مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟

[ad_1]

بهترین زمان برای آشنایی کودکان با مفاهیم دینی زیر 7 سالگی است و اگر در سنین پایین مفاهیم دینی را به فرزندانمان بیاموزیم، آنها در دوران نوجوانی و جوانی اعمال دینی را به خوبی انجام می دهند.

 از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟
از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟  اعظم احمدی در خصوص زمان مناسب برای آشنایی کودکان با مفاهیم دینی بیان کرد: بهترین زمان برای آشنایی کودکان با مفاهیم دینی زیر 7 سالگی است و اگر در سنین پایین مفاهیم دینی را به فرزندانمان بیاموزیم، آنها در دوران نوجوانی و جوانی اعمال دینی را به خوبی انجام می دهند.

احمدی ضمن اشاره به این موضوع که تربیت دینی کودکان  از هنگام تولد با گفتن اذان و اقامه در گوش آنها و حتی قبل از آن در دوران جنینی آغاز می شود، ادامه داد: بر طبق حدیث امام جعفر صادق(ع) در 3 سالگی باید جمله «لا اله الا الله » را به کودکان آموخت و در سن 3 سال و 7 ماه و 20 روزگی باید  آنها را با  جمله « محمد رسول الله » آشنا کرد.

وی افزود: در 4سالگی صلوات و در 5سالگی باید قبله را به کودکان را آموزش داد و همچنین فرزندانمان باید در 6سالگی اعمال رکوع و سجود و در 7 سالگی وضو را بلد باشند.

این مشاور کودک و خانواده ضمن اشاره به این موضوع که کودکان زیر 7 سال بسیاری از اعمال بزرگتر ها و والدینشان را تقلید می کنند، گفت: بهتر است با انجام اعمال دینی مقابل فرزندانمان و بردن آنها به مساجد، حسیینه ها، هیات ها و مراسم های مذهبی و همچنین با استفاده از رسانه ها کودکان را هر چه سریع تر با مفاهیم دینی آشنا و به انجام آنها عادت دهیم.

احمدی اظهار داشت: کودکان زیر 7 سال مفهوم دروغ و غیبت را نمی فهمند و از این رو بهتر است جلوی آنها از انجام  این اعمال بپرهیزیم، چرا که آنها این اعمال از برزگترهایشان یاد می گیرند و انجام می دهند.

وی با بیان این که کودکان در سن 7 سالگی آماده تربیت شدن هستند و این سن بهترین زمان برای آموزش مفاهیم دینی به آنها است، تاکید کرد: بهترین زمان برای آشنایی دختران با مفهوم حجاب سن 7 سالگی و همزمان با ورود آنها به مدرسه است، چرا آنها قبل از 9 سالگی به طور کامل با مفهوم حجاب آشنا شده و آن را رعایت می کنند.

این مشاور کودک و خانواده اشاره کرد: بهتر است 2سال قبل از اینکه عمل دینی به فرزندانمان واجب شود، آنها را با آن فریضه آشنا کنیم، برای مثال برای روزه گرفتن آنها را برای سحری خوردن بیدار کنیم تا هنگامی که این عمل به نوجوان واجب شد با آن آشنایی کامل داشته باشد.

از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟ 

 

احمدی یاد آور شد: برای آشنایی کودکان با مفهوم خدا بهتر است در سن 3 سالگی به آنها بگوییم که خدا در همه جا حضور دارد، بسیار مهربان است و شما را دوست دارد و باید مفاهیم مثبتی  از خدا در ذهن کودک ایجاد کنیم و از به کار بردن کلمات منفی نظیر عذاب، جهنم و این که اگر گناه کنید خدا شمارا دوست ندارد، خودداری کنیم.

وی عنوان کرد: آشنایی کودکان با احکام دینی، امامان معصوم و آموزش مفاهیم توحید و معاد باید در 7 سال دوم زندگی کودک صورت گیرد و از آنجایی نوجوانان بسیار تحت تاثیر همسالان و دوستان خود هستند، بهتر است در محیطی تحصیل کنند که نوجوانان متدین در آنجا قرار دارند.

 

باشگاه خبرنگاران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

پرورش مسئولیت در کودکان در طریق ایجاد مسئولیت قبل از بررسی مسئولیت باید ببینیم زندگی چیست و رابطه اش با وظیفه مهد کودک به چه دردی می‌خورد؟والدین باید مهارت تشویق رفتار مطلوب در کودکان را بدانند تربیت سازنده، روشی است که در تعلیم و تربیت،تعلیم و تربیت کودکان،تربیت …والدین باید مهارت تشویق رفتار مطلوب در کودکان را بدانند تربیت سازنده، روشی است که در خبرگزاری فارس صفحه اصلی بعد از مجلس نمایندگان سنای آمریکا با درصد آراء طرح تمدید ساله قانون تحریم‌های در دین اسلام برای کودکان چگونه تربیتی سفارش …با سلام یکی از روش های معتبر آموزش به کودکان زیر یک سال استفاده از فلش کارت ها می باشد همه چیز درباره‌ی ماهواره؛ شبکه‌های ماهواره چگونه موجب …جریان جلوگیری از منکرات توسط حزب‌الله در جنوب لبناندرگیری‌های مقاومت با نیروهای پیش دبستانی سه ستاره فرشته ها بازی انواع …شش بازی خلاق برای کودکان آیا می دانید بازی های کودکان تاثیر بسیار زیادی بر هوش و سایر مطالب تربیت کودک کودک را وادار به حضور در جمع نکنید مشکلات رفتاری کودک خردسال نقش کدامیک از والدین در هنر ایجاد انس با قرآن دیگرانمقدمه هدف این نوشته، یافتن راه هایی برای ایجاد اُنس کودکان، نوجوانان و جوانان با گفت و شنود صمیمانه رهبر انقلاب با جمعی از جوانان و …رهبر عزیز بسیار دوست میداریم که شما از دوران کودکی خودتان بگویید و این‌که چند برادر برنامه آموزش در دوره پیش از دبستان برنامه ریزی …برنامه آموزش در دوره پیش از دبستان دل فرزند نورس مانند زمین خالی از گیاه است،هر بذری اصول تربیتی کودک زیر سال مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینیبا توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه ارسال پرسش چگونه با تجاوز جنسی مقابله کنیمیکی از مشکلات اساسی در راه کمک به قربانیان تجاوز جنسی و سکس خشونت آمیز ، نه تنها در خداناباوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادخداناباورتعاریف و تمایزها نویسندگان در مورد بهترین تعریف و طبقه‌بندی برای خداناباوری با هم دانلود نوحه بوی سیب دانلود دعا از نوحه با صدا مداحی …دانلود رایگان نوحه بوی سیب و حرم حبیب نوحه بوی سیب دانلود در ادامه مطلب تبلیغات انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما ارتباط دارد؟بوکه بارانه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه تا پایان آذرماه سال پیش دبستانی تا ششم ابتدایینقش مراکز پیش دبستانی در رشد همه جانبه کودکان یکی از نتایج عمومی شدن امر آموزش در این موسسه فرهنگی هنری اقالیم موسسه فرهنگی هنری …خبرهای خوب از ایران عنوان نمایشگاهی‌ است از هنرمندان ایرانی که آبان سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس …محصولات شون آلمان زیبایی و مراقبت پوست و مو با قیمت رقابتی و با مُهر تضمین اصالت



لینک منبع :از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟

از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../از-چه-سنی-کودکان-را-با-مفاهیم-دینی-آشنا-کنیم‎Cached29 ا کتبر 2016 ... یک مشاور کودک و خانواده گفت: بهترین زمان آشنایی کودکان با مفاهیم دینی 7 سالگی است. از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟ - تماشاگر پلاس news.tamashagar.com/.../از-چه-سنی-کودکان-را-با-مفاهیم-دینی-آشنا-کنیم‎Cached29 ا کتبر 2016 ... یک مشاور کودک و خانواده گفت: بهترین زمان آشنایی کودکان با مفاهیم دینی 7 سالگی است. از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟ - قدس آنلاین | پایگاه ... qudsonline.ir/news/.../از-چه-سنی-کودکان-را-با-مفاهیم-دینی-آشنا-کنیم‎Cached30 ا کتبر 2016 ... یک مشاور کودک و خانواده گفت: بهترین زمان آشنایی کودکان با مفاهیم دینی 7 سالگی است. از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟ - تی نیوز tnews.ir/news/54e873315803.html 31 ا کتبر 2016 ... شهردارآنلاین: بهترین زمان برای آشنایی کودکان با مفاهیم دینی زیر 7 سالگی است و اگر در سنین پایین مفاهیم دینی را به فرزندانمان بیاموزیم، آنها در ... میهن مگ - از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟ https://mihanmag.com/.../از_چه_سنی_کودکان_را_با_مفاهیم_دینی_آشنا_کنیم؟‎Cached28 ا کتبر 2016 ... اعظم احمدی مشاور کودک و خانواده در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص زمان مناسب برای آشنایی کودکان ... از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟ | باشگاه خبرنگاران ... khabarone.ir/news/.../از-چه-سنی-کودکان-را-با-مفاهیم-دینی-آشنا-کنیم 29 ا کتبر 2016 ... یک مشاور کودک و خانواده گفت: بهترین زمان آشنایی کودکان با مفاهیم دینی 7 سالگی است. سن آموزش مفاهیم دینی به کودکان از دیدگاه روایات | مرکز مشاوره امام خمینی ... moshavere.org/node/873‎Cached Similar3 جولای 2012 ... سن آموزش مفاهیم دینی به کودکان از دیدگاه روایات ... برای آموزش به طور عملی محدودة سنی خاصی معین شده است و برای آموزش هر یک از اصول دین، نماز و . از چه سنی کودکم را با مفاهیم دینی آشنا کنم؟ | امروز آنلاین www.emruzonline.com/.../از-چه-سنی-کودکم-را-با-مفاهیم-دینی-آشنا-ک/‎Cached14 ا کتبر 2016 ... یکی از آسیب زاترین کوتاهی های والدین در مسیر تربیت کودک، بی توجهی شان به باورهای دینی است که زمینه را در راستای ضربه زدن به شخصیت دینی ... از چه سنی کودکم را با مفاهیم دینی آشنا کنم؟ - بولتن نیوز www.bultannews.com/fa/.../از-چه-سنی-کودکم-را-با-مفاهیم-دینی-آشنا-کنم 15 ا کتبر 2016 ... او با اشاره به این که چهار یا پنج سالگی بهترین زمان برای آشنایی کودک با مفهوم حجاب است، می گوید: هرچند حجاب از سن تکلیف بر دختر واجب می شود ... از چه سنی بچه ها را با مفاهیم دینی آشنا سازیم؟ (2 عکس) - سرزه www.serze.com/مفاهیم-دینی-آشنا-سازیم-عکس-2150169/‎Cached31 ا کتبر 2016 ... از چه سنی کودکان را با مفاهیم دینی آشنا کنیم؟ خوب ترین زمان برای آشنایی خردسالان با مفاهیم دینی زیر 7 سالگی است و چنانچه در سنین پایین مفاهیم ...