مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه

[ad_1]

یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه

در این بررسی مشخص شد که حلقه‌های موجود در سطح ماه در واقع همان دهانه‌های برخوردی ناشی از سقوط دو سنگ فضایی در ماه هستند.
دانشمندان ناسا مدعی شدند که کیفیت و دقت اطلاعات دریافتی از فضاپیمای GRAIL در نوع خود بی‌نظیر است و تاکنون دو مقاله‌ علمی با اطلاعات دریافتی از این فضاپیما منتشر شده است.
محققان معتقدند که منطقه موسوم به دریای خاوری، وسیع‌ترین بخش در ماه است که حاوی بهترین دهانه‌های برخوردی در سطح تنها قمر زمین است.

مشاهده منطقه دریای خاوری ماه تا چند سال قبل امکان‌پذیر نبود، چرا که این بخش از ماه همیشه از دید زمین پنهان باقی می‌ماند.
فضاپیمای Grail در سال 2011 میلادی به منظور کشف اطلاعات پنهان گرانشی ماه به فضا پرتاب شده است، اکنون اطلاعات ارسالی از این فضاپیما بیانگر مهمترین جزئیات پنهان در مورد جرم و توازن گرانشی در ماه است.
دانشمندان پس از بررسی آخرین اطلاعات تصویری و گرانشی از فضاپیمای گریل دریافتند که برخورد یک سنگ فضایی عظیم توانسته است دهانه بزرگی با عمق 180 کیلومتر را در ماه ایجاد کند. این برخورد عظیم باعث شده که توازن گرانشی ماه با مشکل مواجه شود.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …ستاره‌شناسان با استفاده از شواهد دنباله‌دارها و مدل‌های جدید، نظریه جدیدی را مطح منظومه شمسیمقاله مقدمه مریخ ، سیاره سرخ فام منظومه شمسی ، نصف زمین قطر دارد و مساحت سطح آن برابر با خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری ایسنا خوزستانخبرگزاری ایسنا گیلانخبرگزاری ایسنا خراسان رضویخبرگزاری جغرافیای طبیعی اقلیم شناسیخورشید هر ماه یک بار به طور کامل چرخ می زند اما به خاطر این که ساختمان خورشید بیشتر از



لینک منبع :یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه

Images for یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/596259/science/astronomy‎Cached1 نوامبر 2016 ... ایسنا نوشت: دانشمندان ناسا با بررسی اطلاعات دریافتی از فضاپیمای GRAIL، علت پیدایش حلقه‌های ماه را کشف کردند. یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/01/1537937 1 نوامبر 2016 ... ایسنا نوشت: دانشمندان ناسا با بررسی اطلاعات دریافتی از فضاپیمای GRAIL، علت پیدایش حلقه‌های ماه را کشف کردند. یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه - مجله اینترنتی تلاش ناب talashenab.ir/یافته‌های-جدید-ناسا-درباره-حلقه‌های/ 1 نوامبر 2016 ... یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه. در این بررسی مشخص شد که حلقه‌های موجود در سطح ماه در واقع همان دهانه‌های برخوردی ناشی از سقوط دو سنگ ... یافته‌های تازه درباره ماه www.ettelaat.com/etiran/?p=242884‎Cached6 نوامبر 2016 ... حلقه‌های ماه دانشمندان ناسا با بررسی اطلاعات دریافتی از فضاپیمای GRAIL، علت ... در این بررسی مشخص شد که حلقه‌های موجود در سطح ماه در واقع همان دهانه‌‌های ... فضایی با سطح آن است ضمن این که در یافته‌های جدید پژوهشگران مشخص شد که ... کشف 222 دهانه برخوردی جدید در ماه - onvansho onvansho.ir/result/کشف-222-دهانه-برخوردی-جدید-در-ماه.html یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه. یافته‌های جدید ناسا های ماه را کشف در سطح ماه در واقع همان دهانه‌های . علت پیدایش حلقه های روی سطح ماه چیست گجت نیوز روی ... نظریه‌های توطئه فرود بر ماه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نظریه‌های_توطئه_فرود_بر_ماه‎Cached Similarحتی بر طبق برخی از این ادعاها ناسا متهم شده بود که همه فیلم‌های فرود بر روی ماه و ... این کتاب اظهار می‌کند که احتمال فرود موفق انسان بر سطح ماه ۰٫۰۰۱۷ درصد است و با وجود ... ویلیام برین –مهندس هسته‌ای که در سال ۱۹۸۲، کتاب مونگیت: یافته‌های سرکوب‌شده از .... همچنین، هیچ چیز غیرمنتظره‌ای دربارهٔ توقف‌های مأموریت آپولو وجود ندارد که به دلیل ... ناسا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ناسا‎Cached Similarحدود یک ماه بعد در ۵ مه، آلن شپارد با مرکوری-رادستون ۳ از پروژهٔ مرکوری به فضا پرتاب‌شد و ... در سال ۱۹۷۵، ناسا و سازمان فضایی فدرال روسیه پروژه‌ای مشترک به نام پروژهٔ .... مرکوری-اطلس ۶ به فضا پرتاب‌شد و ۲۶۵ کیلومتر از سطح زمین فاصله گرفت. ... مأموریت‌های آپولو ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اطلاعات مهمی دربارهٔ ویژگی‌های زمین‌شناسی ارائه کردند و این ... ناسا تولید هواپیما را از سر می گیرد - خبر آنلاین khabaronlines.ir/search/?...ناسا%20تولید%20هواپیما%20را%20از%20سر%20می%20گیرد... این ماموریت که در ماه ژوئیه سال جاری راه‌اندازی شده بود، در حال حاضر به پایان رسیده و سه خدمه آن .... یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه دانش > نجوم - ایسنا نوشت: ... یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه | صلح | پایگاه صلح ایران ... solhkhabar.ir/اخبار/اخبار-علمی/یافته‌های-جدید-ناسا-درباره-حلقه‌های.html 1 نوامبر 2016 ... یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه. در این بررسی مشخص شد که حلقه‌های موجود در سطح ماه در واقع همان دهانه‌های برخوردی ناشی از سقوط دو سنگ ...