مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر آزاده رییس دانا در گفتگو با برنامه نیم نگاه شبکه رادیویی سلامت بیان داشت: در حال حاضر رشته طب سنتی به صورت آکادمیک در دانشگاه ها تدریس می شود و داروسازی سنتی مکمل این رشته به شمار می رود.

وی با اشاره به این که داروسازی سنتی محل ساخت و عرضه این اقلام به شمار می آید، افزود: همکاری این دو رشته تحصیلی موجب می شود جایگاه شایسته طب سنتی در کشور به درستی تبیین شود.

سرپرست اداره نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با تفاوت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی پرداخت و متذکر شد: متاسفانه امروز همه خود را به مجاز به توصیه و حتی تجویز مصرف گیاهان دارویی می دانند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها متذکر شد: عطاری ها مانند دیگر اصناف بایستی طبق ضوابط مشخصی اداره شوند. با توجه به این که فعالیت این صنف با سلامت مردم سروکار دارد، لازم است نظارت و جدیت بیشتری اعمال گردد.

این مقام مسئول با انتقاد از عدم ساماندهی فعالیت عطاری ها یادآور شد: این مساله در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار گرفته و ضوابطی برای آن تعریف شده است.

رییس دانا خاطرنشان کرد: امروزه بحث تقلب در عرصه صنایع غذایی و داروهای شیمیایی نیز مطرح است، بنابراین باید به مردم اطلاع رسانی شود که عطاری ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند.

این مقام مسئول در رابطه با فروش گیاهان سمی غیر دارویی در عطاری ها بیان داشت: از دیدگاه علمی، میزان سم گیاهان دارویی متفاوت است. به عنوان مثال هنزل گیاهی است که داروهای بسیاری برای بیماران دیابتی از آن تولید می شود، اما در شرایط خاصی می تواند سمی باشد.
وی افزود: با توجه به این که ساماندهی عطاری ها تاکنون رضایت بخش نبوده است، بهتر است این گیاهان در عطاری ها به فروش نرسد.

رییس دانا با اشاره به تهیه فهرستی از گیاهان موجود در عطاری ها، ابراز امیدواری کرد این مهم هرچه زودتر محقق گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم توجه داشته باشند داروهای گیاهی که در عطاری ها به فروش می رسد، باید تاریخ تولید و انقضا، سری ساخت، مشخصات تولید کننده و شمار مجوز وزارت بهداشت بر روی بسته بندی درج شده باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه …خواص گیاهن دارویی عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی به رسمی عطاری ابـّـا عطاری ابـّـا همنشین صالح مانند عطار است که اگر عطر خویش بتو ندهد بوی خوش آن در تو اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در دم‌نوش ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…مصرف بیش از حد گیاهان دارویی موجب بروز عوارضی در بدن می‌شود و این تصور که گیاهان الف قرص مرگ ١٠هزار تومان مدتها است شنیده می شود که پدیده شوم فروش انواع داروهای ممنوعه از جمله مواد مخدر در اسپند شفای نوع بیماری اسپند شفا ی هفتاد بیماری از امام صادقع درباره اسپند و کندر سوال شد پس آن حضرت فرمود آیا می دانید مرغی که می خورید چیست؟ مرجع طب …آیا میدانید که مقاله ای که در پیش روی شماست و برای اولین بار در سایت ها و رسانه های کشورمان منتشر می آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم خبر علمی مسرت …اخبارخانه اخبار آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم خبر علمی مسرت بخش توضیحات تکمیلیاولین داروی گیاهی برای درمان قطعی سینوزیت،بهبود …اطلاعاتپزشکیوگیاهیسیر از مدت‌ها پیش، برای کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است و بیشترین مورد ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانیدر خصوص تغذیه چیزهایی که مانع رشد می شود را نباید مصرف کنند مثل قند های شیمیا یی ایجاد داروسازی پزشکان ایران قرص وارفارین یکی از داروهای ضد لخته شدن آنتی کواگولان است که توانایی خون برای تشکیل روش هایی برای کاهش احتمال سقط جنین بارداری …خانوادهبارداریسلامت نیوزسقط جنین اغلب به دلیل وجود مشکلات ژنتیکی در جنین است اما ممکن است هورمون ها پیسی یا برص چیست و چرا بوجود می آید؟ پارسی طببیماریهاپیسی یا برص یا ویتیلیگو یک بیماری پوستی است که در آن لک های سفید رنگ به دلیل از دست درمان لاغری راه های افزایش وزن آرشیو آبلیمو با ا لیوان آب میخورن برای لاغری چربی سوزی میکنه و روده ها رو به تحرک وادار میکنهاولین داروی گیاهی برای درمان قطعی سینوزیت،بهبود …سوالیادیدگاهشمادارویگیاهیاز آنجایی که در درمان دیسک کمر از داروهای‌ ضدالتهابی‌ غیراستروییدی در مواردی الف نقدی بر ادعاهای دکتر روازادهعمر ها کوتاه شده به احتمال زیاد شما متوجه این منظور نشدید که عمرها کوتاه شده درسته طرز تهیه پودر انرژی زا و چاق کننده جین سینگ حکیم …چاق کننده همینطور که اضافه وزن و چاقی بیش از حد فرد را دچار مشکلاتی سنگ کلیه یک بیماری است که باعث درد در پهلوی …در ادامه مطلب سنگ کلیه یک بیماری است که باعث درد در پهلوی سمت چپ بدن می‌‌شود سنگ پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از خانم‌ها هنگام مراجعه به مطب‌های پوست و مو از ریزش مژه‌ها و کم ‌پشت شدن پزشکی ایران ارسال سلام با تشکر از سایت خوب شما، مدتی است در ناحیه سمفیزم



لینک منبع :فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد فروش داروهای سمی غیردارویی در عطاری‌ها ... www.farsnews.com/13950811000781‎Cached1 نوامبر 2016 ... وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها متذکر شد: عطاری‌ها مانند دیگر اصناف باید طبق ضوابط مشخصی اداره شوند. میهن مگ - فروش داروهای سمی غیردارویی در عطاری ها/ عطاری ها تنها مجاز به ... https://mihanmag.com/.../فروش_داروهای_سمی_غیردارویی_در_عطاری_ها__عطاری_ها_تنها_مجاز_به_فروش_گیاهان_دارویی_هستند‎Cachedفروش داروهای سمی در غیر درمان در استفاده از/ استفاده است تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی مدیر اداره نظارت بر درمان های طبیعی و سنتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران ... فروش داروهای سمی غیردارویی در عطاری ها/ عطاری ها تنها مجاز به فروش ... khabarfarsi.com/u/27467577 شفا آنلاین سلامت متخصص داروسازی سنتی در رابطه با فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها متذکر شد: عطاری ها مانند دیگر اصناف بایستی طبق ضوابط مشخصی ... فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری | یافته ها - همه جو hamejoo.ir/all/?q=فروش+داروهای+سمی+غیر+دارویی+در+عطاری&page=4 تازه های اینترنت در همه جو | اخبار ایران و جهان، هنرمندان، اخبار ورزشی لیگ ها، فرهنگ و ... امروز، بازیکنان تیم ها، سرگرمی و تفریحی | فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری. فروش داروهای سمی غیردارویی در عطاری‌ها/ عطاری‌ها تنها مجاز به فروش ... www.shahrekhabar.com/medical/147799500041934 فروش داروهای سمی غیردارویی در عطاری‌ها/ عطاری‌ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی هستند - خبرگزاری فارس. فروش گیاهان سمی غیر دارویی در عطاری ها زیر ذره بین رادیو سلامت ... tebna.ir/فروش-گیاهان-سمی-غیر-دارویی-در-عطاری-ها-ز/‎Cachedبه گزارش خبرگزاری سلامت، اهمیت نظارت بر فروشندگان داروهای گیاهی و عطاری ها را باید از خانواده هایی پرسید که گاه به دلیل سمی بودن داروی گیاهی خریداری شده توسط ... داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها! - پرشین وی persianv.com/goonagoon/داروهای-سمی-غیر-دارویی-در-عطاری-ها.html 1 نوامبر 2016 ... فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها متخصص داروسازی سنتی گفت: امروزه بحث تقلب در عرصه صنایع غذایی و داروهای شیمیایی نیز مطرح است، ... فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها - دیگه چه خبر dgchekhabar.com/news/.../فروش-داروهای-سمی-غیر-دارویی-در-عطاری-ها 1 نوامبر 2016 ... فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها. موتور جستجوگر خبر فارسی. دیگه چه خبر. dgchekhabar. به گزارش گیاه یاب به نقل از خبرگزاری فارس ... فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها - خوب خوان khubkhan.ir/.../فروش-داروهای-سمی-غیر-دارویی-در-عطاری-ها/preview‎Cached1 نوامبر 2016 ... وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فروش داروهای سمی غیر دارویی در عطاری ها متذکر شد: عطاری ها مانند دیگر اصناف بایستی طبق ضوابط مشخصی اداره شوند. فروش داروهای سمی غیردارویی در عطاری‌ها - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../فروش-داروهای-سمی-غیردارویی-در-عطاری-ها‎Cachedتاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ گروه: سایر منبع خبر. فروش داروهای سمی غیردارویی در عطاری‌ها. با عنایت به اینکه سایت «رویکرد ۲۴» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی ...