مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

6 باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام

[ad_1]

هر ساله میلیون‌ها نفر تصمیم می‌گیرند وزن کم کنند و هر سال بسیاری از آن‌ها نا‌امید می‌شوند و قبل از رسیدن به اهدافشان از این کار دست می‌کشند.

دسته‌ای از اطلاعات نادرست در مورد رژیم غذایی و ورزش که بوسیله باشگاه‌ها، محل‌های کار و بر روی اینترنت پخش می‌شود، به این مشکل دامن می‌زنند و در ناامیدی افراد از ادامه ورزش کردن موثر هستند.

درباره اینکه هدفتان از ورزش، لاغر شدن باشد یا به طور ایده‌آل تناسب اندام پیدا کنید و سلامت خود را بهبود ببخشید، عقاید درست و غلطی هم وجود دارد که برخی از آنها را در اینجا ذکر می‌کنیم:

۱- سونا لاغر می‌کند؟

خیر، سونا فقط موجب دفع آب از بدن می‌شود و چنانچه به دلیل ورزش شدید و تجمع اسید لاکتیک دارای درد عضلانی هستید سونا انتخاب مناسبی است وگرنه عرق کردن و افزایش دمای بدن توسط عوامل خارجی هیچ تاثیری در چربی سوزی ندارد.

۲- بدنسازی در سنین پائین موجب کوتاهی قد می‌شود؟

خیر – این تصوری است که از سالهای گذشته در اذهان مردم به جا مانده در صورتیکه کار با وزنه موجب تحریک بدن به ترشح هورمون رشد و تراکم استخوان‌ها می‌شود حتی به اثبات رسیده که در سنین نزدیک به بلوغ کار با وزنه برای پسران موجب ضخامت استخوان‌ها می‌شود.

۳- برای کوچک کردن سایز و آب کردن چربی‌های شکم، دراز نشست تمرین کنید

خیر، اول اینکه در ورزش لاغری موضعی نداریم و هنگامیکه چربی سوزی می‌کنیم به صورت هماهنگ و از تمام نقاط بدن کم می‌شود؛ دوم اینکه دراز نشست هم مانند سایر فعالیتهای بدنسازی جزو دسته بی‌هوازی است که در این دسته ورزش‌ها بدن از ذخائر گلیکوژن مصرف می‌کند و برای آب کردن چربی، باید ورزشهای هوازی طولانی مدت حدود ۴۰ دقیقه انجام دهید.

۴- برای وزن کم کردن هنگام ورزش زیاد عرق کنید

خیر – عرق کردن زیاد هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و باید هنگام ورزش از لباس نخی گشاد استفاده کنید تا دمای بدنتان به سهولت تبادل شود شاید این تصور از وزن کم کردن ورزشکاران قبل از وزن کشی با پوشیدن لباسهای نایلونی و تعرق زیاد ناشی شده اما باید توجه کنید که این روش یک روش موقت برای کم کردن وزن آنهم به میزان کم (حداکثر یک تا دو کیلو) است.

۵- آب خوردن زیاد موجب احتباس آن و افزایش وزن می‌شود

خیر - بدن در صورت کمبود هر ماده حیاتی آنرا در خود نگه می‌دارد که آب هم از این قاعده مستثنی نیست پس خوردن آب موجب دفع بهتر آن و البته به همراه بسیاری از سموم بدن می‌شود خصوصا بدنسازان که به دلیل مصرف بیشتر پروتئین و افزایش اوره خون به مقادیر بیشتری از آب نیاز دارند.

۶- خانم‌ها اگر بدنسازی و تمرین با وزنه کنند دارای اندام عضلانی و مردانه می‌شوند

خیر، هورمونهای عضله ساز به میزان بسیار کم در بدن خانم‌ها ترشح می‌شود و هورمون‌های غالب مردانه هستند (تستسترون مهم‌ترین آنها است) بنابراین تمرین با وزنه برای زنان موجب فرم دهی مناسب بدن و تراکم استخوان‌ها و بالابردن متابولیسم و چربی سوزی به نسبت خیلی بیشتر در مقایسه با سایر ورزش‌های هوازی می‌شود و نباید به دلیل هراس از عضلانی شدن از کار با وزنه اجتناب کنند.

لازم به ذکر است؛ باتوجه به اهمیت تناسب اندام و ورزش در زندگی، ضروریست افراد به صورت منظم و سازمان یافته یا گاه به گاه در فعالیت های ورزشی شرکت کنند و از آن برای بهبود تناسب اندامشان و یا فراهم آوردن سرگرمی و تفریح بهره ببرند؛ در این راستا باید اصول درست را یاد گرفت و با باورهای غلط از انجام تمرینات ورزشی سرباز نزد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

باور غلط ورزشی درباره سلامت باور غلط ورزشی درباره سلامت توصیه‌های نادرست و باورهای غلطی در حوزه تناسب اندام و کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش زیبایی اندام،پرورش اندام،تناسب اندام،کوجک کردن …رژیم لاغریورزش شکمنرمش شکم لاغری شکماندام زندختران خوش اندامکوچک کردن شکم تناسب مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …ماهی با روکش خامه و شوید غذایی است خوشمزه و عالی برای مهمان های خاص و در عین حال ساده و سویا و تناسب اندام سویا سرعت سوخت و سازمتابولیسم سلول‌های چربی را افزایش می‌‌دهد سویا باعث می‌شود ده باور غلط در ورزش بدنسازیده باور غلط در ورزش بدنسازی ۱ خانمها اگر بدنسازی و تمرین با وزنه کنند دارای اندام بدنسازی بانوان ورزش راز تناسب اندام آنا ایوانویچ، قهرمان تنیس سحرخیز باش تا وزن کم کنی لباس بهتر، وزن کمترلاغر شدن،لاغری فوری،لاغری موضعی ،لاغر شوید مقالات …تازه ترین پیشنهاد برای لاغری و کاهش وزن چاقی یک بیماری عوارض رژیم های لاغری و غذایی رژیم لاغری و کاهش وزن رژیم لاغری و کاهش وزن فقط با یک بار خواندن وبلاگ من حداقل کیلو وزن کم می کنید چون شما ریزش مو و سفید شدن مو و معرفی یک غذای معجزه دار …دوست عزیز سلام برص همان لک و پیس است که در طب امروز به آن ویتیلیگو می گویند و یکی از انواع رنگ مو را بشناسید رنگ موهای موقت و رنگ موهای …سبک زندگی آرایشزیبائی و تناسب اندام انواع رنگ مو را بشناسید رنگ موهای موقت و رنگ نظر کامران تفتی درباره آنجلینا و نیوشا ضیغمیخبرگزاری فارس کامران تفتی در گپ‌وگفت با فارس گفت علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و همه چیز در مورد اندام جنسی مرداناین باور غلط را در خود تقویت می‌کنند که بزرگتر و کلفت تر بهتر است و تصور می‌کنند آلت کوچک کردن شکم در هفته کوچک کردن شکم و با انجام دقیق برنامه‌های بالا مطمئن باشید که ظرف هفته و چه بسا کمتر سایت سرگرمی، تفریحی، جالب، خواندنی، عکس، اس ام …عکسفالاس ام اسعکس های خنده دارطنزفال حافظتاروتعکس های بازیگرانپزشکی و سلامتی آقای جدیدی این رسم پهلوانی نیست؛ عکس یادگاری با …عکس یادگاری عباس جدیدی با جسم بی‌جان منصور پورحیدری بی شک عباس جدیدی عضو شورای شهر هم



لینک منبع :6 باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام

6 باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../6-باور-غلط-درباره-لاغری-و-تناسب-اندام‎Cached6 باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام. عرق کردن زیاد هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و باید هنگام ورزش از لباس نخی گشاد استفاده کنید تا دمای بدنتان به سهولت تبادل ... ۶ باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام - تناسب اندام - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../۶-باور-غلط-درباره-لاغری-و-تناسب-اندام‎Cached30 ا کتبر 2016 ... از آنجایی که علاقمندان به ورزش و تناسب اندام زیاد است؛ همواره عقاید درست و غلطی هم درباره ورزش و لاغر شدن وجود دارد که بهتر است باورهای غلط راجع به ... Images for 6 باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام 6 باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147789084067925 عرق کردن زیاد هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و باید هنگام ورزش از لباس نخی گشاد استفاده کنید تا دمای بدنتان به سهولت تبادل شود شاید این تصور از وزن کم کردن ... 6 باور غلط درباره لاغری تناسب اندام - onvansho https://onvansho.ir/result/6-باور-غلط-درباره-لاغری-تناسب-اندام.html مورد ورزشتناسب اندام وجود دارند که باور غلط کامل دربارهرژیم های لاغری . لاغری برچسب‌ها سلامت نیوز وزنداشتن تناسب اندام می شود برخی ۶ باور غلط درباره لاغری 6 دلیل ... الف - ۶ باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام alef.ir/vdci3va5pt1auy2.cbct.html?408793 31 ا کتبر 2016 ... ۶ باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام. http://salamati.ir/2016/10/31/6-%d8%a8%d8 %a7%d9%88%d8%b1-%d8%ba%d9%84%d8%b7-%d8%af ... 10 باور غلط در مورد تناسب اندام که باید فراموششان کنید - روزیاتو rooziato.com/139566160/10-باور-غلط-مورد-تناسب-اندام-که-فر/‎Cached۱۰ باور غلط در مورد تناسب اندام که باید فراموششان کنید ... از جمله بهترین روش های لاغری و تناسب اندام، ورزش کردن است. اما در مورد این کار باورهای ... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 6 باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام - تی نیوز tnews.ir/news/848273278895.html 30 ا کتبر 2016 ... از آنجایی که علاقمندان به ورزش و تناسب اندام زیاد است؛ همواره عقاید درست و غلطی هم درباره ورزش و لاغر شدن وجود دارد که بهتر است باورهای غلط راجع به ... 6 باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام - اخبار جدید لحظه ای ایران و جهان akhbartop.com/187044/‎Cachedجهت خواند سایر مطالب دسته اخبار پزشکی و سلامت کلیک کنید. جهت نمایش کامل صفحه خبر و حذف سربرگ کلیک کنید. مطالب پربازدید 24 ساعت گذشته. پدر بنیتا ... ۶ باور غلط لاغری تناسب اندام - محبوب ها mahboobha.ir/tag/۶-باور-غلط-لاغری-تناسب-اندام 30 ا کتبر 2016 ... 6 باور غلط درباره لاغری و تناسب اندام... عرق کردن زیاد هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و باید هنگام ورزش از لباس نخی گشاد استفاده کنید تا دمای ...