مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب

[ad_1]

تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
محققان می‌گویند با گنجاندن لوله‌هایی بسیار کوچک درون برگ‌های گیاه اسفناج می‌توانند این گیاه را به ردیابی برای یافتن ماده‌ای شیمیایی به نام نیترو-آروماتیک تبدیل کنند،‌ ترکیبی که در مین‌ها و مهمات مدفون شده زیر خاک وجود دارد.

براساس گزارش BBC، به گفته محققان ام آی تی با استفاد از این تکنیک می‌توان داده‌های مرتبط با ردیابی این ترکیب شیمیایی موجود در مواد منفجره را از طریق آب یا هوا دریافت کرده و آنها را به صورت مستقیم و بی‌سیم به گیرنده‌ای دستی ارسال کرد.

محققان در این پروژه جدید نانوذرات و نانولوله‌های کربنی را درون برگ گیاه اسفناج قرار دادند. اسفناج گیاهی است که در عرض 10 دقیقه می‌تواند آب را از ریشه روانه برگ‌ها کند.

محققان برای خواندن سیگنال‌هایی که گیاه ارسال می‌کند، نور لیزری را به برگ تاباندند تا نانولوله‌هایی که درون برگ وجود دارند بتوانند نور فروسرخ از خود متصاعد کنند. این نور را همچنین می‌توان با استفاده از دوربین مادون سرخ کوچکی که به یک رایانه کوچک و ارزان‌قیمت متصل است ردیابی کرد.

در مقاله‌ای که توسط محققان ام آی تی منتشر شده‌است،‌راهکارهای لازم برای تبدیل کردن اسفناج به ردیاب هرنوع ماده‌ای تشریح شده‌است. مایکل استرانو،‌محققی که هدایت این پروژه را به عهده دارد،‌پیش از این نیز نانولوله‌هایی کربنی ابداع کرده‌بود که به عنوان ردیاب‌های TNT و گاز سارین استفاده کرد.

زمانی که مولکول ماده هدف با ماده پلیمری که نانولوله را احاطه کرده ترکیب می‌شود، نحوه درخشش لوله را تغییر می‌دهد. به این شکل می‌توان از این گیاه تغییر یافته برای کاربردهای دفاعی و کنترل فضاهای عمومی برای ردیابی حملات تروریستی استفاده کرد زیرا با کمک این گیاه علاوه بر ردیابی ترکیبات شیمیایی از طریق آب، می‌توان این ترکیبات را از طریق هوا نیز ردیابی کرد.

درحال حاضر با استفاده از این گیاه تغییر یافته محققان توانسته‌اند سیگنال‌های مواد منفجره را از فاصله یک متری ردیابی کنند، اما در تلاشند تا این فاصله را افزایش دهند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اخبار سوریه آخرین خبرهای سوریه اخبار سوریه ، اخبار …اردوغانبرای ساقط کردن اسد به سوریه لشکر کشیدیم تداوم تماس های مسکو و واشنگتن درباره



لینک منبع :تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب

تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/351277‎Cached1 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان می‌گویند با گنجاندن لوله‌هایی بسیار کوچک درون برگ‌های گیاه اسفناج می‌توانند این گیاه را به ردیابی برای یافتن ماده‌ای ... تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب - پایش |صندوق بازنشستگی کشور www.payesh8523.ir/fa/news/4009/تبدیل-گیاه-اسفناج-به-مین-یاب‎Cached1 نوامبر 2016 ... محققان می‌گویند با گنجاندن لوله‌هایی بسیار کوچک درون برگ‌های گیاه اسفناج می‌توانند این گیاه را به ردیابی برای یافتن ماده‌ای شیمیایی به نام ... تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/01/1538386 1 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان می‌گویند با گنجاندن لوله‌هایی بسیار کوچک درون برگ‌های گیاه اسفناج می‌توانند این گیاه را به ردیابی برای یافتن ماده‌ای ... Ž - تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب polm.mihanblog.com/post/30‎Cached1 نوامبر 2016 ... تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب. دانش > دانش – همشهری آنلاین: محققان می‌گویند با گنجاندن لوله‌هایی بسیار کوچک درون برگ‌های گیاه اسفناج می‌توانند ... تبدیل گیاه اسفناج به مین یاب | محققان می گویند با گنجاندن - قطره www.ghatreh.com/news/nn34394765/تبدیل-گیاه-اسفناج-مین-یاب 1 نوامبر 2016 ... محققان می گویند با گنجاندن لوله هایی بسیار کوچک درون برگ های گیاه اسفناج می توانند این گیاه را به ردیابی برای ی. تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب | پست - بهتینا behtina.gdn/post/166547‎Cached[ad_1] تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب دانش > دانش - همشهری آنلاین: محققان می‌گویند با گنجاندن لوله‌هایی بسیار کوچک درون برگ‌های گیاه اسفناج می‌توانند این گیاه را به ... تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب | جستجو - بهتینا behtina.gdn/tags/تبدیل-گیاه-اسفناج-به-مین‌یاب‎Cachedعبارت تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب در بین اطلاعات جستجو شده و نتایج با ذکر منبع نمایش داده شده است. با توجه به جمع آوری خودکار اطلاعات از سطح وب و نمایش آن با ... تبدیل گیاه اسفناج به مین‌یاب - پرسیار porsyar.com/go/9708219 1 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین:محققان می‌گویند با گنجاندن لوله‌هایی بسیار کوچک درون برگ‌های گیاه اسفناج می‌توانند این گیاه را به ردیابی برای یافتن ماده‌ای ... ساخت «بمب‌یاب» از «گیاه اسفناج» با فناوری «نانوتیوب‌های کربنی» www.dailygoodnews.ir/fa/news/print/48‎Cached1 نوامبر 2016 ... مهندسان دانشگاه MIT با فنآوری نانوتیوب کربنی، گیاه اسفناج، لیزر و دوربین ... Michael Strano، اسفناج معمولی را به بمب‌یابِ بیولوژیکی تبدیل کرده‌اند. ... مین یاب! این پژوهش که در Nature Materials چاپ شده، هنوز در میدان مین ... استفاده از اسفناج برای تشخیص مواد منفجره - هفته نامه نخست | خبر ... khabarfarsi.com/u/27496676 1 نوامبر 2016 ... تبدیل گیاه اسفناج به مین یاب ...، به گفته محققان ام آی تی با استفاد از این تکنیک می توان داده های مرتبط با ردیابی این ترکیب شیمیایی موجود در ...