مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تفاوت عشق ورزیدن در زنان و مردان

[ad_1]

زنان در عشق ورزیدن عملکرد بهتری دارند یا مردان؟

adore

به گزارش آلامتو و به نقل از مردمان؛ بااینکه در اکثر فرهنگ‌ها جا افتاده است که روش عشق ورزیدن مردها و زن‌ها با هم متفاوت است و زن‌ها در ابراز عشق و محبت در روابط عاشقانه بهتر عمل می‌کنند، روانشناسان اعتقاد دارند که تحقیقات چندان این ایده را تایید نمی‌کنند.

یک تحقیق جدید که به تازگی در ژورنال Personality and Social Psychology به چاپ رسیده است، مشخص می‌کند که با اینکه مردها به اندازه زن‌ها به ابراز علاقه متمایل هستند، محققان چند تفاوت جالب‌توجه بین زنان و مردان در نحوه ابراز احساساتشان را عنوان می‌کنند.

الیزابت شوئنفلد، محقق این تحقیق و پژوهشگر دانشگاه تگزاس دریافته است که مردها با شروع رابطه‌جنسی و یا انجام مشترک فعالیت‌ها عشق خود را نشان می‌دهند، زنان احساسات خود را با ادعای کمتر و سازگاری بیشتر نشان می‌دهند.

محققان با هر ۱۶۸ زوج شرکت‌کننده در این تحقیق که همه ازدواج اولشان بود، درمورد فعالیت‌ها و ارتباطاتشان با همدیگر طی دو ماه اول زندگی و بعد به صورت سالیانه طی ۱۳ سال بعد از شروع ازدواجشان، مصاحبه کردند.

تقریباً همه زوج‌ها سفیدپوست بودند و بیش از نیمی از آنها تحصیلات عالی داشتند.

برخلاف کلیشه‌های جنسیتی متداول، آخرین یافته‌ها نشان داده است که هرچه مردان همسرشان را بیشتر دوست داشته باشند، محبتشان بیشتر شده و محیطی ایجاد خواهند کرد که زوج می‌توانند انواع و اقسام فعالیت‌ها را در کنار هم انجام دهند، چه فعالیت‌های تفریحی و چه فعالیت‌های مربوط به کارهای خانه.

ولی، به نظر می‌رسد عشق هیچ تاثیری بر میزان مسئولیتی که مردها از کارهای خانه به گردن می‌گیرند ندارد و به نظر نمی‌رسد با عشق بیشتر تمایل آنها به سبک‌تر کردن کارهای همسرشان بیشتر شود.

ولی هرچه بیشتر همسرشان را دوست داشته باشند، احتمال اینکه شروع‌کننده رابطه‌جنسی با او باشند بیشتر خواهد بود ولی این مسئله درمورد خانم‌ها صادق نیست و آنها هرچقدر هم که شوهرانشان را دوست داشته باشند، احتمال اینکه اولین قدم را برای رابطه‌جنسی بردارند بسیار کم است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که اگر زنی احساس کند شوهرش او را دوست ندارد، به جای اینکه علاقه خود را به او نشان دهد یا در فعالیت‌های مشترک بیشتری با او شرکت کند، خود را بیشتر با روحیات و خواسته‌های او تطبیق خواهد داد.

تحلیل‌های چندلایه در این تحقیق نشان داده است که برخلاف انتظارات تئوریک، هر دو جنسیت به یک اندازه به ابراز عشق و محبت خود تمایل دارند. ولی زن‌ها عشقشان را با انجام رفتارهای منفی و مخالف کمتر نشان می‌دهند و مردها با پیشقدم شدن برای رابطه‌جنسی، مشارکت در برنامه‌های تفریحی و همکاری با همسرشان در کارهای خانه عشقشان را ابراز می‌کنند.

کارشناسان دیگر عنوان می‌کنند که بر تفاوت‌های جنسیتی در ازدواج معمولاً بیش از اندازه تاکید می‌شود.

استیو یاپ، محقق دپارتمان روانشناسی دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید، «تفاوت‌های جنسیتی خیلی زیادی بین مردها و زن‌ها به طور کل وجود ندارد. اگر به کل این تحقیق نگاه کنید، تفاوت‌های جنسیتی اصلاً به چشم نمی‌آیند.»

یاپ، که بر روی خوشبختی و ازدواج تحقیق می‌کند، دریافته است که بااینکه ازدواج باعث شادی و خوشبختی بیشتر نمی‌شود، ولی از آنها در برابر زوال شادی که در میانسالی اتفاق می‌افتد، محافظت می‌کند.

او می‌گوید، تعداد بسیار کمی از تفاوت‌های جنسیتی از نظر علمی به اثبات رسیده‌اند، مثل قوی‌تر بودن مردها از نظر فیزیکی، تمایلات جنسی قوی‌تر آنها و تمایل بیشترشان به خشونت. او همچنین متذکر می‌شود که حتی این سه خصوصیت با تجربه و ارتباطات اجتماعی قابل اصلاح است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

نشانه های عشق شدید مردان به زناننشانه های عشق شدید مردان به زنان عشق شدید مردان به زنان علاقه همسر مرد عاشقعنوان دفتر عشق گزیده و خلاصه ای از کتاب هنر عشق ورزیدندفتر عشق گزیده و خلاصه ای از کتاب هنر عشق ورزیدن مردان در ازدواج دوم موفق‌ترند یا زنان؟سایر مطالب زناشویی و همسرداری فرآیند عشق چگونه در یک انسان بوجود می آید؟ روابط دانلود کتاب هنر عشق ورزیدن مرجع دانلود کتاب …نام کتاب هنر عشق ورزیدن نویسنده اریک فروم ناشر پارس بوک زبان کتاب فارسی تعداد کلوب ازدواج و عشق سایت ازدواج،زناشویی، دانستنی …آلودگی هوا و مراقبت های دوران بارداری مادران طلاق پدر و مادر چه تغییراتی در رفتار ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئیازدواج و آموزشهای جنسی و زناشوئی عشق برای زن مفاهیم بسیاری در بردارد او می خواهد آیا انزال در زنان نیز وجود دارد؟ پزشکان ایرانآیا انزال در زنان نیز وجود دارد؟ این امر نه تنها درمورد خانمها صحت دارد، بلکه امری است عشاق موفق کلوب ازدواج و عشقنجات زندگی زناشویی با تشخیص به موقع همسرم را در کاروان زیارتی مسجد جمکران دیدمتعبیر خواب عشق معنی دیدن معشوق در خوابتعبیر خوابتعبیر خواب عتعبیر دیدن عشق در خواب چیست؟ عشق در خواب دیدنی نیست مگر این که خودتان یا دیگریرا عاشق ارگاسم در زنان ارگاسم به طور کلی در متون تخصصی به این صورت تعریف می شود،انقباض شدید ماهیچه ای در طی میگنا مردها را بهتر بشناسید روان شناسی مردانمردان و زنان چند تفاوت اساسی با هم دارند اول اینکه قسمت نیمکره راست مغز مردان که حقوق جنسى زن و شوهر در اسلام نیک صالحی پرتال …سایر مطالب زناشویی و همسرداری فرآیند عشق چگونه در یک انسان بوجود می آید؟ روابط عشق وب سایت رسمی دکتر حسین الهی قمشه ایگزیده ها شاهد هرجایی مشرق و مغرب هردو از آن خداست ‍‍‍‍‍‍پس شما به هر جانب روی کنیدسایت تفریحی و سرگرمی رزفانوب سایت تفریحی و سرگرمی رزفان آماروب سایت روش های نوین تربیت وتدریسبااینکه در اکثر فرهنگ‌ها جا افتاده است که روش عشق ورزیدن مردها و زن‌ها با هم متفاوت آثار و برکات دوستی با اهل بیتعلیهم السلامآیا بهتر از اهل بیت دوستی را سراغ دارید که در دنیا به فریاد انسان برسد و او را لحظه ای



لینک منبع :تفاوت عشق ورزیدن در زنان و مردان

Images for تفاوت عشق ورزیدن در زنان و مردان تفاوت عمدۀ مردان با زنان در عشق ورزیدن - نمناک namnak.com/عشق-ورزیدن-مردان-و-زنان.p37710‎Cachedعشق ورزیدن و تفاوت عمدۀ مردان با زنان در عشق ورزیدن و عشق ورزیدن مردان با زنان چه فرقی دارد و مردان عش ورزیدنشان را با رابطه جنسی نشان میدهند و ابراز علاقه زنان به ... تفاوت عشق ورزیدن در زنان و مردان - آلامتو www.alamto.com/loving-differences.html‎Cached29 ا کتبر 2016 ... تفاوت عشق ورزیدن در زنان و مردان:به گزارش آلامتو و به نقل از مردمان؛ بااینکه در اکثر فرهنگ‌ها جا افتاده است که روش عشق ورزیدن مردها و زن‌ها با هم ... فرق عشق در زنان و مردان - تبیان article.tebyan.net/299716/فرق-عشق-در-زنان-و-مردان‎Cached25 مه 2015 ... عشق یک حالت روان شناختی است که لازمه ازدواج است اما شکل و شمایل آن در زن و مرد فرق می کند. بنابراین خیلی مهم است که به جز تفاوت هایی که از زن و ... تفاوت زنان و مردان در تئوری اتاق عشق - پارسینه www.parsine.com/fa/news/.../تفاوت-زنان-و-مردان-در-تئوری-اتاق-عشق‎Cached Similar6 ژوئن 2008 ... باربارا دی آنجلیس در کتاب "رازهایی درباره زنان"، تفاوت عشق در زنان و مردان را ... عشق ورزیدن، فداکاری کردن و محترم شمردن روابط صمیمی و نزدیک، ... تفاوت عشق ورزیدن زن و مرد | ناگفتنی ها nagoftaniha.com/tag/تفاوت-عشق-ورزیدن-زن-و-مرد/‎Cached10 سپتامبر 2016 ... بااینکه در اکثر فرهنگ‌ها جا افتاده است که روش عشق ورزیدن مردها و زن‌ها با هم متفاوت است و زن‌ها در ابراز عشق و محبت در روابط عاشقانه بهتر عمل می‌کنند، ... راز سعادت انسان - برداشت متفاوت از عشق (تفاوت زنان و مردان قسمت آخر) rasa90.blogfa.com/post-28.aspx‎Cached Similarدرحالی که مردان به ارزشها اهمیت بیشتری میدهند. از نظر عشق های عارفانه، زنان چندان عمیق نیستند، اما درعشق ورزیدن سطحی، به راستی مهارت دارند. اگر دفاتر خاطرات آنان را ... [آشنایى تا ازدواج] مطلب مهم هفته (٤٦) / تفاوت عشق در زنان و مردان - بنیتا www.mybenita.com/.../آشنایى-تا-ازدواج-مطلب-مهم-هفته-٤٦-تفاوت-عشق-در-زنان-و-مردان-LK958lOyt‎Cachedزنان و مردان از لحاظ عاشق شدن و عشق ورزیدن تفاوتهایى با هم... تفاوت عشق ورزیدن بین زن و مرد | ایده آل آیتم idealitem.ir/.../چگونه-مردان-و-زنان-بصورت-متفاوت-عشق-می-و/‎Cached12 ژوئن 2017 ... دیدگاه متفاوت زنان با مردان در مورد عشق و برقراری رابطه عاشقانه در زندگی مشترک و عدم آگاهی نسبت به آن می تواند باعث ایجاد مشکلات در زندگی ... The Subjection of Women - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=1468556142 N. Nourizadeh - ‎2012 - Philosophy مردان فقط قرمانبردارى و تابعی-ت زنان از وظاثفى که به آنها تکلیف شده است را نمى ... با این باور تربیت مى شوند که ذات و منش مطلوب آنها با منض مردان تفاوت اساسى دارد٠ ... کذشتئى، عشق و محبت ورزیدن به دیئران، وجود دارد٠ اما این صفات و عشق ورزیدن ها به ...