مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نمره سواد سلامت شما چند است؟

[ad_1]

مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تشریح «سواد سلامت» گفت: توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و توانایی عمل کردن به آن اطلاعات بهداشتی به معنای سواد سلامت است، البته دانستن یک مسئله است و رفتار مبتنی بر آن دانسته، یک مسئله دیگر است.

به گزارش مشرق، نسترن کشاورز محمدی در تعریف سواد سلامت اظهار داشت: امروزه سلامت را ماحصل تعامل 6 دسته از عوامل در نظر می‌گیرند؛ عوامل ژنتیکی و زیستی، عوامل روانشناختی، عوامل اجتماعی، عوامل اقتصادی، عوامل سیاسی و عوامل زیست محیطی.

 
وی با تصریح بر اینکه سواد سلامت یکی از عوامل بسیار مهم در سلامت افراد است، بیان داشت: البته این بدان معنا نیست که هر کسی سواد سلامت بالایی داشت، حتماً سلامت بالایی نیز خواهد داشت زیرا تبدیل سواد سلامت به محصول سلامت مستلزم یکسری عوامل است که خارج از اختیار فرد است.

 نمره سواد سلامت شما چند است؟

 
دانشیار ارتقاء سلامت و مشاور اداره کل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه این برنامه رادیویی با موضوع (سواد سلامت در جامعه) ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت سواد سلامت را تعریف کرده است. توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و بالاخره توانایی عمل کردن به آن اطلاعات بهداشتی، سواد سلامت عنوان می‌شود.
 
وی تاکید کرد: بنابراین لازم است در ابتدا منبع اطلاعاتی در حوزه سلامت داشته باشیم و افراد بتوانند دسترسی پیدا کنند. پس از آن افراد بتوانند آن را بفهمند یعنی به زبان خودشان باشد. وقتی اطلاعات را پیدا کردند، بتوانند این اطلاعات را در زندگی روزمره شان به عمل تبدیل کنند.
 
کشاورز محمدی با بیان مجدد این مسئله که سواد سلامت به تنهایی برای داشتن سلامت کافی نیست، با ذکر مثالی ادامه داد: همه دیدیم پزشکانی که سیگار می‌کشند در حالیکه هیچ کس به اندازه پزشکان نمی‌داند، سیگار ضرر دارد. بنابراین دانستن یک مسئله است و رفتار مبتنی بر آن دانسته، یک مسئله دیگر است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

الف استادان بی سواد ولی پرمدعادوست عزیز عمق فاجعه چیزی بیشتر از اونه که شما به آن اشاره کرده اید به عنوان مثال یکی اولین وبلاگ مربیان بهداشتمراقبین سلامتحتما شما هم از اشخاصی هستید که به محض شنیدن نام عنبرنسارا در فکر خود گمان میکنید که یکنحوه انجام برنامه ریزی خوب و موفق چگونه است؟سبک زندگیتحصیلاتبرای اینکه بتوانید یک برنامه خوب داشته باشید که بعد از چند روز در اثر فشار زیاد از مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت مقالات سلامتهوازی شدت می خواهد یا زمان؟ چهار راه پیشگیری از سرطان سینه خوردن شیر موز، در وعده ی خطرات استرس و اضطراب و روشهای غلبه بر آن، …تفسیر نمره کل پایین تر از بیان‌گر استرس پایین و بهداشت روانی خوب می‌باشدالف درددلی درباره مشکلات دانشجویان دانشگاه پیام …باسلام همسربنده دانشجوی رشته علوم قرانی پیام نور است تمام مشکلات مطرح شده وجود دارد و سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس …عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر سامانه ضمن خدمت فرهنگیان سامانه جامع مدیریت …سامانه مدیریت ضمن خدمت فرهنگیان سامانه ضمن خدمت فرهنگیان سامانه یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتاین ابزار به مدیران سایت ها و وبلاگ ها این امکان را می دهد که فایل های ویدیویی خود را صفحه اول انجمن پرسشنامه ایرانانجمن پرسشنامه ایران اولین پایگاه عرضه خدمات ابزارسازی پژوهش به صورت تخصصی استپذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس، از حرف تا عمل …داوطلبانی که مدرک زبان ندارند می توانند به‌صورت مشروط در آزمون شرکت کنند بدیهی است هنر برخورد با آدم‌های غیرمنطقی یک پزشکآیا شما کار و حرفه‌ای دارید که لازمه آن سر و کله زدن با طیف وسیعی از ارباب رجوع و مردم اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید اطلاعات عمومیدانستنیهاآیا می دانید دانستنیهای طبیعتمقالات اطلاعات عمومی معلومات گنجور وحشی گزیده اشعار ترکیبات گلهٔ یار …با دو بار کلیک بر روی هر واژه می‌توانید معنای آن را در لغت‌نامهٔ دهخدا جستجو کنیدآموزش قالی بافی پارسیان آموزآموزش بافت فرش با قلاب سلام دوستان براتون یه مدل فرش گذاشتم که با قلاب درست شده و کدام دانشگاه بروم؟ دولتی؟ آزاد؟ علمی …قبل از دانشگاه کاری که قبل از سالگی باید انجام دهید خانم ها در چه رشته هایی موفق محسن چاوشی امیر بی‌گزند برآمده از خَلَجان‌های روحی …محسن چاوشی امیر بی‌گزند برآمده از خَلَجان‌های روحی آدم‌هاستایده های پولساز من مجله کارآفرینی کارخانه تبدیل …ایده به تنهایی ارزشی ندارد ، چیزی که به ایده ارزش می دهد ، اجرا کردن آن است هنر هارپ چیست؟ شیعه نیوز با این تفاوت که رادیو ترموگرافی سیستمی است که با قدرتی به کوچکی ٣٠ وات لایه های زیر راه برای درمان افسردگی که می‌تواند جایگزین …احساس افسردگی و غمگین بودن، واکنش طبیعی بدن به مشکلات و فقدان‌های زندگی است گاهی این



لینک منبع :نمره سواد سلامت شما چند است؟

نمره سواد سلامت شما چند است؟ - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/fa/.../نمره-سواد-سلامت-شما-چند-است‎Cached29 ا کتبر 2016 ... مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تشریح «سواد سلامت» گفت: توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و توانایی عمل کردن به آن اطلاعات ... نمره سواد سلامت شما چند است؟ - خبرگزاری دانشجو snn.ir/detail/News/555309/9009‎Cached29 ا کتبر 2016 ... نمره سواد سلامت شما چند است؟ مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تشریح «سواد سلامت» گفت: توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و ... نمره سواد سلامت شما چند است؟ - تابناک | دمادم https://damadam.ir/news/نمره-سواد-سلامت-شما-چند-است/4080994 مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تشریح «سواد سلامت» گفت: توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و توانایی عمل کردن به آن اطلاعات بهداشتی به معنای ... نمره سواد سلامت شما چند است؟ - روز نو | دمادم https://damadam.ir/news/نمره-سواد-سلامت-شما-چند-است/4081049 روز نو : مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تشریح «سواد سلامت» گفت: توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و توانایی عمل کردن به آن اطلاعات بهداشتی ... نمره سواد سلامت شما چند است؟ - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health-science/نمره-سواد-سلامت-شما-چند-است/.../6040085/ 29 ا کتبر 2016 ... مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تشریح «سواد سلامت» گفت: توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و توانایی عمل کردن به آن اطلاعات ... نمره سواد سلامت شما چند است؟ | شفاف | خبروان khabarone.ir/news/4458881/نمره-سواد-سلامت-شما-چند-است 29 ا کتبر 2016 ... نمره سواد سلامت شما چند است؟ مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تشریح «سواد سلامت» گفت: توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و ... اخبار ایران و جهان|سامانه اطلاع رسانی سراج۲۴ | نمره سواد سلامت شما چند است؟ seraj24.ir/fa/news-details/148239/-نمره-سواد-سلامت-شما-چند-است؟/ 29 ا کتبر 2016 ... مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تشریح «سواد سلامت» گفت: توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و توانایی عمل کردن به آن اطلاعات ... نمره سواد سلامت شما چند است؟ - نودیها navadiha.ir/نمره-سواد-سلامت-شما-چند-است؟/ وی با تصریح بر اینکه سواد سلامت یکی از عوامل بسیار مهم در سلامت افراد است، بیان داشت: البته این بدان معنا نیست که هر کسی سواد سلامت بالایی داشت، حتماً سلامت ... نمره سواد سلامت شما چند است؟ - صراط نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27327202/redirect/seratnews.ir 30 ا کتبر 2016 ... نمره سواد سلامت شما چند است؟ مشاور معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با تشریح سواد سلامت گفت: توانایی دسترسی به اطلاعات بهداشتی، درک و توانایی ... نمره سواد سلامت شما چند است؟+عکس | تراز نیوز - خبر پو khabarpu.com/k.php?u...2KrYsdin2LIg2YbbjNmI2LI= نمره سواد سلامت شما چند است؟+عکس - تراز نیوز | خبرپو.