مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند

[ad_1]
زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند

خبرگزاری آریا-معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بیش از 670 هزار زائر اربعین تا به امروز در سامانه سماح نام‌نویسی کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا،حمید محمدی در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت افزود: تا به امروز 670 هزار مشتاق شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که برای حدود 170 هزار نفر آن‌ها ویزا صادر شده است؛ در حالیکه خارج از این سامانه 550 هزار نفر ویزا دریافت کرده اند.
در این جلسه اعلام شد تعداد زائرانی که روادید سفر به عراق در ایام اربعین را دارند چند برابر زائرانی است که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و این امر معضلات و مشکلاتی را در خروج از مرزها ایجاد خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بر لزوم اطلاع رسانی شفاف به مردم درخصوص اخذ روادید و اعزام به مراسم اربعین حسینی تاکید کرد.
وی افزود: در مراسم اربعین امسال مسئولیت های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت آن هم با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دیگر در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و اعزام زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، خلاصه شده است.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با تاکید براینکه با اطلاع رسانی شفاف باید مسئولیت های سازمان حج و نهادهای دیگر برای مردم بیان شود، گفت: باید ابهامات رفع و اشکالات منعکس شود و زائران از مسئولیت های هر دستگاه مطلع شوند.   
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه فرصت کمی تا آغاز سفر مشتاقان حضور در مراسم اربعین باقیمانده است، خواستار به‌کارگرفتن راهکارهای مناسب و استفاده از تجارب گذشته برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی شد.
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست با اشاره به اینکه معضل فعالیت دفاتر غیرمرتبط با این سازمان و صدور ویزا در خارج از سامانه سماح و حتی احتمال جعل ویزا از چند ماه قبل به وزارتخانه های ذی ربط منعکس شده بود، گفت: سازمان حج از زائرانی که خارج از سامانه سماح ویزا دریافت کرده اند اطلاعاتی ندارد.
وی افزود: این سازمان با هماهنگی ارگان‌های مختلف از جمله ادارات کل راهداری برای اعزام زائرانی که از طریق سامانه سماح ویزا دریافت می کنند برنامه ریزی کرده است.
هم اکنون 16 دفتر موقت و کنسولگری عراق که با هماهنگی سفارت این کشور در تهران و ارگان های ایرانی در نقاط مختلف کشورمان فعال و تجهیز شده اند درحال صدور ویزا برای زائران اربعین هستند.  
در این جلسه همچنین از تلاش بی وقفه و خالصانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسایی و ضربه وارد کردن اطلاعاتی به چند شبکه از جاعلین ویزای کشور عراق به خصوص در ایام اربعین تقدیر و به مردم هشدار داده شد در چارچوب های قانونی برای اخذ روادید سفر به عتبات عالیات اقدام کنند.
این جلسه با بررسی برخی معضلات در اعزام و تغذیه کاروان های عتبات و طرح ها و برنامه های حوزه حج ادامه یافت و مقررشد با تشکیل کمیته های کارشناسی تا پایان آبان درخصوص رفع اشکالات در حوزه عتبات و سند حج چاره اندیشی و گزارش آن به شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ارائه شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

زائران اربعین به هزار نفر رسیدند



لینک منبع :زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند

زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند - آریا | دمادم https://damadam.ir/news/زائران-اربعین-به-670-هزار-نفر-رسیدند/4112220 خبرگزاری آریا-معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بیش از 670 هزار زائر اربعین تا به امروز در سامانه سماح نام‌نویسی کرده اند. به گزارش ... خبرگزاری آریا - زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند www.aryanews.com/News/.../زائران-اربعین-به-670-هزار-نفر-رسیدند 1 نوامبر 2016 ... خبرگزاری آریا-معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بیش از 670 هزار زائر اربعین تا به امروز در سامانه سماح نام‌نویسی کرده اند. به گزارش ... زائران اربعین به ۶۷۰ هزار نفر رسیدند - آکابانو www.akabanoo.com/article/akanews/irinn/news20161031192570670.html 31 ا کتبر 2016 ... زائران اربعین به ۶۷۰ هزار نفر رسیدند - آکابانو ... سازمان حج و زیارت افزود: تا به امروز 670 هزار مشتاق شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت ... زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند | جستجو wesria.net/search/زائران-اربعین-به-670-هزار-نفر-رسیدند This site may harm your computer. .ی و سازمان حج و زیارت افزود: تا به امروز 670 هزار مشتاق شرکت در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که برای حدود 170 هزار نفر آن‌ها ویزا صادر شده است؛ در ... زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند - تاپ توریسم www.toptourism.ir/زائران-اربعین-به-670-هزار-نفر-رسیدند/ زائران اربعین به ۶۷۰ هزار نفر رسیدند. توسط Tasnim / سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / منتشر شده ... پروژه گردشگری سیب به عنوان بزرگترین پروژه تفریحی و اقامتی کشور ... زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند | معاون حج، عمره و عتبات - قطره www.ghatreh.com/news/nn34394658/‎Cachedمعاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بیش از 670 هزار زائر اربعین تا به امروز در سامانه سماح نام نویسی کرد. زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند safaridigar.news/.../28317-زائران%20اربعین%20به%20670%20هزار%20نفر%20رسیدند.html زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند. تمام صفحهجعبه محصور. نقش پشت زمینه. خبرگزاری آریا عکس پس زمینه 1; خبرگزاری آریا عکس پس زمینه 2; خبرگزاری آریا ... 22 هزار زائر اربعین حسینی استان بوشهر در سامانه سماح نام نویسی د onvansho.ir/.../22-هزار-زائر-اربعین-حسینی-استان-بوشهر-در-سامانه-سماح-نام-نویسی-د.html ۲۲ هزار زائر اربعین حسینی 22 هزار زائر استان بوشهر بوشهر در سامانه سماح نام . زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند جستجو وسریا زائران اربعین به 670 هزار نفر در ... آمار ثبت نام زائران اربعین حسینی از 210 هزار نفر عبور کرد - onvansho onvansho.ir/.../آمار-ثبت-نام-زائران-اربعین-حسینی-از-210-هزار-نفر-عبور-کرد.html به آمار ثبت‌نام ۲۷۵ هزار 275 هزار نفر عبور کرد از سفر اربعین حسینی . ... زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند جستجو وسریا زائران اربعین به 670 هزار نفر هزار نفر ... ثبت نام 680 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سماح - شورا آنلاین ... khabarfarsi.com/u/27432353 31 ا کتبر 2016 ... زائران اربعین به 670 هزار نفر رسیدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حمید محمدی در نشست شورای برنامه ...