مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این غذاها را هرگز همزمان نخورید

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، مهدی برهانی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، را سبب تولید بلغم و مشکلات گوارشی می‌داند. به همین دلیل خوردن سرکه با برنج (ترشیجات بعد از برنج)، ماست با ترب و ماهی، گوشت مرغ با ماست و ماهی، شیر با گوشت مرغ و ماهی را مضر می‌داند.

وی گفت: همچنین در طب سنتی آمده خوردن آب سرد بلافاصله بعد از نان گرم سبب ایجاد عفونت در بدن می‌شود همچنین طب سنتی می‌گوید حل کردن عسل در آب جوشی که از ۶۰ درجه بالا باشد سبب تولید ماده شیمیایی مضر برای بدن می‌شود اما در طب رایج به چنین موضوعی اشاره نشده است.

این متخصص طب سنتی افزود: مصرف همزمان خوراکی‌های سرد سبب پیسی می‌شود البته باید گفت هیچ مطالعه بالینی برای تأیید این موضوع انجام نشده است.

وی افزود: همچنین در این طب آمده از مصرف غذای شیرین (خربزه) بعد از غذای غلیظ، بی‌هضم (گوشت) خودداری کنید زیرا باعث می‌شود این غذا در بدن به صورت فاسد در آید و نفخ معده و عوارض گوارشی را در پی داشته باشد.

برهانی همچنین مصرف همزمان غذاهای نفاخی همچون آش سوپ را مضر دانست.

این متخصص طب سنتی، این سخن را که عده‌ای می‌گویند مصرف همزمان پنیر و بادام مضر است را غلط دانست و گفت: مصرف پنیر با گردو، بادام یا پسته منفعت دارد.

برهانی اضافه کرد: مصرف انار بعد از حلیم گندم یا بعد از کله گوسفند به دلیل اینکه هر دو مرطوب هستند سبب می‌شود چربی خون در بدن به شدت افزایش یابد.

وی بالا رفتن صفرا، حساسیت، آلرژی پوستی و خارش را به دلیل مصرف همزمان دو خوراکی گرم دانست و گفت: موادی همچون مویز و عسل با هم مصرف نشود.

این متخصص طب سنتی در پایان مصرف خربزه و عسل را سبب ورم روده دانست و گفت: تمامی این موارد در طب سنتی آمده است اما اینکه یکبار خوردن آنها یا مصرف چند باره فرد را به این بیماری دچار می‌کند بستگی به طبع و وضعیت گوارش فرد دارد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

این نان‌ها را نخورید؛ بیماری‌زا هستندایننان‌هارانخوریدزن هندی نذر عجیبش را ادا کرد تصاویر سرنوشت مبهم سپرده‌های خرد مردمسودهای جذاب فقط رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، …کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز روش های آماده سازی زن برای رابطه زناشوییدوست دارم همین ابتدا این توضیح را بدهم که مردان همیشه در روابطشان با جنس مخالف دنبال رژیم و تغذیه رژیم و تغذیهرژیم لاغریکوچک کردن شکمچگونه لاغر شویمورزش شکمچگونه چاق شویمغذاهای کلونازپام ؟ عوارض و مقدار مصرف ؟ آرشیو …سلام دوستان من مدت زیادی تحت فشار شدید عصبی بودم و تقریبا اوج این فشار رو پشت سر رژیم لاغری و کاهش وزن رژیم لاغری و کاهش وزن فقط با یک بار خواندن وبلاگ من حداقل کیلو وزن کم می کنید چون شما روش صحیح غذا خوردن زیتوناین نسخه‌ی ذخیره شده‌ای از است زهره بسم الله الرحمن الرحیم باد صبا جهت تسویه کبد چکار باید کرد؟برای این کار باید به یک دکتر درست حسابی مراجعه کنی سم زدایی کبد مرحله داره وباید دیابت چیست ؟ دکتر علیرضا حقانی – متخصص …بیماری دیابت چیست بیمارى دیابت یکى از شایع ترین بیمارى هاى غدد درون ریز است اکثر همه آنچه که نیاز است در مورد باد معده بدانید نسیــــــم ادامه تصادف های مرگبار در محورهای لرستان امشب چهار کشته و زخمی در برخورد پژو ۴۰۵ با فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران مراقبت دوران بارداری کودکاز چاقی کودکتان کِیف نکنید چگونه با نوزادمان ارتباط برقرار کنیم؟ اگر کودک چیزی را مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانغذاهای غنی از این فیبر اگر نشاسته ای هم باشد همچون بسیاری از نان های غلات و برنج قهوه عطاری ابـّـا شهر نام مجموعه متصدی آدرس تلفن اصفهان عطاری ابا سیدرضا صالحی خیابان جی مابین هتل مشاوره ،مشاوره ازدواج ،مشاوره خانواده ،مشاوره رایگان …مشاوره ازدواجکاهش میل جنسیارضا شدنمرکز مشاورهمشاوره روانشناسیروانشناسی مشاوره بیماری های دستگاه گوارش بهارستان سلامت و …پیشگیری از این بیماری با ترک سیگار و الکل می‌تواند صورت گیرد افرادی که به داروهای طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتطب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی شوهرم سرد مزاج است نوعروس باید بگویم مشکل سرد مزاجى آقایان یا هر چى دیگه از این قبیل ظاهرا به یه بحران تبدیل شده



لینک منبع :این غذاها را هرگز همزمان نخورید

این غذاها را هرگز همزمان نخورید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5814586/این-غذاها-را-هرگز-همزمان-نخورید‎Cached10 ا کتبر 2016 ... این غذاها را هرگز همزمان نخورید به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدی برهانی متخصص طب سنتی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی ... Images for این غذاها را هرگز همزمان نخورید این غذاها را هرگز همزمان نخورید www.fardanews.com/fa/news/576735/این-غذاها-را-هرگز-همزمان-نخورید 14 ا کتبر 2016 ... این غذاها را هرگز همزمان نخورید. متخصص طب سنتی گفت: در کتاب‌های طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکی‌های نفاخ و مواد مرطوب ... این غذاها را هرگز همزمان نخورید - عصر خبر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147621306016929‎Cached11 ا کتبر 2016 ... این غذاها را هرگز همزمان نخورید. متخصص طب سنتی گفت: در کتاب‌های طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکی‌های نفاخ و مواد مرطوب ... این غذاها را هرگز همزمان نخورید - فارسی نیوز farsinews.xyz/news/99212 خبرگزاری فارس: مهدی برهانی در گفت‌وگویی، گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، را سبب تولید بلغم و مشکلات گوارشی می‌داند. به همین دلیل خوردن ... هرگز این غذاها رو همزمان مصرف نکنید - خطر در کمین است - YouTube ► 5:48https://www.youtube.com/watch?v=hhtt2HDCFSw Jun 28, 2017 - 6 min - Uploaded by Afaz TV هیچ وقت هندوانه رو با کله پاچه و شله و گوشت شتر موغ و هلو و آب انار و عسل و شکلات تلخ رو با هم نخورید ضرر داره . خخخخخخخخخخخخخخخ آخه کی این چیزا ... آخرین خبر | طبع من/ این غذاها را هرگز همزمان نخورید akharinkhabar.ir/cooking/3020192‎Cached14 ا کتبر 2016 ... فارس/ یک متخصص طب سنتی گفت: در کتاب‌های طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکی‌های نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به ... این غذاها را هرگز همزمان نخورید - فردا نیوز sedayeqazvin.ir/Pages/OthersNews-1114779.aspx‎Cached14 ا کتبر 2016 ... متخصص طب سنتی گفت: در کتاب‌های طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکی‌های نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به فاصله نزدیک ... برای صبحانه هرگز این خوراکی ها را نخورید - onvansho onvansho.ir/result/برای-صبحانه-هرگز-این-خوراکی-ها-را-نخورید.html برای صبحانه این‌ غذاها را نخورید برای صبحانه این‌ها را خوراکی در ماه رمضان هرگز . ... این غذا ها را هرگز همزمان نخورید انجمن نگاه دانلود طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با ... این غذا و داروها را هرگز با هم نخورید - خبرداغ khabaredagh.ir/fa/news/.../این-غذا-و-داروها-را-هرگز-با-هم-نخورید‎Cached20 ژوئن 2017 ... این غذا و داروها را هرگز با هم نخورید. مصرف همزمان برخی داروها و غذاها نه تنها تاثیرات مثبت آنها را از بین می برد بلکه می تواند عوارض جانبی خطرناکی را ...