مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

در این کارخانه پشه تولید می شود!

[ad_1]

 

گامی بلند برای نابودی زیکا

در این کارخانه پشه تولید می شود!

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۵

 

دانشمندان با استفاده از میلیونها پشه پرورش یافته در کارخانجات تحقیقاتی گامی بلند به سوی نابودی حشرات ناقل بیماریهای مختلف برداشته اند.

به گزارش ستاره ها؛ بیماریهای خطرناکی همچون زیکا، تب زرد یا دنگو توسط پشه هایی منتقل می شوند که دانشمندان از چند دهه پیش برای نابودی آنها در تلاش بوده اند و به دستاورد چشمگیری نایل نشده اند.

 

 

 در این کارخانه پشه تولید می شود!

به نقل از گیزمودو، اکنون یک شرکت فعال در زمنیه فناوریهای زیستی در بریتانیا موسوم به Oxitec از برنامه جدیدی خبر داده که طی آن از انبوهی از پشه های پرورش یافته در تأسیسات تحقیقاتی برای این منظور استفاده می شود.

به همین منظور تأسیسات بزرگ و مدرنی در برزیل راه اندازی شده که در آن چیزی جز پشه تولید نمی شود، البته با این تفاوت که این پشه ها برای نابودی بیماریهایی همچون زیکا دستکاری ژنتیکی شده اند.

تخمین زده شده که حدود ۶۰ میلیون پشه تولید شود تا بدین ترتیب یکی از تاریخی ترین اقدامات علمی بشر برای نابودی پشه های عامل بیماریهای خطرناک رقم خورده باشد. این پشه ها سایر پشه های ناقل زیکا، تب زرد یا دنگو را نابود کرده تا از گسترش کلنی آنها جلوگیری شود.

پشه های تولید شده در این تأسیسات با پشه های ماده ناقل بیماری جفت گیری کرده که در نتیجه آن پشه های دارای نواقص ژنتیکی تولید می شود که در نهایت بدون آنکه تأثیری در انتقال بیماری داشته باشند نابود می شوند.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

در این کارخانه ها فقط پشه تولید می شود مجله …دراینکارخانهفقطپشهتولیدمیدانشمندان با استفاده از میلیونها پشه پرورش یافته در کارخانجات تحقیقاتی گامی بلند به هیچ درخت سوزنی برگی در جهان وجود ندارد که آلودگی تولید …هیچ درخت سوزنی برگی در جهان وجود ندارد که آلودگی تولید کندپارسینهپارسینه سایت خبری پارسینه اوباما تمدید قانون تحریمهای ایران را امضاء آیا می توان در خانه مرغ تخمگذار نگهداری کرد؟مرغها جانوران کم خرجی هستند اصلی ترین دغدغه در نگهداری مرغ، جای آن است مرغها را می فن آوری استخراج بیوگاز از دستگاهای تولید بیوگاز …حوضچه خروجی ‏ ‏ این حوضچه در طرف مقابل حوضچه ورودی به نحوی ساخته می شود تا سطح فوقانی سم‌شناسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…تاریخچه عهد باستان اولین اطلاعات سم‌شناسی مربوط به انسان‌های اولیه است به گونه‌ای سسیستم های در صنایع غذایی سایت … مخفف است اندیشه برقراری این سیستم برای کاهش ریسک سلا مت کبود راهنگ بزرگترین شهرستان استان همدان در قاب …بخشدار گل‌تپه گفت در هفته دولت پروژه عمرانی با اعتباری بیش از میلیارد تومان در گل گزارش فارس از باغ‌های بنه در ریگان پسته وحشی را …به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، درختان بنه در ریگان به دلیل اقلیم خوب آب و هوایی این آب قلیایی چیست؟ فواید و طرز تهیه آن چه می باشد؟ …آب قلیایی چیست، با فواید آن، طرز تهیه آن، دستگاه تقطیر و کیت های تشخیص و تولید آب فروش حشرات اتاله شدهحشره خشک شدهپرورشفروشگاه ایترنتی حشرات خشک اتاله شده ایران تنها و اولین فروشگاه اینترنتی در ایران وقتی یک سایت باز نمی‌شود باید چه کار …تمامی کالاها و خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند نوشته های خواندنی کیانا وحدتی باورت نمی شود که من وارهاده در میان حیرت کنون مانده با کورسویی از فانوس داروسازی پزشکان ایران یک دارو مثل بقیه داروها و یک ماده شیمیائی می باشد که برای بیماری شما توسط پزشک تجویز قیمت تولید و پخش چادر مسافرتی اتوماتیک کیت و …چادرمسافرتیچادر مسافرتی اتوماتیک کیت شرکت کیت وسیله ای بسیار راحت و آسان برای استفاده در مسافرت دفاع جانانه وزیر بهداشت از پزشکان کارانه نباشد، …قیاس درستی نکردید در امد بیمارستان از راه ارائه خدمات تامین می شود و صرف هزینه های فرهنگ افغانستان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادفرهنگافغانستانبُزکَشی بُزکَشی Ī یک بازی سنتی گروهی است که بر روی پشت اسب انجام می‌شود این خودروی ریوخودرویریوخودروی ریو در اولین نگاه جذاب است چهره ی امروزی او دوست داشتنی ست جدای ظاهری اسپورت علوم کلاس اولی های هوشمند دبستان هماعلومدرس ششم ،زمین خانه پر آب ما در بیشتر جاهای زمین آب به فراوانی پیدا می شود ما و همه ی دانستنی های خودرو و آپشن های آنردیف نام اصطلاح شرح سیستم انتقال قدرت به چرخ ستون ستون واقع در



لینک منبع :در این کارخانه پشه تولید می شود!

در این کارخانه پشه تولید می شود! - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../در-این-کارخانه-پشه-تولید-می-شود‎Cached31 ا کتبر 2016 ... پشه های تولید شده در این تأسیسات با پشه های ماده ناقل بیماری جفت گیری کرده که در نتیجه آن پشه های دارای نواقص ژنتیکی تولید می شود که در ... Images for در این کارخانه پشه تولید می شود! در این کارخانه پشه تولید می شود! | یاد بگیر دات کام www.yadbegir.com/new/?p=14271‎Cachedیک شرکت فعال در زمنیه فناوریهای زیستی از برنامه جدیدی خبر داده که از پشه ها برای از بین بردن پشه های ناقل زیکا، تب زرد یا دنگو استفاده می شود. در این کارخانه پشه تولید می شود! | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/10/31/1536495 31 ا کتبر 2016 ... در این کارخانه پشه تولید می شود! ۱۴ ساعت پیش; ۲بازدید; ۰ رای; ۰ دیدگاه. دانشمندان با استفاده از میلیونها پشه پرورش یافته در کارخانجات تحقیقاتی ... در این کارخانه پشه تولید می شود! - مجله سایت نیواگهی magazine.newagahi.ir/در-این-کارخانه-پشه-تولید-می-شود/ 31 ا کتبر 2016 ... در این کارخانه پشه تولید می شود! به گزارش مجله نیوآگهی، به نقل از گیزمودو، بیماریهای خطرناکی همچون زیکا، تب زرد یا دنگو توسط پشه هایی منتقل ... در این کارخانه پشه تولید می‌شود! - مردم نو www.zanjannews.com/.../8385-در-این-کارخانه-پشه-تولید-می‌شود‎Cached1 نوامبر 2016 ... در این کارخانه پشه تولید می‌شود! به‌گزارش مهر، به نقل از گیزمودو، بیماری‌های خطرناکی همچون زیکا، تب زرد یا دنگو توسط پشه‌هایی منتقل می‌شوند که ... خبرگزاری یوپنا » در این کارخانه پشه تولید می شود! upna.ir/?p=14265 31 ا کتبر 2016 ... به گزارش یوپنا، به نقل از گیزمودو، بیماریهای خطرناکی همچون زیکا، تب زرد یا دنگو توسط پشه هایی منتقل می شوند که دانشمندان از چند دهه پیش برای ... میهن مگ - در این کارخانه پشه تولید می شود! https://mihanmag.com/.../در_این_کارخانه_پشه_تولید_می_شود!‎Cached15 مه 2017 ... در یک کارخانه تولید پشه ها می شود! دانشمندان با استفاده از میلیون ها پشه پرورش یافته در کارخانجات این تحقیق یک گام نزدیک تر به نابودی حشرات ... در این کارخانه پشه تولید می شود! | اخبار بسیج و سپاه | خبرگزاری ... basijpress.ir/fa/news-details/85594/در-این-کارخانه-پشه-تولید-می-شود!/ 31 ا کتبر 2016 ... دانشمندان با استفاده از میلیونها پشه پرورش یافته در کارخانجات تحقیقاتی گامی بلند به سوی نابودی حشرات ناقل بیماریهای مختلف برداشته اند. در این کارخانه پشه تولید می شود! - پارسینه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27417674 31 ا کتبر 2016 ... در این کارخانه پشه تولید می شود! دانشمندان با استفاده از میلیونها پشه پرورش یافته در کارخانجات تحقیقاتی گامی بلند به سوی نابودی حشرات ناقل ...