مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ای ام دی جزئیات مک بوک پرو 2016 را فاش کرد

[ad_1]

مک‌بوک‌های جدید اپل دارای پردازنده‌های گرافیکی ساخت ای‌ام‌دی‌ هستند. ای‌ام‌دی اخیرا جزئیات این پردازنده‌های گرافیکی را اعلام کرده است.

به گزارش صبحانه،کمپانی اپل پنجشنبه شب طی مراسمی از سه نسخه‌ مک‌بوک‌های جدید خود رونمایی کرد. از جمله این نسخه‌ها می‌توان به مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی اشاره کرد که بسته به مدل انتخابی شما، از پردازنده‌‌های گرافیکی جدید ای‌ام‌دی‌ با نام رادئون پرو ۴۵۰ و ۴۵۵ بهره می‌برند. اگر تاکنون نام این پردازنده‌های گرافیکی را نشنیده‌اید به این دلیل است که این پردازنده‌ها بخشی از سری جدید رادئون پرو ۴۰۰ این کمپانی هستند که پنج شنبه شب پس از مراسم اپل رونمایی شدند!

سری رادئون پرو ۴۰۰ کمپانی ای‌ام‌دی، مبتنی بر فناوری ۱۴ نانومتری FinFET بوده و نازک‌ترین پردازنده‌های گرافیکی ساخت این کمپانی محسوب می‌شوند. FinFET در واقع پلتفرمی برای قرار دادن تعداد زیادی ترانزیستور باریک و نواری شکل در یک تراشه‌ی گرافیکی کوچک است. طبیعی است که با کاهش اندازه‌ی ترانزیستورها، تولیدکنندگان می‌توانند تعداد بیشتری از آن‌ها را در درون یک تراشه جای دهند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که فناوری ۱۴ نانومتری بهترین گزینه‌ی در دسترس است.

ای‌ام‌دی‌ همچنین عنوان کرده است که پردازنده‌های گرافیکی جدیدش مبتنی بر فرایندی به نام die-thinning است که موجب کاهش ضخامت هر ویفر از ۷۸۰ میکرون به حدود ۳۸۰ میکرون می‌شود. هر دوی این اعداد بسیار کوچک هستند. برای مثال ۳۸۰ میکرون تنها معادل با ضخامت ۴ برگه‌ی کاغذ است. این دو پردازنده‌ی گرافیکی جدید با توان زیر ۳۵ وات کار می‌کنند و بدین ترتیب مصرف انرژی بسیار کمی داشته و همواره در طول فرایند پردازش خنک باقی می‌مانند.

ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد

بیایید با هم نگاهی به مشخصات دقیق این سه پردازنده‌ی گرافیکی بیندازیم.
    Radeon 450    Radeon 455    Radeon 460
معماری    Polaris 11    Polaris 11    Polaris 11
تعداد ترانزیستورها    ۳ میلیارد    ۳ میلیارد    ۳ میلیارد
نسخه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی    4.0    4.0    4.0
تعداد واحدهای پردازشی    ۱۰    ۱۲    ۱۶
پردازشگرهای موازی    ۶۴۰    ۷۶۸    ۱۰۲۴
قدرت    ۱ ترافلاپس    ۱.۳ ترافلاپس    ۱.۸۶ ترافلاپس
پهنای باند حافظه    ۸۰ گیگابایت بر ثانیه    ۸۰ گیگابایت بر ثانیه    ۸۰ گیگابایت بر ثانیه
پشتیبانی از HDMI 2.0    از طریق USB نوع C    از طریق USB نوع C    از طریق USB نوع C
قابلیت پشتیبانی از DisplayPort 1.2    دارد    دارد    دارد
توان طراحی گرمایی    کمتر از ۳۵ وات    کمتر از ۳۵ وات    کمتر از ۳۵ وات
ویدئو رم    نامعلوم    ۲ گیگابایت    ۲ گیگابایت

متاسفانه در حال حاضر داده‌های بالا، تمام اطلاعاتی است که از این سه پردازنده‌ی گرافیکی جدید مبتنی بر پولاریس داریم. توجه داشته باشید که این مدل‌ها، پردازنده‌های گرافیک‌های مجزا هستند و لزوما مشابه واحدهای پردازشی شتاب یافته‌ (APU) این کمپانی که برای لپ‌تاپ‌ها طراحی شده‌اند نخواهند بود. در حقیقت این مدل‌ها از خانواده‌ی پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ‌محور سری Radeon RX 400 هستند که در  تابستان و برای مصارف عمومی عرضه شدند.

همچنین بهتر است به یاد داشته باشید که نسخه‌ی معماری پولاریس نوشته شده در جدول بالا،‌ در حال حاضر تنها در حد یک حدس و گمان است. نشانه‌های قدرتمندی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است با افزایش شماره‌ی پردازنده‌ی گرافیکی، عدد معماری آن پایین بیاید. مثلا رادئون RX 460 مبتنی بر پولاریس ۱۱ است، در حالی که مدل‌های RX 470 و 480 از پولاریس ۱۰ بهره می‌برند. RX460 از ۸۹۶ پردازشگر موازی بهره می‌برد، که نسبت به نسخه‌ی رادئون پرو با شماره‌ی مشابه رقمی پایین‌تر است. البته مدل RX460 قدرت پردازش بالاتری معادل با ۲.۲ ترا فلاپس دارد.

راجا کودوری، معاون و مهندس ارشد گروه تکنولوژی‌های رادئون کمپانی ای‌ام‌دی در این مورد می‌گوید:

    از این که پردازنده‌های گرافیکی سری رادئون ۴۰۰ ما در مک‌بوک پروی ۱۵ اینچی امسال به کار رفته‌اند بسیار خرسندیم. این نوت‌بوک برای خلاقیت و نشان دادن عملکردی فوق‌العاده طراحی شده است. پردازنده‌های گرافیکی سری رادئون پرو ۴۰۰، با فناوری‌های خلاقانه‌ی خود، تبدیل به محصولاتی همه کاره شده‌اند و راه‌های جدیدی را پیش پای سازندگان و طراحان قرار می‌دهند تا صرف نظر از جایی که در آن هستند از هیچ، هنر خلق کنند.

ای‌ام‌دی به مناسبت عرضه‌ی این پردازنده‌های گرافیکی جدید، برنامه‌ای را نیز با نام ملاقات سازندگان تدارک دیده است. این برنامه برای گرد آوردن سازندگان در کنار هم به منظور به اشتراک‌گذاری کارهایشان با هم و همکاری با یکدیگر ساخته شده است. این برنامه بیانگر آن است که پردازنده‌های گرافیکی سری رادئون پرو ۴۰۰ می‌توانند فرایند خلاقیت را به خوبی تقویت کنند. یکی از مهم‌ترین ابزارهای این برنامه، رادئون پرو رندر نام دارد. این ابزار یک موتور رندرینگ است که تا پیش از اتمام سال جاری به صورت متن‌باز عرضه خواهد شد.

منبع : دیجی کالا


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

عصر ایران خطرناک ترین فرودگاه های دنیا عکس نهری که افراد را به کام خود می کشد عکس فروش ترفندهای سخت افزار کامپیوتراینترنتموبایلسامسونگ نسل جدید تراشه های حافظه ی پرسرعت را برای استفاده در کارت های گرافیک معرفی کرداولترابوک زومیتچهار شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ای ام دی مراسم را برای نمایش قابلیت پردازنده‌های بررسی تبلت سرفیس پرو مایکروسافت زومیتسرفیس پرو ۴ مایکروسافت قطعا شما را در زمینه‌ی کیفیت ساخت راضی خواهد کرد بدنه‌ی خبرهای فناوری و ارتباطات خبر فارسیبه گزارش ایسنا، ایمیل هایی هستند که حکم مزاحم را دارند و در واقع اسپم هرزنامه به شمار آشنایی با کلیدهای اصلی کیبوردآشنایی با کلیدهای اصلی کیبورد به همراه موارد استفاده آنها کیبورد ابزاری برای خبرگزاری بولتن اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریممنوعیت فروش نیسان، ب ام و و پورشه رئیس دوره ای اوپک کشورهای غیر عضو روزانه هزار پورتال پرشین ویهم اکنون در پرشین وی مجلس سنای آمریکا، لایحه تمدید ساله تحریم های ایران را تصویب کردحادثه رازول ؛ هر آنچه که باید در مورد جنجال …حادثهرازولسقوطبشقابدر جایی دیگر می‌گوید من خواستم آن را خم کنم ولی نمی‌شد به من گفتند که نه می‌توان آن اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی اخبار بین الملل،خبرهای سیاست خارجی،اخبار روز …اخبار سیاسی بین المللیسیاست خارجی ایران اخبار جدیدآخرین اخبار جهان اخبار امروز



لینک منبع :ای ام دی جزئیات مک بوک پرو 2016 را فاش کرد

ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد ... www.zoomit.ir/2016/10/28/147815/amd-revealed-macbook-gpus/‎Cached29 ا کتبر 2016 ... از جمله این نسخه‌ها می‌توان به مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی اشاره کرد که بسته به مدل انتخابی شما، از پردازنده‌‌های گرافیکی جدید ای‌ام‌دی‌ با نام رادئون پرو ۴۵۰ و ... ای ام دی جزئیات مک بوک پرو 2016 را فاش کرد - صبحانه آنلاین ... sobhanehonline.com/.../ای-ام-دی-جزئیات-مک-بوک-پرو-2016-را-فاش-کرد‎Cached30 ا کتبر 2016 ... مک‌بوک‌های جدید اپل دارای پردازنده‌های گرافیکی ساخت ای‌ام‌دی‌ هستند. ای‌ام‌دی اخیرا جزئیات این پردازنده‌های گرافیکی را اعلام کرده است. ای ام دی جزئیات مک بوک پرو 2016 را فاش کرد - صبحانه آنلاین | دمادم https://damadam.ir/.../ای-ام-دی-جزئیات-مک-بوک-پرو-2016-را-فاش-کرد/4092533 به گزارش صبحانه،کمپانی اپل پنجشنبه شب طی مراسمی از سه نسخه مک بوک های جدید خود رونمایی کرد. از جمله این نسخه ها می توان به مک بوک پرو ۱۵ اینچی اشاره کرد که ... ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد ... khabarfarsi.com/u/27318458 29 ا کتبر 2016 ... ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد ... اپل می گوید که هر دو نسخه مک بوک پرو، دارای عمر باتری 10 ساعته هستند که ... ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد www.imannews.com/.../ای-ام-دی-جزئیات-پردازنده-های-گرافیکی-مک-بوک-پرو-2016-را-فاش-کرد 29 ا کتبر 2016 ... به گزارش گروه فناوری ایمان نیوز، کمپانی اپل پنجشن از پردازنده های گرافیکی جدید ای ام دی با نام رادئون پرو ۴۵۰ و ۴۵۵ بهره می برند. اگر تاکنون نام ... ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد ... 22t.ir/ای-ام-دی-جزئیات-پردازنده-های-گرافیکی-مک/ ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد. فارسی به انگلیسی , ترجمه متن اینگلیسی مترجم جمله فارسی به انگلیسی , بهترین ترجمه متن ... ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو ۲۰۱۶ را فاش کرد doornegar.com/ای-ام-دی-جزئیات-پردازنده-های-گرافیکی-مک/‎Cachedای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد. مک‌بوک‌های جدید ... ای‌ام‌دی‌ هستند. ای‌ام‌دی اخیرا جزئیات این پردازنده‌های گرافیکی را اعلام کرده است. ای ام دی جزییات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد www.ghatreh.com/.../جزییات-پردازنده-های-گرافیکی-بوک-پرو-فاش-کرد 29 ا کتبر 2016 ... مک بوک های جدید اپل دارای پردازنده های گرافیکی ساخت ای ام دی هستند. ای ام دی اخیرا جزییات این پردازنده های گرافÛ. ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد www.airvideo.ir/.../ای_ام_دی_جزئیات_پردازنده_های_گرافیکی_مک_بوک_پرو_2016_را_فاش_کرد‎Cachedدانلود تاریخچه شرکت ای تی آی ... ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد ... دانلود تریلری با آخرین جزئیات گرافیکی از Just Cause ۳. ای ام دی جزئیات پردازنده های گرافیکی مک بوک پرو 2016 را فاش کرد www.akharinkhabar.ir/tech/3053200 29 ا کتبر 2016 ... کمپانی اپل پنجشنبه شب طی مراسمی از سه نسخه‌ مک‌بوک‌های جدید خود رونمایی کرد. از جمله این نسخه‌ها می‌توان به مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی اشاره.