مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص زنجبیل برای سلامتی

[ad_1]

اگر پزشکتان تشخیص بدهد که مصرف این ادویه با داروهایتان تداخل ایجاد نکند می‌توانید از آن برای کنترل هر چه بیشتر قند خونتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد مصرف زنجبیل می‌تواند تاثیر خطرناکی روی میزان انسولین بدنتان داشته باشد.

به گزارش مشرق، زنجبیل یک تنه می‌تواند طعم هر غذا یا شیرینی را از این رو به آن رو کند. علاوه بر طعم‌دهی خواص درمانی زیادی نیز برای این ادویه قائل شده‌اند.
 
کاهش حالت نفخ
 
اگر همیشه نفخ می‌کنید توصیه می‌کنیم به چای خود کمی زنجبیل اضافه کنید و یا اینکه یک تکه‌ کوچک زنجبیل تازه و پوست‌کنده بجوید. شما همچنین می‌توانید برای جلوگیری از نفخ حاصل از خوردن حبوبات یک تا دو ورقه‌ نازک زنجبیل تازه را به غذای حاوی این مواد اضافه کنید. خواهید دید که حالت نفختان به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.
 
تسکین درد
 
نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که افرادی که با شروع اولین علائم میگرن یا سردرد زنجبیل مصرف می‌کنند درد کمتری احساس می‌کنند. به خاطر اینکه ترکیبات موجود در زنجبیل باعث مسدود شدن ترشح هورمون‌های التهاب زا می‌شود. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد زنجبیل می‌تواند به بهبود و تسکین آرتریت کمک کند. به عقیده‌ محققان افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج می‌برند و روزانه پودر زنجبیل میل می‌کنند درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس می‌کنند. توصیه می‌کنیم مقداری پودر زنجبیل به شیر یا چای خود اضافه کنید. می‌توانید از زنجبیل تازه برای تهیه‌ غذاهایتان نیز استفاده کنید.
 
پیشگیری از سرطان
 
اگر در گذشته مردم از قحطی، وبا و یا طاعون و غیره می‌مردند امروزه سرطان بلای جان انسان شده است. به نظر می‌رسد که چاره‌ای جز تلاش برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مهلک نیز وجود ندارد. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که زنجبیل حاوی ترکیباتی است که خواص ضدسرطانی دارند. محققان مشاهده کرده‌اند که زنجبیل با سلول‌های سرطانی تخمدان مقابله می‌کنند. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل تازه باعث کاهش التهاب‌های کولون (روده) می‌شود.
 
تسکین حالت تهوع
 
اگر به دلیل ورود یک ویروس به بدنتان و یا حالت تهوع ناشی از ماشین‌گرفتگی و غیره دچار حالت تهوع می‌شوید زنجبیل می‌تواند به دادتان برسد. پودر، نوشیدنی زنجبیل، قرص و یا مربای آن باعث تسکین معده و جلوگیری از آشوب آن می‌شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنجبیل به اندازه‌ی داروی اسکوپولامین یا همان هیوسین موثر عمل می‌کند. این دارو که بدون نسخه تجویز می‌شود و برای پیشگیری از ماشین‌گرفتگی، دل درد و غیره مصرف می‌شود.
 
کاهش قند خون
 
نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که پودر زنجبیل در افرادی که از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند باعث کاهش قند خون می‌شود. اگر شما نیز از این بیماری رنج می‌برید و نگران میزان قند خونتان هستید با پزشک معالجه‌ی خود در خصوص مصرف زنجبیل مشورت کنید. اگر پزشکتان تشخیص بدهد که مصرف این ادویه با داروهایتان تداخل ایجاد نکند می‌توانید از آن برای کنترل هر چه بیشتر قند خونتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد مصرف زنجبیل می‌تواند تاثیر خطرناکی روی میزان انسولین بدنتان داشته باشد.
 
همپای داروهای ضدانعقاد خون
 
نتایج یک پژوهش استرالیایی نشان می‌دهد که زنجبیل یک ضدانعقاد قوی است که تا حدودی قوی تر از آسپرین نیز محسوب می‌شود. در نتیجه مصرف آن برای بیمارانی که داروهای رقیق‌کننده‌ خون مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود. به خاطر اینکه خطر خونریزی یا کبودی را در آن‌ها بالا می‌برد. اگر مشکل خونریزی دارید و یا از داروهای رقیق‌کننده‌ خون استفاده می‌کنید بهتر است از مصرف زنجبیل بپرهیزید.

منبع: روزنامه آرمان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


خواص شگفت انگیز زنجبیل برای سلامتی. با 8 فایده زنجبیل آشنا شوید؛. (17 رای, میانگین: 3٫53 از 5). توسط: هستی ناصری در تاریخ: اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۵ | منبع به ...زنجبیل با تمام خواصی که دارد میتواند برای افرادی که از بیماریهای خاصی رنج میبرند مضر نیز باشد. در این مطلب شما را با خواص و مضرات زنجبیل بیشتر آشنا میکنیم ...2 جولای 2016 ... خواص زنجبیل برای سلامتی. اگر پزشکتان تشخیص بدهد که مصرف این ادویه با داروهایتان تداخل ایجاد نکند می توانید از آن برای کنترل هر چه بیشتر ...5 سپتامبر 2016 ... در مقاله خواص زنجبیل – ۱۴ خاصیت زنجبیل برای سلامتی برخی از مهمترین خواص زنجبیل به همراه معرفی خواهد شد که صحت آنها در تحقیقات علمی به ...محققان چینی نیز در پژوهشهای خود به این نتیجه رسیدهاند که خواص زنجبیل در حفظ سلامت انسان بسیار نقش مهمی دارد. با گیاه یاب همراه باشید.27 مه 2016 ... خواص زنجبیل:زنجبیل از آن دسته گیاهانی است که حتماً باید به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید اگر با خواص زنجبیل برای سلامتی آشنا نیستید پس ...22 ژوئن 2016 ... سلامت آنلاین- زنجبیل گیاهی است که به گفته کارشناسان خواص متعددی برای سلامت بدن و درمان یا پیشگیری از برخی بیماریها دارد.خواص زنجبیل,خواص دارویی زنجبیل,فواید زنجبیل,خاصیت زنجبیل,زنجبیل در طب سنتی,فواید درمانی زنجبیل,مضرات زنجبیل ... فواید و مضرات زنجبیل برای سلامتی.وقتی به غذاهایی با خاصیت زیباکننده و سلامتیبخش فکر میکنیم، معمولا زنجبیل آخرین چیزی است که به ذهن میآید. ظاهر زنجبیل زشت و حتی کمی عجیب و غریب است؛ ...2 جولای 2016 ... خواص زنجبیل برای سلامتی و درمان کننده چاقی و اضافه وزن;زنجبیل برای درمان سرطان روده و کولون و میگرن و تسکین کننده و درمان سردرد و ساخت مکمل ...


کلماتی برای این موضوع

سود و زیان زنجبیل برای سلامتیزنجبیل با تمام خواصی که دارد می تواند برای افرادی که از بیماری های خاصی رنج می برند زنجبیل یا زنجفیل، خواص زنجبیل، دانستنیهای زنجبیل، فواید زنجبیلزنجبیل مسکن گیاهی برای کاهش و تشکین درد شما زنجبیل ، گیاهی برای چربی سوزی چای زنجبیل کامل ترین مرجع گیاه ترنجبین و خواص ترنجبین برای …مواد غذایی و تغذیهخواص ترنجبین برای درمان و پیشگیری از بیماری ها گیاهان دارویی همواره مورد توجه طب سنتی دلیل خوب برای مصرف بیشتر زنجبیلزنجبیل حاوی خواص بی‌شماری است فرقی نمی‌کند که تازه، خشک و یا به صورت پودر باشدنعناع، گیاهی با خواص فراواننعناع گیاهی با صدها خاصیت دارویی قابل ملاحظه است که در کشورهای گوناگون مانند هند چای زنجبیل طرز تهیه چای زنجبیل با خواص دارویی …چای زنجبیل طرز تهیه پوست زنجبیل را بتراشید سپس زنجبیل را بصورت ورقه های نازک برش بزنیددر باره میوه ها و نقش آنها در سلامتی انسانپرشین …سلامت تغذیه و رژیم غذائی خواص مواد و خوراکیها در باره میوه ها و نقش آنها در سلامتی طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتخواص باور نکردنی روغن دانه کتان آشنایی با عوارض گیاهان دارویی امان از دمنوش هایی که موسیقی ایرانی آرشیو و خبرهای موسیقیسبک …آرشیو موسیقی ایرانی و خبرهای موسیقی ایران و موسیقی جهاناخبار پزشکی و سلامتبخشهای کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات



لینک منبع :خواص زنجبیل برای سلامتی

خواص زنجبیل - ۱۴ خاصیت زنجبیل تازه برای سلامتی • نوآورد www.noavard.co/خواص-زنجبیل-10-خاصیت-اثبات-شده-زنجبیل/‎Cached Similar5 سپتامبر 2016 ... در مقاله «خواص زنجبیل – ۱۴ خاصیت زنجبیل برای سلامتی» برخی از مهمترین خواص زنجبیل به همراه معرفی خواهد شد که صحت آنها در تحقیقات علمی به ... فواید و مضرات زنجبیل برای سلامتی - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../income2-ginger.html‎Cached Similarزنجبیل با تمام خواصی که دارد می‌تواند برای افرادی که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند مضر نیز باشد. در این مطلب شما را با خواص و مضرات زنجبیل بیشتر آشنا می‌کنیم ... خواص درمانی زنجبیل چیست؟ 8 خاصیت زنجبیل - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/health-benefits-eating-ginger/‎Cached5 فوریه 2017 ... در این مقاله شما را با ۸ خاصیت ویژه زنجبیل برای سلامتی آشنا می‌کنیم. ... زنجبیل به طور گسترده برای خواص ضدالتهابی آن شناخته می‌شود. مطالعات ... 9 خاصیت زنجبیل تازه برای سلامتی - آکاایران www.akairan.com/health/.../news20172252342075967.html‎Cached25 فوریه 2017 ... خواص شگفت انگیز زنجبیل برای سلامتی ، با خاصیت های دارویی و درمانی زنجبیل آشنا شوید ، طرز تهیه چای زنجبیل با خواص دارویی. خواص شگفت انگیز زنجبیل برای سلامتی بدن شما! - نیک صالحی www.niksalehi.com/taghzie/خواص-زنجبیل.html‎Cached12 ژوئن 2017 ... خواص زنجبیل , شاید زمانی که می خواهید غذایی با خاصیت های مفید برای سلامتی و زیبایی انتخاب کنید ابتدا زنجبیل به ذهن تان نرسد اما باید بدانید ... خواص زنجبیل - با فواید و ارزش غذایی زنجفیل آشنا شوید - آلامتو www.alamto.com/properties-and-benefits-of-ginger.html‎Cached Similar27 مه 2016 ... خواص زنجبیل:زنجبیل از آن دسته گیاهانی است که حتماً باید به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید اگر با خواص زنجبیل برای سلامتی آشنا نیستید پس ... خواص زنجبیل : ۲۷ خاصیت زنجبیل برای سلامتی که باور نکردنی است ... bazdeh.org/خواص-زنجبیل-خاصیت-زنجبیل-برای-سلامتی/‎Cached13 آوریل 2017 ... از زمان‌های قدیم ریشه‌ی زنجبیل یا زنجفیل برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها استفاده شده‌است. محققان امروزی تعدادی از خواص زنجبیل را روی سلامتی ... خواص دارویی زنجبیل برای سلامتی | ستاره setare.com/fa/news/7215/خواص-دارویی-زنجبیل-برای-سلامتی‎Cachedخواص دارویی زنجبیل برای سلامتی. زنجبیل در زمره مفیدترین و پرکاربردترین ادویه جات قرار دارد. پودر زنجبیل، زنجبیل خشک شده و روغن زنجبیل اشکال مختلف این ... خواص زنجبیل - راستینه - سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه https://rastineh.com/خواص-زنجبیل/‎Cachedاز خواص زنجبیل می توان به درمان مشکلات و بیماری‌ها نظیر حالت تهوع، سوء‌ هاضمه اشاره کرد از سایر فواید زنجبیل می توان به درمان بی‌اشتهایی، سرماخوردگی. ۱۰ فایده زنجبیل برای زیبایی پوست و مو - پوست - زیبایی - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../۱۰-فایده-زنجبیل-برای-زیبایی-پوست-و-مو‎Cached20 آگوست 2016 ... ما از قدرت فوق‌العاده‌ای که زنجبیل برای سلامتی دارد به طور کامل آگاهی داریم، اما آیا می‌دانید ... در این نوشتار ده فایده‌ محبوب زنجبیل را برای پوست و مو می‌بینید– این‌ها همه دلایلی ... خواص فوق العاده گلیسیرین برای پوست و مو که نمی دانید!