مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا همیشه احساس سرما میکنم؟

[ad_1]
وب‌سایت آوای سلامت: دمای طبیعی بدن در افراد مختلف تفاوت دارد و در برخی از افراد به طور طبیعی بالا و یا به طور طبیعی پایین است.

به طور کلی احساس همیشگی سرما در بدن را زنان بیشتر از مردان تجربه می کنند و این احساس در افراد مسن بیشتر از افراد جوان است. با این حال موارد دیگری نیز در این زمینه وجود دارد علت پزشکی دارند و باید به دنبال رفع آنها بود:

کمبود و یا فقر آهن: احساس همیشگی سرما در دست ها یا پاها می تواند نشانه ای از ابتلا به کم خونی فقر آهن باشد. سلول های قرمز خون برای حمل اکسیژن به خون نیاز به آهن دارند و سطح پایین آهن می تواند منجر به صدمه به گردش خون شود. سردی اندامی مثل دست و پا قابل انتظارترین علامت فقر آهن است. گوشت قرمز رایج ترین منبع غذایی حاوی آهن است. سبزیجات برگ دار و حبوبات نیز منابع خوبی هستند اما بهتر است با مواد مغذی غنی از ویتامین ث مصرف شوند تا جذب بیشتری داشته باشند. بهترین منبع ویتامین ث فلفل قرمز است.

فقر ویتامین ب 12: کمبود این ویتامین نیز می تواند باعث سردی، بی حسی و کمبود انرژی شود. مانند آهن، اکثر غذاهای غنی از ویتامین ب 12 شامل منابع حیوانی هستند بنابراین گیاهخواران بیشتر دچار فقر این ویتامین می شوند. ویتامین ب 12 همچنین در تخم مرغ، ماست و پنیر یافت می شود. گیاه خواران برای جبران این ویتامین می توانند از ذرت یا سیب زمینی پخته شده نیز استفاده کنند.

مشکلات تیروئید: هنگامی که بدن شما به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی کند، متابولیسم بدن به هم می خورد و در نهایت فرد احساس سرما می کند. دیگر علائم کم کاری تیروئید شامل ریزش مو و یا یبوست است. برای پی بردن به اختلال کم کاری تیروئید باید به یک متخصص برای دریافت آزمایش خون مراجعه شود.

وزن کم بدن: وزن کم بدن و داشتن مقادیر غیر طبیعی و پایین چربی باعث احساس سرما در بدن می شود و سوخت و ساز بدن را نیز کند می کند. استفاده از غذاهای با کالری متراکم با چربی های مفید مانند ماست یونانی و میوه های خشک برای افزایش طبیعی وزن مفید است.

خستگی مزمن: خستگی مزمن ناشی از کم خوابی منجر به کاهش سوخت و ساز بدن می شود و منجر می گردد در تمام طول روز احساس سرما کنید. دریافت خواب شبانه روزی حداقل به مدت 8 ساعت برای برطرف کردن خستگی مزمن ناشی از کم خوابی مفید است.

کم آبی بدن: هنگامی که بدن به اندازه کافی آب دریافت نکند، گردش خون به طور موثر صورت نمی گیرد و درجه حرارت بدن کاهش می یابد. برای هیدراته ماندن، هدف نوشیدن آب حداقل به میزان 8 لیوان در لوز است.

ابتلا به عوارض دیابت: افراد دیابتی که نوروپاتی محیطی و خسارت به اعصاب ناشی از این بیماری را تجربه می کنند، ممکن است احساس سرما و درد در اندام خود داشته باشند. هدف باید کنترل قند خون در سطح مناسب برای پیشگیری از عوارض دیابت باشد.

مصرف ناکافی چربی: رژیم های غذایی بسیار کم چرب نیز احساس سرما در اندام ها را به همراه دارند. در عوض مصرف چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل، دانه ها برای جبران چربی ناکافی و گرم شدن بدن مفید است.

ابتلا به پدیده رینود: درصد کمی از جمعیت عمومی دچار این پدیده می شوند که در آن شریان ها در دست ها و پاها دچار اسپاسم می شود. البته رینود چیزی بیش از احساس سرما در دست و پاست و با سرمازدگی نیز تفاوت دارد. علائم آن نیز با توجه به شرایط بیماری، شدت و مدت زمان آن متفاوت است. اما علائمی شایع در این بیماری وجود دارند از جمله سردی انگشتان دست و پا، تغییر رنگ پوست در واکنش به سرما یا استرس، احساس سوزش و کرختی. با به کارگیری شیوه ‌هایی ساده می‌ توان حملات رینود را کاهش داد؛ به عنوان مثال ترک سیگار، ورزش منظم، کنترل استرس، محافظت از دست ‌ها و پاها.

گردش خون ضعیف: سردی اندامی که مرتبط با یک بیماری مزمن نیست، شاید فقط به دلیل گردش خون ضعیف باشد که با انجام ورزش منظم می توان آن را به طور کامل برطرف کرد.

توده عضلانی ناکافی: توده عضلانی برای احساس گرما ضروری است بنابراین اطمینان حاصل کنید که در طول روز به اندازه کافی برای حفظ توده عضلانی و برطرف کردن احساس سرما در اندام حرکت می کنید.

عفونت قارچی: عفونت قارچی کاندیدا آن قدر روی سیستم دفاعی بدن استرس وارد می کند که سبب اختلال در عملکرد غده هیپوتالاموس می گردد. علاوه بر احساس سرما، سندروم روده تحریک پذیر و سینوزیت نیز علامت دیگر این عفونت قارچی است. برای از بین بردن این قارچ ها از محصولات پروبیوتیک (باکتری های مفید) استفاده کنید و میزان مصرف قند را کمتر کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

خسرو گورابی چرا گوش ها به صدا در می …با سلام من چند ماه است دچار سرگیجه شده ام و تقریبا همیشه هست ودر بعضی موارد شدتش بیشتر چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ شهر سوالعزیز دلم الهی من فدات شم چرا از انرژی درمانی استفاده نمیکنی فقط کافیه خدا رو صدا بزنی متن سمینار باید و نباید در زندگی زناشوییسپاسگزار از تشریف فرماییتون نمیدونم چرا دست زدید ولی مطمئنن وقتی عرایض بنده رو من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریماسامی همراهان در آخر پست اضافه می شود هر سال اینجا دور هم ختم قرآن می کردیم یادتونه ؟فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران نظرات براى تمام چیزهایی که لازم است در خصوص یک … امیر خان خسته نباشی من کاملا شرایطی رو که گفتی درک میکنم حدود ده سال پیش منم همین کامل ترین مرجع برای درمان تبخال روش فوق العاده …پزشکی و سلامتعلت و راه پیشگیری از تبخالدرمان سریع تبخال تبخال لبتبخال لب به انگلیسیتبخال لب در حامد زمانی دانلود آهنگ چشم مجنونمن هنوز آهنگ و گوش ندادم اما شعرش واقعا زیباست ، جا داره که به آقای زمانی و آقای سیار چرا مرتد باید اعدام شود در حالیکه در دین اجبار نیست؟ …چرا مرتد باید اعدام شود در حالیکه در دین اجبار نیست؟مجله گیزمیزآخرین مطالب و عکس های سایت تولد چهارقلوها در سیستان و بلوچستان آخرین مطالب و عکس های چگونه ارتباطات آسیب دیده یا قطع شده را بهبود …هیچ ایامی بدتر از زمانی نیست که ارتباط بین دو دوست یا همکار خوب یا یک زوج عاشق، به هر تشخیص بیماری ایالاس ای ال اس ایرانای ال اس تو یه دفعه از کجا اومدی تو زندگی ما؟ چرا با خانواده کوچیک ما اون کارو کردی؟چطور وابستگی شوهر را به خانواده اش کم کنید؟ …وای؛ چه مشکل همه گیری چرا خانواده ها نمیخوان قبول کنن بچه هاشون زندگی خودشونو دارن؟چند نکته از دگزامتازون با عرض سلام و خسته نباشید ۳۳ ساله هستم به علت ریزش موهای سرم زشک برایم قرص دگزامتازون طرز تهیه محصولات کفیر از جمله دوغ کفیر و ماست …طرز تهیه محصولات کفیر از جمله دوغ کفیر و ماست کفیر در منزل • کدبانوها میدانندجغرافیای طبیعی کازرونمحرم های های این سالها حسابی با محرم های زمان نوجوانی ماه تفاوت پیدا کرده است هر ساله به پروژه پاراگراف رنگی سلام کنید رنگی رنگی پاراگراف رنگیکسی که سهراب را دوست داشته باشد، شاملو را احساس کند، فروغ را بستاید، و هر شعر خوب را تمام چیزهایی که لازم است در خصوص یک عمل جراحی … توضیح فارسی برای این برنامه هنوز ارائه نشده است در صورت تمایل به هفته چهارم مرداد طب سنتی اسلامی بلاگفا۱ـآیا خوراکی هایی که گرم وتر هستند برای مزاج های گرم وخشک ضرر داره؟ پاسخ غذاهای گرم بیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس ای ال اس ایرانبیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس ایالاس چیست؟ بیماری ایالاس



لینک منبع :چرا همیشه احساس سرما میکنم؟

چرا همیشه سردمه و احساس سرما میکنم حتی در گرما • آشنایی با روش های ... https://baelm.net/چرا-همیشه-سردمه-و-احساس-سرما-میکنم-حتی-د/‎Cachedچرا همیشه سردمه و احساس سرما میکنم حتی در گرما. کمبود آهن, سرمایی بودن بدن. گاهی فرقی نمی کند هوا خوب است یا سرد؟ برخی افراد در هوای ملایم و خوب نیز می لرزند و ... چرا همیشه احساس سرما میکنم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/334180/چرا-همیشه-احساس-سرما-میکنم‎Cached10 ا کتبر 2016 ... چرا همیشه احساس سرما میکنم؟ دمای طبیعی بدن در افراد مختلف تفاوت دارد و در برخی از افراد به طور طبیعی بالا و یا به طور طبیعی پایین است. چرا بعضی‌ها بیشتر احساس سرما می کنند؟ - تبیان article.tebyan.net/.../چرا-بعضی-ها-بیشتر-احساس-سرما-می-کنند-‎Cached11 مارس 2014 ... در برخی موارد علت احساس سرما، نازک شدن لایه چربی زیر پوست است که حرارت بدن را ذخیره می کند. ... گروه دیگری که همیشه احساس سرما می کنند، زنان هستند. .... ولی شب ها اگر دما از صبح هم گرم تر هم باشد،من خیلی احساس سرما میکنم.چرا؟ چرا همیشه سردمه و احساس سرما می کنم ؟ - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../چرا-همیشه-سردمه-و-احساس-سرما-می-کنم-؟.html‎Cachedچرا همیشه سردمه بر اساس بررسی های پژوهشگران، ایمنی بدن افرادی که بیش از حد سرمایی هستند پایین است. به همین دلیل آنها در مقایسه با دیگران آسیب پذیرتر هستند و ... احساس سرما نشانه چیست؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/احساس-سرما-نشانه-چیست؟/‎Cached Similarهمچنین احساس سرما می‌تواند علامت افسردگی یا اختلال فصلی عاطفه باشد، که حساسیت ... و گوشت پر ادویه اغلب سردرد میگرن را شروع می‌کند و باید از آنها پرهیز کرد. چرا همیشه سردم میشه ؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../malady-always-cold.html‎Cached Similarعلاوه بر سرما، رنگ صورتتان هم پریده است. علاوه بر اینکه همیشه سردتان است، پوستتان هم رنگ پریده است، خصوصاً صورتتان. اغلب هم احساس خستگی می کنید. آیا این ... 12 دلیل پزشکی که به شما می گوید چرا احساس سرما می کنید - آموزش ... www.salamatnews.com/.../12-دلیل-پزشکی-که-به-شما-می-گوید-چرا-احساس-سرما-می-کنید‎Cached27 آوریل 2016 ... به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، به طور کلی احساس همیشگی سرما در بدن را زنان بیشتر از مردان تجربه می کنند و این احساس در افراد مسن ... چرا همیشه احساس سرما می‌کنید؟ | چطور chetor.com/30999-چرا-همیشه-احساس-سرما-می‌کنید؟/‎Cached Rating: 100% - 26 votes کمبود آهن یکی از دلایل اصلی احساس سرمای مزمن است. چرا؟ دکتر فیلیپس می‌گوید که آهن یک ماده‌ی معدنی خیلی مهم و حیاتی است که به گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند ... چرا همیشه سردم است؟ - دکتر کرمانی https://kermany.com/چرا-همیشه-سردم-است؟n/‎Cached24 آگوست 2015 ... چرا همیشه سردم است؟ همیشه سردتان است؟ دلیل این است… چرا همیشه سردم است؟ احساس سرما وقتی کولر روشن است چیزی متفاوت است. اما اگر دائما در حال ... چرا برخی افراد بیشتر احساس سرما می‌کنند؟ - wiki 5040 wiki.5040.ir/سرما-احساس.html‎Cached Similar20 سپتامبر 2014 ... این افراد همیشه می‌گویند که اغلب دست و پایشان سرد است و در محل کار ... همچنین شواهد روایتی زیادی وجود دارد که زنان احساس سرمای بیشتری نسبت به مردان دارند. ... زمانی که دمای مرکز بدن طبیعی است، احساس سرما در پوست ایجاد می‌کند .