مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بهترین روش برای درمان ریزش موی سر

[ad_1]

بحث شامپوهای درمان ریزش مویی که در تلویزیون تبلیغ می شود این روزها حسابی داغ شده است و گفته می شود وزارت بهداشت به هیچ وجه این محصول را تایید نمیکند اما جدا از صحبت‌های گفته شده بهتر است بدانید که هیچ شامپویی خاصیت تقویت مو را ندارد پس بهتر است با دیدی باز در سلامت موهای خود تصمیم بگیرید.

اگر از ریزش مو رنج میبرید چرا راهکارهای خانگی و طبیعی زیر را امتحان نمیکنید؟

همچنین بخوانید: علل اصلی ریزش مو

1. روغن جوجوبا

پوست سری که خشکی سخت و طولانی‌مدتی را تجربه کرده معمولاً شوره می‌زند، درخشش موها کم می‌شود و ریزش مو افزایش می‌یابد. یکی از راه‌های طبیعی برای درمان ریزش، روغن جوجوباست تا فولیکول‌های مو را مرطوب کرده و موها سالم‌تر و قوی‌تر شوند. این روغن به بازسازی سریع سلول‌های مو کمک می‌کند و خوشبختانه پس از شستن سر چربی‌اش در سر باقی نمی‌ماند. چند قطره از روغن را روی دستتان بریزید و ریشه موها را با آن ماساژ دهید. بعد از ده تا پانزده دقیقه سرتان را با شامپو یا نرم‌کننده بشورید.

بهترین درمان ریزش مو

2. آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای درمان ریزش مو است. آلوئه ورا پوست سر آسیب‌دیده را درمان کرده و محیطی سالم برای رشد سلول‌های مو ایجاد می‌کند. همچنین چربی پوست سر را تمیز می‌کند. چربیِ فولیکول مو جلویِ رشد مو را می‌گیرد. برای استفاده مؤثر از این درمان خانگی، تنها کافی است ژل طبیعی آلوئه ورا را مستقیم به پوست سرتان زده یا از یک شامپوی آلوئه ورا استفاده کنید.

بهترین درمان ریزش مو

3. ریشه شیرین‌بیان

ریشه شیرین‌بیان در درمان طبیعی ریزش مو فواید زیادی دارد. این ماده به کاهش خشکی و تحریک پوست سر کمک می‌کند. اما مهم‌تر از همه، ریشه شیرین‌بیان منافذ سر را باز و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند که دلیل اصلیِ ریزش مو است. برای سریع‌ترین نتیجه، هر هفته مقداری به پوست سرتان بزنید و یا از چای شیرین‌بیان استفاده کنید.

بهترین درمان ریزش مو

4. آب پیاز

مجله پوست نتایج مطالعه‌ای را منتشر کرد که آب پیاز در رشد مو تأثیر بسزایی دارد. 23 نفر روزی دو بار و به مدت شش هفته آب پیاز را به پوست سرخود زدند که 20 نفر نتایج قابل قبولی دریافت کردند. پیاز از گذشته یکی از راه‌های طبیعیِ درمان ریزش مو بوده است. زیرا گوگرد موجود در پیاز به افزایش گردش خون و رشد کلاژن کمک می‌کند و خواص ضد باکتری دارد که عفونت‌های پوست سر را درمان هم می‌کند. آب پیاز را به پوست سرخود بمالید و پانزده دقیقه صبر کنید. سپس با شامپوی معمولی سرخود را بشورید.

بهترین درمان ریزش مو

5. روغن رزماری

رزماری خواص ضدعفونی قوی‌ای دارد که به درمان شوره سر، پوسته‌پوسته شدن و عفونت کمک می‌کند که همه این‌ها ریزش مو را درمان می‌کند. اگر از روغن رزماری مستقیماً استفاده شود، محرکی قوی برای رشد مو خواهد بود. طبق مجله بین‌المللی بیوتکنولوژی، روغن رزماری یک ضد باکتریِ قوی است و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که هر دو مورد تأثیر قابل‌توجهی در رشد مو دارند.

بهترین درمان ریزش مو

6. سیر

در مطالعه‌ای در سال 2007 محققان و متخصصان پوست فهمیدند که استفاده از ژل سیر در ناحیه‌هایی که دچار ریزش شده‌اند به همراه درمان استروئید در رشد مجدد مو تأثیر بیشتری دارد و بعلاوه، هر مویی که در تماس با آن قرار بگیرد را نیز تقویت می‌کند. سیر هم مانند پیاز سرشار از مواد معدنی و ویتامین است که به‌طور طبیعی ریزش مو را کم می‌کنند.

همچنین بخوانید: خواص سیر برای ریزش مو

بهترین درمان ریزش مو

7. نارگیل

یکی از دلایلی که شامپوهای نارگیل زیادی وجود دارد همین است. نارگیل به داشتن خواص مرطوب‌کننده قوی شهرت دارد. در ضمن، یکی از دلایل اصلیِ ریزش مو پوست سر خشک است. برای جلوگیری از ریزش مویِ ناشی از خشکی و سالم‌سازی فولیکول‌های سر، هرروز ده دقیقه روغن نارگیل را به ریشه موهای خود بمالید.

بهترین درمان ریزش مو

8. سرکه سیب

علاوه بر آسیب ناشی از خشکی، ریزش مو ممکن است به دلیل فولیکول‌های مسدود شده باشد. زمانی که فولیکول‌ها مسدود شوند و چربی به آن‌ها نرسد، باکتری‌ها تجمع می‌کنند و روغن‌های سالم کم می‌شوند و منجر به ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. برای رفع فولیکول‌های مسدود، پوست سرتان را با ترکیبی از آب و سرکه سیب بشورید. این درمان خانگی در باز کردن منافذ و رشد مجدد مو معجزه می‌کند. این‌یکی از مزایای شگفت‌انگیز سرکه سیب است.

بهترین درمان ریزش مو

9. فلفل هندی

یکی از راه‌های متوقف کردن ریزش مو، تحریک گردش خون در پوست سر است و هیچ‌چیز بهتر از فلفل هندی این کار را نمی‌کند. این نوع فلفل دارای کپسایسین است که جریان خود را بسیار تند می‌کند ( و آن حس سوزن‌سوزن شدن که احتمالاً قبلاً تجربه کرده‌اید). دستورالعمل‌هایی برای درست کردن ماسک پیداکرده و در آن از فلفل هندی استفاده کنید.

بهترین درمان ریزش مو

10. روغن گلرنگ

در کنار روغن رزماری و جوجوبا، روغن گلرنگ نیز فولیکول‌های خشک‌شده را تقویت کرده و با شوره سر مبارزه می‌کند. این ماده به عمق پوست سر نفوذ کرده و فولیکول‌ها و سلول‌ها ر تقویت می‌کند. کافی است به‌سادگی آن را به پوست سرتان ماساژ دهید. بلافاصله درخشش و بهبود رشد مو را خواهید دید.

بهترین درمان ریزش مو

11. تخم مرغ

گرچه ممکن است این روش اندکی غیر جذاب به نظر برسد، اما ماسک موی تخم‌مرغی یکی از درمان‌های طبیعیِ ریزش مو است که واقعاً جواب می‌دهد. تخم‌مرغ به دلیل سطح بالای پروتئینی که دارد، به رشد مو کمک می‌کند. هفتاد درصد مو از کراتینِ پروتئین تشکیل‌شده است، بنابراین تعجبی نیست که چرا این‌قدر تخم‌مرغ برای رشد مو مفید است. یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون را به هم مخلوط‌کنید. بعد از شستن سر با شامپو، ماسک را به موهای خیس خود بزنید و حداقل ده دقیقه صبر کنید. زمانی که کاملاً خیس خورد و جذب شد، با شامپو نرم‌کننده بشورید و شستشو دهید.

بهترین درمان ریزش مو


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

بهترین روش یا دارو برای جلوگیری از ریزش مو چیه؟می خواستم بدونم بهترین روش برای جلوگیری از ریزش مو چیه؟ آقا تو رو خدا این روش های ده تذکر مهم برای جلوگیری از ریزش موی سرده تذکر مهم برای جلوگیری از ریزش موی سر ۱ خانم هایی که موهایشان را با مواد شیمیایی ریزش مو موخورهشوره سرخارش سر سفید شدن …ریزش مو موخورهشوره سرخارش سر سفید شدن موشامپو مناسب مورژیم غذایی برای داشتن موی دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها ریزش زیاد مو باعث هراس و نگرانی است اما خوشبختانه عروس مد ارایشاموزش درست کردن موی کوتاه دخترانه موها را با شامپو و نرم کننده مناسب بشورید زمانی ریزش مو و سفید شدن مو و معرفی یک غذای معجزه دار برای درمان معرفی یک غذای معجزه دار برای جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن مو دکتر فیت مهر ۱۶ ۱۳۹۱ ۲۹۴مو،سلامت مو،مراقبت از موها،تقویت مو،درمان ریزش مو،ریزش …درمان ریزش موریزش مو آرایش مومدل مورنگ مومدل مو مردانهموارایش موتقویت موانواع ریزش موی سر ریزشمویریزش موی آندروژنیک طرح مردانه ریزش موی مردانه شایعترین فرم ریزش مو است و در مردان روش هایی زنانه برای مقابله کردن با ریزش مو ایران نازایران ناز، ریزش مو در بین خانم‌ها بسیار رایج شده‌ است هیچ چیز برای یک خانم رنج پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش بررسی علل ریزش موی سر سایت پزشکان بدون مرزریزش مو چیست؟ ریزش مو می تواند از ریزش موی ملایم خفیف تا طاسی کامل را در بر بگیرد۱۰ توصیه به آقایان برای مراقبت از مو و درمان ریزش موجدا کردن کودکان از اتاق و زندگی خصوصی پدر و مادر ها جذاب ترین چیز در صورت یک زن از درمان ریزش مو با کمک سیر چگونه از سیر برای …بهترین روش برای درمان ریزش موی سر خواص گواوا؛ گیاهی برای درمان ریزش مو اشتباهات رایج برای جلوگیری از ریزش مو چه باید خوردریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستندجلوگیری از ریزش مو پایگاه تخصصی بدنسازی و … در ۸ام مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴۱۳ با درود من حدود ده سال پیش یک دوره از داروی مس بیلدر عکس بهترین مدل مو را برای خود برگزینیدمدل موعکس بهترین مدل مو را برای خود برگزینیدلایت مد مد و لباس دکوراسیون آرایش و زیبایی …ترفندهای مد و پوشاک فصل پاییز و زمستان ۲۰۱۷ ۵ عطر زنانه پیشنهادی برای پاییز ۲۰۱۷جدیدترین درمانهای ریزش مو و روشهای پیوند موی …برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید این فرم صرفا جهت دریافت نظرات بهترین راه حل برای موهای چرب؟سلامیه چیزی رو همیشه به یادداشته باش که چربی پوست یا موی سر هیچوقت از بین نمیره فقط علت ریزش موی خانم ها علت ریزش موی خانم ها از نحوه بستن موها گرفته تا رژیم‌های لاغری عجیب و غریب



لینک منبع :بهترین روش برای درمان ریزش موی سر

درمان ریزش مو با چند روش خانگی - بیتوته www.beytoote.com/attire/hair/some4-home-methods.html‎Cached Similarولی بهترین و موثرین روش در درمان ریزش مو استفاده از روشهای خانگی است. ... بعد از چهار روز محلول را صاف کرده و داخل شامپو بریزید و هر بار سر خود را با آن شست‌وشو دهید. درمان قطعی ریزش مو - بیتوته www.beytoote.com/attire/hair/cure-hair1-loss.html‎Cached Similarدرمان ریزش موی زنانه درمان طاسی مردانه درمان ریزش مو,درمان قطعی ریزش مو,راههای درمان ریزش مو,علت ریزش مو,علل ریزش ... درمان خانگی برای ریزش مو,درمان ریزش مو,روش های درمان ریزش مو ... این هورمون هچنین می تواند توسط آدرنال و پوست سر هم ساخته شود. ... در مردانی که دارای نواحی کوچکی از ریزش موی ناکامل در ورتکس هستند، بهترین جواب را می‌دهد. 11 درمان جادویی برای ریزش مو! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5837865/11-درمان-جادویی-برای-ریزش-مو‎Cached29 ا کتبر 2016 ... آلوئه ورا یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای درمان ریزش مو است. ... رزماری خواص ضدعفونی قوی‌ای دارد که به درمان شوره سر، پوسته‌پوسته شدن و ... گرچه ممکن است این روش اندکی غیر جذاب به نظر برسد، اما ماسک موی ... بهترین راه درمان شوره وریزش مو که خودم تجربه کردم استفاده از آمپول ب کمپلکس به صورت موضعی بوده. روش تقویت مو با بهترین تقویت کننده های طبیعی مو - نمناک namnak.com/روش-تقویت-مو.p10126‎Cachedروش تقویت مو و دلایل ریزش مو و راه تقویت مو و بهترین غذاها و ماسک ها برای ... در این بخش علت ریزش موی خود را بشناسید و با درمان ان آشنا شوید. ... بدن انسان نزدیک به 5 میلیون تار مو دارد، که پوست سر 100 تا 150 هزار از این تعداد را در بر می گیرد. درمان ریزش مو | بهترین درمان ریزش مو و ماسک مو پرپشت کننده ... - نمناک namnak.com/درمان-باورنکردنی-ریزش-مو.p25608‎Cachedبهترین ماسک موها برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن سریع موهای سر. stylecraze.com ... توصیه می شود از این روش طبیعی درمان ریزش مو هفته ای یک مرتبه استفاده کنید. درمان ریزش مو | درمان سریع ریزش مو با ماسک مو و روش گیاهی هندی ها - نمناک namnak.com/درمان-ریزش-مو.p23076‎Cachedدرمان ریزش مو و روش های گیاهی درمان سریع ریزش مو و راه درمان قطعی ریزش موی مردان و زنان و درمان ریزش مو طب ... بهترین راه و ماسک های گیاهی هندی ها برای درمان ریزش موی سر . بهترین روش برای درمان ریزش موی سر - 11 راه حل ریزش مو - آلامتو www.alamto.com/best-way-treat-hair-loss.html‎Cached30 ا کتبر 2016 ... بهترین روش برای درمان ریزش موی سر:بحث شامپوهای درمان ریزش مویی که در تلویزیون تبلیغ می شود این روزها حسابی داغ شده است و گفته می شود ... داروی درمان ریزش مو کشف شد | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/mag/.../داروی-درمان-ریزش-مو-کشف-شد/‎Cached26 ا کتبر 2015 ... اصولا برای اینکه سر بدون موی خود را بپوشانید، راهکارهای زیادی در ... او ادبیات خوانده و در نظرش مجموعه‌ی متال‌گیر بهترین اثر ادبی تاریخ است. بهترین روش های طب سنتی و گیاهی برای جلوگیری و پیشگیری از ... www.iranve.com/.../hair.../بهترین-روش-های-طب-سنتی-و-گیاهی-برای-جلوگ.html‎Cached Similarجلوگیری از ریزش موی سر, بهترین روش های تقویت مو و ریشه مو سنتی, تقویت مو ... که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله ریزش مو استفاده می‌شود. روشهای موثر برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو - پارسی طب fa.parsiteb.com/روشهای-موثر-برای-تقویت-مو-و-جلوگیری-از-ر/‎Cached Similarبهترین عامل در بهداشت و سلامت مو در درجه اول تغذیه سالم و جریان گردش خون در پوست ... از مهمترین عوامل ریزش مو چربی کبد و خون و در نتیجه چربی پوست سر میباشدکه در این ... و همچنین چون این دارو توانایی سم زدایی و چربی زدایی بالایی دارد درمان بسیار .... پر نور کنید یبوست باعث ریزش می شه و ورزش بهترین روش برای درمان یبوسته غم و ...