مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی

[ad_1]
به گزارش مشرق، در حالی که هنوز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 در حال است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز آمار ایران بازدید کرد.
 
محمود واعظی  در این بازدید اظهار داشت: ژاپن با میانگین مشارکت 35 درصدی رتبه اول را در سرشماری اینترنتی بین کشورهای دنیا داراست و برخی کشورهای اروپایی نیز مشارکتی حدود 20  درصدی را داشته‌اند.
 
وزیر ارتباطات افزود: اکنون ایران با مشارکتی بیش از 20 درصد، رتبه دوم را به خود اختصاص داده که اگر مشارکتی بیشتری از سوی مردم صورت گیرد می‌توانیم از رکورد 35 درصدی ژاپن عبور کنیم و بتوانیم نام ایران را به عنوان یک کشور توسعه یافته در این زمینه مطرح کنیم.
 
واعظی گفت: یکی از شاخص های توسعه یافتگی این است که مردم چگونه از ابزار الکترونیکی برای انجام امور خود استفاده می کنند. اگر بتوانیم خوب کار کنیم و مردم را تشویق کنیم تا از رکورد مشارکت 35 درصدی ژاپن عبور کنیم، شاهد اثرات بین المللی این اقدام خواهیم بود و نگاه به مردم و جامعه ایرانی در دنیا تغییر می کند.
 
*مشارکت کمتر از انتظار ساکنان شهرهای بزرگ در سرشماری اینترنتی
 
وی با بیان اینکه در روزهای اول یا مردم مطلع نبودند یا اطمینان به سیستم وجود نداشت که به تدریج شیب مشارکت مردم حالت صعودی خوبی پیدا کرده و به معنی جلب اعتماد مردم است، گفت: اما برخلاف انتظار مشارکت ساکنان شهرهای بزرگ کمتر بود و استان‌های تهران، مشهد، اصفهان، کرج، اهواز، قم و اراک نسبت به سایر استان‌ها مشارکت کمتری داشتند.
 
وی گفت: برخلاف انتظار شهرهای کوچک تر مشارکت بهتری در سرشماری داشته اند و امیدواریم مردم کلانشهرها که مشغله بیشتری دارند در چند روز باقیمانده مشارکت بهتری داشته باشند.
 
* سرشماری اینترنتی نخستین طرح جدی ملی بر بستر شبکه ملی اطلاعات
 
وی همچنین به زیرساخت‌های فنی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: از نظر پهنای باند و موضوعات فنی مشکلی برای سرشماری اینترنتی وجود ندارد و حتی پهنای‌باند به اندازه‌ای که چندین برابر تعداد فعلی بتوانند در لحظه ثبت‌نام کنند نیز فراهم است.
 
واعظی گفت: پس از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، طرح سرشماری اینترنتی نخستین طرح جدی ملی بر بستر این شبکه بود که با تامین امنیت این شبکه، آسیبی از درگاه‌های خارجی اینترنت به این طرح نرسید.
 
* هدیه یک گیگ اینترنت سرشماری اینترنتی قطعی است/ هدیه 2 گیگی توسط برخی شرکت‌ها
 
وی در پاسخ به سوالی درباره هدیه یک یا دو گیگ اینترنت مشارکت‌کنندگان اینترنتی در سرشماری، گفت: ابتدا پیشنهاد یک گیگ اینترنت رایگان ارائه شد که ارائه‌دهندگان اینترنت موافقت کردند؛ اخیرا رییس مرکز آمار ایران ارائه‌ دو گیگ اینترنت رایگان را پیشنهاد کرده‌اند که برخی از ارائه‌دهندگان اینترنت با این موضوع موافقت کرده‌اند که درباره شرکت‌هایی که در موافقت با هدیه 2 گیگی امضا‌ داده‌اند، اعطای این هدیه به مشترکانشان را پیگیری می‌کنیم.
 
*مطلبی از اختلال وسیع مکالمه اپراتورها نشنیده‌ام
 
واعظی در پاسخ به سوالی درباره اینکه به نظر می‌رسد با توجه به تمرکز اپراتورها روی ارائه اینترنت اهمیت موضوع کیفیت مکالمه نزد آنها کاهش یافته، گفت: درباره اختلالات وسیع اپراتورها نکته‌ای نشنیده‌ام اگر چنین موضوعی باشد رسیدگی می کنیم.
 
وزیر ارتباطات افزود: اینترنت و مکالمه نمی توانند جای یکدیگر را بگیرند. در دنیا نیز در بستر اینترنت مکالمات تلفنی انجام می‌شود، در ایران مصرف پهنای باند اینترنت بیشتر به مکاتبات اختصاص داشت که سپس به سمت عکس و اکنون به سمت فایل‌های ویدئویی سوق یافته است و هم‌اکنون نیز مردم با استفاده از برنامه‌های مختلف بخشی از مکالمات خود را نیز بر بستر اینترنت انجام می‌دهند.
 
*آخرین آمار مشارکت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95
 
همچنین اعلام امیدعلی پارسا رییس مرکز آمار با اعلام آخرین آمار مشارکت مردمی اظهار داشت: در 17 روز نخست اجرای طرح سرشماری اینترنتی به طور متوسط روزانه 229هزار خانوار در این طرح مشارکت داشتند که از روز هجدهم با افزایش تصاعدی این نرخ به 468هزار خانوار و دیروز (23 مهر) این نرخ به 870 هزار خانوار رسید.
 
وی گفت: تا ساعت 8 صبح امروز (24 مهر) نرخ مشارکت چهار برابر مدت مشابه در روز گذشته بوده است.
 
پارسا افزود: در کشورهایی که برای نخستین بار اقدام به سرشماری اینترنتی کرده اند نرم مشارکت 2 تا 3 درصد و در چند کشور 8 درصد بوده است.
 
به گفته وی،‌ در ایران شاهد مشارکت 21.5درصدی از نظر جمعیتی و مشارکت 20.5 درصدی از نظر خانوار هستیم.
 

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

آخرین آمار سرشماری سال نسبت جنسی مردان زنان درصد جمعیت شهری برای سال برای سال درصد جمعیت روستاییتدوین استراتژی جدید نظامی آمریکا؛ ایران یکی از تهدیدهای اصلی است ژنرال دیوید سرشماری آماری نفوس و مسکنسرشماری عبارت است از شمارش و محاسبه تعداد کل نفرات یا اشیای مورد نظر تفاوت سرشماری با شهرها معرفی جاذبه های گردشگری ایرانکیاسر شهر کیاسر در کیلومتری جنوب شهر ساری و در متری از سطح دریا و درجه و دقیقه سنگاپور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادسنگاپورجمهوری سَنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا به پایتختی شهر سنگاپور است سنگاپور در جنوب ورامین پرس خانهمحمود کریمی کیست؟ جهان در حال بازنگری در مواضع خود است سوریه با پیروزی از بحران خارج اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروز گولان سقز اخبار ایران، کردستان، سقزیادواره آبروی محله شهید محمدصالح آئین در سقز برگزار شد راه اندازی کارگاه تولید سایت معلولین ایران سماسایت معلولین ایران قصد دارد بعنوان یک سایت مرجع بتواند در حوزه اطلاع رسانی در زمینه گردشگری تالش کجاست و تالش کیست؟تالش نام یکی از تیره‌های آریایی است که سکونت گاه اصلی آن‌ها در البرز غربی از جنوب قائم‌شهر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…قائم شهر در بهمن ۵۷ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهی به قائم‌شهر تغییر نام یافتعصر ایران خبر فارسیدر تاریخ ادبیات ایران ، کسانی به نام ترانه سرا، معرفی نشده اند در دوران معاصر سابقه ی سایت جامع سمنان سایت جامع سمنان برترین سایت در حوزه اطلاع رسانی استان سمنان از جمله شهرستان های سمنان فاوا نیوز پایگاه خبری و اطلاع رسانی فناوری اطلاعات …حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون گوشی هوشمند بدون گارانتی در دست خریداران تلفن همراه است و تعمیر خبرگزاری فارسگروهگفت‎وگوی فارس با مسؤول گزینش سپاه کردکوی در اوایل جنگ تحمیلیجستجوگر اخبار تی نیوز چرا گروه های مسلح در حلب در برابر ارتش سوریه از هم پاشیدند؟ چرا گروه های مسلح در حلب در اخبار،اخبار اقتصادیجدیدترین اخبار اقتصادی و …قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۵۴ دلار و ۶۰ سنت پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستانپایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان استانداری گلستان سایت استانداری سایت گلستان بورژوادر نتیجه چندین دهه عدم رعایت اصول حسابداری اکچوئری، صندوق‌های بازنشستگی در کشور استان یزد نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دشمنان بدنبال نابودی بنیان های فکری دانشجویان



لینک منبع :رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی

رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی/ مشارکت کمرنگ کلانشهرها ... www.mehrnews.com/.../رتبه-جهانی-ایران-در-سرشماری-اینترنتی-مشارکت-کمرنگ-کلانشهرها‎Cached15 ا کتبر 2016 ... وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشارکت ساکنان کلانشهرها را در طرح سرشماری اینترنتی کمرنگ عنوان کرد و گفت: با انجام بیش از ۲۰ درصد ... رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی | فرهنگ نیوز www.farhangnews.ir/content/236433‎Cached15 ا کتبر 2016 ... وزیر ارتباطات از مشارکت ۲۰ درصدی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن خبر داد و گفت: ژاپن با مشارکت ۳۵ درصدی رتبه اول را دارد و برخی کشورهای ... رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی | پایگاه خبری تراز - تراز نیوز www.taraznews.com/content/161409 15 ا کتبر 2016 ... تراز: وزیر ارتباطات از مشارکت ۲۰ درصدی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن خبر داد و گفت: ژاپن با مشارکت ۳۵ درصدی رتبه اول را دارد و برخی ... رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی - onvansho onvansho.ir/result/رتبه-جهانی-ایران-در-سرشماری-اینترنتی.html رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی پست با عنوان رتبه جهانی ایران در سرشماری . مشارکت کمرنگ کلانشهری ها درسرشماری شعار تیم ملی در جام جهانی در طرح ... مشارکت کمرنگ کلانشهری ها در سرشماری اینترنتی رتبه دوم مشارکت ... onvansho.ir/.../مشارکت-کمرنگ-کلانشهری-ها-در-سرشماری-اینترنتی-رتبه-دوم-مشارکت-برای-ایران.html مشارکت کمرنگ کلانشهری‌ها در سرشماری اینترنتی رتبه دوم مشارکت برای ایران . ... جهانی ایران در سرشماری اینترنتی مشارکت کمرنگ که برای کارتن خواب‌ها پهن . رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی مشارکت کمرنگ ... - دانلود فیلم www.mevia.ir/.../رتبه_جهانی_ایران_در_سرشماری_اینترنتی_مشارکت_کمرنگ_کلانشهرها‎Cachedدانلود شکسته شدن رکورد مشارکت سرشماری اینترنت توسط ایران دانلود رکورد سرشماری اینترنتی که با مشارکت ۳۵ درصدی در دست ژاپنی ها بود با مشارکت ۳۹ درصدی ... رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی | وزیر ارتباطات و فناوری - قطره www.ghatreh.com/news/.../رتبه-جهانی-ایران-سرشماری-اینترنتی 15 ا کتبر 2016 ... وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشارکت ساکنان کلانشهرها را در طرح سرشماری اینترنتی کمرنگ عنوان کرد و گفت: با ا. رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی مشارکت کمرنگ کلانشهرها www.airvideo.ir/.../رتبه_جهانی_ایران_در_سرشماری_اینترنتی_مشارکت_کمرنگ_کلانشهرها‎Cachedدانلود ارتقای ۱۲ پله ای بهبود فضای کسب و کار ایران در رتبه بند · دانلود ثبت نام 15000 نفر در نخستین روز سرشماری اینترنتی · دانلود رتبه جهانی ایران در فضای ... رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی - تی نیوز tnews.ir/news/7c2772271049.html 15 ا کتبر 2016 ... وزیر ارتباطات از مشارکت ۲۰ درصدی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن خبر داد و گفت: ژاپن با مشارکت ۳۵ درصدی رتبه اول را دارد و برخی کشورهای ... رتبه جهانی ایران در سرشماری اینترنتی - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../رتبه-جهانی-ایران-در-سرشماری-اینترنتی‎Cached15 ا کتبر 2016 ... وزیر ارتباطات از مشارکت ۲۰ درصدی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن خبر داد و گفت: ژاپن با مشارکت ۳۵ درصدی رتبه اول را دارد و برخی کشورهای ...