وبسایت آی بازاریابی: اگر تاکنون خواستهاید بدانید که دنیای بازاریابی تا چه اندازه گسترده و پراکنده است، سعی کنید فقط لیستی از انواع بازاریابی برای خودتان ایجاد کنید. خیلی راحت و ساده با انواع بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محصول، بازاریابی ویروسی شروع میشود و یکباره از 100 مورد میگذرد.
1- بازاریابی رابطهای(affiliate marketing): پرداخت به یک رابط یا آشنا برای هدایت ترافیک/مشتری به وبسایت/کسبوکار شما
2- بازاریابی چالاک(agile marketing): استفاده از مجموعهای از روشهای توسعه در دپارتمان بازاریابی
3- بازاریابی الگوریتمی(algorithmic marketing): استفاده از الگوریتمهای نرمافزاری برای اجرای بازاریابی نیمهخودکار
4- بازاریابی غافلگیرانه(ambush marketing): استفاده از فرصت یک رویداد بزرگ بدون صرف هزینه برای حمایت از آن رویداد
5- بازاریابی تحلیلی(analytical marketing): مدلها و روشهای کمی بازاریابی
6- بازاریابی پیشبین(anticipation marketing): شکلی از بازاریابی که پیش از عرضه و معرفی یک محصول شکل میگیرد.
7- بازاریابی مقالهای(article marketing): نگارش مقالات (بهصورت آفلاین یا آنلاین) برای ترویج یک کسبوکار
8- بازاریابی صنعتی(B2B marketing): بازاریابی باهدف دیگر کسبوکارها
9- بازاریابی مصرفی(B2C marketing): بازاریابی باهدف مصرفکنندگان
10- بازاریابی فرد(B2P marketing): بازاریابی باهدف یک فرد خاص از جمعیت مصرفکنندگان
11- بازاریابی رفتاری(behavioral marketing): هدف گرفتن پیشنهادها و تبلیغات بر اساس رفتار کاربر
12- بازاریابی کلاهسیاه(blackhat marketing): عموماً مورداستفاده در سئو و رتبهبندی نتایج موتورهای جستجو، تحت تأثیر قرار دادن نتایج موتورهای جستجو از طریق روشهای غیراخلاقی
14- بازاریابی مرکز تماس(call center marketing): بازاریابی تلفنی و از راه دور و رسیدگی به تماس دریافتی از طرف مشتریان فعلی و بالقوه
15- بازاریابی دانشگاه(campus marketing): بازاریابی باهدف دانشجویان یا از طریق آنها
16- بازاریابی کاتالوگ(catalogue marketing): بازاریابی از طریق کاتالوگهایی که از طریق پست توزیع میشوند.
17- بازاریابی سببی(cause marketing): کسبوکارها با همکاری با مجموعه غیرانتفاعی برای کسب منافع دو طرف اقدام به بازاریابی میکنند.
18- بازاریابی با افراد مشهور(celebrity marketing): استفاده از ستارگان مشهور و شناختهشده بهعنوان سخنران جهت تائید یا اعلام رضایت
19- بازاریابی کانال(channel marketing): بازاریابی ترویج و ترفیع از طریق عمدهفروشان، توزیعکنندگان، فروشندگان مجدد
20- بازاریابی حلقه بسته(Closed-Loop Marketing): اندازهگیری نرخ بازگشت سرمایه از دوره عمر بازاریابی به فروشها
21- بازاریابی ابری(cloud marketing): استفاده از اپلیکیشن های نرمافزار بهعنوان یک سرویس برای بازاریابی
22- بازاریابی تعاونی(cooperative marketing): شرکتها یک محصول یا خدمت یا برند را که بهصورت مشترک توسعه دادهاند بازاریابی میکنند.
23- بازاریابی اجتماعی(communal marketing): درگیر کردن عموم مردم در توسعه یک کمپین بازاریابی
24- بازاریابی جامعه(community marketing): بازاریابی از طریق ایجاد یک اجتماع آنلاین
25- بازاریابی محاسباتی(computational marketing): معادل بازاریابی مهندسی مالی
26- بازاریابی متمرکز(Concentrated marketing): زمانی که پیام شما باهدف رسیدن به تنها یک بازار کوچک منتشر میشود.
27- بازاریابی محتوا(content marketing): تهیه محتوای مفید و سرگرمکننده برای مخاطبین
28- بازاریابی متنی(contextual marketing): ارائه پیامها/پیشنهادهای مرتبط و بهینه
29- بازاریابی بحثبرانگیز(controversial marketing): جلبتوجه از طریق ایجاد بحث و یا تضاد
30- بازاریابی محاوره(conversational marketing): وارد شدن فعالانه در گفتگویی دوطرفه با مشتریان
32- بازاریابی محتوای تبدیل(conversion content marketing): ترکیبی از بازاریابی محتوا و بازاریابی نرخ تبدیل
33- بازاریابی شرکتهای بزرگ(corporate marketing): بازاریابی در سطح شرکتهای بزرگ و استانداردهای مربوط به آنها خصوصاً در شرکتهای چند محصولی
34- بازاریابی پرداخت به ازاء هر عمل(CPA marketing): نوعی از بازاریابی که در آن به افراد به ازاء ترغیب مخاطبین به انجام کاری مانند پر کردن یک فرم پرداختی صورتی میگیرد.
35- بازاریابی متقابل(cross-marketing): همکاری در بازاریابی، ارائه چند محصول در قالب یک محصول، ترویج چند محصول در کنار هم، اعطاء لیسانس و …
36- بازاریابی فرهنگی(culture marketing): محتوای برند، فصل مشترک فرهنگ و بازاریابی
37- بازاریابی داده ها-وب-( data (web) marketing): استفاده از اطلاعات بهعنوان یک کانال بازاریابی
38- بازاریابی کانال داده(database marketing): استفاده از پایگاههای داده، از قبیل سیستمهای مدیریت روابط مشتری برای هدایت برنامههای بازاریابی
39- بازاریابی اطلاعات محور(data-driven marketing): استفاده از اطلاعات، خصوصاً تحلیلها، برای هدایت تصمیمهای بازاریابی
40- بازاریابی دیجیتال(digital marketing): بازاریابی از طریق کانالهای دیجیتال، خصوصاً اینترنت
41- بازاریابی مستقیم(direct marketing): بازاریابی مستقیم باهدف مخاطب، بدون استفاده از تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی
42- بازاریابی پاسخ مستقیم(direct response marketing): بازاریابی مستقیم که بهگونهای طراحیشده باشد که در لحظه پاسخی از مخاطب دریافت کند.
43- بازاریابی مخرب(disruptive marketing): بکار بردن نوآوری مخرب برای ایجاد بازارهای جدید
44- بازاریابی تنوع(diversity marketing): بازاریابی باهدف گروههای فرهنگی مختلف
45- بازاریابی دربهدر(door-to-door marketing): مراجعه فروشندگان به خانهها و در زدن و معرفی محصول
46- بازاریابی قطرهای(drip marketing): ارسال پیامهای از قبل برنامهریزیشده به مشتریان بالقوه بر اساس یک برنامه زمانی
این مطلب ادامه دارد...