مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سریعترین ابررایانه جهان در راه است

[ad_1]

ابررایانه خبرساز چینی‌ها که لقب قدرتمندترین ابررایانه جهان را گرفته است هنوز نیامده جای خود را به رقیبی از شرکت آی بی ام می دهد.

 به گزارش مشرق، در روزهای اخیر ابررایانه قدرتمند چین موسوم به Sunway TaihuLight حسابی سر و صدا به راه انداخته است. مهندسین مرکز تحقیقات ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری چین موفق به ساخت این ابررایانه شده اند که قادر است در هر ثانیه ۹۳ هزار تریلیون محاسبه انجام دهد. این ابر ماشین محاسباتی در مقایسه با آخرین ابر رایانه قدرتمند جهان یعنی Tianhe-۲ دو برابر سریع تر و بازدهی آن ۳ برابر بیشتر است.
 
حالا تنها با گذشت چند روز از این خبر، شرکت آی بی ام از جزئیاتی خبر داده که نشان می دهد ابررایانه ای به مراتب سریعتر از محصول خبرساز چینی ها در راه است.
 
این ابررایانه Summit نام دارد و پیش بینی می شود در اوایل سال ۲۰۱۸ در  آمریکا نصب و راه اندازی شود.
 
نکته جالب درخصوص این ابررایانه، افزایش توان محاسباتی آن نسبت به طرحهای اولیه بوده است. در ابتدا قرار بود ابررایانه Summit در هر ثانیه ۱۵۰ هزار تریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد اما حالا عنوان شده که این توان به ۲۰۰ هزار تریلیون محاسبه در ثانیه افزایش یافته است، حال آنکه ابررایانه ساخت مهندسان چینی ۹۳ هزار تریلیون محاسبه را در یک ثانیه انجام می دهد که البته این توان در بهترین حالت ممکن به ۱۲۴.۵ هزار تریلیون محاسبه در ثانیه افزایش می یابد.
 
هزینه ای که برای ساخت ابررایانه Summit پرداخت شده چیزی بالغ بر ۳۲۵ میلیون دلار است که در تاریخ ساخت این دسته از ماشین آلات محاسباتی یک رقم نجومی محسوب می شود. این ابررایانه دارای ریزپردازشگرهای  IBM Power۹ است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


29 ژوئن 2016 ... ابررایانه خبرساز چینی ها که لقب قدرتمندترین ابررایانه جهان را گرفته است هنوز نیامده جای خود را به رقیبی از شرکت آی بی ام می دهد.۱۳:۵۷ - پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵. سریعترین ابررایانه جهان در راه است. ابررایانه خبرساز چینی ها که لقب قدرتمندترین ابررایانه جهان را گرفته است هنوز نیامده جای خود را ...29 ژوئن 2016 ... ابررایانه خبرساز چینی ها که لقب قدرتمندترین ابررایانه جهان را گرفته است هنوز نیامده جای خود را به رقیبی از شرک.سریعترین ابررایانه جهان در راه است. گوگل پلاس فیس نما کلوب linkedin.30 ژوئن 2016 ... به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای اخیر ابررایانه قدرتمند چین موسوم به Sunway TaihuLight حسابی سر و صدا به راه انداخته است. مهندسین مرکز ...29 ژوئن 2016 ... در روزهای اخیر ابررایانه قدرتمند چین موسوم به Sunway TaihuLight حسابی سر و صدا به راه انداخته است. مهندسین مرکز تحقیقات ملی مهندسی کامپیوتر ...29 ژوئن 2016 ... taihulight، مشرق، ابررایانه خبرساز چینی ها، سریعترین ابررایانه جهان، ibm، ابر رایانه سریعترین اقتصاد دَر حال رشد دنیاابررایانه خبرساز چینی ها ...30 ژوئن 2016 ... در روزهای اخیر ابررایانه قدرتمند چین موسوم به Sunway TaihuLight حسابی سر و صدا به راه انداخته است. مهندسین مرکز تحقیقات ملی مهندسی کامپیوتر ...30 ژوئن 2016 ... شرکت آی بی ام از جزئیاتی خبر داده که نشان می دهد ابررایانه ای به مراتب سریعتر از محصول خبرساز چینی ها در راه است. ابررایانه خبرساز چینی ها که ...


کلماتی برای این موضوع

نقشه های با کیفیت عراق کربلانجفراه ها فرهنگ …برای مشاهده نقشه ها در ابعاد اصلی روی تصاویر کلیک کنید نقشه نجف نقشه کربلا نقشه راه علت اصلی وقوع زلزله علت اصلی وقوع زلزله علت اصلی زلزله ، گرمای زیاد داخل کره زمین است درون زمین بسیار مجله اینترنتی موبایل و تکنولوژی اخبار …مجله اینترنتی موبایل و تکنولوژی جدیدترین اخبار تکنولوژی نقد و بررسی گوشی موبایل و تصاویر سریع‌ترین جت شخصی جهان را …به گزارش پدال، رئیس بخش هواپیما هوندا دراین‌باره گفته است ما هوندا جت نستعلیق نویسی در دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی با عرضه آزاد فونت نستعلیق، گام نخست را در عرضه فونت وظایف و اختیارات رییس جمهور در قانون اساسی …به گزارش فرهنگ نیوز ، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در فصل نهم به قوه مجریه در اصل بی باک نیـــوز حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران تمدید داماتو توسط آمریکا نقض برجام استجستجوگر اخبار پارسیکتمامی خبرها بصورت خودکار و توسط نرم افزار جستجوگر خبر سایت گردآوری شده و سایت پایگاه خبری الف خبر حساب های میلیاردی کذب محض است لغو سخنرانی یک نماینده مسأله است اما به رئیس قوه ترفندهای موبایل، دنیای موبایل، تبلت،ترفند … عنوان باریکترین لپ تاپ جهان در سال تصاویر بازی رایانه ای همه چیز درباره



لینک منبع :سریعترین ابررایانه جهان در راه است

سریعترین ابررایانه جهان در راه است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../سریعترین-ابررایانه-جهان-در-راه-است‎Cached29 ژوئن 2016 ... ابررایانه خبرساز چینی ها که لقب قدرتمندترین ابررایانه جهان را گرفته است هنوز نیامده جای خود را به رقیبی از شرکت آی بی ام می دهد. سریعترین ابررایانه جهان در راه است - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/596522/سریعترین-ابررایانه-جهان-در-راه-است 29 ژوئن 2016 ... به گزارش مشرق، در روزهای اخیر ابررایانه قدرتمند چین موسوم به Sunway TaihuLight حسابی سر و صدا به راه انداخته است. مهندسین مرکز تحقیقات ملی ... Images for سریعترین ابررایانه جهان در راه است سریعترین ابررایانه جهان در راه است payeshonline.com/news/.../سریعترین_ابررایانه_جهان_راه_است‎Cachedسریعترین ابررایانه جهان, ابررایانه خبرساز چینی‌ها, ابر رایانه, TaihuLight, IBM, ... قدرتمند چین موسوم به Sunway TaihuLight حسابی سر و صدا به راه انداخته است. سریعترین ابررایانه جهان در راه است - جوان ایرانی | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/21087087 29 ژوئن 2016 ... سریعترین ابررایانه جهان در راه است. سرویس فناوری جوان ایرانی به نقل از ایتنا؛ بخش فناوری شخصی: چینی ها زیاد خوشحال نباشند؛ جوان ایرانی- ... سریعترین ابررایانه جهان در راه است - خبرگزاری مهر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/21066184 سریعترین ابررایانه جهان در راه است. ابررایانه خبرساز چینی ها که لقب قدرتمندترین ابررایانه جهان را گرفته است هنوز نیامده جای خود را به رقیبی از شرکت آی بی ام می ... سریعترین ابررایانه جهان در راه است - الف | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/21075894 29 ژوئن 2016 ... سریعترین ابررایانه جهان در راه است. ابررایانه خبرساز چینی ها که لقب قدرتمندترین ابررایانه جهان را گرفته است هنوز نیامده جای خود را به رقیبی از ... سریعترین ابررایانه جهان در راه است - پول نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/21175478 سریعترین ابررایانه جهان در راه است. پول نیوز - ابررایانه خبرساز چینی ها که لقب قدرتمندترین ابررایانه جهان را گرفته است هنوز نیامده جای خود را به رقیبی از شرکت ... سریعترین ابررایانه جهان در راه است - onvansho onvansho.ir/result/سریعترین-ابررایانه-جهان-در-راه-است.html ابررایانه جهان را جهان را گرفته است ابررایانه جهان در راه . آشنایی با سریع‌ترین حیوانات جهان مایکل جانسون رکوددار سریع‌ترین انسان جهان است با در صف اول رقابت است ... سریعترین ابررایانه جهان در راه است | خبر از ما www.khabarazma.com/171457 شرکت آی بی ام از جزئیاتی خبر داده که نشان می دهد ابررایانه ای به مراتب سریعتر از محصول خبرساز چینی ها در راه است.