مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راه‌های پیشگیری از گرمازدگی در تابستان

[ad_1]

پزشک عمومی با بیان اینکه مسمومیت‌ها یکی از بیشترین موارد بیماری در تابستان است، گفت: افرادی که در نقاط گرم کار می‌کنند به دلیل افزایش رشد میکروب در این نواحی، دچار گرمازدگی بیشتری می‌شوند.

به گزارش مشرق، محمود شریفی میرابی، درباره شیوع بیماری‌های فصل گرما و مراقبت‌های بهداشتی مربوط به این فصل گفت: رعایت بهداشت فردی در فصول مختلف سال تفاوتی ندارد حتی در زمستان نیز مراقبت‌های خاص خود را باید داشته باشیم، اما بهترین مسئله‌ای که در حال حاضر و در فصل تابستان بسیار اهمیت دارد شستن دست‌ها به ویژه پیش از خوردن هر نوع مواد غذایی است که توسط هر فرد باید رعایت شود.
 
وی ادامه داد: شیوه شستن مواد غذایی و میوه‌ در فصل تابستان باید مورد توجه باشد به این شکل که میوه را در ظرفی پر از آب بگذارند، چند بار در آب بچرخانند و شست‌‌وشو دهند تا سمومی که بر روی میوه وجود دارد که ممکن است شیمیایی یا گیاهی باشد از روی پوست شسته شود.
 
این پزشک عمومی با انتقاد از به اینکه برخی معتقد هستند که بعضی از میوه‌ها مانند خربزه یا هندوانه نیاز به شست‌وشو ندارند، تاکید کرد: حتی میوه‌هایی از این نوع به دلیل اینکه بر روی زمین بوده و به آنان دست زده شده همچنین به دلیل کودهای حیوانی که در زمین استفاده شده بهتر است ابتدا خوب شسته شده سپس مورد استفاده قرار گیرند.
 
وی درباره شیوه شست‌وشوی سبزیجات نیز بیان کرد: برخی افراد صرفاً از مواد ضدعفونی کننده استفاده می‌کنند اما در واقع آب یکی از بهترین شوینده‌ها  است که  باید استفاده شود.
 
شریفی میرابی، با اشاره به اینکه مسمومیت‌ها، موارد اسهال و استفراغ بیشترین موارد بیماری در فصل گرم سال است، گفت: افرادی که در نقاط گرم کار می‌کنند معمولا در این فصل دچار گرمازدگی می‌شوند به این دلیل که در هوای گرم رشد میکروب بیشتر است.
 
پزشک عمومی خاطرنشان کرد: موادی که پخته می‎‌شود، بخصوص مواد گوشتی پس از پخت باید در هوای آزاد قرار داده شوند، به این دلیل که خیلی زود فاسد می‌شوند و پس از مصرف باقی غذا باید در جای خنک مانند یخچال نگهداری شود، همچنین برای استفاده بعدی خوب حرارت داده شود.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


سلامت و بهداشتپیشگیری بهتر از درمانگرمازدگی و راه های پیشگیری از آن ... 3-قبل از فعالیت زیاد و ایستادن در معرض آفتاب، سعی کنید به هوای گرم تابستان عادت ...تفاوت بین خستگی گرمایی و گرمازدگی را می توان از راه های گوناگون تشخیص داد. ... همچنین پزشکان هشدار می دهند که گرمای شدید روزهای تابستان می تواند تهدیدی جدی ...28 ژوئن 2016 ... راههای پیشگیری از گرمازدگی در تابستان. پزشک عمومی با بیان اینکه مسمومیتها یکی از بیشترین موارد بیماری در تابستان است، گفت: افرادی که ...خانه / دانستنیهای پزشکی / آشنایی با روشهای پیشگیری و درمان گرمازدگی ... از فعالیت زیاد و ایستادن در معرض آفتاب، سعی کنید به هوای گرم تابستان عادت کنید.نمناک بهداشت و سلامتپیشگیری و بیماریها روش های پیشگیری از گرمازدگی با میوه ها ... 92 درصد مواد تشکیل دهنده هندوانه، آب است؛ از این رو مناسب ترین میوه تابستانی ...آب نارگیل راه موثر دیگری برای کمک به درمان گرمازدگی می باشد. ترکیب ... همچنین خوردن هندوانه به طور منظم، به خصوص در فصل تابستان، به حفظ آب بدن کمک خواهد کرد.5 ژوئن 2014 ... گرمازدگی نیز ماننده بسیاری از بیماریها دارای راههای پیشگیری است که ... از عواملی که موجب ابتلا به گرمازدگی و بی حالی در روزهای گرم تابستان می ...17 جولای 2010 ... آشنایی با روشهای پیشگیری و درمان گرمازدگی ... 3- قبل از فعاليت زياد و ايستادن در معرض آفتاب، سعي کنيد به هواي گرم تابستان عادت کنيد.28 ژوئن 2016 ... پزشک عمومی با بیان اینکه مسمومیتها یکی از بیشترین موارد بیماری در تابستان است، گفت: افرادی که در نقاط گرم کار میکنند به دلیل افزایش رشد ...6 سپتامبر 2013 ... یکی از شایع ترین بیماری ها در فصل تابستان گرمازدگی است کاهش ... علاوهبر این درمانگران طب سنتی برای این گروه راه کاربردی دیگری نیز دارند.


کلماتی برای این موضوع

گرمازدگی و راه های درمان آن با شروع فصل تابستان، بیماری های مرتبط با فصل گرما افزایش می یابد و یکی از مهم ترین این توصیه‌های سنتی برای مقابله با گرمازدگیتوصیه ابو علی سینا برای جلوگیری از گرمازدگی به گفته شیخ‌الرییس، دوغ ترش نیز برای دوای درد گرمازدگی، گرمازدگی، درمان گرمازدگی، درمان بهترین نوشیدنی جهت جلوگیری از گرما زدگی نوشیدنی های خنک برای مقابله با گرمازدگیعلل درد کف پا و مراقبت از کف پاپرشین پرشیاسلامت سلامت خانواده راهنمائیهای پزشکی علل درد کف پا و مراقبت از کف پا سلامتگرما در دوران بارداری الرژی یاحساسیتآسم …گرمادردورانبارداریجمله معضلات فصل تابستان، افزایش بروز مشکلاتى در قالب بیمارى است گرمازدگى هم در این تاول‌های سوختگی و توصیه‌ها و هشدارهای دکتر بهروز …از آنجا که مواجهه با سوختگی های حرارتی مانند سوختگی با آب جوش یا حتی پاشیدن مواد غذایی بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …با این کار همسرتان را شگفت زده کنید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت با تور توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتمعجزه گیاهان در تصفیه هوای خانه با استفاده از این گیاهان بیماری های خونی را کاهش دهیدداروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای …با این کار همسرتان را شگفت زده کنید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت با تور



لینک منبع :راه‌های پیشگیری از گرمازدگی در تابستان

گرمازدگی و راه های پیشگیری از آن - بیتوته www.beytoote.com/health/prevention/ways1-prevent-stroke.html‎Cached Similarگرما,گرمازدگی,درمان گرمازدگی,علت گرمازدگی,علائم گرمازدگی. ... 3-قبل از فعالیت زیاد و ایستادن در معرض آفتاب، سعی کنید به هوای گرم تابستان عادت کنید.سیستم ... روش های پیشگیری از گرمازدگی با میوه ها - نمناک namnak.com/پیشگیری-از-گرمازدگی.p15235‎Cachedنمناک بهداشت و سلامتپیشگیری و بیماریها روش های پیشگیری از گرمازدگی با میوه ها ... 92 درصد مواد تشکیل دهنده هندوانه، آب است؛ از این رو مناسب ترین میوه تابستانی ... راه های مناسب برای جلوگیری از بروز گرمازدگی - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../راه-های-مناسب-برای-جلوگیری-از-بروز-گرمازدگی‎Cached Similarتفاوت بین خستگی گرمایی و گرمازدگی را می توان از راه های گوناگون تشخیص داد. ... همچنین پزشکان هشدار می دهند که گرمای شدید روزهای تابستان می تواند تهدیدی جدی ... راه‌های پیشگیری از گرما زدگی/ بیماری‌های شایع در تابستان www.yjc.ir/.../راه‌های-پیشگیری-از-گرما-زدگی-بیماری‌های-شایع-در-تابستان‎Cached29 ژوئن 2016 ... یک پزشک عمومی با بیان اینکه مسمومیت‌ها یکی از بیشترین موارد بیماری در تابستان است، گفت: افرادی که در نقاط گرم کار می‌کنند به دلیل افزایش ... پیشگیری و درمان گرمازدگی در تابستان – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=26485‎Cached Similarخانه / اخبار علمی پزشکی / پیشگیری و درمان گرمازدگی در تابستان ... همچنین اگر آب زیادی از راه تعریق از دست بدهید، حجم خونتان کاهش و دمای بدنتان افزایش می یابد. جلوگیری از گرمازدگی در تابستان | پرتال پارسه گرد https://www.parsegard.com/.../جلوگیری-از-گرمازدگی-در-تا.html‎Cachedبا اینکه گرمازدگی در تابستان امری عادی محسوب می شود ولی باید بیشتر مراقب خود باشید. روش های جلوگیری از گرما زدگی در تابستان - مجله پزشکی آسان طب asanteb.com/.../روش-های-جلوگیری-از-گرما-زدگی-در-تابستان.html‎Cachedجلوگیری از گرما زدگی ، به هم خوردن تعادل در مکانیسم‌های تنظیمی گرمای بدن، گرمازدگی نامیده می‌شود. تولید گرما در بدن بعلت افزایش شدید حرارت محیط و ناتوانی . .. راهکارهای پیشگیری و رفع گرمازدگی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../راهکارهای-پیشگیری-و-رفع-گرمازدگی‎Cached5 ژوئن 2014 ... گرمازدگی نیز ماننده بسیاری از بیماری‌ها دارای راه‌های پیشگیری است که ... از عواملی که موجب ابتلا به گرمازدگی و بی حالی در روزهای گرم تابستان می ... روش های جلوگیری از گرمازدگی در تابستان - چگانه https://chegane.com/روش...جلوگیری-از-گرمازدگی-در-تابستان/1794‎Cached16 جولای 2017 ... اما در این روش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که روش های کلی برای جلوگیری و مقابله با گرمازدگی در تابستان و درمان خانگی گرمازدگی چیست. راههای پیشگیری از گرمازدگی در تابستان | ایران کوک https://irancook.ir/راههای-پیشگیری-گرمازدگی-تابستان/‎Cachedراههای پیشگیری از گرمازدگی در تابستان. حتما شنیده‌اید که آب حداقل 60 درصد از وزن بدن ما را تشکیل می‌دهد و باید روزانه به مقدار لازم آب بنوشیم تا نیاز بدنمان رفع شود ...