه به محدودیتهای تولید، در حال حاضر نمی توان لنزها را به اندازه کافی کوچک تولید کرد تا ...29 ژوئن 2016 ... به گزارش مشرق، محققان دانشگاه اشتوتگارت با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ساخت یک دوربین شدند که سه لنز دارد و آن را بر روی انتهای یک ...30 ژوئن 2016 ... مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و میتواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند.مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و میتواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند.. به گزارش مشرق، ...به گزارش مشرق، محققان دانشگاه اشتوتگارت با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ساخت یک دوربین شدند که سه لنز دارد و آن را بر روی انتهای یک فیبر نوری که ...


کلماتی برای این موضوع

نوآوری و تکنولوژی،اختراعات جدیددستبند هوشمند برای کنترل سلامت کودکان محققان موفق به طراحی و تولید یک دستبند نظارت بر پول نیوز پیش از هر چیز، باید کسب و کار را در محدوده مکانی که در آن فعالیت دارد، به مردم معرفی کنیدطراحی های ساده ولی خلاقانهاشتباه نکنید این همبرگر نیست یک هاب به شکل همبرگر است که شما میتوانید همزمان ۴ پورت برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …اگر با دقت به یک رشته فیبر نوری نگاه کنید، می بینید که از قسمت‌های زیر ساخته شده تکنولوژی تکنولوژیآموزش ترفند کاهش مصرف اینترنت تلگرام با یک راه حل سریع و مطمئن میتوانید از اینترنت مزینان شناسی شاهدان کویر مزیناناحسان شریعتی جنبش دانشجویی نباید متکی به جریان ها و احزاب بیرون از دانشگاه باشند



لینک منبع :رونمایی از دوربینی به‌ اندازه یک دانه‌ نمک +عکس

Images for رونمایی از دوربینی به‌ اندازه یک دانه‌ نمک +عکس رونمایی از دوربینی به‌ اندازه یک دانه‌ نمک +عکس - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../رونمایی-از-دوربینی-به-اندازه-یک-دانه-نمک-عکس 29 ژوئن 2016 ... مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و می‌تواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند. رونمایی از دوربینی به‌ اندازه یک دانه‌ نمک +عکس - صبحانه آنلاین ... sobhanehonline.com/.../رونمایی-از-دوربینی-به‌-اندازه-یک-دانه‌-نمک-عکس‎Cached29 ژوئن 2016 ... مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و می‌تواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند. رونمایی از دوربینی به اندازه یک دانه نمک +عکس - بلاغ مازندران | خبر ... khabarfarsi.com/u/21157011 30 ژوئن 2016 ... رونمایی از دوربینی به اندازه یک دانه نمک +عکس. مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و می تواند در آینده ... رونمایی از دوربینی به‌ اندازه یک دانه‌ نمک +عکس - نوشهر آنلاین noshahronline.ir/.../57416-رونمایی-از-دوربینی-به‌-اندازه-یک-دانه‌-نمک-+عکس.html 29 ژوئن 2016 ... به گزارش مشرق، محققان دانشگاه اشتوتگارت با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ساخت یک دوربین شدند که سه لنز دارد و آن را بر روی انتهای یک ... رونمایی از دوربینی به‌ اندازه یک دانه‌ نمک +عکس - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../رونمایی-از-دوربینی-به-اندازه-یک-دانه-نمک-عکس‎Cached29 ژوئن 2016 ... مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و می‌تواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند. ساخت دوربینی به بزرگی دانه نمک - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/07/01/1322444 1 جولای 2016 ... دانشمندان موفق به ساخت دوربینی به اندازه یک دانه نمک شده اند که به راحتی درون یک سرنگ جای می گیرد. ساخت دوربینی که به اندازه یک دانه نمک است + تصاویر - خبرگزاری میزان www.shahrekhabar.com/science/1467337680051509 1 جولای 2016 ... مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و می‌تواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند. رونمایی از دوربینی به‌ اندازه یک دانه‌ نمک +عکس ظهر چهارشنبه 9 تیر 95 | khabarche.ir/خبر/.../رونمایی-از-دوربینی-به--اندازه-یک-دانه--نمک--عکس 29 ژوئن 2016 ... مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و می‌تواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند. اختراعات جدید - اختراعات جدید analysysmason.in/category/اختراعات-جدید/‎Cachedدو مبتکرجوان آلمانی به نام های ” شی شافرانک” و ” اود وبمن ” یک خط کش جالب و جذاب را با تلفیق ... رباتیک هوشمند با هدف انتقال خودرو از جایگاه مخصوص تا پارکینگ طبقاتی رونمایی شد. co6712. ادامه مطلب · دوربینی که به اندازه یک دانه نمک است+ تصاویر.