مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه ماهی به روش جنوب آسیا

[ad_1]

طرز تهیه ماهی به روش جنوب آسیا

طرز تهیه ماهی به روش جنوب آسیا 

مردم جنوب آسیا در پختن ماهی تبحر خاصی دارند و ما هم در این آموزش از روش آن ها در پخت ماهی استفاده کرده ایم. ماهی به سبک آسیای جنوبی با چاتنی سبز که بدون اضافه کردن هیچ روغنی پخته و در واقع بخار پز می شود، غذای بسیار سالمی است. همچنین برای مزه دار و خوش طعم شدن ، آن را با چاتنی سبز یک سس آسیای جنوبی می پزیم.

 

مواد لازم:

فیله ماهی ۶عدد
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
فلفل سیاه ۱/۸ قاشق چای خوری
لیمو ۲ عدد
چاتنی سبز به میزان لازم

طرز تهیه ماهی به روش جنوب آسیا

طرز تهیه:

1. روی فیله های ماهی نمک و فلفل سیاه بزنید. بر روی هر فیله ۲ برش لیمو بگذارید و از چاتنی سبز بر روی آن ها قرار دهید.

 

2. ۸ تکه کاغذ روغنی به سایز ۲۰ در ۲۵ سانتی متر برش دهید و در هر یک، یک عدد فیله ی آماده شده، قرار دهید و خوب بپیچید و با نخ مخصوص آشپزی ببندید.

 

3. در قابلمه ای بزرگی، به ارتفاع ۵ سانتی متر آب بریزید و بسته های ماهی را روی سبد بخارپز (به شکلی که با آب تماس نداشته باشند) قرار دهید و درب قابلمه را ببندید.

 

4. ماهی ها را برای ۱۴ تا ۱۶ دقیقه تا کاملا مغز پخت شوند،بخار پز کنید و سریعا میل کنید.

 

نکات:

1. از ۶ عدد فیله ماهی (با گوشت سفید رنگ مانند لوزی ماهی) هر کدام به وزن تقریبا ۱۷۰ گرم استفاده کنید.

 

2. لیمو ها را نازک حلقه حلقه کنید.

 

3. در تهیه این دستور از چاتنی سبز ،نوعی سس آسیای جنوبی است، استفاده می شود.

 

4. اگر دسترسی دارید به جای کاغذ روغنی، ماهی ها را در برگ های موز بپیچید و بپزید.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

نه روش برای طرز تهیه ماهی شکم پر خوشمزه آکاطـرز تـهـیـه ماهی شکم پر رو و داخل شکم ماهی را با آب لیموی تازه آغشته کنید و آن را ماهی سوخاری، طرز تهیه ماهی سوخاری با سس لیمویی …طرز تهیه ماهی سوخاری به نقل از آکاایران برای درست کردن سس این ماهی سوخاری، سس



لینک منبع :طرز تهیه ماهی به روش جنوب آسیا

طرز تهیه ماهی به روش جنوب آسیا - پارس ناز www.parsnaz.com/طرز-تهیه-ماهی-روش-جنوب-آسیا.html‎Cachedطرز تهیه ماهی به روش جنوب آسیا مردم جنوب آسیا در پختن ماهی تبحر خاصی دارند و ما هم در این آموزش از روش آن ها در پخت ماهی استفاده کرده ایم ماهی. روش تهیه ماهی به سبک آسیای جنوبی - میهن مگ https://mihanmag.com/.../روش_تهیه_ماهی_به_سبک_آسیای_جنوبی‎Cached14 مه 2017 ... روش تهیه آسمان به الگوی جنوب آسیا. روش تهیه ماهی به سبک آسیای جنوبی. یکشنبه, 24 اردیبهشت ماه 1396 در 13:05:02 مجله اینترنتی omond ... نحوه آماده سازی ماهی به سبک جنوب قاره آسیا (2 عکس) - سرزه www.serze.com/نحوه-آماده-سازی-ماهی-جنوب-قاره-آسیا-2170034/‎Cached2 نوامبر 2016 ... طرز تهیه ماهی به روش جنوب آسیا تصویر و عکس شماره 1 ⇩ شیوه پخت ماهی به روش جنوب آسیا مردمان جنوب آسیا در طبخ کردن ماهی تبحر ویژه ای دارند و ما هم ... طعم دار کردن ماهی به روش جنوبی ها - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../طعم-دار-کردن-ماهی-به-روش-جنوبی-ها‎Cached Similar8 دسامبر 2014 ... این سبزی نه‌تنها در جنوب ایران بلکه بین اعراب و هندی‌ها هم یکی از پرمصرف‌ترین سبزی‌هاست. ... طرز تهیه: 1 برای تهیه این غذا ابتدا روی تکه ماهی‌ها نمک و فلفل بپاشید و ... بیایید این بار دل به دریا بزنید و به جای سرو ماهی به روش سنتی ... طریقه طبخ ماهی‌های جنوب - ویستا vista.ir/article/317/طریقه-طبخ-ماهی‌های-جنوب‎Cached Similar2 آگوست 2005 ... ماهی‌های جنوب که عبارتند از هامور، سنگسر، سرخو، شوریده، حلوا، قباد، کوشک، ثبتی، راشکو، زرده، عروش و میش. ماهی باید به طریقه صحیح طبخ گردند ... طرز تهیه یک قلیه ماهی جنوبی اصیل+فیلم - پارسینه www.parsine.com/fa/.../طرز-تهیه-یک-قلیه-ماهی-جنوبی-اصیلفیلم‎Cached10 دسامبر 2016 ... در تهیه طرز پخت این غذا از یک کدبانوی جنوبی اصل هم گرفته شده است. و فیلم ساخته ایشان است ... سالمون را به روش آسیایی ها بپزید · طعم جدیدی از ... طرز تهیه ماهی سالمون به روش آسیایی ها - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../طرز-تهیه-ماهی-سالمون-به-روش-آسیایی-ها‎Cached Similarطرز تهیه طبخ ماهی سالمون به روش آسیایی : فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. یک ظرف مخصوص فر برداشته و روی آن اسپری پخت بزنید. روغن کنجد، سس ... آموزش پخت سبزی‌پلو با ماهی جنوب - مجله اینترنتی دارچین www.darchinmag.ir/kitchen/سبزی‌پلو-با-ماهی-جنوب.html‎Cached Similar27 فوریه 2014 ... از گذشته رسم بیشتر ایرانیان بر این بود که سبزی‌پلو با ماهی ناهار یا شام روز نخست بهار باشد، چرا که به اعتقاد بیشتر مردم، سبزی رنگ برنج در ... طعم دار کردن ماهی به روش جنوبی ها - آکا - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/amoozesh...aka/20153525149.html‎Cached Similarاین سبزی نه‌تنها در جنوب ایران بلکه بین اعراب و هندی‌ها هم یکی از پرمصرف‌ترین سبزی هاست. در انواع ... طعم دار کردن ماهی به روش جنوبی ها,آموزش پخت انواع غذا با آکا. مدل قاشق چای خوری wiki-photo.ir/search/?q=مدل+قاشق+چای+خوری در این مطلب طرز تهیه نوعی کیک را که سیب از مواد اصلی آن است برای شما آموزش داده .... طرز تهیه ماهی به روش جنوب آسیا مردم جنوب آسیا در پختن ماهی تبحر خاصی دارند و ما ...