مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ویتامین D روند پیری را به تعویق می‌اندازد

[ad_1]

یافته‌های پزشکی نشان می‌دهد؛

ویتامین D روند پیری را به تعویق می‌اندازد

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
محققان می‌گویند ویتامین D می‌تواند روند پیری را به تاخیر انداخته و از ابتلا به بیماری پیشگیری کند.

ویتامین D

به گزارش خبرنگار مهر، انسان‌ها عمدتا ویتامین D بدن‌شان را از نور خورشید دریافت می‌کنند. زمانی که پوست در مقابل اشعه ماورابنفش قرار می‌گیرد بدن ویتامین D تولید می‌کند. این ویتامین برای افزایش جذب کلسیم استفاده شده و به رشد سلول‌ها و استخوان‌ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن منجر می‌شود.

این باور وجود دارد که ویتامین D نقش مهمی در بسیاری از بیماری‌ها هم دارد؛ افراد دچار کمبود این ویتامین ممکن است مبتلا به دیابت، بیماری قلبی-عروقی یا حتی سرطان شوند. تحقیق نشان می‌دهد این ویتامین موجب کاهش علائم منفی سلامت روان می‌شود که از آن جمله می‌توان به افسردگی، اضطراب و زوال عقل یا دمانس اشاره کرد.

با افزایش سن و پیرشدن بدن، پروتئین‌ها قادر به حفظ شکل و عملکردشان نیستند و گاهی اوقات می‌توانند منجر به بروز بیماری‌های مرتبط با افزایش سن نظیر آلزایمر، پارکینسون، دیابت و بیماری قلبی می‌شود چراکه پروتئین‌های سمی در بدن تجمع می‌یابند.

محققان با مطالعه بر روی کرم‌ها دریافتند ویتامین D مانع از تجمع پروتئین‌های سمی شده و در نتیجه بر طول عمر تاثیر می‌گذارد بطوری که ویتامین D در کرم‌ها موجب شد طول عمرشان حدودا سه برابر شود.

گوردون لایتگو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «از آنجائی که تصور می‌شود فرایند پیری در بین کرم‌ها و پستانداران مشابه است تاثیر ویتامین D بر بدن انسان‌ها هم همان نتیجه را خواهد داشت.»


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

یهترین زمان مصرف ویتامینها پایگاه تخصصی …رضا پاسخ در تاریخ اسفند ۱۶ام ۱۳۹۲ ۲۲۳۰ ویتامین این ویتامین رنگ پوست را بهبود می بخشدپوست و مو پزشکان ایران هر روز اخبار زیادی درباره عواملی که سلامت ما را به خطر می اندازند منتشر می شود خیلی ها فواید شستن پوست با شیر چیه؟ اهمیت پوست یکی از نکات مهم است شیر به تنهایی در سلامت آن نقش ندارد مواد کاملی تر و مفید خواص سبوس جو دو سر خواصسبوسجودوسرسبوس جو دو سر به دلیل داشتن فیبر ، انواع ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها سالمندان پزشکان ایران یک پروفسور معروف انگلیسی ادعا کرد داروی اکسیر جوانی که روند پیری را بسیار کند و آرام پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …مطالعات جدید محققان موسسه سرم در کپنهاگ، دانمارک، نشان می دهد سطح ویتامین …اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در مجتمع آموزشی امام صادق عموفقیت دانش آموزان آرش نصرالهی و پارسا محمودی را در آزمون مدارس نمونه دولتی به مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری فرآورده های لبنی شبکه خبری صنایع غذایی ایرانبالا رفتن آگاهی های مصرف کنندگان جهانی مواد غذایی باعث گرایش بیشتر آنها به سوی مواد وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی …اختلال دوقطبی اختلال دوقطبی به انگلیسی یا شیدایی‌ ـ افسردگی‌ نوعی ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوستخوب غذا بخورید و از مواد غذایی مغذی استفاده نمایید ، زیرا بدن شما مواد مغذی غذاها را دوره پاکسازی بدن از استروئیدها پایگاه …هنگامی که بحث بهبود عملکرد ورزشی مطرح میشود بسیاری از افراد زمان زیادی را صرف یادگیری



لینک منبع :ویتامین D روند پیری را به تعویق می‌اندازد

ویتامین D روند پیری را به تعویق می‌اندازد | خبرگزاری ایلنا www.ilna.ir/.../423660-ویتامین-روند-پیری-را-به-تعویق-می-اندازد‎Cached30 ا کتبر 2016 ... محققان می‌گویند ویتامین D می‌تواند روند پیری را به تاخیر انداخته و از ابتلا به بیماری پیشگیری کند. ویتامین D روند پیری را به تعویق می‌اندازد | امروز آنلاین www.emruzonline.com/.../ویتامین-d-روند-پیری-را-به-تعویق-می‌اندا/‎Cached29 ا کتبر 2016 ... محققان می گویند ویتامین D می تواند روند پیری را به تاخیر انداخته و از ابتلا به بیماری پیشگیری کند. ویتامین d روند پیری را به تعویق می اندازد - onvansho onvansho.ir/result/ویتامین-d-روند-پیری-را-به-تعویق-می-اندازد.html انسان ها عمدتا ویتامین d بدن شان را از نور خورشید دریافت می کنند زمانیکه پوست در مقابل . کاهش روند پیری iraniann com ویتامین d روند پیری را به تعویق می اندازد ... ویتامین D روند پیری را به تعویق می‌اندازد - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../ویتامین-d-روند-پیری-را-به-تعویق-می-اندازد‎Cached29 ا کتبر 2016 ... همشهری آنلاین:محققان می‌گویند ویتامین D می‌تواند روند پیری را به تاخیر انداخته و از ابتلا به بیماری پیشگیری کند. ویتامین D روند پیری را به تعویق می اندازد - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../ویتامین-d-روند-پیری-را-به-تعویق-می-اندازد‎Cached30 ا کتبر 2016 ... دولت بهار: محققان می گویند ویتامین D می تواند روند پیری را به تاخیر انداخته و از ابتلا به بیماری پیشگیری کند. ویتامین D روند پیری را به تعویق می اندازد - صفحه نخست ketab444-ba.zozanaqe.ir/.../ویتامین+D+روند+پیری+را+به+تعویق+می+اندازد 21 نوامبر 2016 ... ویتامین D روند پیری را به تعویق می اندازد. انسان ها عمدتا ویتامین D بدن شان را از نور خورشید دریافت می کنند.زمانیکه پوست در مقابل اشعه ... ویتامین D روند پیری را به تعویق می‌اندازد - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../ویتامین-d-روند-پیری-را-به-تعویق/.../6039700/‎Cached29 ا کتبر 2016 ... به گزارش خبرنگار مهر، انسان ها عمدتا ویتامین D بدن شان را از نور خورشید دریافت می کنند. زمانی که پوست در مقابل اشعه ماورابنفش قرار می گیرد بدن ... ۶ ماده غذایی که پیری را به تعویق می‌اندازد - سلامت آنلاین www.salamatonline.ir/news/1616/‎Cachedچهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴. ۶ ماده غذایی که پیری را به تعویق می‌اندازد ... غذایی سالم و اضافه کردن برخی خوراکی‌های خاص به رژیم تغذیه‌ای خود می‌توان این روند را به تأخیر انداخت. ... علاوه بر این، این ماده غذایی حاوی مقادیر بالایی ویتامین D، پروتئین، برخی ... مصرف ویتامین D پیری را به تعویق می اندازد tasalamati.com/e/mW6B/ مصرف ویتامین D پیری را به تعویق می اندازد ... مقدار بیشتر ویتامین D در بدن از میزان التهاب و استرس بدن می‌کاهد که این امر در به تاخیر انداختن روند پیری اهمیت دارد. ویتامین هایی که پیری پوست را به تاخیر می اندازند - آکاایران www.akairan.com/health/bimari.../2014227204134.html‎Cached Similarبا این حال راهکارهای ساده ای وجود دارد که از طریق آن می توان روند پیری پوست را به تاخیر ... نشان می دهد ویتامین C بروز آب مروارید یا تباهی لکه زرد را به تاخیر می اندازد .